رواية احببت ممرضتي الفصل السادس 6 بقلم لقاء إكرامي
رواية احببت ممرضتي الجزء السادس
رواية احببت ممرضتي البارت السادس
رواية احببت ممرضتي الحلقة السادسة
بعد ماجاسر روح البيت الكل قعد يبارك لتاليا وتاليا لسه مصدومها لحد ماجاسمين قالت تاليا يلا ندخل نتكلم شوية وهيا لسه سرحانة فاخدتها جاسمين ودخلت
تاليا /مش عارفة ليه ياتاليا لقيت نفسي مبسوطة وفي نفس الوقت مصدومة لما قال انو طالب ايدي
وفجاءة رن تليفون تاليا
جاسمين /مين
تاليا/ده دكتور محمد باباه ابن عم بابنا بس ليه بيتصل متأخر كده
تاليا /الو
دكتور محمد /الو يا تاليا انا لما عرفت انك مش هاتيجي المستشفي تاني زعلت انوا مش هاشوفك وانا اتصلت اطمن عليكي وقولي لباباكي انوا جايين نشرب الشاي معه بكرة
تاليا /تمام تنوروا
جاسمين /هوا عايز ايه
تاليا /مش عارفة اتكلم بالطريقة اللطيفة دي اول مرة يكون كده وبيقول انوا زعل لاني مش هاروح المستشفي اليومين دول وقال بطمن عليكي وقال هايشربوا الشاي مع بابا بكرة انا عايزة اعرف هايشربوا بمناسبة ايه يعني هما بقالهم فترة مابسألوش ليه بيسألوا دلوقتي
جاسمين /اوعى يكون اللي في بالي يعني جايين يتقدموا
تاليا/يلهوي جاسر لازم يعرف
جاسمين/ خلاص نجيب زين ونخليه يتصل علي حبيبته وتنده علي جاسر ونتكلم
وراحت جاسمين وتاليا يندهوا لزين لاقوه بيحب فيها في التليفون
تاليا وجاسمين /الحب ولع في الذرة
زين /انتوا دخلتوا وقتيه وازاي
تاليا وجاسمين زي الناس
وبعدين قوم فز في مشكلة واحنا عايزينك معانا هوا كان قفل بعد ماسيرين سمعتهم وهما بيقولوا الحب ولع في الذرة
قام بسرعة وقالهم بابا وماما ناموا
تاليا وجاسمين اه
وخرجوا قعدوا في الريسبشن واتصلوا علي سيرين
سيرين /الو زين تنت اتصلت فيديو في حاجه
زين لا وقامت تاليا وجاسمين بانوا وقالوا Surprise
سيرين ماتجمعين في الخير دائماً
وقالوها تنادي علي جاسر راحت خبطت وجاسر سمحلها تدخل واعطته التليفون بعد ماحكولها
جاسر اول ماشاف تاليا قال انت قاعدة كده ليه انتي اتجننتي قدري حد خبط علي الباب مش بتروحي جري يشوفكي كده
تاليا/ايه ايه حيلك انت نازلرغري رغري فيه ايه هوا انا فيا حاجه غلط ولا ايه
جاسر قوموا بصي في المراية وانتي تعرفي قاعدة بإسترتش وكمان قاعده بنص كم احترمي نفسك وقومي البسي حاجه بكم عشان تكلمي غير كده مفيش كلام
تاليا /مفيش حد غريب
جاسر /تمام سلام
تاليا/خلاص هاقوم خدوا كلموه عقبال مااجي. جاسر البسي عباية احسن
تاليا /تمام
وراحت لبست العباية ورجعت كلمته وقالتله اللي حصل وهوا قالها مش هاتبقي لغيري
الكل/اوعا
جاسر /مش قصدي قصدي لو يعني مش عايزة ترتبط دلوقتي وسيبي الموضوع عليا وانا جاي بكرة وهاخلص الموضوع ده
وقال سلام
وناموا جميعهم وصحيت تاليا قالت لهم اللي حصل
الاب والام يشرفوا لانهم مش فاهمين حاجه
تاليا انا راحة عند جاسر ووصلت لقيته ماستيها تحت والكل مستنيها
دخلت قالت سلام عليكم والكل رد السلام وجاسر اتكلم قدامهم عن موضوع الخطوبة والكل باركلهم ماعدا عمر
جاسر /يلا ياتاليا نطلع
تاليا /انهاردة ميعاد جلسة الكهربا انت جاهز
جاسر /اه جاهز وبدأت تعمله الصدمة وعدا نص ساعة ومافقش وهوا طلب منها انوا هيا ماتقولهمش حاجه
وقعدت بعد ماعدا ساعة وكانت خايفة عليه اووي وقعدت جنبه وقرات قرءان وبعدين بكت كتير عشان يصحي وماصحيش فقالت لو قمت هاوعدك هاسمع كلامك انا بحبك اووي وماقدرش علي بعضك انا اموت من غيرك اصحي يجاسر عشاني وعشان عيلتك ونفسي تحبني زي مابحبك
وفجاءة صحي جاسر وقالها وانا بحبك ياروحي ياقلبي ياكل مااملك
تاليا اتكسفت ونزلت علي المطبخ جري وقالت له انا هانزل اعملك عصير
جاسر/ماتتاأخريش انا فى انتظارك
ونزلت على المطبخ اول مانزلت لقت عمر قال انتي نسيتي وعدك ليا انوا نتجوز بعد شهر ودا مش وعدها ده وعد البنت اللي كانت لبسه قناع شبه وجهها
تاليا /لا ابدا بس انا بضحك علي جاسر عشان اخد فلوسه ويكون فقير(وده كانت خطة جاسر عشان يوقع عمر في شر اعماله)
ممكن تساعدني في ده ياعمر
عمر /اكيد انا هاعمل خطة واقولك عليها
واجي وقت الضيوف وراحوا بيت تاليا
ومامتها اتصلت عليها ترجع
ورجعت هيا وجاسر ونزل من العربية وفتحلها باب العربية ومد ايده لكي تمسك بها وقال لها
تفضلي اميرتي
تاليا/شكرا اميري
جاسر وتاليا/ههههههههههههه
زين وجاسمين /عوعوعو😂😂😂
وومسكت تاليا في جاسر اووي وقالت اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
جاسر /ماتخافيش يحبيبتي دول اخواتك بيهزروا معانا بس
زين وجاسمين احترمي نفسكوا كده تخدوا حبيبتي
زين /الله الله بقيت حبيبتك وانتي ايه اللي عامله ده يأبلة مسكه ايدوا ليه هايجري منك.
تاليا سابت ايده بسرعة وطلعت على فوق جري
جاسر انا هاوريك دا انا هاخلي اختي تعملك بلوك وابقي قبلني بقي
وفجاءة لقوها رجعه جري
تاليا /ده عمر بيتصل عليا جاب رقمي منين
جاسر انا اللي اديته للبت وكمان خليتها تحفظه عشان ميشكش ردي وقالي اللي هاقولهولك
ردت تاليا ولقيته بيقولها الخطة جاهزة وكل شئ جاهز انتي جاهزة
كانت فاتحه الاسبيكر وجاسر بيمليها الكلام
جاسر قولي جاهزة قالت جاهزة وجاسر قال لها قولي في مستندات لازم تمضي عليها عشان اضمنك
وقالت
عمر /تمام ياقمر انا موافق يلا سلام
تاليا /سلام
جاسر كان غيران وبيقول سلام ياقمر وكلهم ضحكوا وهوا ضحك
جاسر/اعمل فيكي ايه بس بصي انتي تتنقبي احسن
تاليا /وانا موافقة بس مش دلوقتي
جاسر/تمام
البارت السادس انتهي
ياتري ايه المستندات دي وهما نسيوا اساسا الناس الموجدين وياتري هايكون رد جاسر ايه علي دكتور محمد وايه خطة عمر
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ممرضتي)