روايات

رواية احببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم أماني محمود

رواية احببت طفلة الفصل السادس 6 بقلم أماني محمود

رواية احببت طفلة الجزء السادس

رواية احببت طفلة البارت السادس

رواية احببت طفلة الحلقة السادسة

سيلا صعبت عليها نفسها وانها محطوطه بين خيارين أصعب من بعض ازاي تقطع عيش كل الخدم اللي هنا وهي وخالتها مالهمش مكان تاني وازاي تفضل معاه فـ اوضه واحده وهي لا اخته ولا مراته ولا اي حاجه وحتى لو وافقت هتقول لخالتها اي
فهد كان بيراقب تعابير وشها ولاحظ انها خلاص هتبدأ تعيط فـ اخدها فـ حضنه وسيلا مش عارفه تبعده لآن لو زقته بعيد هي اللي ايديها هتوجعها اكتر ماهي وجعاها
سيلا بعياط =ططب انا اعمل ايي بس قولي انا تعبت لي بتخيرني بين حاجتين انا استحاله اعمل واحده فيهم أخذت تشهق مثل الأطفال وابتعدت عنه
فهـد = اطلعي برا
سيلا بذهول=نعم
فهد بغضب =اطلعي برا ياسيـلا قبـل ما ارجع فـ كلامي
سيلا خافت وقـامت بسرعه مكملتش خطوتين ووقعت داخت لآنها فقدت دم كتير ومآكلتش

 

 

فهٓد جري عليها بسرعه وشالها نيمها على السرير
فهد بخوف=سيلا حاسه ب اي
سيلا بتعب=دايخه اوي
فهد =فهد مسك فونه ورن ع التليفون اللي ف المطبخ وطلب من الخدم يطلعوا العشا مع كوباية لبن
وبعد ربع ساعه جت خالة سيلا وهي شايله الصينيه
سيلا لما شافت خالتها بدأت تبكي=خالتو و الله مش قاعده هنا بمزاجي انا صحيت لقيت نفسي هنا ارجوكي متفهمنيش غلط
خالتها بهدوء=اهدي ياسيـلا خلاص مفيش حاجه خليكي هنا
سيـلا بصدمه=اخليني هنا ازاي يعني
أشار فهد ل خالتها ان تنصرف
سيلا ومازالت مصدومه =هي ازاي تقولي كدا
فهـد شالها وراح قعد علي الاريكه وقعد سيلا ف حضنه
فهد بهدوء= افتحي بوقك
سيلا بشرود=هاا
وما ان فتحت فمها وضع الطعام به
استفاقت من شرودها على الطعام الذي بفمها
سيلا وهي تحاول أن تقوم = ممش عايزه اكل
فهد =بطلي حركه مش هسيبك غير لما تاكلي
سيلا وهي تنظر له بعيون القطط= طب انا شبعانه دلوقتي
فهد = طب اشربي اللبن وبعدين ابقى كلي
سيلا = مين دي اللي تشرب لبن
فهد ببرود=انتي
سيلا =نعم استحاله مش بحبه
فهـد =مش مهم تحبيـه هتشربيه وآلا
سيلا بتحدي=وآلا اي
اقترب فهد من اذنها وهمس لها بشئ
سيلا بخجل=ياسا*فل يقليل الأدب
فهد برخامه= بصي متشربيش انا عايزك متشربيش اصلا
سيلا بخجل اخدت الكوبايه وشربتها كلها وقامت بسرعه الي الحمـام اما عنه ف امسك هاتفه وهو يقلب فيه وجد كل المجلات تتكلم عنه وعن سيلا وإن بينهم قصه حب وعناوين أخرى الفهد واقع بحب الخادمه وأشياء أخرى كثيره
فهد بغضب=يولاد ال****
فهد رن علي حد

 

 

فهد= خلال ساعتين بس عايز تعرفي من اللي نشر الاخبار دي واقسم بالله ليكون حسابه عسير
خرجت سيلا من الحمام وجدت فهد غاضب جدا
فخافت وتوجهت اليه
سيلا بتوتر =في إي مالك
فهد =مفيش روحي نامي يسيلا
بـ مكان آخـر
كـانت علـيا مازالت جالسه أمام منزلها وقد كانت قدماها بدآت تؤلمها وتنزف بسبب جلستها الغير مريحه بالمره
عليا بتردد لنفسها =طب اروح فين دلوقتي ياربي
فكرت قليلا وقامت ذهبت إلى عم علي واستلفت منه مبلغ بسيط واوقفت تاكسي وركبت وعطته العنوان
وبعد قليل وصلت إلى قصر ياسين وقفت متردده اتذهب إليه ام ماذا تفعل
حسمت أمرها وتوجهت إلي الحرس
عليا بتردد=لو سمحت ممكن تدخلني عايزه اقابل ياسين بيه
فتح لها الحارس الباب وادخلها فهو يعرف انها تعيش هنا مع ياسين
دخلت عليا القصر وهي تشعر بالخوف والتوتر مما هي قادمه عليه
توجهت اليها خادمه عندما رآتها
الخادمه=عايزه حاجه ياهانم
عليا بسخريه مؤلمه = تقصدي مين بالهانم هه يلا ماعلينا انا كنت عايزه اقابل ياسين بيه هو موجود
الخادمه= اه موجود ف مكتبه هروح اقوله انك هنا
عليا = ماشي
ذهبت الخادمه وجلست عليا تنتظرها ف صاله القصر
وبعد قليل أتت الخادمه تخبرها ان تذهب إليه
ذهبت عليا وهي تقدم قدم وتؤخر عشره
وصلت إلى المكتب طرقت الباب فسمعت صوته يآذن لها بالدخول
دخلت وتركت الباب مفتوح
وقفت أمامه وهي تشعر ان قدماها غير قادره على حملها فهى خائفه بشده وتشعر بالذل مماستقول ولاكن ليس أمامها خيار آخر

 

 

أما عن نظر لها من أعلى ل أسفل قليلا وهو يلاحظ البنطال الذي به بقع دم عند ركبتيها ولكنه لم يتكلم
عليـا بصوت مرتعش على وشك البكاء=كـ كنت عايزه اطلب ممن حضرتك طلب
ياسين ببرود=اتفضلي
عليا وعينـاها أصبحت حمراء بسبب كتم الدموع=كنت عايزه يعني، لـ… لو يـ.. ينفع اشتغل هنـا ا.. اي حاجه حتتي مش مهم مرتب ببس اعيش هنا
قالت كلماتها وهي تشعر بالذل ووجع قلبها يزداد من هذا الموقف
ياسين =…..
ياترى ياسين هيوافق ولا؟
وفهد هيعمل اي ف الإشاعات اللي طلعت عليه هو وسيلا؟
ياترى خالة سيلا معملتش اي رد فعل لي لما عرفت ان سيلا وفهد ف اوضه واحده؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى