روايات

رواية اخرجتني من الظلام الفصل الثامن 8 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الفصل الثامن 8 بقلم ريتاج محمد

رواية اخرجتني من الظلام الجزء الثامن

رواية اخرجتني من الظلام البارت الثامن

رواية اخرجتني من الظلام الحلقة الثامنة

رجاء :طب اي يعني
عزام:اداني رقم مليكة بنتوا
رجاء بسرعة:طب يلا نكلمها
وفعلا عزام كتب الرقم واتصل عليها
______________________
عند مليكة ورسلان
مليكة في وسط ما رسلان حرفيا مش طايقها بسسب عمايلها
موبايلها رن
رسلان :مين
مليكة بخوف منة :م معرفش واللة خد رد
رسلان :هاتي ورد
رسلان :الو
عزام :الو مش دا رقم مليكة
رسلان :نعم بردو مين
عزام:انت رسلان صح
رسلان بحدة بص عالاسم لقى فعلا الرقم مجهول
:هتقول مين ولا اقفل في وشك
عزام :انا عزام يابني ابقى صاحب بباكوا سليم وكنت عايزكوا في موضوع مهم
رسلان هدي شوية واتكلم باحترام:اهلا وسهلا
ازي حضت
عزام :الحمد للة يابني هي مليكة موجودة صح
رسلان باستغراب ؛اة لي
عزام:طيب يابني عايزك ضروري جدا انت وهي وياريت تيجوا عشان الموضوع هيفرق مع انسان
رسلان:طبعا انا لو في ايدي حاجة اكيد هعملها
عزام:في ايدك متقلقش بس انت بايدك توافق او لا
رسلان باستغراب من كلاموا:طيب حضرتك شوف انت عايز نيجي امتي واكيد هنيجي
عزام:ياريت يبني لو انهاردة عشات الموضوع الاستعجال فية احسن
رسلان:هشوف لو عرفنا نيجي هنيجي
عزام:تمام يبني هبعتلك الوكيشن
رسلان :تمام سلام
عزام:سلام
___________
عند رسلان
مليكة بفضول :مين
رسلان :ملكيش فية ومتكلمنيش
مليكة بصتلة شوية وبعدين راحت حضنتة وقالت:آسفة
رسلان بتنهيدة:مشكلتي اني مش بعرف ازعل منك
ملكية.:عشان انا حببتك واختك وكل حاجة ليك
رسلان بصلها وحضنها وقال:اوعديني هتبطلي مشاغبة وشقاوة
مليكة :امممممم اممم هو اكيد يعني مش هعرف اوعدك
بس هحاوووول ها هحاول اخف شقاوة كدة مرضي
رسلان:اممم لا لسة
مليكة بعبث اطفال:لي بقى محنا اتفقنا
رسلان:لا منا عايز طلب كمان عشان أوافق
مليكة بتزمر :اممم قول اتفضل
رسلان:تعملي الأكل لمدة أسبوع كامل
مليكة وهي فاتحة بوقها :لا وربنا ما لاعب خليك زعلان احسن يخي يكش تتفلق دا اي دا
مش هعمل انا اكل عاجبك تمام مش عاجبك
رسلان:هاا
مليكة بتوتر:تمام بردو هو انا اقدر اقول غير كدة
رسلان :طيب يستي خلاص مش زعلان بس هتعملي الأكل عالاقل ليومين حتي عشان مزعلش تاني
مليكة:لا
رسلان:مليييكة
مليكة:طيبببب سيبني افكر
رسلان:مليييكة
ملييكة باأفأف :طيب حاضر هستسلم واعمل الأكل
رسلان :طيب تعالي عشان هنروح مشوار
مليكة :اي يبابا حيلك حيلك انا واحدة ورايا محاضرات وانت بردو
رسلان:لا انا هستاذن عشان الي اتصل دا يبقى صاحب ابا وقال انة عايزنا في موضوع ضروري يتعلق بحياة انسان
مليكة وهي بتقوم:طب يلا
وخرجت هي الاول عشان محدش يشوفهم مع بعض ويقول كلام مش لطيف
وعدها هو خرج وراح استأذن ومشي مع مليكة بس طبعا اكيد في 🐷 بيحشر نفسة في الي ملهوش فية ويقوم مصورهم(للمرة التانية علفكرا عشان يبقى دليل يعني وكدة)
__________________
عند عزام ورجاء
رجاء بعد ما عزام قفل
رجاء بتسرع :ها يعزام بسرعة قول قالك اي
عزام:قالي هيشوف كدة وهييجي
رجاء بفرحة :يارب يجوا انهاردة يارب
عزام بهدوء:رجاء متحطيش امكلك كلة في مليكة لان اللة العالم اذا كانت هتوافق ولا لا واحنا ملناش اننا نغصبها احنا هنعرض عليها الموضوع وافقت يبقى خير وبركة موفقتش يبقى كل شي اسمة ونصيب
رجاء بهدوء وتفكير:معاك حق بس بردوا دي دلوقتي الي حبل ال امفروض نمسك فية ومنسبوش
عزام :طيب
_________________
عند غيث كان قاعد في اوضتة ممدد عالسرير كالعادة هو غالبا اصلا مبيعملش حاجة في يومة غير انة يقعد على السرير ويسمع قران بس وهو شارد سمع فونة بيرن
اتعدل وحسس بايدة عالسرير لحد مايدة وصلت الكمبود وحسس علية لحد لما لقى الفون
غيث ورد
غيث:الو مين
…: غيث عامل اي ياصحبي
غيث باستغراب:مين
…:معقول معرفتش صوتي
غيث وهو بيحاول يتعرف عالصوت
:ر رائد
رائد:طب الحمد للة افتكرتني عامل اي ياحبيبي
غيث بحب:الحمد للة انت عامل
رائد:الحمد للة اهو ماشي الحال
اهو ممرمطني في كندة
غيث:لي كدة
رائد:يعم دا مرمطة مالها يعني مصر لي يمسكوني مهمة في كندة مش فاهم انا لي دا اي الارف دة
غيث:يعم قول الحمد للة دنا نفسي ارجع المهمات تاني
رائد :منتا الي مش راضي تعمل العملة
و……يتبع
جماعة واللة آسفة اني مش بنتظم في التنزيل بس واللة لما بكون فاضية بنزل لاني حرفيا بروح المدرسة
وبعديها الدروس عشان ثانوي وكدة
وباجي من الدروس بنام بصي عالساعة ١٢ بليل عبال ما بكتب البارت بنزلة فا آسفة واللة اعذروني

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اخرجتني من الظلام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى