روايات

رواية اسيرة الملهم الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد

رواية اسيرة الملهم الفصل الثالث 3 بقلم يارا محمد

رواية اسيرة الملهم الجزء الثالث

رواية اسيرة الملهم البارت الثالث

رواية اسيرة الملهم الحلقة الثالثة

الدكتور دخل ل إيهام أداها حقنه مهدئه خلتها نامت من كتر التعب حسن اخد مراته بعنف بره الاوضه واتكلم بغضب.
حسن: انتي مجنونه بتقولي كده قدامها ما انتي عارفه انها لسه منهارة طول عمرك ام غير مسؤوله مش بتحبي غير نفسك بس ومش بيهمك غير مظهرك العام ينفع تتنازلي واقفين جنبها المرة دي.
مايا: بسخريه اقف جنبها ما هي جابت ده لنفسها وجابت الع”ار للكل أنا مش هعمل حاجه لحد انا ماشيه وخليك معاها.
الدكتور خرج بعد ما مايا مشيت وبص لحسن.
يزيد: مكانش لازم تقولو كده قدام بنتك يا حسن بيه هي لسه مش مستوعبه حصل ايه معاها .
حسن: طيب وهي مش بتتكلم ليه حتي تقولي حصل معاها ايه.
يزيد: اللي حصلها خلاها تدخل ف صدم”ه عصبي”ه شديدة ورافضه تتكلم مع حد وهتاخد فترة لكده ف الوقت الحالي مش هتتكلم لفترة سيبوها لما تتكلم لوحدها.
حسن: تمام يا دكتور .

 

أما مكان تاني كان واقف ف غرفته اللي كلها بلون الاسود الحالك واقف والفون ع ودنه والطرف التاني بيقوله اخر اخبارها ابتسم وقفل الفون وبص قدامه.
ملهم: حلو نبدا الشغل ع المظبوط كده.
دخل عليه صاحبه الانتيم ودراعه اليمين ف شركته واتكلم بعصبيه.
اديب: برضه عملت اللي ف دماغك وعملتها يا ملهم .
ملهم بصله ببرود واتكلم.
ملهم: ببرود عملت ايه يعني اتسليت شويه.
اديب: تقوم تعت”دي عليها بوحش”يه انت اتجننت البنت بين الحياه والموت وف صدم”ه شديدة وانت بكل برود بتقول بتتس”لي حتي مرحمته”اش.
ملهم: بغض”ب وأبوها مرحمش ابويا زمان لما كان حسن وحش السوق كله ولف ع ابويا لما خسره الشركه بتاعته وافل*س وانتحر بعدها بأيام وبعد سنه امي مات”ت من قهرت*ها عليه وسابوني لوحدي دخلت مدرسه داخلي شخصيتي بقت قويه ومش بهتم لحد ابدا خلوني من غير احساس ابدا كل همي انتق”م واحدة من شركات الهواري هي ف الأصل تبع ابويا وانا اشتغلت واجتهدت لما عملت شركه معروفه ف مصر وبراها حسن الهواري لازم يدفع التمن والسنيورة بنته لازم تعرف حقيقه ابوها اللي طالعه بيه السما وانا هعمل كده مش هسيب حق ابويا فاهم ولا لا.

 

ملهم خلص كلامه اللي كان ف قه”ر وغض”ب الدنيا اديب بيبصله بدم”وع زعلان ع صاحبه الوحيد ملهم ابتدأ يكح جامد وأديب جابله بخاخته بسرعه اداهاله وهدي شويه.
اديب: بخوف اهدي يا ملهم اهدي خد بخاختك بقيت كويس.
ملهم: كويس شكرا ليك حتي صحتي بتروح وانا لسه صغير جاني ربو وانا لسه ف العشرينات من غير اسباب.
اديب: ده قدر ربنا يا صاحبي ها ناوي ع ايه تاني.
ملهم: ابعت بوكيه ورد ليها بس مش تكتب اسمي عليه ونشوف هنعمل ايه بعدين.
اديب وصي علي بوكيه ورد راقي وبعته المستشفي لحسن وبنته وفيه كارت مع ريحه برفان حلوة .
اديب: ممكن اعرف ناوي ع ايه مش مرتاحلك.
ملهم: كل خير يا صاحبي.
وهما بيتكلموا دخلت مربيه ملهم واتكلمت بابتسامه ملهم بيحبها.
راويه: الاكل جاهز يا ولاد يالا علشان تتعشوا
ملهم: دادة راويه وحشتيني اوي اسف والله مشغول عنك الفترة دي بس اوعدك افضالك شهر قدام.

 

راويه: بابتسامه ولا يهمك يا حبيبي عارف مشاغلك الكتير بقولك ايه صحيح.
ملهم: ايه ناقصك حاجه.
راويه: خير سابقك يا بني بس كنت عايزة اعرف ايه الجرح اللي ف ايدك ده.
ملهم…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيرة الملهم)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى