روايات

رواية الانتقام البارد الفصل الثامن عشر 18 بقلم أماني السيد

رواية الانتقام البارد الفصل الثامن عشر 18 بقلم أماني السيد

رواية الانتقام البارد الجزء الثامن عشر

رواية الانتقام البارد البارت الثامن عشر

الانتقام البارد
الانتقام البارد

رواية الانتقام البارد الحلقة الثامنة عشر

قام راكان بالاتصال بأليكسندر وطلب منه القدوم لمصر للسيطره على زاهى وابلغه راكان باختطاف زاهى لزهره وان زهره ليست ابنه زاهى
وافق اليكسندر على اقتراح راكان وقرر القدوم لمصر حتى يتم عمل اجتماع جماعى بينهم وسيعود إيطاليا مره اخرى بعد موعد التسليم
فرح راكان بهذا الخبر وابلغ اكرم بقدوم اليكسندر لمصر وقام راكان بعمل حراسه شديدة عليه لانه لام يتوقع رد فعل زاهى
بينما فى تلك الأثناء ذهب زاهى لزهره ووجدها جالسه منكمشه على نفسها لم تفعل سوى البكاء
زاهى : شايفه منظرك بقى عامل ازاى تستاهلى ولسه عشان تفكرى بعد كده تتحدينى مره تانيه
زهره: كانت منهكه جسديا لم تستطيع الرد عليه فاستغل زاهى منظرها وقام باغت*صابها مره اخرى لم تقوى زهره تلك الماره على مقاومته وتركته فهو أمر بعدم دخول الماء والطعام لها
انتهى زاهى من فعلته وأمر الحراس بادخال صنف واحد من الطعام والشراب ومره واحده فى اليوم ذهب زاهى الى منزله ووجد ولاء بانتظاره
ولاء : بنتى فين يا زاهى
زاهى : اسالى خطيبها مش اخر واحد كلمته
ولاء: زاهى انا كلمته وقالى انها معاك وانك خاطفها قولى عملت ايه فى البنت
زاهى : معرفش مكانعا واعملى اللى انتى عايزاه
تركها زاهى وصعد لغرفته ودلف للمرحاض واخذ حمام بارد حتى يهدء من غضبه ولكنه قرر خطف نجلاء هى لم تأتي معه بالود إذا سياخذها بالغصب هى فى كلا الاحوال تكر*هه ولم تحبه أبدا فقرر خطف*ها
مر يومين ولم تحدث اشياء جديدة الجميع في انتظار وصول اليكسندر
تعمقت العلاقه بين إنتصار وفيروزه كثيراً واحبت انتصار فيروزه وتقبلتها زوجه لايوب ولكنها لم تخبره الى. ان تنتهى عدتها
راكان وايوب مشغولون فى العمل على دراسة الصفقات وراكان اصبح يتابع مع المدراء الذين يسربون له تفاصيل الصفقات
اصبح غضب زاهى يزداد وعاميه عن ما يحدث حوله
علم راكان ما يفكر به زاهى فقرر ان يخفى والدته فى مكان بعيد لم يعلمه زاهى مما جعل زاهى يتصرف بجنون واصبحت حاله زهره النفسيه والجسدية فى الاسوء لم تجد من ينجدها أو يشعر بها اصبحت تراودها الكوابيس وتأتى لها رحمه وكل بنت قامت بظلمها فى الكوابيس اصبحت زهره لا تنام تخاف من كل شئ حولها من زاهى من الحراس من الماضى من الاحلام من كل شئ اصبحت تريد الموت وحتى الموت هى لم تفعل شئ فى حياتها يكون شافع لها كل اعمالها ظلم استسلمت زهره لكوابيسها فهى لم تستطع منع نفسها من النوم
مر يوم اخر وفاجأ اليكسندر الجميع بوصوله للقاهره وقام بالاتصال براكان وزاهى وتم عمل اجتماع مفاجئ
لم يستطيع راكان ان يدخل بالهاتف أو يسجل ما تم لأن اليكسندر حريص كل الحرص ويقوم بتفتيش لمن يتعامل معه
بعد انتهاء الاجتماع تواصل راكان مع ايوب كى يواصل مع اكرم لانه تحت مراقبة اليكسندر
تواصل ايوب مع أكرم وابلغه قدوم اليكسندر بطائرته الخاصه وجلوسه في مصر حتى موعد التسليم وصعوبه تواصل راكان معه
