روايات

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الفصل السابع 7 بقلم ريتال أحمد

رواية اداري حبي لكي صغيرتي البارت السابع

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الجزء السابع

اداري حبي لكي صغيرتي
اداري حبي لكي صغيرتي

رواية اداري حبي لكي صغيرتي الحلقة السابعة

فهد شالها و عهد اتعلقت في رقبتوا و دخل الغرفه ووو تاني يوم الصبح….صحى فهد بوجع في دماغوا بدأ يفتح عينو بصدمه وهوا بيفتكر امبارح قام وقف بعصبيه ولقى عهد نايمه دخل التويلت و مسك دماغوا جامد تحت الدش بتعب و إرهاق…
فهد بتعب : ازاي ده يحصل ازاي ازاي مسيطرش على نفسي ؟!مكنش المفروض يحصل كده مكنش المفروض يحصل كده …اتعصب و بدأ يكسر كل حاجه قداموا بعصبيه …
عهد صحيت مخضوضه من الصوت وقفت بخوف و دموعها بتنزل عهد بصوت طالع بالعافيه و خوف ….
عهد : فهد …
فهد في التويلت ومفيش رد ….
عهد علت صوتها و واضح عليه الخوف و البكاء….يا فهد يا فهد ..
فهد انتبه لي صوتها و قفل الميه و لف فوطه حولين وسطوا وطلع كانت واقفه تبص عليه بخوف …
فهد شافها كده حضنها و حاول يهديها ….
فهد : اهدي مفيش حاجه يا حبيبي ده بس وقع الشامبو و الشاور جل في ايه مفيش حاجه لكل ده …
عهد هديت : انا بس خوفت فكرت في حاجه …ابتسمت عهد وقالت …صباح الخير..
فهد ببتسامه: صباح الجمال يا جميل …
عهد ضحكت بكسوف وقالت : هدخل اخد شاور علشان ماما و عمو وكلوا هيجوا كمان شويه ….ودخلت بحماس..
دخل فهد الدريسنج روم و بدأ يلبس و وقف قدام المرايا و هوا بيسرح شعروا و سرح في عهد و بدأ ينفض الأفكار من دماغوا…
عقلوا ….لااااا دي طفله انت بتقول ايه ده انت الي مربيها على ايدك …
قلبو : مش هنضحك على بعض انت بتحبها ؟!!
مسك فهد دماغو بوجع من الأفكار و سمع صوت عهد الي طلعت من التويلت لابسه تيشرت و بنطالون و قربت من فهد …
عهد بحماس: يلا نفطر سوا ايه رايك نعمل الفطار سوا …
فهد شالها من وسطها علشان يقربها منو بسبب فرق الطول : طب ايه رايك انت تعملي فطار بايدك الجميله دي عما اروح اشوف حاجه ضروري اوي في الشركه …
عهد لوت بقها بضيق : انت على فكره قولت ليا كده امبارح وضحكت عليا و مجتش الا متاخر خالص …
فهد لعب نوزها (أنفها): شكلك مش بيكون حلو وانت مكشر ياقمر خلاص بقى هروح الشركه بس بسرعه واجي وعد يا عهدي …
عهد بحب : خلاص تمام يا فهدي وانا هعملك فطار حلو اوي …
فهد باس راسها بحب : انت اي حاجه منك حلوه يا حبيبي …
ونزل فهد للشركه و كانت قريبه للفيلا…
عند عهد بدات تعمل الاكل و هيا سرحانه بفرحه ورنت هند عليها وقالت إنها هتيجي هيا وعز و نسرين كمان شويه …
في الشركه دخل فهد لقى سيلين واقفه بعصبيه: يا كداب يا خاين بتقولي هتجوزك وانت متجوز يا واطي ….
فهد بص عليها بضيق : وانا يوم ما اتجوز اتجوز وحده مقضياها مع الكل ؟!
سيلين بصدمه : انت حيوان و صدقني هتندم و هتجيلي موجوع و مش هسامحك (و هيجيلي موجوع دموعوا في عينوا تعبان 💃💃سوري يا جدعان كملوا كملوا )
فهد بص عليها بقرف و هيا مشت بعصبيه رنت على حد وقالت بعصبيه شديده : فهد نهايتوا لازم تكون في اقرب وقت انت فاهم ..
المجهول بخبث : قولت ليكي من الاول يا جميل بس جيتي متأخر … ومالو تيجي متأخر و نخلص في اقرب وقت …
عند فهد خلص شويه حاجات في الشركه و روح فتحت عهد بحب و حضنتوا وقالت بحماس : شوف انا عملت فطار ايه ايه رايك ..
فهد : ايه الجمال ده يسلم ايدك يا حبيبي يلا نفطر بقى..
عهد : يلا علشان ماما و عمو كلهم جاييين بعد شويه …
وفعلا قعدوا فطروا بحب و بعد وقت رن الباب و جم العيله اطمنوا عليهم وكانت قاعده هند مع عهد وقالت بخبث ..
هند : يعني انت مراتو قدام ربنا ولا ايه ؟
عهد بفرحه : اه يا ماما ..
هند : يبقى تتجدعني ياقلب ماما كده و تحملي علشان نخلص عليه وتبقى كل حاجه باسمك و اسم ابنك و ناخد كل حاجه و نسافر..
عهد : لا يا ماما مش عاوزه انا فهد بيحبني و هوا كيوت اوي ..
هند بعصبيه : مفيش الكلام ده !
عهد بدموع: لا يا ماما بيحبني..
هند حاولت تهدي نفسها علشان خططها القذره متخربش كلها و قدوا اليوم مع بعض و روحت هند وهيا مش ناويه على خير و عند فهد وعهد كانوا قاعدين مع بعض بيتفرجوا على التلفزيون وفجاه وصل لفهد فويز و مكتوب ..
اسمع مراتك البريئه متجوزاك ليه ..
فتح فهد الفويز وكان لابس ايربودز و اتصدم من كلام عهد الي كان ..
انا هتجوزو علشان فلوسوا يا بنتي لا احبوا ايه و كلام عبيط ايه انا بموت في فلوسوا وبسس
فهد عيونوا احمرت و مشفش قداموا وشد عهد من شعرها و ضربها بالقلم جامد..
عهد بصدمه وعياط وووو يبتع اداري حبي لكي صغيرتي ريتال احمد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اداري حبي لكي صغيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى