روايات

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الفصل الثامن عشر 18 بقلم نور الحياة

رواية احببت شخصا مجهولا الجزء الثامن عشر

رواية احببت شخصا مجهولا البارت الثامن عشر

رواية احببت شخصا مجهولا
رواية احببت شخصا مجهولا

رواية احببت شخصا مجهولا الحلقة الثامنة عشر

فريده خلصت امتحانات و اتفقو علي ميعاد الفرح بعد شهر

و في يوم فريده كانت نازله تشتري روايه كالعاده لقت ظرف مكتوب عليه الي فريده فتحت الظرف و اتصدمت لما لقت صور ل محمد و هو قاعد مع بنت في الكافيه و باين من الصور انه مبسوط و شاتات ل كلامهم

فريده اخدت الصور و دخلت اوضتها بسرعه و حطتهم قدامها و قعدت تعيط بحرقه مش مصدقه

جه الليل و محمد رن عليها كتير و هي مكنتش بترد و جالها البيت و مرضتش تطلع من اوضتها و لما اهلها يخبطو مكنتش بتفتح قعدت كده يومين

باباها خبط: فريده اطعي حالا عايزك

فريده: بابا لو سمحت مش عايزه اخرج

باباها بحزم: فريده قولت عايزك حالا

فريده بتنهيده: حاضر جايه

قامت غسلت وشها وطلعت

كلهم انصدمو من شكلها عنيها حمره و منفوخه و وشها باهت

باباها قام وقف قدامها: فريده مالك شكلك عامل كده ليه في اي

فريده بابتسامه حزن: مفيش حاجه يا بابا انا بس تعبانه شويه

باباها و اخوها بخوف: طيب البسي يلا نوديكي للدكتور

فريده بتنهيده: انا كويسه يا بابا شويه ارهاق

باباها: يا حبيبتي تعالي نروح للدكتور

فريده: انا كويسه كنت عايزه حضرتك في موضوع

باباها: قولي يا حبيبت قلبي

فريده: انا عايزه اطلق

كلهم بصدمه: اييي

فريده: عايزه اطلق يا بابا لو سمحت عرفه كده و خلي الموضوع يخلص في اقرب وقت

باباها: انا مش فاهم حاجه يعني ايه فهميني يا حبيبتي ايه غير رايك كده انتو كنتو مبسوطين

و ليه مكونتيش بترودي عليه وليه عايزه تطلقي

فريده: معلش يا بابا لو سمحت انا حابه احتفظ بالاسباب ل نفسي انا اسفه

سليم اخوها: حبيبتي طيب علي الاقل قولي اي حاجه

فريده: انا عايزه اطلق و بس لو سمحتو

باباها: حاضر يا فريده انا هكلمه

فريده: تمام عن اذنكم

دخلت فريده اوضتها و قعدت تعيط هو ازاي كان بيخدعها و هي حبته

باباها بحزن: انا مش عارف ولا فاهم حاجه

سليم: ولا انا يا بابا هما كانو مبسوطين ايه اللي حصل

باباها: والله منا عارف يابني انا هقوم اكلمه دلوقت مع انه من تصرفاته و جالها هنا بيدل انه ميعرفش حاجه

سليم: ماشي يا بابا روح كلمه

باباها رن علي محمد

محمد: السلام عليكم يا عمي

والد فريده: و عليكم السلام يابني كنت عايز اكلمك في موضوع

محمد باحترام: طبعا يا عمي اتفضل

والد فريده بحزن: انت و فريده متخانقين يابني او في اي حاجه حصلت بينكم

محمد: والله لا يا عمي انا معرفش ليه مش بترد عليا هو حصل حاجه

والد فريده: فريده عايزه تطلق يابني

محمد بصدمه: ايي تطلق

والدها: والله يابني ده اللي قالته

محمد: لو سمحت يا عمي هقفل و انا جاي في السكه

والدها: ماشي يابني تنور

وصل محمد بيت فريده و طلع فوق والدها فتح

محمد: لو سمحت يا عمي ممكن ادخلها

والدها: اتفضل يابني

محمد خبط و هي ردت بتحسبه باباها: اتفضل يا بابا

محمد دخل و هي اتنفضت من علي السرير

فريده بغضب: انت ازاي تدخل هنا

محمد بغضب مماثل: والله داخل ل مراتي اللي بقالي يومين مش عارف اوصلها لا و كمان طالبه الطلاق

فريده: انا هطلق و ياريت يكون الموضوع بسرعه

محمد: طيب فهميني انا عملت ايه

فريده: افهمك اه عايز تفهم حاضر

جابت الصور من تحت المخده و رمتهم ليه

فريده: شوف يلا انت عملت اي

محمد فتح الصور و اتصدم قرب منها و مسك ايديها و قال: فريده اقسم بالله الصور دي متفبركه والله العظيم صدقيني معرف مين دي حتي

فريده زق ـت ايده: متكذبش بقا لو سمحت طلقني من غير شوشره

محمد بغضب: طلاق مش هطلق و هثبتلك اني برئ

فريده بغضب: هتطلقي انا مش هتجوز واحد خاي*ن

محمد بهدوء: ممكن تلبسي يا فريده هنروح مشوار

فريده: مش هلبس ولا زفت

محمد: فريده قولت ادخلي البسي هطلع خمس دقايق و تكوني لابسه علشان ملبسكيش انا و سابها و طلع قعد مع والدها

محمد: معلش يا عمي هاخد فريده مشوار و راجعين

والدها: ماشي يابني

خلصتو طلعت

فريده: يلا اما نشوف اخرتها

محمد بصلها: عن اذنك يا عمي

نزلو تحت و راحو عند واحد صاحب محمد بيعرف الصور متفب*ركه ولا لا

اول ما دخلو محمد سلم عليه و قاله: وائل عايز اعرف الصور دي حقيقيه ولا لا

وائل: عنيا يا ابو الصحاب تعالي

دخلو معاه و وائل شاف الصور و قال بضحك: هو اي الشغل الرخي*ص ده دا اي عيل يعرف انها متفبركه

محمد: شكرا اوي ياسطا

وائل: العفو يا حبيب ابقي خلينا نشوفك

محمد: حاضر يلا سلام

طلعو و ركبو العربيه و محمد متكلمش معاها نص كلمه ولا هي كمان اتكلمت

وصلها تحت البيت

فريده: احم محمد

محمد: اشش انزلي و دور وشه الناحيه التانيه

فريده نزلت و هي فرحانه ان طلع برئ و زعلانه بسبب اللي حصل

طلعت فوق باباها قابلها و قال: في ايه يا فري روحتو فين

فريده بعياط و حضنته: انا غبيه يا بابا كنت هضيع جوزي مني

باباها بيحاول يواسيها و يطبطب عليها: في ايه بس حصل اي

فريده حكت ليه كل حاجه

باباها بزعل: انتي غلطانه يا فريده المفروض كنتي سألتيه الاول

فريده بحزن: عارفه يا بابا طيب اعمل ايه

باباها: امم تعالي اقولك تصلحيه ازاي

فريده:…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت شخصا مجهولا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى