Uncategorized

رواية وتين الحلقة الثانية 2 بقلم لولو

 رواية وتين الحلقة الثانية 2 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثانية 2 بقلم لولو 

رواية وتين الحلقة الثانية 2 بقلم لولو 

وتين دخلت المدرج وشافت تميم 

وتين كانت دخله بي وقفها صوت تميم وهو بيقول انتي رايحه فين يا انسه

وتين.داخله عندي محاضرة

تميم.بس انتي متاخره. اتفضلي اطلعي بره

وتين اتضايقت وطلعت وكانت هطعيط واستنت بره عشان كان عندها محاضره تانيه 

……………..

بعد شوية

وتين كانت قاعده متضايقة وراحتلها صاحبتها وقعدت

حور.ايه يا تونه مالك

وتين بخضه.ايه يا حور خضتيني

حور.مالك زعلانه ليه 

وتين.يعني انتي مشوفتيش الغبي اللي جوه ده

حور. معلش يا وتين فكك بقى تعالي يلا نشرب حاجه وتهدي كده

وتين.لا مش ههدى اصلا ده واحد غبي ومتخلف هو اصلا اللي اخرني 

حور بستغراب.ازاي

وتين.حكتلها كل اللي حصل شوفتي الحيوان انا عايزه اكله بسناني الكلب ده

وفي الوقت ده تميم كان واقف وراها وحور كانت بتحاول تسكتها 

وتين.فيه ايه مالك يا حور وبتبص وراها شافت تميم وتين في نفسها (انا كده ضعت)

تميم.سكتي ليه 

وتين حاولت تبقى طبيعية.في حاجه يا دكتور

تميم.مش كنت كلب من شويه

وتين مردتش وخافت

حور حاولت تهدي الموقف.احنا اسفين يا دكتور وتين بس متضايقة شوية

تميم.المفروض هي اللي تعتزر مش انتي

وتين ببرود.وانا مغلطش احنا كنا بنتكلم وحضرتك وقفت واتصنت علينا المفروض انت اللي تعتزر

تميم بزهول.انا اللي اعتزر انتي اصلا انسانه قليله الزوق  

وتين. متكلمتش و سابته ومشيت 

حور.معلش يا دكتور وراحت وراها

……………

وتين وتين اسني يا بت

وتين.عايزة ايه

حور.اهدي في ايه

وتين.مفيش انا جعانه يلا ناكل

حور مستغربتش من برود صاحبتها لان هي كده.يلا

……………

تميم قاعد مع صاحبه

مروان.ههههههههه دي كده علمت عليك يا صاحبي????

تميم.اسكت بدل ما اقوم انا اعلم عليك????

مروان.خلاص يا عم متزوقش انا نفسي اشوف البت دي

تميم.متشوفش وحش 

مروان.????????

تميم بصله كده????(اللي هو هقوم اعجنك).انا ماشي عشان لو قعدت شوية هقتلك

……………

في بيت وتين

رحمه.اتأخرتي يعني يا هانم كنتي فين

وتين.وانتي بقى كنتي خايفه عليا 

رحمه.انا خايفه تجبلنا العار وتبقي زي امك بوشين عامله قدمنا محترمة ومن ورانا ت..

وتين مدتهاش فرصة تكمل وبعلو صوتها ورفعت صباعها في وش رحمه اياكي تقولي كلمه وحشه عن امي والا اقسم بالله ما هيحصلك كويس يا رحمه.وبزعيق انتي فاهمه

رحمه خافت هي عارفه وتين لما بتتعصب بتبقى عاملة ازاي فسكتت وتين سالتها ودخلت اوضتها 

……………

في اوضه وتين

وتين مع نفسها ليه يا بابا بتعمل فيا كده انا زهقت مش هقدر اعيش مع واحده زي دي. يارب 

ودخلت اتوضت وصلت وقررت انها تدور على شغل عشان تسلي وقتها بدل ما تقعد مع رحمه

……………

بعد شوية كان أبو وتين وصل اول ما وصل لقى مراته بتعيط

خالد.مالك يا رحمه بتعيطي ليه 

رحمه.اسال بنتك.انا كنت بقولها اتأخرتي ليه.بطمن عليها عادي راحت مزعقه وزقتني انا معملتلهاش حاجه دي زي بنتي 

خالد.اتعصب ودخل اوضه وتين وجبها من شعرها انتي يا حيوانه يابت ال___انا معرفتش اربي انتي ازاي تضربي واحده قد امك يا قليله الادب

وتين.كفايه يا بابا كفايه معملتلهاش حاجه دي كدابه 

خالد.وهي هتتبلى عليكي 

وتين.معرفش هي قالتلك ايه. سيب شعري

خالد ساب شعرها لأنه كان هيطلع في أيده وزعقلها وقلها خشي على اوضتك واياك تعمللها حاجه تاني 

وتين ببرود.معملتلهاش حاجه  تصبحوا على خير

دخلت وتين اوضتها

……………

في فيلا الاسيوطي

في المكتب

طارق والد تميم . تميم انا عايز اطلب منك طلب

تميم.اتفضل يا بابا 

طارق.انا تعبان وعايزك تمسك الشغل بدالي فترة

تميم.مالك بابا انت كويس

طارق.كويس ياابني بس كنت عايز ارتاح شوية من الشغل 

تميم.حاضر يا بابا بس مش هقدر اسيب شغلي في الجامعة

طارق.اللي يريحك ياابني

تميم.ها همسك الشغل امتى

طارق.زي ما تحب

تميم.ماشي.انا فاضي بكرة لو عايز

طارق.ماشي.تصبح على خير

تميم.وانت من أهله

………………..

تميم صحي ولقاها نايمه على صدره وحضناه و فضل يتأملها لحد ماصحيت

تميم.كل ده نوم

وتين.عايزة انام في حضنك عندك مانع

تميم.انا اصلا برتاح وانتي في حضني يا قلبي????

وتين.بحبك

تميم.وانا كمان♥️

………….

تميم صحي ملقهاش جمبه 

بيفكر اي ده هو في ايه مين دي ده كان حلم……

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية اختار القدر ان يجمعنا للكاتبة فاطمة علي مختار.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى