رواية احببت ظابط المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم رحمة محمد
رواية احببت ظابط المخابرات الجزء الثاني
رواية احببت ظابط المخابرات البارت الثاني
رواية احببت ظابط المخابرات الحلقة الثانية
عتمان : لا قريب اي اناا لساا هستني اكتر من كدا ي مدحت خلص دلوقتي
مدحت : اتسرع بيجيب غلط ي باشاا متقلقش اناا عامل خطه هتجيب نهايته قريب
عتمان بغضب : طيب لما نشوف
……………
مر شهر لحد ما خلصت رقيه الامتحانات، خرجت رقيه من اخر امتحان ليها وهي فرحانه وقالت بنهاا وبين نفسها : اخيراا هرجع تاني البيت
قطع سرحانها يسرا : رقيه ي رقيه
رقيه : اي ف اي
يسرا : اي بتفكري ف اي
رفيه : مفيش
يسرا : طب احناا هنخرج انهارده هتيجي
رقيه : لا
يسرا : ليه يبنتي هو كل سنه كداا
رقيه : ايواا هو كل سنه كدا ي يسرا
يسراا : اناا نفسي اعرف انتي قافله علي نفسك كدا ليه
رقيه : يسرا من غير كلام كتيرر اشوفك السنه الجايه سلااام
مشيت رقيه وركبت القطر، ويسرا قالت ف نفسها : نفسي اعرف انتي غامضه كدا ليه
………..
وعند ادهم وبدر
بدر : قولتلك هكسب المناقصه يعني هكسبها، اناا لما بقول حاجه بعملها
أدهم : ارتحت انت كدا يعني
بدر : جداا
أدهم : بس اناا مش مطمن ي بدر، اناا حاسس ان قلبي مقبوض
بدر : قلبك اي ي ادهم مقبوض لا سلامته من القبض، ما تنشف يلا ف اي
ادهم : اتريق اتريق
بدر : المهم هتعمل اي ف صفقه اللي بالي بالك
ادهم : ما بلاش ي بدر اناا شامم ريحه غدر ف الموضوع
بدر : بيني وبينك واناا برضو قلقان حاسس ان ف حاجه هتتعمل من وراناا بس هشوف اخرت الموضوع دا اي
ادهم : ايوا يعني انت ناوي تعمل اي دلوقتي
بدر : هاجل الصفقه وهشوف اي اللي هيحصل
ادهم : مااشي اناا هروح اكمل شغلي
خرج ادهم من المكتب وبدر بدا يشتغل هو كمان
…………………
وعند رقيه
فتحت رقيه باب شقتها واخدت نفس طويل وقالت : ياااااه وحشتوني اوووي
مسكت رقيه البوم الصور الخاص بيها بحزن وقالت : ليه سبتوني اناا كان نفسي تبقو معاياا ليه تسبوني وتمشوا
نزلت دموع رقيه علي خدها : اناا لساا فاكره كل حاجه ، فاكره تفاصيلكوا و فاكره هزاركوا
قعدت رقيه علي الارض وهي بتفتكر ذكريتهم مع بعض لحد ما راحت ف النوم
………………..
والساعه 11 بليل عند بدر
بدر : ايواا ي ادهم انت فين
ادهم : اناا ف المكان اللي علي طول بنسهر فيه انت اتاخرت ليه
بدر باستغراب وهو بيبص ف مرايا العربيه : دا مين دا
زود بدر سرعه العربيه شويه ولكن اتصدم لما لاقي العربيه التانيه بتضرب عليه حاول بدر ان يتجنب الطريق ويدخل ف شوراع ضيقه بالعربيه وهو ماشي دخلت طلقه ف كوتش العربيه فمقدرش يتحكم ف العربيه ودخل ف عمود نور اتصاب جامد وحاول انه ينزل من العربيه، ونزل من العربيه بصعوبه ولحد ما خرج وهو سامع ادهم بيضرخ ف التلفون من الخوف
فضل بدر يمشي لحد ما وصلت بيت ف شارع ضيق ومحسش بنفسه بعد كدا
…………….
وعند رقيه صحيت من النوم وبصت ف الساعه
رقيه ف نفسها : نهار اسوح اناا نمت كل دا، سمعت صوت بطنها فحطت ايديها علي بطنها : ياااه اناا جعانه اوووي يارب الاقي حاجه تتاكل ، فتحت رقيه التلاجه واتصدمت لما لاقتها فاضيه
رقيه : يوووه بقااا اعمل اي اناا دلوقتي مفيش حاجة خالص ومش هقدر مش اكل لحد الصبح ممممم طيب انزل ولا اي
وبعد تفكيرر مفيش حل غير ان انزل، عدلت رقيه الهدوم اللي كانت لابسها وخرجت بره بلعت ريقها بخوف وقالت : اي دا دا مفيش حد خالص، اهدي ي رقيه اهدي انتي هتاخديها جري من هناا السوبر ماركت وخلاص واللي يحصل يحصل
جريت حور بسرعهه وراحت لسوبر ماركت و رجعت تاني بس وقفت ف مكانها بصدمه لما سمعت صوت شخص بينز وقالت : هو صوت راجل بيتوجع ولا اناا بيتهيالي كانت لساا هتروح ناحيه الشاب بس وقفت مكانها، بقولك اي ي رقيه روح الفضول اللي جواكي دي مش وقتها خالص ملكيش دعوه بحاجه وارجعي علي بيتك كانت لساا هتمشي وتروح البيت بس وقفت للمره التانيه، طب افرضي ف حد محتاج مساعده نفخت رقيه بضيق وقررت انها تروح لمصدر الصوت وتشوف ف اي
فضلت ماشيه لناحيه الصوت بس وقفت مكانها بصدمه : اي داا جريت بسرعه على بدر وقالت : انت كويس
يتبع……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ظابط المخابرات)