روايات

رواية احببت شبح الفصل العاشر 10 بقلم ملك نزيه

رواية احببت شبح الفصل العاشر 10 بقلم ملك نزيه

رواية احببت شبح الجزء العاشر

رواية احببت شبح البارت العاشر

رواية احببت شبح
رواية احببت شبح

رواية احببت شبح الحلقة العاشرة

ملك : اتفضل .
تيدي : انا انا …….
ملك : ايه يسطا .
تيدي : انا بحبك .
ملك : ب.ب.بس .
تيدي : ممكن لوسمحتي تديني فرصه .
في نفس اللحظة دي كان احمد بيسمع :
احمد : ينه*ار ابي*ض لو وافقت هقتلها .
في نفس اللحظة دي يوسف :
يوسف : انيل ايه انا دلوقتي انيل ايه .
اللي قاطعهم كلهم صوت رن التليفون طبعا كلو عرف ده تليفون مين ( قولولي في الكومنتس عرفتوا ولا لاء 🤔)
يوسف : ينه*ار اب*يض ايه الهبل ده ازاي مقفلتهوش .
( مقفلتهوش لانك طيب و مش وحش زيهم ” ده علشان صعب عليا 😂 ” )

 

 

تيدي : مين هنا مين هنا .
يوسف : يارب الارض تنشق و تبلعني .
تيدي خرج من البلكونه : ايه يا صحبي متتكلم .
يوسف : انا….انا…انا كنت بدور عليكوا بس جاتلي ماستج فوقفت .
تيدي : انا مصدققك .
يوسف : ايه ده ؛ ده والد ملك هو اللي بيرن .
ملك : ايه ده ليه .
( طبعا كلنا عارفين أن احمد يكاد هيقع من البلكونه علشان يسمع )
يوسف : الو يا عمي .
والد ملك : يوسف في مصيبه . ( العيله دي مش بتفتكر يوسف الا لو في مصيبه ) .
يوسف : في ايه
بقلم : ملك نزيه .
والد ملك : في حادثه علي الطريق الصحراوي .
يوسف : طب احنا مالنا 🤔 .
والد ملك : لاء مهو امير في الاتوبيس اللي اتقلب .
يوسف : ينه*ار ابي*ض .
والد ملك : ونبي يا احمد تروحلوا مفيش طياره نرجع عليها قبل اسبوعين و اموا منهاره .
يوسف : حاضر حاضر يا عمي ؛ بس هو نزل ليه .
والد ملك : كان عايز يسلم علي تيدي .
يوسف : طب سلام .
يوسف قفل الموبيل و كلهم ودنهم معاه .
ملك : في ايه .
يوسف : اخوكي عمل حادثه علي الطريق الصحراوي .
ملك بزعيق : متهزرش .

 

 

يوسف : لاء بجد .
ملك بعياط : طب هو رجع ليه .
يوسف : علشان يشوف تيدي .
ملك مسكت تيدي من الياقه : لو اخويا حصلوا حاجه هقتلك يلا انت فاهم .
تيدي كان في حاله صادمه .
ملك : يلا يا يوسف نروح .
احمد سمع الكلام كلوا و اخد لبسوا و غير و اخد مفتاح العربيه بتاعتوا و نزل ليهم .
ملك و يوسف كانوا لسه خارجين من الشقه .
احمد : انا جاي معاكوا .
يوسف : انت عرفت منين .
احمد : كنت في البلاكونه و سمعتكوا .
ملك : بس بلاش خناق يلا نلحق المستشفي .
فجاه جه لملك مكالمه .
ملك : الو .
المشفي : حضرتك اخت امير صح .
ملك : اه في حاجه .
المشفي : احنا كلمنا والدتوا و والدوا و قالوا إنهم مش في مصر فمحتاجين حد عندوا نفس فصيله الدم بتاعتوا .
ملك : هو ايه فصيله دموا .
المشفي : A+ .
ملك : بس انا مش كده .
المشفي : طب نعمل ايه .
ملك : طب سلام عليكم انا هدور علي اي حد .
المشفي : سلام عليكم .
ملك : جماعه مين فيكم فصيله دموا A+ .

 

 

احمد : انا .
ملك : طب يلا بينا بسرعه .
احمد و ملك و يوسف طلعوا بسرعه علي المشفي .
البنت اللي علي الاستقبال : اقدر اساعدكوا ازاي .
ملك : في شاب اسموا امير عمل حادثه و انا جايه اشوفوا .
البنت : في الاوضه رقم ٣٢٠ .
ملك : شكرا .
ملك و يوسف و احمد طلعوا علي الاوضه .
ملك : ها يدكتور هو عامل ايه .
الدكتور : الحمدلله بقي كويس بس محتاج نقل دم .
احمد فعلا نقل الدم لامير .
الدكتور : ياريت تروحوا و تيجوا تاني بكره الصبح اصل مفيش مكان هنا .
ملك : بس .
احمد : اسكتي يلا بينا .
كلهم روحوا و كل واحد لسه داخل ينام .
تيدي : ها امير عامل ايه .
يوسف : الحمدلله .
ملك بصت لتيدي بصه غدر .
تيدي : انا مليش دعوه .
ملك برقت لتيدي اكتر .
يوسف : يلا يا ملك ادخلي نامي .
ملك : لاء انا هفضل هنا .
يوسف : ليه .
ملك بزعيق : ادخلوا اتنيلوا انتوا انا مش عايزه .
يوسف : حاضر حاضر .
يوسف اخد تيدي و دخل يناموا .
ملك بدأت تعيط : انا بس تخيلت انوا ممكن يموت .
عند تيدي و يوسف :
تيدي : انا بجد مكنش قصدي .
يوسف : ملك هتسيبك بس هي حالا خايفه علي اخوها .

 

 

تيدي : علشان كده انا مش بتكلم .
ملك راحت في النوم و يوسف قام يطمن عليها و غطاها كمان وراح شايلها و منيمها علي السرير .
( روز و جوني نايمين علي سرير تاني و جاسيكا نايمه لوحدها علي سرير مختلف ” اه هما دخلولهم سراير تاني الاوضه ” )
تاني يوم الصبح ملك صحيت ولقت احمد نايم جانبها .
ملك بهدوء : قوم بسرعه قبل اما حد يشوفك .
احمد : في ايه .
ملك : يلا .
واحمد خارج من الشباك سمعوا صوت .
جاسيكا : ايه ده انتوا بتعملوا ايه .
ملك …………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية احببت شبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى