روايات

رواية احببت ظابط الفصل الرابع 4 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الفصل الرابع 4 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الجزء الرابع

رواية احببت ظابط البارت الرابع

احببت ظابط
احببت ظابط

رواية احببت ظابط الحلقة الرابعة

_نعممم انت بتقولي ايهه
-ايه داا حضرت الظابط ابقي هاتوا معاك يا بابا قولتها ببرود
قولت اخر جمله وقفلت بسرعهه دا ممكن ياكلني
=هاه قالك ايه باباكي
-قصي كان قاعد جنبوا وسمعني
=وهتعملي اي
-ولا حاجه لان هو كدا كدا كان هيعرف
عدي يوم كامل وقصي مجاش او حتي اتصل كنت مستغربه الهدوء دا بس ممكن يكون فاكرني بهزرر
-عااااا يا زينب
=ايهه في اي تاني
-هو ممكن قصي يكون فاكرني بهزر او بطل يحبني ع كدا مجاش
=طب نزلي استوري الصور اللي اتصورناها امبارح
-تفتكري يجيب نتيجه
=جربي مش قولتي انو قايلك متنزليش اي صور
-نزلتها اهه
بعد شويه
-دا شافها ومعملش ريبلاي
-لا استني اهه بيكت
_جاامده الصوره دي وحلو الطقم ابقي فكريني ارميه ع مش هتلبسيه تاني
-وانت مالك انت البس او لا دا جوزي قرة عيني هو اللي لي الحق يغير عليا
مردش بس اي دا دا بيرن
-الو
_انتي مش ناسيه حاجه
-اي
_ان انا هو زوجك قره عينك
-ههه لا م انت م”ت ع فكره
_اهه وانا الشبح بتاع قصي
-ظريف
_طيب انزلي انا تحت
-تحت تحت فين
_تحت العمارة اللي ساكنه فيها انت وصحبتك
-اه وبعدين
_انزلي ل اطلعلك قالها بصوت عالي وزعيق
ف الفون وقع من ايدي-غب”ي وهم”جي في حد يزعق ياما دا المكالمه شغاله فصلتها بسرعه
وجريت ع الاوضه اجيب هدومي
=انت بجد هتنزلي
-اهه دا مج”نون ممكن يطلع ويعملك مشكله وانا مش عاوزه كدا
=طيب يا حبيبتي ربنا يهديكم ويسعدكم يارب
-يارب
ونزلت وركبت العربيه
وهو ساق كنت باصه قدامي بس كنت ببص عليه من تحت لتحت وحشني وحشني اووي ملامحوا وشعروا الكيرلي ورموشوا الطوال كل كل حاجه في وحشاني
_عارف اني حلو
بصتلوا بقر”ف-اممم
وقف العربيه وقرب مني ب وشو_تنكري
زقيتوا بعيد واخيرا قدرت اتنفس- انا وافقت ونزلت معاك بس ع متعملش مشاكل ل صحبتي وع تط*لقني ع يحيي يعرف يتقدم
اتجاهل كلامي_وحشتيني
بصتلوا بصدمه لا هو بجد الموضوع مش فارق معاه
-انت رايح فين بيت بابا م النحيه التانيه
اتكلم بتريقه_واحده متجوزه تروح لي بيت باباها
-قصي
_وتين
بصينا لبعض وضحكنا
-لسا فاكر
بصلي بحزن _منستش ع افتكر بعد كل خن*اقه تقولي اسمي بعصبيه وانا اقول اسمك ببرود
سكت
وصلنا ل الشقه دمعت دمعت كتيرر اوي وانا بفتكر كل يوم كنا بنيجي ع نجهز الشقه
ولقيتوا مسك ايدي كنت واقفه مكاني متحركتش بصلي ب استغراب
قولتوا ب دموع-عاوزه اروح بيتنا
_م ده اهه بيتنا يا حبيبتي
اتكلمت وانا بشد ايدي منوا ولكنوا تبت فياا جامد _وتين اديني فرصه فرصه واحده بس وانا اوعدك اني هعوضك ع كل زعل زعلتيه وكل دمعه نزلت منك
بصتلوا وسكت ودخلنا الشقه كانت نضيفه بس التليفزيون كان شغال وفي لب ع الترابيزه ز زي م يكون كان في حد عايش فيها
لفيت وسالتوا ب استغراب-هو في حد كان عايش هنا
_اهه اناا
-ايههه
مسك ايدي وقعدني ع الكنبه _وتين انا عاوزك تسمعيني
-ي يعني يعني طول ال 3 سنين دي كنت عايش هنا
مسح دمعه نزلت مني غصب عني_لا لا والله انا هنا من اسبوعين مش اكتر
-كنت فين طول ال 3 سنين
_هقولك بس مش دلوقتي
-ءاا
_عاوزك تثقي فيا المرة دي بس يا وتين
-م منا وثقت قبل كدا وانت خن”ت الثقه
_حقك عليا بس ثقي فيا المرة دي واخر مره والله مش عاوز فرص تاني لاني مش هضيع الفرصه دي وبعد فتره انا هاجي هحكيلك كل حاجه
-مش عارفه لي بس موافقه
حضني بفرحه_بجد
بعدتوا وقولت ب كسوف-ااه
_طيب ممكن اعرف حاجه
-اي
_عرفتي ازاي اننا يعني كنت انا وباباكي وعمر ف المطعم واني عايش
خرجت الفون بتاعي وفتحت الرسايل-بص جاتني الرساله دي
قراءها _ياولاد ال..
-مين دول
_هاه ولا حاجه يا حبيبتي دلوقتي انت ادخلي الاوضه تاخدي شاور وتنامي وانا معايا شغل هخلصوا وهاجي
هزيت راسي ب اهه ومشيت
تاني يوم الصبح كنت لابسه وخارجه للمستشفي
_انت رايحه فين
-المستشفي
_لي تعبانه
-انت نسيت اني دكتوره
_لا فاكر بس ممكن متطلعيش م البيت الفتره دي بس
-في اي
_ولا حاجه يا حبيبتي شويه عيال بيحاولي يلعبوا معايا ف ذياده امان مش اكتر
-ماشي هروح اغير
بعد يومين كان قصي نزل شغلوا وانا كنت ف المطبخ ب حضر الغدا وكنت ناويه اكلم بابا ونتصالح
حسيت بحركه غريبه ورايا ف التفت
-عااا انت مين
محستش ب اي حاجه بعدها لانو رش حاجه ع وشي
بعد ساعااات
_وتين
_انت فين يا حبيبتي
مسج”متقلقش الدكتورة ف الحفظ والصون هات اللي يخصنا وخدها ومعاك 48 ساعه وهبعتلك العنوان والوقت بتاع التسليم”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى