رواية احببت مجنونة الفصل السابع 7 بقلم نجمة براقة
رواية احببت مجنونة الجزء السابع
رواية احببت مجنونة البارت السابع
رواية احببت مجنونة الحلقة السابعة
بيت ياسمين
هشام واقف وياسمين دخلت عليه هي ومحرجه ومش قادره تبص في وشه
الام _ تعالي ياحبيبتي،
ياسمين _ حاضر،
هشام بأحراج _ عامله ايه دلوقتي
ياسمين _ الحمدلله،
الام _طيب اسيبكم مع بعض واعمل شاي
ياسمين تشدها من ايدها وهشام ياخد باله
الام _ مش هتأخر وبتمشي
هشام _ احم، بصي اعتبري ان مفيش حآجه حصلت مفيش داعي للكسوف ده كله،
ياسمين _ احم، مكنش لازم تشوفني بالمنظر ده، ومكانش ينفع تجيب الشبكه قبل ما تسألني
هشام _ ياسمين بالله عليكي متصعبهاش مش احنا اتفقنا اننا صحاب
ياسمين _ ايوه بس
هشام _ مفيش بس، انا بحب اسعد صحابي وطالما الحركه دي هتخليكي تحققي حلمك ف تمام انا هساعدك وهعيشو معاكي، كمان
ياسمين _ حلمي هايف ميستاهلش كل ده
هشام _ هايف ولا لا، المهم بنسبالك انتي ايه،
ياسمين _ ماهو
هشام _ييييه يا صداع بطلي بقا، وقوليلي
ياسمين _ ايه
هشام _ كنتي بتقولي جوه الحلم اتحقق، اي حلم
ياسمين _ هه
هشام _ حلمتي ب ايه
ياسمين _ امممم
هشام بإبتسامة_ مكسوفه ليه اوعي يكون
ياسمين بتوتر _ ايوووه انا حلمت انك شفتني بالقميص
هشام _هههههه بتهزري
ياسمين _ اعاا مبهزرش مبهزرش
هشام _ طيب اهدي متوتره ليه، دي حآجه عادية انا بشوف بنات بالمايوه عادي،
ياسمين _ ماهو مش القميص بس،
هشام _ هههههههههههه اسكوتي طيب اسكوتي، بقا انا اكون نايم لا بيه ولا عليه وباجي ف حلمك اعملك كده
ياسمين _ لا لا انت فهمت ايه
هشام _ اسكوتي ما خلاص الفوله بانت، اول حلم كنت هحضنك ودلوقتي اكيد عملت حآجه انيل امال مكسوفه كده ليه
ياسمين ببكاء _ انا مش عارفه انت بتعمل معايا كدا ليه حرام عليك ياخي
هشام _ الله وانا مالي انتي الي بتفكري فيه كتير
ياسمين بتوتر _ لا مبفكرش ولا بتيجي علي بالي، مين انت اصلا عشان افتكرك،
هشام _ لا يا شيخه، طيب عيني في عينك كده
ياسمين _ اهووو.. وقربت منه
عدت لحظات بشكل ده يتبادلو النظرات اللي اتحولت من نظرات تحدي لنظرات شارده بعيدة عن عالمنا وراحت لعالم تاني يجمع بين قلبين عشان تبتدي قصه جديده هنعرفها مع بعض بعدين
بيت مي
مراد _ ماشي ياعمي انا مستعد لكل طلباتك،
الاب _ مليون جنيه قبل الخطوبه
مراد لنفسه _ انت اب انت، عمري ما شفت كده بس ماشي واي يعني، تمام موافق
الاب _ الف مبروك هاتي الشربات يا وليه وسمعينا زغروطه، اسيبك مع عروستك شوية علشان تعرف اني راجل ديمكراتي
مراد لنفسه _ قصدك راجل ما’دي وقليل الا’صل
مي _ مكنش لازم توافقه، حتي لو بالكد’ب
مراد_ ومين قالك اني بكدب
مي _ نعم يعني ايه
مراد _ يعني هدفعلو، ايه يعني مليون جنيه
مي _ لا لحظه بس، انت لو كنت فاكر ان بفلوسك ممكن تاخد مني حآجه ف تبقي غلطان، انا اه طلبت اننا نعمل التمثليه دي، بس لو طمعان ف حآجه، ف امشي مشفش وشك هنا تانى
مراد _ انتي هب’له يابت اي رغي وخلاص، هو ايه اللي طمعان، انتي لازم تعرفي ان المليون دي بنتبرع بيها لجمعيات والمؤسسات الخيرية ، وبعدين لما احب اخد حآجه من واحده، قدامي كتير مش هبص لوحده منعدم زيك مفهوم
مي بدموع _ منعدمه، اتفضل امشي
مراد _ همشي اهو عن اذنك
نرجع ل هشام وياسمين اللي طالت نظراتهم لبعض، من غير إدراك مسك ايدها وبداء يقرب منها لتتلامس انفاسهم
ياسمين تفوق، وتقوم بسرعه
هشام _ ياسمين انا اسف استني ياسمين! ايه اللي حصل ده مش ممكن
الام _ مالها بتجري ليه دي
هشام _ ز زعلت كالعاده
ياسمين ببكاء _ ايه مالك ما تفوقي، نسيتي نفسك غبي’ه غبي’ه، ازاي استسلمتي بشكل ده عقلك كان فين يا ياسمين، ياريت اصحي دلوقتي واطلع بحلم يارب يارب
انا لازم اوقف المهزله دي،
الام _في ايه يابت مالك
ياسمين بزعيق _ مفيش يا ماما بس انا خلاص مش عاوزه خطوبه ولا جواز قوليلوه يخرج بره حالا
هشام يسمع كلامها ويتجه للباب بخزي
الام _ انتي اتجننتي، ايه اللي بتقوليه دا، الظاهر اني دلعتك كتير بس دلوقتي لازم اربيكي، وبتضر’بها كف
ياسمين _ اااه بتضر’بيني علشان بقول مش عاوزه اتجوز هو الجواز بالعافية
الام تحط ايدها على صدرها _ مش علشان الجواز ده علشان قلة اد’بك واهانتك لناس فى بيتك، اه اه.. وبتوقع
ياسمين _ ماماااا ماما، رد عليه الحقو’ني
بيرجع هشام جري علي صوتها
ياسمين ببكاء _ هشااام الحقني
هشام _ وسعي لازم نوديها لدكتور بسرعه
ياسمين ببكاء _ ماماا ونبي قومي
في المستشفي ،
هشام _ الحق يا دكتور،
الدكتور _ سرير بسرعه ، بيجرو علي الغرفه ويقفلو الباب
ياسمين ببكاء _ بدون إدراك تترمي فى حضنه، ماما هتروح مني يا هشام
هشام _ يهتز قلبه ويقاوم ارادته بانه يحط ايده ويضمها
مي جايه جري_ ياسمين خالتى مالها
تهدي ياسمين وتركز وتبص لشخص الي اترمت في حضنه، بصتله وهو بيحاول يبعد نظرة عنها بتبعد عنه وتمشي بعيد
هشام _ في ايه يا هشام مالك ايه حصل معقول اكوووون، لا لا مفيش حآجه انا متاكدمتاكد
مراد بيتصل
هشام_ الو
مراد _ فينك يابني
هشام _في المستشفي
مراد _ ياساتر، في ايه انت كويس
هشام _ مامت ياسمين تعبت فجاه
مراد _ طيب مستشفى ايه انا جايلك
مراد _ هشام، خير مالها
هشام _ مش عارف وقعت فجاه
مراد _ طيب الدكاترة قالو ابه
هشام _ لسه محدش قالنا حآجه
مراد _ خير خير متقلقش هتبقا كويسه، فين ياسمين امال
هشام _ هناك مع مي
مراد _ ايه جاب البنت دي هنا، معلش يا هشام انا همشي كان نفسي اقف معاك
هشام _ في ايه
مراد _ مفيش، هكلمك
بيمشي وهو مضايق وبيلبس نضارته وفجاه بيخبط في مي
مي _ مش تفتح يا اعم’ا
مراد _ هو انتي
مي _ هو انت،
بيحاولو يمشو بس بيتعرقلو في بعض
مي _ ها عدي خلينا نخلص
مراد _ مش معدي، انا عاوز اتكلم
مي _ وانا مش عاوزه
مراد _ يمسكها من معصمها، مش بمزاجك تعالي هنا، ويشدها في غرفة فاضيه
مي _ انت اتجنن’ت ايه اللي بتعملو ده،
مراد _ ملكيش دعوه، ملكيش دعوه، انا هتكلم وانتي تسمعي وبس عارفه ما اسمع كلمه هر’قدك علي السرير ده
مي تبرقله بتركيز
مراد _ انا مش عاوز منك حآجه خااالص والفلوس اللي كنت هدفعها دي مش معناها اني عاوز مقابل، ثم ان مقابل ايه اللي هاخده منك انتي كلك شبر ونص وانا زي ما انتي شايفه يعني كلك كده علي بعضك مبصلكش مش علشان انتي وحشه لا لا لا عشان انتي اوزعه فهمتي
مي بخوف _ ا ايوه فهمت
مراد بزعيق _ خاااايفه ليه هو انا هعو’ضك
مي بخوف _ طيب بتزعق ليه دلوقتي
مراد يسيبها وياخد نفس _ خلاص متخافيش معلش انا كده لما بضايق بزعق
مي _ ط طيب ممكن امشي
مراد _ استني اااستني كنت عاوز اقول حآجه كمان، تعالي هنا
بتيجي قدامه بخوف، ننعم
بيوطي ليها ويحاويطها باديه ويبص في عنيها، انا كنت سالتك لما وقعتيني، لون عنيكي ايه مجاوبتيش
مي بابتسامة خجوله_ عسلي واخضر
مراد _ اه تصدقي صح اخضر بعسلي فعلاً طيب انتي حاطه رموش ولا دا طبيعي
مي_ هه
مراد _رررردي علي قد السؤال
مي برعشه _ طبيعي طبيعي
بيقرب ايده من شفايفها، روج ده
مي تبصله بذهول، لا ط طبيعي
مراد _ لا طبيعي ازاي وريني كده، ليقبلها قبله طويله لتقع مي من صدمتها
مراد _ ههههه اغمي عليها يابن’ت الهبله
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مجنونة)