تواصل اكرم مع الجهات العليا وقاموا بمراقبه زاهى وراكان لكى يستطيعوا الوصول لالكسندر واخذ جميع المعلومات الخاصه بالصفقه وموعد التسليم
استطاع أكرم تحديد مكان زهره ولكنه لم يستطيع مساعدتها خوفاً من كشفهم ولم يبلغ راكان حتى لا يتم كشف أيا منهم
عند اليكسندر وراكان وزاهى كانوا يتحدثون بخصوص الصفقه
راكان: انا عايز أعرف مكان زهره فين
زاهى : زهره بنتى وانا حر فيها
راكان: لأ مش بنتك وانت عارف كده
زاهى ببرود : اثبت إنها مش بنتى
اليكسندر : زاهى هما احرار واحنا اتفقنا وانت هتاخد النسبة الأكبر سيب زهره لراكان
زاهى : تخلص الصفقه وبتم التسليم ووقتها هسبهالك خالص
راكان: موعد التسليم امته
اليكسندر: البضاعه على وصول داخل شحنه غذائية باسم شركة…….. هبلغكم في نفس يوم الوصول
مر يومين اخرين وابلغهم اليكسندر ان موعد التسليم خلال خمس ساعات وعليهم الاستعداد
تواصل راكان مع ايوب من خلال والدته ولكنه لم يستطع ان يعطيه جميع المعلومات ولكن اكرم بالتضامن مع الاجهزه العليا واجهزه التصنت المزروعه داخل سياره راكان استطاعوا الوصول الى مكان التسليم والقبض عليهم وفى تلك الأثناء تم التحفظ على جميع الاماكن الخاصه بزاهى ومن ضمنها مكان وجود زهراء التى نغير شكلها بالكامل بسبب تعذي*ب زاهي لها
تم التحفظ على زهره داخل احدى المستشفيات الخاصه بالشرطة واليكسندر وجماعته تم القبض عليهم وتسليمهم للاجهزه الامنيه التابعه لدولته لمحاكمته
تم التحقيق مع زاهى ومواجهته بكل التهم المنسوبة إليه حاول إنكارها هو ومجموعة المحاماه الخاصه به لكن التسجيلات كانت صحيحة وتم ادانته بكل ما هو منسوب إليه وخاصه اعتراف زهره بما فعله بها وتم عرضها على الطب الشرعى وثُبت عليه التهمه
تحسنت صحه زهره وحُولت للمحاكمه
مر اربعه أشهر مابين تحقيقات مع زهره وزاهى وراكان وايوب وموده الى ان تم إحالة زهره وزاهى لفضيله مفتى الديار وإعدا*مهم شن*قاً
بالنسبة لزهره لم تستطع تحمل تلك الكوابيس وقامت بالانتحار اما زاهى رأى اسوء ما يمكن ما يراه غى حياته من انتهاكات جسديه ولفظيه إلى أن اتى موعد اع*دامه وتم تنفيذ الحمد
عند ايوب إزداد تعلقه وقربه من موده وتم تحديد موعد زواجهم وأصبح ايوب وكيل زهره وجلس راكان مع والدته فى الفيلا واصبحت الشراكه بينه وبين ايوب بشكل رسمى وتم عمل مجموعه شركات تحت إسم A&R
خلال تلك الفترة ذهبت إنتصار بعد انتهاء عده فيروزه ومقابلتها وافصحت لها عن شخصيتها الحقيقية لم تكن رده فعل فيروزه حاده بل صدمت من حديث انتصار كان داخلها فرحه كبيره ولكن خوف كبير أيضا كيف لشخص مثل ايوب يحب فتاه بسيطه مثلها مطلقه ولديها طفل لما عليه تحمل مسئوليتها
لم ترد فيروزه على حديث انتصار التزمت الصمت وقررت انتصار أن تكتفى من تدخلها هى اوضحت لفيروزه كل ما دار بخلدها وأنها احبتها حقا وتتمناها لابنها وتركت لها فرصه للتفكير
فى منزل ايوب كانوا جميعاً على سفره واحده يتناولون الطعام
إنتصار: أيوب انا عايزه اقولك اننا موافقين على ارتباطك بفيروزه
ايوب : بجد يا ماما وايه اللى غير رأيك
إنتصار: اتعرفت عليها وعلى اهلها فعلاً تستحق انها تكون زوجه ليك
أيوب: بس انا غيرت رأيى خلاص ومش عايزها انا لقيت ان عندكم حق
الجميع بخضه : نعم
أيوب : مالكم يا جماعه انا بهزر انا طبعا انا أه بحب فيروزه بس انتوا اهلى وبحبكم أكتر ولما اتجوز فيروزه هى كمان هتبقى من اهلى ماينفعش احى عليها عشان كده مكنش ينفع اتجوز بدون رضاكم لانى كنت هاجى على حد فيكم عشان التانى
ابراهيم: ربنا يكملك بعقلك يابنى هتروح تتقدملها امه
ايوب: بكره
ابراهيم: وانا هاجى معاك
أيوب: لأ اروح الأول لواحدى وبعدين اخد معاد نروح كلنا
فى اليوم التالى
ذهب أيوب لمنزل يسريه وطلب يد فيروزه سعدت يسريه كثيراً بهذا الخبر لكن كان القلق على وجه فيروزه
أيوب: لو سمحت يا ماما ممكن تسبينا لوحدنا شويه
يسريه حاضر يابنى
خرجت يسريه وتركتهم بمفردهم قام ايوب من مجلسه واقترب من فيروزه وامسك يدها
أيوب: مالك ياست البنات هل انا فارض نفسى عليكى
فيروزه : ابدا والله ربنا المطلع على القلوب
ايوب : آمال فى ايه بس
فيروزه : فى ان الفرق اللى بينا كبير كبير لدرجه مخليانى قلقانه ملقش بيك
أيوب: عارفه يا فيروزه انتى أكتر واحده تليق بيا انا من الناس اللى صعب انها تخب بس لما تحب بحب بجد مش هكدب عليكى واقولك عمرى ما حبيت لأ انا حبيت وحبيت اوى بس هى الله يرحمها ماتت من ساعتها قلبى مدقش لحد غير ليكى انتى خفت اكلمك او اقرب منك لانك كنتى فى العده وانا كان عندى مشاكل كنت عايز ابعدك عنها واول ماتحلت جيت عشان اتقدملك واطلب منك تعيشى عمره كله معايا
فيروزه: ومالك ابنى مش هقدر اسيبه
أيوب: ولا انا هسيبه تفتكرى هعجز انى اربيه واعتبره ابن ليه
فيروزه : أهلك موافقين
ايوب : طبعا موافقين وماما بتحبك أوى أوى على فكره وحكتلى اللى عملته واتمنى تعذريها
فيروزه: انا مغلطهاش هى من حقها تطمن عليك
أيوب: يبقى على خيره الله هجبهم بكره ونقرأ الفاتحه ونحدد معاد الفرح وندى على والدتها
يلا بقى يا ماما سمعينا احلى زغروطه خرجت ريهام من غرفتها واصبحت تهلل وتزغرط فرحاً لاختها
عند راكان وموده كانوا في شهر العسل وكانزت يعيشون اسعد لحظات حياتهم
كانوا يجلسون على يخت قام راكان بإستجاره فى جزر المالديف كان راكان يجلس وموده نائمه ورأسها على قدمه
راكان: انا لحد دلوقتي مش قادر اصدق اننا خلاص بقينا لبعض وحقنا رجعلينا تانى
موده : ولا انا قادره اصدق اكيد ماما ورحمه دلوقتي سعداء فى قبرهم ربنا يرحمهم يارب
راكان: كل واحد اخذ جزاءه اللى يستاهله
موده انا عايز انسى الماضي بكل اللى حصلنا فيه مش عايز افتكر غير الحلو فقط ونحكى لاولدنا عليه
موده: ياريت كفايانا حزن ووجع قلب خلينا نعيش الحاضر
فى اليوم التالى ذهب ايوب مع اسرته وتقدم بطلب يد فيروزه وتم خطبتها وخلال شهرين سيتم عرسهما
مر الشهرين سريعاً وقام أيوب بعمل عرس كبير وحضر الحفل كل معارف وكبار الدوله وكانت فيروزه كالاميرات انتهى العرس وبعدها سافر العروسين لإحدى الدول الأوروبية لقضاء شهر العسل الذى اقتصر على اسبوع بسبب عدم ابتعاد فيروزه عن ابنها وعندما عادت للعيش فى الفيلا مع اهل ايوب وجدتهم قاموا بعمل غرفه خاصه لمالك بها كل مايلزمه سعدت بها كثيرا وترك ايوب منزله لتعيش به والده فيروزه واختها
وتوته توته خلصت الحدودته

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الانتقام البارد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى