روايات

رواية اخرجتني من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الفصل الرابع 4 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الجزء الرابع

رواية اخرجتني من الظلام البارت الرابع

رواية اخرجتني من الظلام الحلقة الرابعة

رسلان كان لسة هيروح لمليكة عشان يطلع عينها على الأكل لقى فونة رن
بص لقاة بباة
رسلان بصدمة:احية
وراح بسرعة ناحية مليكة وفكها وشالها ونزلها وقالها بتحذير:والمصحف يامليكة لو قولتي حاجة لبابا ما هتخدي ولا جنية لمدة شهر وهوصي عليكي الدكاترة بتوعك تمام فاهمة
مليكة بتوعد وخبث ونظرة براءة مزيفة :اة طبعا طبعا انا اصلا مستحيل اقول لبابا انت بتهزر دنت حتي اخويا ياجدع
رسلان :انا مش مطمن ل انت اخويا ياجدع دي
عمتا هنشوف وفتح واخد مليكة فحضنة وابتسم
سليم بابتسامة:عاملين اي ياولاد
مليكة بمشاغبة :احسن منك يابوب
رسلان بهمس:عفانة
سليم باستغراب:الا يا مليكة اي منظرك دة انتي شكلك عامل كدة لية مبهدلة في نفسك وشعرك منعكش
مليكة بتمثل الحزن:أصل انت متعرفش يابا دا رس…
رسلان قاطعها لا قرصها في وسطها براحة وهو بيبتسملها بتحذير
وبص لابسة وقال:أصل انت عارف يبابا مليكة شقية بقى وكدة ولسة واقعة من عالسلم
سليم بحدة:نعممممم
رسلان براكشن(مهاب شادي)متفهمش غلط ياحج
دا هي هي هي وبصلها متقولي يامليكة الي حصل
مليكة ببصة خبث:اقول
رسلان بصلها بتحذير:اة طبعا قولي
مليكة :أصل يابابا انا انا انا ااااة افتكرت انا كنت بجري ورا منتصر
سليم بتساؤل:مين منتصر دة ؟؟
مليكة :دادا اة دا ابن الدادة مرفت
سليم :بس على حد علمي دادة مرفت معندهاش اولاد صغيرة
مليكة بتوتر :ما ااااة شوفت انا نسيت صح دا ابن بنت عمت بنتها
رسلان وسليم:افندم؟؟٥
مليكة بتوتر:هاا عادي بقى مش مهم
سليم :امم رسلان
رسلان:نعم يبابا
سليم :مليكة عاملة اي في جامعتها
رسلان بخبث:جميلة جدا وشاطره شطارة اول مرة اشوفها ولا اي ياليكة
مليكة وهي بتدخل في حضر سلام اكتر
وبتخبطة من ورا على ضهرة اة طبعا يابابا دنا باكل الكتب اكل مكلتوش في حياتي
سليم:ربنا يوفقكوا يولاد صح ينهار دي صفا هي الي قالتلي اكلمكوا
وانا دخلت جوا ونسيت استنوا اناديهالكوا
يااصفاااا ياصفااا
صفا جت :نعم يحبيبي
مليكة بغمزة:حبيبي اللة يسهلوا ياعم
سليم بصلها:قليلة ادب لما جيلك يابت
مليكة :ولا تقدر تعملي حاجة انا معايا رسو
رسلان :انا اتبريت منك خلاص
مليكة بكسفة:ايدة اصلا لا خلاص اشطة اعمل الي انت عايزة يابوب
صفا بحب:بقى تكلموا ابوكوا انا تظ فيا
مليكة بحب:ولا نقدر اصلا دنتي الي في الحتة الشمال
صفا :حببتي وحشتني يارسو
رسلان بضيق:مش من اولها كدة انتي عارفة ان انا مبحبش الاسم دة
كفاية عليا واخدة مش هيبقوا اتنين
وبعدين هاتي البت ملك عايز اكلمها وحشتني بنت اللظينة
سليم:ملك لسة خارجة باين هتروح عيد ميلاد صاحبتها
رسلان بحدة:واحنا من امتي بنسبهم يخرجوا ولا انتوا عشان برة البلد يعني
صفا:دا ساكنة ادامنا ياحبيبي مفيش حاجة
رسلان:طيب بس متتقررش تاني تمام
سليم:طب اكتم بقى
وكملوا كلامهم وطبعا مخلاش من مشاغبات ومشاكسات مليكة
وغيظ رسلان
_________________________
في مكان اول مرة نروحة في ألمانيا
عند مجموعة من الأشخاص
الرئيس :احنا لازم نموتة مينفعش يعيش الواد دة خطر
تولين :مش شرط اهو اتعمي وخلاص
الرئيس:لا لا لا انتوا متعرفوش حاجة لما يبقى واحد ويموت ١٦ واحد من رجالتنا المهمين وقدر يقتل ٤ أعضاء مهمين ووقف اخر عملية الي هي اصلا اهم عملية السنادي يبقى مش عادي حتي لو اتعمى
ومعتقدش انة هيسيبنا الي زي دة حتي لو اخر نفس فية هايجيبنا واحنا لازم نتغدا بية قبل مايتعشي بينا
مارك :معاك حق
احنا لازم نموتة ونستغل ان قوتة قلت بأنة اتعمى
بس ازاي
الرئيس :كل حاجة هتيجي بهدوء احنا حاليا مش هنقدر نواجهة وجة لوجة فهنلعب من تحت العربية ومش هنتحرك ولا هنعمل اي خطوة الا لما ننزل مصر بهويات جديدة واسماء جديدة وحذاري حذاري حاجة تحصل بعدم علمي تمام
تولين :بس احنا كدة هننزل مصر امتة
الرئيس: اممم غالبا شهرين تلاتة كدة الهكومة تهدي شوية عشان زمانها ملغمة في كل حنة عشان تقبض علينا
مارك :طيب
__________________
عند غيث

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخرجتني من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى