روايات

رواية احببت ظابط المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية احببت ظابط المخابرات الفصل الثالث 3 بقلم رحمة محمد

رواية احببت ظابط المخابرات الجزء الثالث

رواية احببت ظابط المخابرات البارت الثالث

رواية احببت ظابط المخابرات الحلقة الثالثة

اي دا انت كويس، رد عليااا
مردش عليها فحاولت انها تقيش نبضه لاقيته ضعيف جدا
ف نفسها : اعمل اي يااربي دا اقرب مستشفى من هناا عشان اوديه محتاجه ساعه حتي لو طلبت الاسعاف هياخدوا وقت كبير عما يوصلوا، طب اعمل اي اسيبه وامشي ولا لا، اووف هو اناا ناقصه مصايب
فضلت رقيه تفكر مع نفسها بصوت عالي :اناا هاخده اعالجه وبعدين اول ما يفوق همشيه علي طول بس هوديه ازاي طيب
حاولت رقيه انها تقومه لكن كان تقيل جداا، حاولت رقيه توقفه بصعوبه شديده وهي بتبص حواليها علي امل إنها تلاقي حد يساعدها لكن مكنش ف حد مااشي للأسف
فضلت رقيه مااشيه بيه بصعوبه لحد ما دخلت البيت
………….
وف نفس الوقت ف مكان تاني
عتمان بعصبيه وهو بيتكلم ف التلفون : يعني اي اختفي عايز اعرف يعني اي
مدحت : والله ي باشاا احناا كنا وراه بس شوفناا العربيه بتاعته وهي داخله ف العمود ولما قربناا اكتر لاقيناا ان العربيه فاضيه
عتمان بعصبيه : اناا مليش دعوه ي مدحت بالكلام دا، الواد دا يتجاب او يموت انت فاهم ولا اخلص عليك انت
مدحت : متحفش ي باشاا هيروح فين يعني شويه وهنلاقيه
قفل عتمان التلفون ف وشه ورزعه جامد ف الارض وقال بصوت عالي : امته اخلص منك بقااا ي بدر
…………….
وعند رقيه
حطته رقيه علي الكنبه وقعدت علي الارض وهي بتاخد نفسها بصعوبه افتكرت انها لساا تعالجه بسرعه فراحت اوضتها وجابت علبه الاسعافات الاوليه وبتدات تعالجه، عالجته بسرعه ولفت حواليه الشاش وقعدت علي الارض بتعب وهي بتبصله لاحظت رقيه ابدا يعرق فقاست حرارته لاقته سخن جداا قامت وجابت ميه ساقعه وقعدت تعمل له كمادات بصت له رقيه وقالت : ي تري مين اللي عمل فيك كدا خرجت رقيه من سرحانها بضيق : يوووه بقااا واناا مالي اي الفضول اللي عندك دا ي رقيه اهم حاجة عندك دلوقتي انه يفوق بسرعه ويقوم ويمشي، ايواا انتي مش ناقصه مصايب
…………….
وعند أدهم
فصل ادهم يرن علي بدر ولما مش رد عليه رن علي المساعد بتاعه وقاله يتبع مكانه واتصدم من اللي سمعه : ازاي لاقيت عربيته وهو مش موجود دوروا عليه كويس ف المستشفيات والاقسام لازم تلاقوا
المساعد : متقلقش ي ادهم بيه احناا بداناا ندور عليه من قبل ما نقولك
ادهم : لو عرفتوا اي حاجه عرفوني
المساعد : امرك ي ادهم بيه
قفل ادهم التلفون وقعد يفكر انت فين ي بدر ليكون الكلب اللي اسمه عتمان دا عمل فيك حاجه ربناا يستر
……………………..
تاني يوم
قامت رقيه من النوم وخرجت من اوضتها بسرعه عشان تشوفه ولما لاقته لساا نايم دخلت اوضتها تاني وغيرت هدومها وصلت واتحركت علشان تجيب شوبه طلبات للبيت وترجع تاني
بعد ما جابت رقيه كل حاجاتها رجعت البيت بدات انها تجهز الاكل وحطته علي النار وبعد شويه فتح بدر عنيه بتعب واستغرب لما لاقي مكان هو ميعرفوش عمض عنيه عشان يفتكر اي اللي حصل ولماا افتكر قام علي طول من علي الكنبه ولكن صرخ لما حس بوجع شديد ف بطنه طلعت رقيه جري وقالت : متتحركش كتيررر انت لساا تعبان
بدر بصلها وقال : اناا فين
رقيه : ف بيتي
بدر : واناا بعمل اي ف بيتك
رقيه : لما لاقيتك امبارح مرمي ف الشارع وكنت تعبان جداا جبتك هناا وعالجتك ومش تخاف عالجتك صح عشان اناا طالبه ف كليه الطب
بدر : شكراا جداا
رقيه : لا شكر علي واجب، اناا عملت شوربه خضار عشان تاكله وياريت بعد ما تاكل تمشي من هناا علي طول او تخالي حد يجي يخدك
سرح بدر ف ملامحها وقال ف نفسه : دا اي الجمال دا
رقيه : انت سمعني
بدر : ايواا سمعاك متقلقيش اناا مش هتقل عليكي اكترر من كداا
دخلت رقيه المطبخ وجابت الاكل وحطته علي التربيزه واتحركت تاني وجابت مخدمه واتحركت قصاده ابعد ضهرك شويه عشان احط المخده وراك
بدر : مااشي
بعد بدر حاجه بسيطه ولما حطت المخده سند عليها كل يلا عشان تمشي
بدر : هو ف اي، هو لدرجاتي مش طايقه وجودي
رقيه : كويس انك عارف مينفعش تفضل هناا معاياا واناا لوحدى
بدر : احم هو اي الكسفه اللي علي الصبح دي
رقيه : انجز بقاا هتاكل ولا ادخل الاكل
بدر : لا هاكل طبعاا اناا جعان بس ساعديني شويه مش قادر أتحرك كلك نظر يعني
رقيهه : اووف صبرني يارب، تعالي ي خوياا لما اساعدك
بدر :اخوكي ؟
رقيه مش ردت عليه وحطتت الصينيه قدامها وقالت : ساعدتك اهو كل بقاا
بدر : اكليني
رقيه : ليه وانت كنت اتشليت ولا اي
بدر : قصري لسانك دا شويه وكمان مش مشكلتي انك مش شايفه ان تعبان قد اي جري اي ي دكتوره، دا انتي المفروض تحسي بياا
رقيه ف نفسها : انا اللي جبته لنفسي من الاول فيها اي يعني لو كنت سبته ومشيت
بدر : بتبرطمي بتقولي اي ساعديني يلا متخفيش مش هعضك
رقيه :اللي اناا شايفه ان للاسف بطنك اللي تعباك مش ف ايديك واخد بالك
بدر : ايواا بس اناا مش قادر احرك اي حته ف جسمي اناا كان مستخبيلي كل دا فين
بصتله رقيه……….

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ظابط المخابرات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى