روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء السادس عشر

رواية احببت فارس الصعيد البارت السادس عشر

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة السادسة عشر

ريتال:كانت بتعيط راحت حضنتو جامد وسط عياطها
رعد:مش فاهم حاجه وسابها تحضنو
ريتال:ونبي عاوزه انزل مصر 😭
رعد:طيب اهدي في اي
ريتال:الحيوانن 😭
رعد:مين دا
ريتال:سل…
رعد:مين
ريتال:كانت بتعيط وبس
رعد:متعيطيش ومكنش لمسها
ريتال:كانت بتعيط
عند سليم:كان بيتوجع وراح وراها لقي رعد حاضتها استخبي وكان متعصب جامد
ريتال:بعدت عنو انا اسفه يرعد
رعد:بتعيطي لي

 

ريتال:مش مهم
رعد:امال في اي وبوقك عامل كدا لي
ريتال:بتوتر واضح مالها فيها اي
رعد:مش عارف انتي كنتي بتعملي اي
ريتال:مش مهم دلوقت يلا نمشي
رعد:تمام ظبطي مكياجك وتعالي
ريتال:لا عادي يلا بقي
رعد:بشك طيب
بعدين مشيو
بعد شويه فقره السلو جيت
رعد قام هو وريتال ويزن وروح وفضلو يرقصو
بعد شويه الفقره خلصت وروح وسحر ونجوي وفيروز رقصو شويه وهيصو وبعدين الفرح خلص
ريتال:هننزل مصر حالن صح
رعد:اه
ريتال:تمام شنطتي جاهزه يلا

 

رعد:تمام
بعد شويه وصلو عند بيت ايهاب القط والكل نزل
نجوي:هتوحشوني اووي يحبايبي
يزن+رعد:انتي اكتر
نجوي:نادت علي الخدم تجيب الشنط
رعد:باس ايديها ودماغها هي وأبوه وقالهم عاوزين حاجه
نجوي+ايهاب:سلامتك يحبييي خد بالك من ريتال واوعي تزعلها انا بوصيك عليها
رعد:حاضر
يزن:عمل نفس الي رعد عملو وأبوه وامو وصوه علي روح برضو
بعدين خدو الشنط وراحو لبيت محمد القط ونزلو
ريتال: باي يسوسو
سحر:باي يحبيبتي نتقابل بكره بقي والشنط اهي
محمد:مع السلامه وخد بالك منهم يرعد انت ويزن
رعد +يزن :متقلقش يعمي
بعدين اخدو الشنط وطارق قالهم هيحجي وراهم

 

في الطريق
عند روح ويزن
روح:يزن
يزن:نعم
روح:انا جعانه
يزن:تاكلي اي
روح:اي حاجه
يزن:تمام في الطريق الي جاي في كافيه كدا هاتي الي عوزاه
روح:يخليك ليا يزينو
يزن:مردش
بعد كام دقيقه وقف
رعد :في اي
يزن:روح جعانه ف قولت اجبلها اكل
ريتال:وانا كمان
يزن:حاضر هجبلكم سوا ودخل يجيب
ريتال :رعد انا هنزل اروح لروح
رعد:تمام
بعدين نزلت وراحت ركبت جمب روح

 

روح:اي يبنتي
ريتال:اي
روح:حصل اي في الفرح
ريتال:سليم جه ورايا الحمام … وحكتيلها كل حاجه
روح:😳😳يلهوي طب الحمدلله أن ربنا ستر
ريتال:بدموع خفيفه اه نا كنت خايفه اووي
روح:معلش ياقلبي الحمدلله أن رعد جه ف الوقت المناسب
ريتال:اه
يزن:طلع وراحلهم
روح:شكرا تعالا كل معانا انت ورعد يلا
يزن:لا انا جبت قهوه لينا وخلاص
روح:لا يلا عشان ناكل بقي
يزن:رعد انت جعان
رعد:لا عادي
يزن:خلاص تعال ناكل عشان الطريق
رعد:مش عاوز كل انت
يزن:ولا انا بس عادي
رعد: تمام

 

بعدين يزن ركب مكان السواق ورعد جمبو وريتال وروح ورا
روح:طلعت الاكل وادتلهم
رعد:شكرا
يزن:تسلمي
ريتال:خدتو وسكتت
بعدين بدأو ياكلو وكان الصمت سيد المكان
روح:كسرت الصمت دا هو احنا هنعيش فين فمصر
رعد:انا عندي فيلا صغيره في مصر انا ويزن
روح:اه مفهمتش برضو هنعيش فين
رعد:يزن فهمها عشان دي مبتفهمش وانا مليش خلق
يزن:ضحك حاضر يعني هنعيش في الفيلا أو نعيش في الشقه عادي يروح
روح:بزعل انت بتضحك عليا وانت يرعد ماشي
ريتال:تنا خلصت
روح:سابت الاكل يلا نمشي
يزن:كملي الاكل

 

روح:مش عاوزه
رعد:نزل هو وريتال وركبو العربيه
ويزن بدأ يسوق وروح طلعت جمبو
يزن:وهو باصص لطريق كملي اكلك يروح
روح:بزعل كلت
يزن:مش هقولك تاني كملي اكلك
روح:اخدت الاكل بتوتر واكلت
يزن:ابتسم بس مبينش وكمل طريقو
بعد كااام ساعه وصلو وكانت ريتال وروح نايمين
يزن:بت يروح
روح:امم
يزن:يلا انزلي
روح:لا انا عاوزه انام
يزن:انزلي نامي فوق وصلنا
روح: بعصبية سبني انام بقي
يزن:يأس منها راح شايلها ودخل
رعد:كان بيحاول يصحي ريتال مش راضيه

 

رعد:قومي بقي بدل مشيلك
ريتال:أول مسمعت انو هيشليها قامت بسرعه نعم نعم
رعد:في اي يلا وصلنا
ريتال:بنوم ماشي يلا ونزلت ودخلو
ريتال:يزن دخل روح الاوضه الي هناك فيها عشان هنام سوا
يزن:لي
ريتال:كدا
يزن:تمام ودخلها اوضه ليهم
وريتال دخلت هي كمان اول مدخلت نامت
أما رعد ويزن ف كل واحد راح اوضتو بهدوء وغير ونام
الساعه بقت 10الصبح
ريتال:قامت اخدت شاور ولبست بيچامه بنص كم ولغايت الركبه وصحت روح
روح:قامت غيرت ولبست البيجامه الي زي بتاع ريتال ونزلو
عند رعد كان قاعد في الصالون هو ويزن وبيتكلمو لقوهم نازلين
ريتال:صباح الخير

 

يزن:صباح الفل
روح:بصوت عالي من ع السلم صباح الخير ينفسيييي
ريتال:روح اتهدي صوتك صدعنا
روح:هو في غيرنا ونزلت وانصدمت لما شافت يزن ورعد
روح:بكسوف احم انا اسفه معلش
يزن:ضحك لا عادي
روح:انت بذات متكلمنيش
يزن: بضحك لي بس
روح:مش عارف لي
يزن:لا ولله معرفش
روح:تعالي اقولك وقالت لما ضحكت عليا وخلتني اكل ب الغصب
يزن:بضحك انتي لسه فاكره يستي خلاص ولا تزعلي نفسك
روح:لا يعم
يزن:خلاص بقي بصي ادخلي يختي هتلاقي ام الشكولاته الي زهقتيني بيها في التلاجه خديها واسكتي وقالها مكان المطبخ

 

روح:بجد وجريت علي التلاجه اول مفتحتها لقتها مليانه شكولاته كتير انواع مختلفه صوتت من الفرحه
يزن:ماتت دي ولا اي
ريتال:لا دي كدا 😹
يزن:ضحك طيب
ريتال:طب يلا عشان نفطر
يزن:فطرنا
ريتال:من غيري يزينو
يزن:انتو فضلتو نايمين مرضناش نصحيكم
ريتال:اوك ودخلت المطبخ
بعد شويه
ريتال:طلعت وكانت مرهقه
يزن:عملتي الاكل
ريتال:بخنقه اخيرااا دا الي عرفت اعملو من ساعتها
يزن:اي دا
ريتال: بيض محروق وطعمة مسكر اووي
يزن:فضل يضحك جامد ورعد كان كاتم ضحكتو

 

ريتال:في اي
يزن:انتي حرقتي البيض وبدل متحطي ملح حطيتي سكر 😹
رعد:مبتفهميش فحاجه خالص
ريتال:😏😏
يزن:متزعليش نفسك هنجبلك شغاله يستي
ريتال:لا انا عندي داده
يزن:مين دي
روح:جيت وكانت بتاكل شكولاته وعملت علي بوقهاشويه دي داده هانم
يزن:فين دي
ريتال:دي عايشه معيا في شقتي الي هنا
يزن:اه خلاص بكره اخلي حد يجبها
ريتال: شكرا يزينو
يزن:روح انتي وسختي نفسك كدا لي ولا كأنك طفله يطفله
روح:بزعل ملكش دعوه هو دا اكلي
يزن:ماشي 😹

 

ريتال:طب جعااانه
رعد: دماغي بتوجعني
ريتال:معلش اسفه
يزن:تاكلي اي
ريتال:اي حاجه
يزن:خلاص اطلبي الي عوزاه لان ام روح وأبوها جايين
ريتال:في اي
يزن:جاين يطمنو عليكو
روح:بضحك وحشناهم
يزن: امم
روح: طب هنعمل اي
يزن:نمثل أننا بنحب بعض وكدا
ريتال:تمام
الباب خبط
ريتال:يلهوي دول جم
يزن:مش عارف هروح افتح
ريتال:هروح نا

 

يزن:لا هروح وراح فتح لقاهم هما
سحر:ازيك يزينو
يزن:الحمدلله انتي عامله اي
سحر:انا كويسه يحبيبي روح وريتال صاحين
يزن:اه اتفضلو ودخلو
سحر:حضنت روح وريتال وحشتوني ولله
ريتال:اكتر يسوسو ولله
سحر:كلتي يقلبي
ريتال:بحزن لا يسو ولله شوفتي مكلتش لحد حالن😹
سحر:يروحي انا جبتلك أكل وانتي يهبله ملحوسه نفسك شكولاته كدا لي زمانك جننتي يزن يقلب امو
روح:لا ولله يماما حته منمتش جمبو
سحر:منمتيش جمبو لي يختي مش جوزك
يزن:عشان يلحق الي هبلتو تقصد أنها نامت جمبي كويس يعني مزهقتنيش يسوسو
سحر:بشك ماشي
يزن:بصوت واطي الله يحرقك هتودينا في داهيه
روح:انا اسفه
سحر:ازيك يرعد
رعد:الله يسلمك انتي عامله اي

 

سحر:الحمدلله يبني ريتاا عامله معاك اي
رعد:كويسه زي منتي شايفه
سحر:ربنا يسعدكم يحبيبي ويبعد عنكم اي شر انتو ويزن وروح يارب
رعد:طب اتفضلو افطرو معاهم بقي
سحر:لا يحبيبي احنا فطرين قبل منيجي
طارق:فضلت اقولها زمانهم نايمين بس هي منامتش اصلا من قلقها علي روح وريتال وعشان وحشوها ف جيت بدري عشان كدا
رعد: تنورو فأي وقت
سحر:تسلم يحبيبي امال دول نن عيوني
ريتال:انا بحبك اووي
سحر:انا اكتر يحبيبتي
ريتال:طيب انا جعانه
سحر:عملتلك الاكل الي بتحبيه يروحي تعالي وخدتها وراحت المطبخ
يزن:خد الشكولاته من روح كفايه عشان بطنك انتي لسه مفطرتيش روحي افطري
روح:شدتها لا يعم سبني نا مرتاحه كدا
يزن:قلت كلمه يلا

 

روح:انت بارد اووي ييزن وسابتو ودخلت بعصبيه
طارق:ضحك معلش يبني هي دي كدا هبله
يزن:ولله انا خايف عليها بس عشان لسه مفطرتش لو عليا انا جايبلها جوه اصلا
طارق:بحب عارف يبني
يزن:الشغل معاك عامل اي يعمي
طارق:كلو تمام يحبيبي وانتم عاملين اي
رعد+يزن:هننزل الشغل بكره
طارق:بس دا انتو لسه متجوزين
يزن:عادي بس عشان مبنحبش نقعد وكدا
طارق:الي يريحكو اعملو
عند ريتال وروح
سحر:قولي يهبله انتو نمتو فين
ريتال:عادي يسوسز
سحر:ايوا فين برضو
ريتال: جمب بعض
سحر:بشهقه وحطت ايديها علي قلبها لي يعبيطه منمتوش جمب بعض مش جوزك
ريتال:انتي عارفه الي فيها أن احنا فعلا مغصوبين زيهم بظبط وامبارح في الفرح سليم اتحر*ش بيا ومكنتش عارفه اعمل اي
سحر:ينهار اسود ازاي
ريتال:كنت …. وحكتلها

 

سحر:😳 يروحي معلش طب الحمدلله أن رعد جه
ريتال:ايوا ولله الحمدلله اصلا بوقي بيوجعني من امبارح هو وايدي من ساعت ما مسكهم
سحر:وريني ايديك كدا
ريتال:وريتها ايديها كانت حمرا شويه وفيها علامات ايد لان سليم كان ضاغط عليهم جامد
سحر:يروحي متزعليش
ريتال:طب اعمل اي
سحر:حطي عليهم مرهم
ريتال:منا مش عارفه فين علبه الاسعافات
سحر:استني ومشيت
ريتال:في اي
وكل دا وروح اخدت شكولاته من التلاجه تاني وعماله تاكل فيها وخدت التانيه وبتاكلها
سحر:طلعت برا وقالت ليهم ورعد فين علبه الاسعافات الاوليه
يزن+رعد:بقلق حصل اي
سحر:مفيش هي فين
يزن:هجبها عشان مش هطوليها بس حصل اي
سحر:ايد ريتال متعوره بس
رعد:من اي

 

سحر: شكل في حد مسك ايديها جامد ف اتعورت
يزن:انتي قصدك ريتال ولا روح
سحر:روح يلهوي قصدي ريتال
يزن:بعد مجاب العلبه نا هروح اشوفهم
وراح هو ورعد وطارق
ريتال:كانت قاعده حزينه وروح بتاكل شكولاته وسنانها وجعتها
يزن:دخل بسرعه علي روح الاول مسك ايديها
روح:في اي
يزن:ايدك مالها
روح:ملهاش حلوه سناني بس
يزن:مالها
روح:بتوجعني
يزن:خد الشكولاته رماها عشان انتي بتاكلي دا ونا خدت التانيه منك مبتسمعيش الكلام
روح:خلاص معلش
يزن:امال بتقول ايد مين الي متعوره

 

روح:اه دا ريتال اصل سليم مسك ايديها جامد وعورها
يزن+رعد:بستغراب ويمسك ايديها لي
ريتال:الله يحرقك يروح لا دا ايدي اتخبطت بس مش اكتر
يزن+رعد :بشك تمام ومكنوش مصدقين
ريتال:بصت لروح بعتاب
سحر:هات ييزن أنا احط المرهم علي ايديها
يزن:ماشي
رعد:هحطو انا
ريتال:لا
رعد:اخد المرهم عشان يشوف ايديها ويشوف هي مخبوطه ولا لا
ريتال:لا سحر الي هتحطو
سحر:خلاص يرعد نا هحطو
رعد:بجدبه ونا قلت انا الي هحطو واخدو ومسك ايديها عشان يحطو
ريتال:بصتلو بتوتر رعد خلاص متحطش حاجه
رعد:مردش وحطو وشاف علامات ايد ودي مش خبطه
رعد:قرب من ودنها قال عارف ان دي مش خبطه وهعديها
ريتال:بتوتر بعدت عنو وراحت لروح

 

روح:انا اسفه ولله
ريتال:اسفه اي بس اهو عرف انها مش خبطه يروح اعمل اي
يزن:خدي يختي دي حبوب لسنانك وولله لو خدتي شكلاته تاني هعمل حاجه مش هتعجبك ماشي
روح:ماشي خلاص
سحر:معلش يحبيبتي
روح:نا من رأي نصارح رعد وهو بقي جوزها وهيعرف يحميكي
ريتال:بتوتر لا طبعا هو انا هبله انتي بتقولي اي يروح
رعد:مش خلاص ولو سمحت يسوسو اعملي لريتال تاكل وقال ريتال بحذر
سحر:حاضر يبني
بعدين الكل طلع وسحر وقفت تعمل اكل
بعد شويه جابت الاكل وروح وريتال اكلو
ريتال:شكرا يسوسو
سحر:العفو يقلبي
طارق:يلا يسحر كفايه كدا
يزن:منتو قاعدين يعمي
ريتال:اقعدي معانا حبه

 

سحر:هبقي اجي يحبيبتي وخدو بالكم منهم واسمعي الكلام يروح
روح:حاضر
بعدين مشيو
يزن:بجديه روح تعالي
روح:لو جيت هتديني الشكولاته
يزن:لا وقلت تعالي
روح:خلاص مش هاجي
يزن:شدها وراح مكتبو ودخل وقفل…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى