روايات

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الثاني 2 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الفصل الثاني 2 بقلم بتول أسامة

رواية احببت ضابط شرطي الجزء الثاني

رواية احببت ضابط شرطي البارت الثاني

رواية احببت ضابط شرطي الحلقة الثانية

نادين:اه اه
وللاسف نادين اتخبطت با العربيه واغمي عليها
فهد: ينهار ابيض أنا خبط البنت
حاول فهد يفوقها لكن مفاقتش
والناس اتلمو عليهم
ركب فهد العربيه هو و نادين الي مغمي عليها
فهد: انا مش عارف اعمل اي. اوديها الفيلا وخلاص
فعلاً وصلو الفيلا وفهد طلع نادين على السرير وقال الخدام
فهد: خلي با الكو منها لحد ما اتصل با الدكتور
فاقت نادين كانت عم تصرخ
نادين: يلهوواتاي يخرابي الدرس ضاع عليا
الخدامين: اهدي يا انسه حضرت الظابط هو الي جابك هنا لان كان مغمي عليكي
فهد زهب الي الغرفه
فهد: في اي الدوشه دي.
نادين: منك لله علشان معاكو عربيات واغنياء تخبطو الناس الغلابانه الي في الشارع الدرس ضاع عليا
فهد : اهدي اهدي اسف مكنش اقصد أن اخبطك انتي الي غلطانه بتبصي في التليفون وانتي ماشيه
نادين: لا عايزه اخد حقي
مشي فهد وقال للي الخدام: شوفة نفسها في اي. أو ادولها فلوس علشان مش ناقص
سالت الخدامه : نفسك في اي يحبيبتي واو عايزه اي
نادين بحماس: عايزه كرتونه اندومي وبيبسي كتير وشكلاته كندر
الخدامه بضحك: بس كدا خلاص ماشي
نادين وهي ماشيه في الفيلا ومعاها كرتونه الاندومي في ايديها ولايد الثانيه البيبسي وفي فمها مصاصه
نادين وهي بتبص للفيلا بنبهار: اي دا يجدعان دا احنا مكناش عايشين بقا علي كدا
خبطت في . ..
مريم: اي يحيوانه انتي مش تحسبي
نادين: اسفه مش قصدي
مريم: وبعدين انتي مين انتي اي الي جابك هنا ودخلتي الفيلا ازاي
نادين: امم ملكيش فيه
مريم بغيظ وغضب: هو اي الي مليش فيه
نادين وهي ماشيه بتغني: غيري مني ولعي اكيد غيرانه مني علشان كرتونه لاندومي
وهي ذاهبه قابلت يوسف
يوسف: مين انتي
نادين: أنا نادين دلعي نودي في ثلاثة ثانوي و خبطني الي شخص الي فوق دا. والداده جابتلي دول
يوسف: اه وبعدين ؟
نادين: ولا قابلين وانا ماشيه أهو بس اي لقيت ست كدا رافعه منخيرها لفوق
يوسف بضحك: انتي عسل اوي تعالي اوصلك البيت بتاعك
نادين : ياريت يا خويا بدل الي خبطني وسابني ومشي دا
وفعلا روحت نادين ووصلها يوسف
استووب عايزين تعرفو يوسف مين صح
يوسف دا يكون بيست فريند فهد دايما معاه وعايش معاه في الفيلا لان اهله متوفين عنده ٢٤سنه ووسيم جدآ
نادين وصلت وهي بتخبط : افتح يا مودي جبتلك اندومي اندومييي
فتحت مامت نادين : كنتي فين يا موكوسه كل دا. انتي متعرفيش حاجه يماما
وبدأت نادين تحكي لمامتها كل شي
لام: اه والواد الي وصلك دا غني يا بت
نادين : اه يماما
لام : طيب سيبي بقا الكرتونه لاندومي دي كدا
نادين: لا يماما علشان خاطري
لام: اخر مره بس لو شفت اندومي في البيت انتي عارفه اي الي هيحصل
نادين بضحك: الشبشب هيترفع طبعاً
..
عند يوسف..
البنت عسل اوي وكمان قمر بدل البومه مريم دي كانت مخلياني اكره البنات كلها
عند فهد بعصبيه: اي الكلام دا يا مريم ورث اي وبتاع اي. بابا عايش هو الي يقول ورث اي دا وجدو شذوذ كمان
مريم: جدو بعتني وقالي اجي اقولك كدا
فهد : طيب امشي وانا هروح الي جدو
مريم في سرها: لعبت اوي كدا اقدر اتجوزك بقا واملك كل حاجه
زهب فهد للجد ..
فهد : اي يجدو الكلام لي مريم بتقوله دا……
(يترا الجد عايز اي من فهد هل فهد هينفظ الكلام دا)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ضابط شرطي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى