روايات

رواية ادخلي الى ديني الفصل الخامس 5 بقلم روان وليد

موقع كتابك في سطور

رواية ادخلي الى ديني الفصل الخامس 5 بقلم روان وليد

رواية ادخلي الى ديني الجزء الخامس

رواية ادخلي الى ديني البارت الخامس

ادخلي الى ديني
ادخلي الى ديني

رواية ادخلي الى ديني الحلقة الخامسة

هنا بصدمه وعصبيه ايييييبه
يوسف ساب الاكل وقال
بصى ي هنايا
انا مش بأجبرك تأسلمى مع ان المفروض ان دي ديانه بابا وتطلعى زيه
بس تمام
يوسف بحنيه خلاص انسى الموضوع
لو خلصتى اكل يلا عشان نكمل بقيت الخروجه
هنا قال اه خلصت اسفه علبت صوتى عليك
ولا يهمك يلا ♥️
خديوسف هنا وراح على الملاهى اول ما شافتهم قالت
الللللللللللله ي يوسف انا بحب الملاهى اوي يلا نركب كل اللعب بسرعه يلا
يوسف فرح لفرحتها
وقعدو يلعبو ويجرو لغايه اما تعبو
يوسف قال يلا ي هنايا عشان اروحك هنا زعلت لانها كانت عايزه تقعد مع يوسف هي بتحبه … بتحله ايوا بتحبه وبتعشقه كمان انقذها من عمها بيحاول يراضيها ويفرحهها وبيقولها ي هنايا🤭
خدها يوسف للعربيه
ودخلت هنا ويوسف بدا يسوق
واما وصل البيت لقاها نايمه
يوسف قعد يبصلها لاقاها جميله هاديه وبعدين غض بصره بسرعه عشان حرام
ومعرفش يشيلها لان عن معقل بن يسار يقول قال رسول الله ﷺ
لئن يطعن فى رأس احدكم بمخيط من حديد خير له من ان يمس امرأه لا تحل له
فخاف يوسف
فراح اتصل بعمها الكبير وقال
ازيك ي حج انا رحعت انا وهنا بس هيا نايمه وحرام اشيلها
ممكن تنزل تساعدها لانها مش راضيه تصحى عشان لعبت كتير
وه لعبت فين يولدي
ا
يوسف بكسوف انا وديتها المطعم بعد كدا الملاهى
الحج قال
خلاص انا نازلك
وراح عمها نزل وسندها هو وامها
وطلعوها ويوسف دخل اوضته
نام لانه مقيم فى بيت عمها لغايه اما يتجوزو ويسافرو
عدا الليل وجه الصبح ☀️
والكل فاق وهنا صحيت وحكت لمامتها كل حاجه وكانت فرحانه ماعدا لما يوسف طلب منها تأسلم
وجومانه كانت فرحانه لفرحتها بس خايفه اللى حصل فيها يحصل في بنتها الوحيده
كل العيله بتفطر ماعدا يوسف هنا وهىقاعده على السفره
بتوتر هو يوسف فين
واحده من الشغالات قالت
الاستاذ يوسف تعبان ومولع يعيني بس انى بعمله كمادات
هنا قامت بخوف عليه زحت تدخل اوصته عمها زعق رايحه فين ي هنا
هنا بتوتر رايحه ليوسف هدخل اطمن عليه
عمها قال اصبري هدخل معاكى مهينفعش تدخلى اوضت واحد عازب لوحدك حتى لو هو تعبان هنا كانت على اخرها وعمها خلص اكل وراحو ليوسف
هنا اول مااتفتح الباب لقت يوسف نايم وباين عليه التعب
هنا قالت مالك ي يوسف
بس يوسف فى دنيا تانيه
وراحت قعدت هي تعمله كمادات ودخلت الخدامه بالكل
وحطت الاكل ومشيت راح العم الكبير مصحى يوسف وقال
يوسف يبنى
يوسف قال بتعب نعم يحج
العم الكبير قال يلا عشان تاكل وجت مكالمه ليه خرج وساب الباب مفتوح وهنا بتبص لويسف ويوسف مش مركز اصلا هنا قالت
يوسف هنا قالت
يوسف اصحى عشان تاكل يلا قوم عشان خاطري
يوسف اتعدل حاجه بسيطه بس مش قادر يمسك المعلقه راحت هنا واخده الطبق وقعدت تاكله وقالت
اى اللى خلاك تعيا كده
يوسف قال دا بس بسبب ان الجو كان برد سيكا وانا كنت لابس خفيف
هنا قالت الف سلامه عليك 😍(
الله يسلمك ي نحنوحه اي دا راعو احنا يناجل والله)
يوسف قال الله يسلمك وهى اكلته واديته الدوا ونام
بليل هنا راحت تطمن على يوسف وكان يخن بردو رتحت ادينه الدوا وعملتله كمادات وراحت قعدت جنبه واكلته شوربه خضار
راح وهى بتشربه راحت الشوربه وقعدت على رجليها
هنا صرخت وقال اه ه ه ه ه
يوسف فاق وبصلها ولقا الشوربه وقعت على قبل ركبتها وهى نازله ب برامودا قصير بعد الركبه راحت وهنا كانت بتعيط
والبيت كله فاق على صوتها ابن عمها واللى اسمه يزيد وه عملتلها اي انا من الاول مكنتش موافج على الجوازه المحببه دي وجلت لبوي بس خلاص انت بتعذبها من وهى لسه فى بيتها هتعمل فيها اي لما تكون فى بيتك يوسق قال اتكلم معايا ب احترام انا نش فاكر هنا دخلت هنا امتى والشوربه اتكبت على رجليها وبعدين وانت مالك انت اتجوزها ولالا
وحصلت مشده ما بينهم
والعم الكبير فصل بينهم وقال
خلاص منك ليه اتفضل يبنى ارتاح انت تعبان وانت ي يزيد غور من وشى
يزيد بغل حاضر يبوي
راح يوسق قال احنا لازم نسافر القاهره انا عندى شغل
راح العم قال ماشى ي ولدي
راح يوسف قال وهاخد هنا لان عندها امتحانات
هنا قالت امتحنات اي هو النهارده كام.
يوسف بسخريه فاضل بزبط يومين على امتحان مديتى
هنا فى نفسها د انا ميح فى المده دي خالص ومش بعرف اذاكرها
ىتح العم قال تمام يولدي وانا هيافى وياكم
بس انت فوج بس يوسف قال تمام
وهنا قالت وهى بتتوجع طب خلاص وامها خدتها لفوق وهو كان قلقان عليها
ووووووووووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ادخلي الى ديني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى