رواية احببت ظابط الفصل التاسع 9 بقلم وتين الصافي
رواية احببت ظابط الجزء التاسع
رواية احببت ظابط البارت التاسع
رواية احببت ظابط الحلقة التاسعة
فتح الباب ودخل بصتلوا بصدمه بعدين نظراتي اتحولت ل نظرات باارده ولفيت وشي النحيه التانيه
بصلي وبعدين بص ع عمر واتكلم ب هدؤء_عامل اي دلوقتي يا عمر
=بخير الحمد لله يا صاحبي
_وانت يا عمو عامل اي
÷الحمد لله وانت يابني عامل اي
_انا… بصلي يعتاب وبعدين كمل كويس كويس الحمد لله
اتكلمت بحده-بعد ازنك يا بابا ع ورايا شغل كتير
كان لسا هيتكلم لكن قاطعوا دخول يحيي ع يكشف ع عمر
يحيي كانت عينوا عليا وانا كنت متوترة وبفرك ف ايدي
وكنت هتحرك ع اخرج برا الاوضه
لكن قصي قال بحده وهو بيمسك ايدي وبيجرني وراه_بعد ازنك يا عمي هاخد مرااتي عاوزها
÷ازنك معاك يبني دي مراتك
قدام المستشفي
قولت بغضب وانا بحاول افلت ايدي من ايدوا-سيب ايدي بقا انت واخدني ع فين انا معايا شغلل
ركبني العربيه غصب
_واسيب ايدك لي عاوزه ترجعي لح”بيب القلب
-قصيي
_وتييين قالها ب استف”زاز
-بطل استفزاز واي حبي”ب القلب دي يحي …..
مكملتش لانوا قرب عليا وقال بحده وغضب_اسمم رااجل غيري مسمعهوش منك فاهمه
هزيت راسي ب اه
قال بنفس الغضب _بقولل فااهمه
قولت وانا بهز راسي -فاهمه فاهمه
بعد عني شويه ف قولت ي استفر”زاز-وبعدين انت مالك اي اللي مضايقك احنا مش اتقفنا اننا هننف”صل
بصلي وبعدين ركز مع الطريق تاني _انا متفقتش انت اللي قولتي كدا وقررتي مع نفسك
-قصي نتكلم بجد شويه
_سامعك
-انا انا م مش هقدر ياقصي اعيش معاك و وانا مفروضه عليك ل لمجرد ان انك عرفت اني…. كنت بقول الكلام دا بدموع ف قاطعني وهو بيوقف العربيه وبضلي ومسك ايدي وقال بحنانوا المعتاد
_وتين يا حبيبتي مين الغب”ي اللي قالك انك مفروضه عليا هممم طب بلاش انا يمكن مش فاكر لكن انت فاكره عمر قصي اللي تعرفيه من وانتوا عيال حد جبر عليه ف حاجه
هزيت راسي ب لااا
كمل_طيب اهه يعني انت مش هتفرضي نفسك ولا حاجه وبعدين انا لو مش عاوزك او مش حابب وجودك معايا مكنتيش لحد دلوقتي ع زمتي صح
لما سمعت كلاموا رفعت عيني اللي مليانه دموع وقولت-بجد
_اهه يا وتين انت متعرفيش ان انا بحبك من لما كنا اطفال بحبك من يوم م اتولدتي وعمي خلاني اشيلك وانا اللي سميتك وتين
عارفه لي اختارت الاسم دا
هزيت راسي بلا
_لان معني الاسم هو الشريان اللي خارج من القلب وبيوزع الدم للجسم وانت زي الشريان دا يا وتين من غيرك هم”وت
وساعتها اخدت عهد انك مش هتكوني لغيري حتي لو انا مش فاكر اللي حصل من بعد م اتخطبنا انت هتفكريني صح
-بس….
_مبسش انت لي مش واثقه من نفسك قالها ب استف”زاز مقصود
-انا مش واثقه من نفسي يااستاذ قصي
_اهه
_وعفكره الدكتور قال ان لو في حد معايا وحكالي ذكريات لينا او وداني الاماكن اللي كنت بروحها وبحبها م ممكن افتكر
اتكلمت بفرحه -بجدد
_بجدد
اتكلمت بحماس وتحدي ان هخليه يفتكرني و لو مفتكرنيش مش مهم هنبني ذكريات جديده تعشلنا الباقي من عمرنا والمهم انو معايااا وجنبي
-يبقا يلا بينا ع اسكندريه
ضحك _يلااا
-عاارف اسكندريه دي من اقرب البلاد لقلبي (ودا فعلا انا بحبها اووي)
-ايوههه بس هنا عند المطعم دا
بصلي ب استغراب _اشمعنا المطعم دا
رديت ب فرحه وانا بفتكر اول خروجه لينا بعد الخطوبه-لان انا ف قولت قدامك اني بحب اسكندريه اووي ف اول مره خرجنا فيها سوا انت جبتني هناا
هز راسوا بتفهم_طيب يلاا
نزلنا ومسك ايدي ف ابتسمتلوا ودخلنا
شاوت ب ايدي -هنااك اهه الترابيزه اللي قعدنا عليا
وفعلا روحنا قاعدنا
مسك المنيو _اي رأيك بما اننا ف اسكندريه ناكل سمك
بصيتلوا وكشرت -بس انا مبحبوش
اتوتر وقال_انا انا اسف
قربت ومسكت ايدوا -مش مشكله اديك عرفت اهه
-تيجي نطلب الاكل اللي طلبناه اول مره
_تمام
اكلنا وسط هزار قصي وضحكوا انا كنت مبسوطه اووي ونا شيفاه قاعد قدامي وبيتكلم كأن كل اللي كنت بتمناه واكتبهولوا ف الرسايل اللي كنت بكتبها
االرساايل الصندووق انا نسيتهم عند قصي وهنا اخدت بالي م الساعه اللي لابسها
-اي دا
مسك الساعه اللي لابسها _اي شكلها مش حلو اختيار مراتي والله
ضحكت-انت جبتها منين
_م الصندوق
-و و
_وقريت يا وتين وعرفت انت اتعذ”بتي اد ايهه وانا بوعدك اني هعوضك
ابتسمت ب أل”م ع كل اللي مريت بيه
اتمشينا ع شاطئ اسكندريه الجميل واشترينا درة وغزل بنات
واخيرا ماشين راجعين القاهره
اتكلمت وانا مبسوطه اووي-انهرده تاني اسعد يوم ف حياتي
بصلي ب استغراب _واي هو بقا اول اسعد يوم
ابتسمت وضميت اديه مبين ايديا-يوم م عرفت انك عايش وطمنت قلبي وعنيا لما شوفتك
“أنتَ السَّطر المُفظل
الوحيدُ في ڪتاب الحياة
أنتَ من يُلفتُ انْتِباهَ قلبي دائمًا”
💜🌸
رجعنا لبيتنا وانا هموت واناام اتكلمت وانا بتحرك نايحه اوضه الاطفال -يلاا بقاا تصبح ع خير هموت وانام
شد ايدي وقر”بني ليه وقال_رايحه فين
-ر رايحه الاوضه انام
_بس دي اوضه الاطفالنا اوضتنا احنا النحيه التانيه
-اطفالنا !!!!
شدني ف نيحه اوضه النوم وهو بيغمز المشمحترم _اه ياروحي
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)