رواية اشواك الماضي الفصل التاسع 9 بقلم يارا عبدالعزيز
رواية اشواك الماضي الجزء التاسع
رواية اشواك الماضي البارت التاسع
رواية اشواك الماضي الحلقة التاسعة
رؤى جريت عليه و وقفت وراه و هي حاسة انه طوق النجاة اللي جيه يلحقها مكنش همامها رد فعله على اد ما كانت عايزة تخرج من المكان دا ، تميم بصلها بصدمة و هو مش مستوعب
:- تعالي يبت انتي هناااا
تميم زاح ايد العسكري بغضب مفرط بعيد عن رؤى لدرجة انها كانت هتنكسر….. في ايديه و قال بهدوء ما قبل العاصفة
:- ملكش دعوة بيه انت فاهم
العسكري بخوف:- ح حاضر يفندم
خرج تميم و هو مسك ايد رؤى من غير ما يتكلم و ركبها معاه قدام
_في قسم الشرطة _
رؤى ببكاء:- انا غلطت في العنوان بس و الله متخليهمش يحبسوني
تميم بصلها بأستهزاء….. من غير ما يتكلم و دخل الناس اللي كانوا في البيت مع رؤى و صاحبة البيت ايدت كلام رؤى ، دخل ادم صاحب تميم الاوضة
تميم :- كمل انت المحضر انا ماشي
ادم :- طب براحة
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم 🤎
تميم خرج من غير ما يرد عليه و هو ماسك ايد رؤى بقوة ، راح وقف قدام عربيته و دخلها في العربية أو بمعنى اصح زقها…. جوا العربية بعنف….
فضل سايق بدون ما ينطق حرف بس كان باين الغضب على ملامحه و رؤى كانت بصله بخوف شديد
رؤى بخوف :- هو احنا رايحين فين دا مش طريق البيت هتوديني النفق تاني ؟!!!!!!!
زود سرعة العربية اكتر و هو مش شايف قدامه لحد اما وصل قدام عمارة كبيرة
تميم بصرامة…. :- انزلي
رؤى نزلت بخوف شديد منه و من نظراته و سكوته وصلوا قدام شقة في الدور الرابع تميم فتح الباب و سحب….. رؤى وراه و دخل بيها اوضة من اوض الشقة و دفعها….. على السرير بقوة
تميم بغضب :- كنتي هناك بتعملي ايه ؟؟؟
رؤى بخوف و توتر:- هو هو
كمل بغضب مفرط و صوت عالي ارعبها:- انطقيييييي
رؤى بدموع خوف :- ممكن مقولش ؟؟
تميم بغضب مفرط:- و الله !!!!! ليه بقى مكسوفة تقولي انك روحتي هناك عشان انتي بني ادمة خاينة….. و اهلك معرفوش يربوكي…..
استغفر الله العظيم الذي لا اله الا هو الحي القيوم و اتوب اليه 🤎
اتفاجأ بقلم….. قوي بينزل على وشه منها بصلها بصدمة و غضب و مسك ايديها بقوة و قربها منه و اتكلم بحدة
:- كنتي بتعملي ايه هناااااااك انطقيي ؟؟؟؟؟؟
رؤى :- و انت يهمك في ايه حتى لو انا خاينة….. زي ما بتقول
تميم:- يهمني انك مراتي فاهمة يعني ايه مرااااتي حتى لو جوازنا كان غصب و حتى لو انتي بتكرهيني…. انتي مراتي في الاول كان اخوكي و دلوقتي انتي اخوكي دبح…. قلبي زمان و انتي جاية تزودي عليه دلوقتي بعد ما رجع ينبض تاني بسببك
رؤى بصتله بأستغراب و صدمة:- يعني ايه!!!!! مش فاهمه يعني ايه رجع ينبض تاني بسببي
تميم بغضب مفرط و لاول مرة رؤى تشوف في عيونه الغيرة
:- كنتييي هناك بتعملي ايه اخلصييي قولي و بردي النار….. اللي ادتيها جوايا من ساعة ما شوفتك هناك
رؤى :- …………………
بدأ يكسر….. في كل حاجه حواليه و هي وقفت في ركن من اركان الاوضة و هي خايفة منه ، جت تخرج من الاوضة مسك ايديها بقوة….. و قفل باب الاوضة بالمفتاح و دفعها على السرير مرة تانية
رؤى بخوف :- انا عايزة اخرج من هنااا كفاية كدا بقى و وديني عند اهلي
راح عندها و قعد قدامها على السرير:- انا مش عايز اذيكي…. لحد دلوقتي و الله متختبريش صبري اكتر من كدا
رؤى فضلت ساكتة و هي بتحاول تتجنب النظر ليه
تميم :- تمام انتي اللي اخترتي
بصتله بخوف قرب منها بكل قوته حاولت تبعده بس معرفتش بسبب قوته استوعب اللي هو بيعمله بعد ما لاقى حركتها انعدمت بصلها لاقها اغمى عليها في حضنه…..
تميم بخوف شديد و هو بيهز وشها برفق:- رؤى رؤى ردي فيه ايه
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين 🤎
خد كوباية الميه من جانبه و رش عليها بخفة لحد اما بدأت تفوق تدريجياً
تميم:- قومي عشان هنروح القصر
هزت راسها بتعب و قامت وصلها لحد باب القصر و مشي من غير ما يدخل
في المساء رؤى رنيت على تميم كذا مرة لانها كانت خايفة يكون حصله حاجه بسببها فضلت رايحة جاية في الاوضة و جملة بعد ما قلبي رجع ينبض تاني بسببك مش راضية تروح من عقلها قاطع تفكيرها صوت عربيته بصيت من البلكونة و اتنهدت براحة ، دخل تميم و هو سكران و ماسك في ايده شامبانيا…… رؤى راحت عنده و سندته
رؤى :- أنت كويس
تميم بدموع:- لأ مش كويس خالص اخوكي خلاني مش كويس خالص
حطيت ايديه على رقبتها و هي بتحاول تسنده ، بعد عنها و هو بيروح على السرير و بيفرد جسمه عليه ، مسك ايديها و شدها عليه
تميم:- تعرفي اخوكي انتي دمر… قلبي و انا معرفتش اذيكي….. انهاردة بخاف عليكي و كأنك قطعة مني لما قولتلك انتي خاينة……. انهاردة كنت عايزاك تدافعي عن نفسك و ترحمي قلبي
رؤى بصتله بأستغراب من كلامه بس استغلت الفرصة و اتكلمت بتسأول:- احمد عملك ايه ايه اللي حصل بينكوا وصلك انك تكره….. بالطريقة دي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اشواك الماضي)