رواية اعشقت صعيدي الفصل الحادي عشر 11 بقلم دنيا محمد
رواية اعشقت صعيدي الجزء الحادي عشر
رواية اعشقت صعيدي البارت الحادي عشر
رواية اعشقت صعيدي الحلقة الحادية عشر
حمدان بتدخل: خلاص يا بتي اطلعي فوق وارتاحي انتي لسه جاية من سفر
مريم هزت راسها وطلعت بغضب
اول ما مريم وصلت الاوضة قفلت الباب ف وش الخدامة
مريم في نفسها: وحيات امي ما هخليه يتهني ولا بمراتو ولا بابنو ياعني اي يسبني انا عشان دي
زينب تحت: هي مالها مش طايقة نفسها كده
يونس بضحك: عشان انا جامد واخلي الناس تغلي مني
زينب ضحكت وطلعت
يونس طلع وراها دخل لقاها شايلة ابنها وبتلاعبو
يونس بابتسامة: ربنا يخليهولنا ي حبيبتي
زينب وباست خده: يارب ي حبيبي
سعاد جت خبطت
يونس قام فتح: اي ياما في حاجة خشي
سعاد بحب: مفيش ي حبيبي بس. كنت عايزة ادم شوية ابوك نزل هو واخوك يتمشوا ف الزرعة ونا زهقانة ف هاتو وانتو ارتاحو
يونس فهم قصدها انها عايزة تاخد الولد عشان يبقوا براحتهم
يونس راح لزينب وقالها: هاتي ادم ي حبيبتي امي عايزة تشيلو شوية
زينب اتدهولو
يونس راح اداه لامه وهمس فودنها بخبث: تسلمي ياما والله دايما بتبقي فاهمة
سعاد بضحك: اختشي يا ولا في اي انت بس عشان ابني البكري حبيبي هعمل معاك الواجب
يونس بحب وحضن امو: والواجب واصل من زمان ينور عيني
سعاد اخدت الولد ومشيت يونس دخل لزينب
يونس بحب: عاملة اي ي ام ادم
زينب باستغراب: مالك ي يونس
يونس وهو بيقرب: لا مليش خالص
زينب لسه هتتكلم قاطعها يونس بقب.لة ونروح (عند مريم)
مريم راحت لاختها آسيل
مريم: اي قعدة وحدك لي
آسيل: عادي منا بنزل اكل واقعد معاكم شوية وبطلع تاني
مريم بغيظ: شوفتي يونس عمل معايا اي تحت
آسيل بقلة حيلة علي اختها: مالو
مريم بغضب؛ روحت بحضنو عشان اول مجيت من السفر جيت هنا
آسيل بغغضب: ونتي ازاي تروحي تحضني راجل غريب عنك ومتجوز كمان وبعدين قولتلك يونس مش ليكي انتي راضعة من امو ي غبية
مريم بعند: لاء هيبقي ليا غصب عن اي حد
آسيل قامت واتكلمت بغضب: قسما بالله ي مريم لو جيتي جنب يونس او مراتو تاني انا هقفلك انتي فكرة نفسك ملكيش كبير يحكمك ما تحترمي نفسك بقا اي عايزة تاخديه من علي مراتو روحي يا شيخة ربنا يحرق قلبك زي مانتي بتعملي ف زينب كده
مريم بحقد وغل: وانتي حابة زينب اوي لي كده انا بحب يونس. اوي ونتي عارفة
اختها مستحملتش راحت ضر’باها بلقلم جامد
اختها اتصدمت وبصت لها
آسيل بتعب وزعيق: انا قولتلك الي عندي واذا كان متربتيش ف هربيكي من جديد ثم زينب طيبة وملهاش ف قرفك والمشي العوج الي كنتي بتعمليه ف امريكا
مريم بعياط: بتضربيني ي آسيل وعشان خاطر مين
آسيل بمقاطعة: عشان خاطر افوقك من دماغك دي وعشان يونس وزينب يعيشوا كويس
مريم بصت لها بتحدي ومشت
آسيل غمضت عينيها بتعب: يارب انا تعبت منها بس برضو مش هسبلها مساحة تعمل بيها حاجة
عند يونس وزينب كانو نايمين نوم عميق صحي يونس
يونس قام يستحمي
طلع وكان لابس بنطلون اسود قطني بس
يونس بحب: اصحي ي حبيبتي يلا عشان ننظل نتعشي
زينب قامت بارهاق: حاضر
يونس شافها تعبانة شالها ووداها الحمام وسابها ف البانيو
يونس بحب: لو احتجتي حاجة قوليلي انا هستناكي عشان ننزل مع بعض
زينب هزت راسها ويونس خرج يكمل لبس
يونس لبس بنطلون اسود وتيشرت ابيض نص كم
وزينب طلعت لابست اسدال ونزلت
حمدان بحب وهو شايف الكل متجمع حواليه.: انا بجد فرحان اوي يونس جابلي حفيد وعبد الله فضلو كام شهر ويجيبلي حفيد تاني حقيقي انا بحبكم اوي
يونس وعبد الله قامو يبوسو. ايديه
يونس: ربنا يخليك لينا يابا
عبد الله: هجبلك بدل الواحد عشرة بس اتقل
دعاء كانت اتكسفت من كلامو وقامت باست ايدو: ربنا يديك الصحة
وزينب عملت نفس الحركة: ربنا يبارك ف حضرتك
مريم كانت قعدة متغاظة وآسيل اتكلمت مع حمدان: ربنا يديك طولة العمر وتشوف احفاد يونس وعبد الله يارب
حمدان بحب: ربنا يخليكم ليا
كان اليوم خلص يونس كان بيتمشي ف الجنينة وزينب كانت بتعمل حاجة يشربوها سوا يونس كان قاعد وحد جه حط ايدو علي عينيه
يونس بحب: زينب حبيبتي
مريم بغيظ: انا مريم حبيبتك
يونس قام بعصبية: انتي اي اللي جايبك ورايا
مريم بخبث: مش عيب مراتك تبقي نايمة ونت تنزل ومعكش حد
يونس بضحكة باردة: مراتي بتعمل ليا وليها شاي وهتيجي تقعد معايا اساسا
مريم بصت له بغيظ وحست ان زينب هتيجي عليهم راحت حضنت يونس جامد ونامت ع صدرو
زينب دخلت وشافت كده اتصدمت
زينب بصدمة: انت بتعمل اي ي يونس؟؟!
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اعشقت صعيدي)