روايات

رواية الانسة مراتي الفصل الثالث 3 بقلم هايدي ناصر

رواية الانسة مراتي الفصل الثالث 3 بقلم هايدي ناصر

رواية الانسة مراتي الجزء الثالث

رواية الانسة مراتي البارت الثالث

رواية الانسة مراتي الحلقة الثالثة

الدكتور : احنا خرجناها من العنايه المركزه وهى فى غرفه رقم 354
عمر اتجه لرقم الغرفه ولاقاها وهى شايله الاجهزه وبتقوم وهى بتقوم فجأه اغمى عليها
عمر جري عليها بسرعه وسندها ونيمها على السرير
البنت شعرها كان طويل وعمر وهو بيشيل أيده من تحت رأسها ساعته مسكت فى شعرها
عمر حاول يشيل الساعه بهدوء لحد ما اتشالت عمر خرج شرب سيجاره برا المستشفى والبنت فاقت وهى متعصبه الممرضين جم ادوها مهدأ ونامت
عمر : الو ياسيف
سيف : انت فين ياعمر تعالى بسرعه على القسم
عمر : فى حاجه حصلت ولا ايه
سيف : تعالى بسرعه بس
عمر : تمام سلام
قفل عمر وركب عربيته ومشي على القسم
عمر : فى ايه يابنى
سيف : اللواء محمود مش عارف ماله متعصب وفى سجين هرب واحنا مرحلينه على النيابه
عمر : وده هرب ازاى
سيف : عمل سطو على العساكر وموتوهم وهربوا
عمر : افتح كاميرات المراقبه وشغل الفيديو
سيف : تمام ياعمر هروح عند سجلات كاميرات المراقبة واجيب الفيديو
عمر : تمام ورايا شغل طرقنا
سيف : ههه ماشي ياسيادة الرائد
عمر وقف فى شباك المكتب وشاف الملف راح فتحه و
صفاء : ابنك شكله هيخسرنا كل حاجه
ايمن : احنا احلى حاجه أننا كتبنا الكتاب يعنى مش هيعرف يعمل حاجه
صفاء : ده نعمه من عند ربنا
ياسر على سجادة الصلاة : ارجعى يانور أنا آسف يابنتى بي أنا عملت كده علشان مصلحتك
سميره جات من وراه وحطت ايديها على كتفه : إن شاء الله هترجع ياحج
ياسر: إن شاء الله
مافيش اخبار من الشرطه
لسه محدش قال حاجه كده ماينفعش ياياسر لازم تروح الشركه وتشوف الشغل
ياسر : مش جايلي نفس اروح الشركه خالص
سميره : سيبها على الله انزل شوف شغلك ولما يجي اي اتصال هبلغك على طول
محمود : نادي لسيادة الرائد عمر ياعسكري
العسكري : تمام ياافندم
العسكري : سيادة الرائد عمر سيادة اللواء طالب حضرتك فى مكتبه
عمر : تمام اتفضل انت
يارب استر
ذهب عمر عند محمود
عمر : اهلا يافندم
محمود : ايه الاخبار ياسيادة الرائد
عمر : فى ايه يافندم
محمود : انا عرفت أن امبارح كان فرحك
عمر بضيق : امممم اه يافندم
محمود : وبتعمل ايه هنا لازم تبقى مع عروستك
عمر : الفرح اتاجل
محمود : اااه أن شاء الله خير
عمر : حضرتك تأمر بحاجه
محمود : لا ياسيادة الرائد
عمر : تمام يافندم
عمر كان خارج
محمود : سيادة الرائد
عمر وقف عند الباب : نعم يافندم
محمود : اخبار القضيه ايه
عمر : لسه يافندم
محمود : انا واثق فيك
عمر : عن اذنك يافندم
وخرج عمر واتجه إلى مكتبه
عمر فى سره قال عروستى وفرح فرح ايه وعروسه ايه انا ناقص ماخلاص اتفكيت من الحوار ده
ياعينى مش عارف انهم جوزوه خلاص وحطوه فى قفص الزوجية
عمر دخل مكتبه وفتح الملف وطلب أهل البنت
سميره : الو
العسكري : بيت الاستاذ ياسر السيوفى
سميره : ايو مين
العسكري : حضرة الرائد طالبكم علشان القضيه
سميره : تمام حالا وهنكون هناك
راح ياسر وسميره القسم ودخلوا مكتب عمر
عمر : اتفضلوا
ياسر : يزيد فضلك ياسيادة الرائد خير حضرتك طلبتنا
عمر : خير ان شاء الله هسألكم على حاجات تفدنا فى القضيه
الانسه نور يوم ما اختفت عايز اعرف كل تصرفاتها فى اليوم ده لحد مااختفت
سميره قالتله كل حاجه
عمر : طب وايه سبب أنها تهرب من الفرح هى مش موافقه ولا ايه
ياسر : اص اصل هى ماكنتش موافقه على العريس وكده حركات بنات
عمر : مين اقرب اصحاب ليها
سميره : فرح ومليكه واسيا
عمر : اممم تمام ايه الأماكن اللى متعوده تروحها على طول
ياسر : نادي الملاكمه
عمر : ايييييه
ياسر : أصلها مدربة ملاكمه والعاب قوى
عمر : تمام تقدروا تروحو ولما يكون فى اى اخبار هنبلغكم
ياسر : تمام يا حضرة الظابط يلا ياسميره
مشي ياسر ومعاه سميره وعمر فضل يحقق في القضيه وجاب فيديو لكاميرات المراقبه حوالين بيت نور وهو بيتفرج على الفيديو شاف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الانسة مراتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى