روايات

رواية احببت ضابط شرطي الفصل السادس 6 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الفصل السادس 6 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الجزء السادس

رواية احببت ضابط شرطي البارت السادس

رواية احببت ضابط شرطي الحلقة السادسة

_____ بعد مرور يوم
فهد وهو واقف بغضب شدو حليكو مش من اول ضغط ..لسه فاضل خمسين
نادين في سرها: ينهار ابيض خمسين منك لله يا فهد
فهد: بتقولي حاجه يا نادين….
نادين: مبقولش حاجه بقول دول حبه صغيرين اوي
فهد: خلاص هزود 100 ضغط يلا شدو حيلكم
نادين :يلهوي أنا الي خلاني انطق بس. أنا الي غلطانه مش كنت عايزه ادخل كليه شرطه دخلت واتبهدلت كمان…
ساره: منك لله يا نادين دائما متمرمتين بسببك
نادين: حرام بقا وانا ذنبي اي..
ساره: أنا لو موت زنبي في راقبتك يا نادين…
نادين: انتي قطه بي سبع ارواح..
يوسف بزعيق: مخلاص انتي وهي يلا كملو ….
ساره بي سرها: اه منك انت يا يوسف
____ بعض مرور الوقت
نادين: يلهواتاي يخرابي يضهري يا اناي ياماا
ساره: اه يا ضهري مكنتش كليه دي منك لله يانادين
نادين بغضب: انتي يا بت انتي وهو انتي كل شويه منك لله يا نادين هي كل حاجه نادين السبب
ساره: ايوا انتي السبب كان زمانه خلصنا من زمان..
_______ عند فهد….
فهد: عرفت مين الي هتجوزها يا يوسف..
يوسف بحماس: مين يا فهد…
فهد: نادين يا يوسف عارف اني مش بحبها بس لازم اخلص هتجوزها ست شهور وهطلقها..
يوسف: وهتقنعها ازاي دي يا فهد وهي كمان وراها كليه
فهد: متقلقش يا يوسف اقنعها بي معرفتي… يوسف يا يوسف
يوسف كان سرحان….
يوسف: اي يا فهد نعم …
فهد: اي يا بني عامله اكلمك من بدري …مالك سرحان في اي
يوسف : لا لا مفيش حاجه..
_______ عند نادين
فهد: نادين تعالى عايزك….
نادين: يلهوي عملت ايه…
فهد: بصي يا نادين احنا نتجوز جواز مصلحة بس عام
نادين: اي الكلام دا يا فهد.. مستحيل طبعا
فهد: بصي يا نادين أنا جدو عايزني اتجوز بي اسرع وقت لو مش لقيت بنت اتجوزها اتجوز بنت عمتو وهي دي تبقي مريم بتحبني علشان فلوسي ومش عشاني انا …
نادين: طيب انا مالي انا…..
فهد: يا نادين احنا نتجوز لمده سته اشهر بس ونتطلق … ويا ستي هااديكي الي انتي عايزه واجي اتقدملك …
نادين: سيبني افكر يا فهد….
فهد: اتمني الرد با أسرع وقت…
_________ عند يوسف
يوسف جالس مع نفسه …
يوسف: اي يا يوسف بتفكر في ساره ليه دا انت حتي متعملتش معاها ….
______
معيد الجامعه: خلاص بكرا اخر يوم يا شباب في المؤتمر بس انشاء الله هيكون في مؤتمرات كتير لايام الجايه.
ساره: الحمد الله ان بكرا اخر يوم
نادين: ايوا فعلا الحمد لله
______ بعد مرور يوم….
ساره: يلا يا نادين فهد برا بيزعق
نادين: سيبك سيبك مش قادره اقوم….
خبط عليهم فهد….
فهد: افتحي يا استاذه
ساره: يلهوي …
ساره فتحت الباب ….
ساره: اسفين اسفين….
فهد: طيب وسعي كدا بعد اذنك هي فين نادين
ساره: نايمه ومش راضيه تصحي …
نادين بفذع: يلهواتاااي البيت بيغراااق
فهد: اسكتي اسكتي اي فتح مياه مجاري
نادين بستغراب: اه معلش يا حضرة الظابط فهد… أنا قايمه بسرعه
فهد: طيب خلصي بدل الغوريلا الي في شعرك دي …
ساره: الصراحه عنده حق …
نادين: اه وعايز يتجوزني كمان…
ساره: اي دا بجد مين دا ومش قولتيلي ليه….
نادين: اقولك بعدين بس يلا علشان مش يذود التمارين…
فعلا زهبت نادين الي الحمام وأخذت شاور …
فهد واقف في الحوش بغيظ وغضب : اي يا ساره كل دا ومنزلتش
ساره بخوف: مش عارفه يا حضرة الظابط فهد بس هي قالتلي انزلي انتي …
نادين: صباح الخير على البنور والبنور عامل ايه
فهد بغضب: ليست بخير يا استاذه نادين اي الي اخرك كدا هو كل يوم على كدا ولا اي
نادين: معلش معلش …
فهد: طيب 200 ضغط يا نادين والباقي 100 يلا
ساره بشماته: احسن يا نادين علشان تحرمي بعض كدا….
نادين: اه منك انتي وهو ….
بدأ الجميع بعمل تمارين الصباح
نادين: اه انا مش قادره تعبت كدا كتير اوي…
فهد: يلا وبلاش دلع….
نادين: اه مش قادره….
نادين اغمي عليها…
فهد: نادين نادين…. وكذلك الجميع
شال فهد نادين بخوف شديد عليها …
فهد: اي يا دكتوره نادين كويسه…
الدكتوره: كويسه الحمد الله بس هي محتاجه ترتاح علشان ضغط بتاعها واطي…
ساره: الحمد الله يارب….
فهد: طيب الحمد لله….
نادين فاقت ولقت كل الجميع حواليها …..
نادين: اه حرام عليك يا فهد ….
فهد بغيظ: هو اي الي حرام ما انتي الي غلطانه من لاساس….
يوسف: خلاص يا جماعه….مش وقت خناق…
ساره: ايوا فعلا مش وقت خناق…
يوسف: ملكيش دعوه انتي يا ساره
ساره: لا ليا ….
وبدأ لاتنين يتخانقو….
فهد: بس في اي هو احنا هنقلبها مصرعه.ولا اي…..
ذهب فهد والجميع واتفضل نادين وساره….
ساره بغمذ: مش ملاحظه يا نادين خوف فهد عليكي …
نادين: لا مش ملاحظه..خوف حد
ساره: امم هتتجوزو امتي….
نادين: أنا هنام يا ساره الدكتوره قالت لازم ارتاح…
ساره وهي بتحط المخده علي نادين
ساره: نامي يا اختي نامي…..
نادين: حسبي الله ونعم الوكيل
ساره: هموتك يا نادين بتحسبني عليا…
وبدأ يضربو بعض بي المخدات بي ضحك….
______بعد مرور يوم
في الصباح…..
نادين: هيوحشني المكان اوي يا ساره
ساره: ايوا فعلا بس هنرتاح برضو من التمارين…..
عند الباص..
فهد: يلا ….
يوسف: استني نادين وساره. يا فهد..
بعد نزول نادين وساره….
فهد: فكرتي يا نادين علي الكلام…
( يا تري نادين هتوافق ولا لا هنعرف لاحداث القادمه)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ضابط شرطي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى