روايات

رواية اعشقت صعيدي الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الفصل السادس 6 بقلم دنيا محمد

رواية اعشقت صعيدي الجزء السادس

رواية اعشقت صعيدي البارت السادس

رواية اعشقت صعيدي الحلقة السادسة

عبد الله اخد الروشتة وراح يجيب الدوا لزينب وسعاد وحمدان تعبو ف روحو
وزينب دخلت الاوضة ليونس
زينب داخلة وهي بتعيط وموجوعة من شكلو
زينب قعدت جنبو وقالت: قوم ي يونس اصحي عشان نربي ابنك انا وانت سوا.. انا عارفة اني صغيرة علي كل ده بس حبيتك ومبقتش قدرة اعيش من غيرك
وفجأة يونس اتحرك وزينب بصت ليه وفرحت وكانت بتعيط
زينب بفرحة: قوم ي يونس انا عرفة انك سامعني
يونس بتعب: آه مش قادر اتحرك
زينب ملست علي شعره وقالت يارتني كنت انا اللي مكانك
يونس بحب: بعد الشر عليكي ي حبيبتي
زيتب باست راسو: عايزاك بقي تفوق وتقوم بسلامة عشان المفجأة
يونس باستغراب: مفجأة اي
زينب كانت هتتكلم قاطعها عبد الله
عبد الله بفرحة: يونس انت صحيت وجري عليه يبوسو

 

يونس بتعب: شيليه من عليا هيموتني
عبدالله بضحك وفرحة: اسف يخوي من فرحتي
عبد الله: خدي ي زينب الدوا اهو خدي بعد ما تكلي علطول وخلي بالك من الحركة كتير عشان البيبي
زينب بغيظ: شكرا ي عبد الله والله كنت عايزة اعمل مفجأة ليونس بعد ما يخف وانت بوظت الدنيا
عبد الله بضحك وصدمة: ايه معلش ي زينب بقا تتعوض البيبي اللي جاي ابقي اعمليلو مفجأه واكمل بخبث بس شكل مفيش بيبي تاني
يونس بغيظ: ليه يخويا منا صحتي بومب اهي.. دي رصاصة ي عنيا
عبد الله بضحك: اعيش واشوف ولادك ان شاء الله ي يونس
عبد الله: انا هتصل بقا ب ابوي وامي واطمنهم
عبد الله اتصل بحمدان
الو يا بوي
حمدان: خير ي والدي
عبد الله بحب: يونس ابنك صحي اخيرا
حمدان بفرحة كبيرة: بتجول اي انا جاي حالا
عبد الله: لا يبوي الوقت اتاخر خليك وتعالي الصبح
حمدان: خلاص ي والدي اللي تشوفه

 

عبد الله قفل مع ابوه وقعد مع يونس وجابلو اكل
في القصر
حمدان بفرحة: سعاد.. ي سعاد
سعاد بحزن: نعم ي حج
حمدان بسعادة: يونس والدك فاق بسلامة
سعاد بضحك وفرحة: بجد ي ابو يونس انا هرحلو دلوقتي
حمدان: لالا الصبح ان شاء الله خليه يرتاح دلوقت
وعدي اليوم وجه اليوم التاني
يونس صحي بتعب
زينب كانت نايمة ع الكرسي
يونس. مسك ايديها: زينب قومي ي حبيبتي
زينب قامت بسرعه وقالتله: يونس انت كويس ي حبيبي
يونس بحب: كويس والله مالك وبعدين منمتيش ليه جنبي ع السرير
زينب بطيبة: عشان انت ترتاح وتاخد راحتك
يونس بحب: راحتي معاكي ي حبيبتي ويلا قومي عشان نفطر
زينب: حاضر هنزل اجيبلك فطار
يونس: لا هتصل بممرضة تجيب لنا
واتصل يونس بممرضة وجابت ليه فطار وزينب اكلت يونس واكلت هي كمان

 

وحمدان وسعاد جم يطمنو عليه كل فترة
وعدت الخمس ايام وجه وقت الطلوع يونس من المستشفي
يونس قام وزينب بتساعدو يغير هدومه ولبس ونزل من المستشفي معاهم
يونس وصل القصر والخدامين زغرطو بوصولو
الخدامين: حمدلا علي السلامة ي يونس بيه
يونس: الله يسلمكم الله يخليكم كلكم ليكم مكفأة حلوة بمناسبة طلوعي
الخدامين بفرحة: الله يباركلك ي يونس بيه
وراحو قعدو ف الصالون
يونس ل عبد الله: عرفت مين اللي عمل كده
عبد الله: ايوة ي يونس.. حسن هو الي عمل كده
زينب بعياط واسف: انا اسفة ي يونس انا اللي عملالك المشاكل دي كلها.
يونس باس راسها: حبيبتي انيت مالكيش ذنب وبعدين متتاسفيش اطلعي بس ارتاحي شوية هخلص معاهم واجيلك
يونس لابوه: حسن ده لازم نعمله خطة نوقعو بيها
عبد الله بتفكير: اي رايك نسرق منو ورق الورث بتاع زينب

 

ونقول في القسم ان هو معاه ورق بميراث زينب وعايز يسرقو
وانه حاول يع’تدي علي زينب
وانه آجر ناس تضر’بك بلنا’ر
يونس بهدوء: بص هو كل ده مش كفاية ثم لازم دليل انوو هو اللي ضر’بني بلنا’ر
عبد الله: لا ي يونس انا هجيب الراجل اللي عؤفنا منو نديلو قرشين وهو هيشهد علي كده
يونس: اختا لازم نجيب اللي ضربني نفسو هو الي يشهد
يونس انا هجيبو من تحت الارض بس سبلي الموضوع ده
طلع يونس الجنينة وعمل مكالمة
يونس: آلو عايزك تجبلي الراجل اللي ضر’ب عليا نا’ر باي طريقة انت فاهم
الشخص: ماشي ي بااشا بس انا كده هاخد كتير.
يونس بغضب: هديلك اللي انت عاوزو بش تجيبهولي وقفل السكة في وشو
وطلع اوضتو
عند عبد الله
دعاء كانت زعلانة من عبد الله
عبد الله: الجميل زعلان مني ليه

 

دعاء بزعل: عشان مبقتش تقعد معايا خالص
عبد الله بهدوء: ي حبيبتي مانتي عرفة اني مشغول مع اخويا يونس واللي حصلو متزعليش وباس راسها
دعاء: خلاص ي عبدالله مسمحاك المرادي
(دانتي رخمة اوي اخوه تعبان وناقص رخمتك 😂)
عبد الله باس دعاء ونقفل عليهم بقا
عند يونس دخل لقي زينب نامت اخدها ف حضنو ونام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى