روايات

رواية اخرجتني من الظلام الفصل السادس 6 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الفصل السادس 6 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الجزء السادس

رواية اخرجتني من الظلام البارت السادس

رواية اخرجتني من الظلام الحلقة السادسة

عزام بحدة:نعم انتي بتقولي اي
انتي مستوعبة الي انتي بتقولية
رجاء بتوتر:يحبيبي منا قولتلك دا مجرد اقتراح
ها اقتراح ولو مش عايز خلاص
عزام :مش حكاية مش عايز بس اكيد مش هيرضوا انتي مش شايفة ابنك مالة
رجاء بحدة:مالة يعنيا ناقص ايد ولا رجل لا يبقى ميعيبوش اب حاجة وبعدين العمي دي جالة نتيجة دفاعة عن الوطن في مهمة وممكن يعمل العملية
ويرجع يشوف بس هو الي مش عايز دة
عزام بتفكير:طب افترضي وافقت هنخلية يمضي ازاي
رجاء:سهلة سيبها عليا دي بس انت كل سليم بس
عزام بتفكير وقد اعجبتة الفكرة وبتردد:ط طب بصي احنا هنجوزهم ٦ شهور حبوا بعض وقرروا يكملوا كان بها ومحبوش بعض وقرروا الانفصال كل واحد يروح طريقوا تمام
رجاء بفرحة :تمام يلا بقى كلم سليم
عزام بغيظ:انتي اتهبلتي على كبر شكلك انتي مش ملاحظة حضرتك اننا بليل بكرة بقى ابقا اكلمة يعني. هيروح مننا فين
____________________________
تاني يون عند رسلان ومليكه
رسلان قام من النوم الساعة ٧ عشان يروح الجامعة وراح يصحى مليكة عشان عندها محاضرة بدري انهاردة عالساعة ٩
وراح اوضتها وفتح الباب ودخل لقا اللاب مفتوح عالسرير وفي تسالي كتير حواليها
رسلان بتمتمة غيظ:نفسي تبطل ام العادة دي تسهر على افلام رعب واكشن وتطلعة عليا في الاخر
وراحالها وقال :بسم اللة ١.٢.٣ ملييييييييكككككككةةةةةةةةة
مليكة قامت مفزوعة وادتة بالقلم منغير ماتحس
:عاااااااااااااااااا
وبعدين فضلت مبلمة شوية بتستوعب الي بيحصل
وبعد ما استوعبت:احية
انا آسفة واللة بس انت الي خضتني
رسلان بغضب :طب بصي انا مش هحلف باللة قدامك ٥ دقايق ان ملقتكيش لابسة تلاتة باللة لهمسح بيكي بلاط الفيلا كلها خلصة وسابها وخرج
مليكة بندفاع وتوتر:هو زعل صح اممم مايتفلق مجتش على قلم يعني ما يأما علقني في نص الفيلا
وبعدين افتكرت كلامة وقامت جري لبست
وخرجت لقيتة مستنيها قدام العربية وحاطط ايدة عالساعة وبيقول:اممم تأخير نص ساعة
مليكة بعدم اهتمام وهي بتركب العربية :يعم فكك
بصلها بغيظ وبعدين ركب وراحوا عالجامعة
____
ومليكه راحت المحاض؟ة الي عليها بدري وقعدت في الكافتيريا
ورسلان راح محضراتة هو كمان
عند مليكة كانت قاعدة بتفطر
في الكافتيريا لقت شاب جاي عليها وبيقول:احم لو سمحتي
مليكة :نعم
الشاب:انا كنت عايز اقول لحضرتك حاجة
مليكة:تمام اتفضل
الشاب:احم بصراحة كدة انا معجب بيكي وعايز نرتبط
مليكة بتصنع الدهشة : او مايقاد من تاني يوم كدة اي ياض السرعة ماتيجي تتجوزني احسن
الشاب:يعني اي رايك
مليكة :راييي انك تمشي دلوقتي عشان مدشملكش وش الي جابك دلوقت قال معجب قال يلا دنت امك صحبتي يلا
الشاب :علفكرا انتي انسانة مش متربية وعديمة الاخلاق
مليكة وهي بتقوم:طب مش متربية وهعديها بمزاجي لكن تجود وتقول عديمة الاخلاق ابسليوتلي انا مستحيل أقبل بكدة
عارف يلا انت ربنا بعتك ليا
علفكرا انا كنت مستنياك تغلط وغلط واشهدي ياجامعة ان الغلط عند الكل بفورة الا عندي بموتة
تعالالي
____________
بعد ساعة عند رسلان بتعيطلة
:د د دكتور رسلان
رسلان قام بخضة وراحلها بسرعة:مليكة مالك
في اي انتي بتعيطي لي
مين بقى الي شافهم الشاب السمج الي اتخانق مع مليكة راح صورهم ….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخرجتني من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى