روايات

رواية احترمته ولكنه الفصل الاول 1 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه الفصل الاول 1 بقلم مريم ابراهيم

رواية احترمته ولكنه البارت الاول

رواية احترمته ولكنه الجزء الاول

رواية احترمته ولكنه
رواية احترمته ولكنه

رواية احترمته ولكنه الحلقة الاولى

في احدي الشوراع الشعبيه كان ينزل مازن من السياره حيث اتتت سيارات كبيره وتحمل اشياء
مازن: ايوا هنا يا رجاله يلا عشان ننزل العفش
مازن: شاب في مقتبل الثلاثين كان يتميز بانه متواضع وشهم ولكن وقت الغضب لا يقف قصاده احد
وبعد وقت نزلوا العفش
مازن: الله ينور يا رجاله
بنورك يا مازن
نبيل: ها يا مازن خلاص في حاجه تاني
نبيل والد مازن في اول السبعنيات كان رجل طيب جدا ويحب عائلته كثيراا
مازن وهو يقرب ويطبع قبله علي رأس ابيه: خلاص يا حاج خلصنا كل حاجه روح انت ارتاح عشان تعبت النهارده
نبيل: تعبت اي يا بني هو انا عملت حاجه ده انت مخلتنيش اعمل حاجه ربنا يخليك ليا يارب
مازن بمرح: بابا حبيبي يا والدي مش عارف من غيري كنتوا عملتوا اي ربنا يحميني يارب
نبيل: تصدق يلا ان انا غلطان ده كله عشان محدت فيك امشي يلا من هنا
مازن بضحك: خلاص قلبك ابيض بقا متبقاش كده
نبيل: مازن انت مش ملاحظ حاجه
مازن بتركيز: لا في اي
نبيل: امك النهارده مزعقتش مع اخت………… ولم يكمل كلامه حتي سمعوا صريخ ناديه
ناديه: يا ااااااااااابت روحتي فيييين يازفته
منه: اي يا ماما في اي دخلت اريح جسمي علي السرير شويه في اي محصلش لكل ده يعني
ثم اتوا مازن ووالداه: في اي
ناديه: تعالي شوف بنتك يا نبيل هتجبلي جلطه
مازن بملل: عملتي ايه المرداي يا منه
منه: والله يا مازن ما عملت حاجه ده هي الي غيرانه مني اكمني خلصت شغلي قبل شغلها ودخلت قولت اريح جسمي تعبت يا خي من مسيح وتنضيف والفرش تعبت حراااام عليكوا انتوا مش عيله حرررااااااام حرااااام
ناديه: ها خلصتي
منه: احم هو معملش نتيجه
ناديه وهي تلتقط شبشبها: انا الي هغير منك يا بنت الكلب
مازن: خلاص يا ماما خليها عليكي المرادي وبعدين اي يا عني لما تخش تريح يعني هي الدنيا خلاص هتقف
منه وهي تقف ورا مازن: قولها
ناديه: يقولي اي يا بنت الكدابه ده من ساعت من دخلنا البيت دخلت نامت وانا الي شغاله من الصبح وتعبت منها عشان كل شويه اخش القيها نايمه
مازن وهي يلقي نظره علي منه: صح يا منه الكلام ده
منه: ايوا صح بس…. بس
مازن: بس اي اتكلمي ولا القطه كلت لسانك
منه: تعبت يا خي
ناديه وهي تكاد ان تضربها ومازن يقف في النصف ما بنهم: تعبتي من اي يا ختي
منه: من الطريق
مازن: امي
ناديه: نعم
مازن: اضربيها
ثم ذهب مازن وقالت منه: علفكره دي مش رجوله انك تسيب اختك تضرب
مازن وهو يجري وراها وهي تجري
نبيل: يا عيال المجنونه انتوا هتعقلوا امتي ده الواحد قرب يتتجن
ثم ذهب قالت ناديه: نبيل نبيل الله يخربيتكوا ابوكوا اتجننن خد يا نبيل
نسيت اعرفكوا علي شخصيات
منه اخت مازن بنت في ثالثه كليه في حقوق
بنت جميله كانت تمتلك عيون بنيه وبيضاء وملامحها جميله جدا شعرها طويل ولكنها محجبه عمرها 21
ناديه والده مازن امراه في اول الستنيات ولكن ملامحها تبين انها في الاربعنيات تحب اولادها كثيرا وتخشي عليهم
“ﻑِ ﺍﻟﺤُﺐ ﻧﻤﺘَﻠﻚ ﭐﺭﻭَﺍﺣﺎً ﭐﺧﺮَﻯ ﻧَﻬﺘﻢُ ﺑﻬَﺎ ﭐﻛﺜَﺮ ﻣِﻦ ﭐﺭﻭَﺍﺣﻨﺎ 🙂 !! ..♥”
بينما في الجانب الاخر
كانت تجلس يارا علي الاريكه هي وولدتها ويشاهدون التلفاز

عزه: بت يا يارا في فيلم حلو اوي بيقولوا نازل دلوقتي ما تجبيه

يارا: لا يا ماما احنا قولنا افلام لا عشان حرام انا رضيت افرج معاكي عشان ده مسرح غير كده لا
يارا: بطلتنا طبعا 😘 في تالته كليه حقوق عمرها 21 فتاه جمالها ليس اجمل شيء ولكنه مختلف ملامحها جميله ورقيقه تمتلك عيون بنيه وبشرتها قمحاويه شعرها الاسود الطويل المنسدل عل ظهرها ولكنها محجبه ايضا
عزه والده يارا في اواخر الخمسينات امراه طيبه وتحب يارا جدا لانها الوحيدة التي تعيش معها زوجها توفي ولكن سنعرف مع الاحداث كيف توفي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احترمته ولكنه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى