روايات

رواية احببت بنت عمي الفصل السابع 7 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي الفصل السابع 7 بقلم ندى محمد

رواية احببت بنت عمي البارت السابع

رواية احببت بنت عمي الجزء السابع

رواية احببت بنت عمي
رواية احببت بنت عمي

رواية احببت بنت عمي الحلقة السابعة

وبعد مرور أسبوع كان فاضل علي رجوع ميرا وشهاب يوم
وف الاوتيل كانت ميرا بتستعد انها تنزل علي البحر لبست فستان لونه فيروزي فاتح وطراحه بيضه وميكب خفيف كانت شبه حورية البحر
شهاب خرج من الحمام لافف فوطه حولين وسطوا وعر*يان من فوق وبينشف شعرو بص ف المرايا لاقه ميرا بتظبط ف الطراحه
شهاب:- امسحي الي ف وشك ده
ميرا:- ليه
شهاب:- كدا شكلك وحش
ميرا:- خليك ف حالك انا شكلي كدا عجبني وبعدين انا هنزل اتغدا ف الفندق تحت وبعدين هقعد علي البحر
شهاب:- بعصبية وقرب منها ومسكها من اديها ضغط عليها جامد وهو بيجز علي سنانه اخلصي مش هعيد كلامي مرتين ومفيش حاجه اسمها خليك في حالك فاهمه
ميرا:- كانت بتتو*جع بس مبتبينش قدامه كدا وقالت لا مش فاهمه سبني يا شهاب
شهاب:- مش هسيبك غير لما تمسحي الزفت ده
ميرا:- قربت اكتر منه وقالت طب م تمسحو انت وضحكت ضحكه دلع
شهاب:- كان بصص ليها وساكت
ميرا:- قربت منه اكتر وبستو من شفا*يفه بو*سه رقيقه وبعدت عنه
شهاب:- أنصدم منها وبعد عنها وقال انتي الي عملتي ده
ميرا:- عملت اي
شهاب:- ضر*بها بالقلم وقال بكل عصيبة وزعيق انتي اي ليه بتحاولي تقربي مني وانا اصلا رفضك وكل شويا تلبسي قمص*ان نو*م وتيجي تفضلي تغر*يني لييييه بتعملي كدا انطقي
ميرا:- كانت ساكته وعيونها دمعت من الي بتسمعوا وضر*بة القلم الي كان صوبعو معلمه منه …. مردتش
شهاب:- بزعيق انا هقولك ليه علشان انتي واحده رخ*يصه يا ميرا فاهمه يعني اي رخ*يصه
ميرا:- بعياط وزعيق…. انا يا شهاب رخي*صه لا متشكره جدا يا محترم انا ندمانه ندم عمري اني اتجوزت واحد زيك واحد عديم الاحساس والمشاعر انت اي يا اخي حجر اييييييي انا بكرهك علي قد الحب الي حبيته ليك علي قد مانا بكرهك دلوقتي انا كنت بحلم بي اليوم الي اي بنت بتتمنا تعيش مع حببها فيه وكنت كل يوم اتمنا أن انا اخلص دراسة علشان بس نتجوز انا وانت وكنت بقول مش مهم لو مش بيحبني هعمل زي م علي طول ماما وهاجر بيقولوا لو محبكيش دلوقتي اكيد الحب بيجي بعد الجواز بس كانه غلطانين وانا اه كنت بلبس قمصان نو*م علشان اخليك تقرب مني وتحبني وتعرف قد اي انا حلوه لكن انت كنت عايز تقرب مني بس علشان شهو*تك مش علشاني انا كنت بتوجع كل يوم لما اسمعك وانا نايمه جمبك بالليل وتقول كان نفسي سلوي هيا الي تبقاا مكانك اشمعنا بتحبها هيا وانا لا اشمعنا رد رد
شهاب ميرا صعبت عليه وبص ليها بخوف من حالتها الي كانت فيها كانت منهارة عياط هستيري وزعيق
شهاب:- قرب منها وقال انا اسف مكنتش اعرف اني جرحتك كدا
ميرا:- شدد اديها من ايدو وقالت ابعد عني
شهاب:- بعد عنها وقال خلاص بس اهدي
ميرا:- انا عايزه ارجع بيتي
شهاب:- ماشي جهزي حاجتنا ويلا بينا
وبعد فتره كانت ميرا جهزت كل حاجه ومشيوا من الاوتيل رجعوا علي البيت
ميرا:- اول م دخلت شقة الجد والجده جريت علي اسماء وهيا بتعيط الكل اتفجع من شكل ميرا
وشهاب :- دخل وراها وحط الشنط
سعد:- مالك يقلب جدك عمل فيكي اي الواد ده
ميرا:- كانت ف حضن أمها ومن كتر العياط بقت تشهق ومش عارفه تتكلم
سعد:- بعصبية وزعيق عملت اي ف البت يا شهاب
شهاب:- بكل برود معملتش حاجه
عماد:- دي الامانه الي امنتك عليها يا شهاب
شهاب:- انا قولتلكم من الاول انا مش عايزها
سعد:- انت محدش عارف يحكم عليك ولا اي
ميرا:- جدو قال عليا اني رخيصه وان سلوي احسن مني كنت كل يوم يا جدي اسمعه بيقول ياريت لو سلوي مكانك انا بتقطع من جوايا يا جدو انا خلاص بقيت مش طايقه ابص ف وشه
سعد:- لمست ميرا ولا لسه
شهاب:- لسه
سعد:- طلقها
شهاب:- لا انا مش هطلقها فاهمين مش بمزجكم اتجوز اتجوز طلق المفروض اقول حاضر وأطلق لكن انا مش هطلق
عماد:- بزعيق مش انت قولت مش عايزها خلاص طلقها وسبها وانت روح شوف حياتك بعيد عنها
شهاب:- مستحيل يحصل ده انا مش هطلقها
ميرا:- قامت ووقفت قدامه وعيونها متورمه وحمره من كتر العياط وقالت… ليه ليييييه مصمم تعذبني معاك هااا مش انت مش بتحبني ومش عايزني وعايز الست سلوي خلاص روح لها وسبني انا ف حالي بقاا وانا اوعدك انك طول م انت موجود انت مش هنشوف وشي
شهاب:- كان بيبص ليها بحنيه واول مره كان يبص ليها نظرات دي وقال ….. سنه بس وبعدين هطلقك
سعد:- تمام علشان محدش يتكلم من الناس وانت هترجع عندك ابوك وهيا عند ابوها ومحدش يتكلم مع التاني
شهاب:- ليه
سعد:- علشان متحبكش تاني وتعرف تنساك وانت كمان انا مش هغصب عليك تاني وترجع لي حياتك وهيا كمان ربنا يكرمها بزوج صالح ويقدرها
شهاب:- اتعصب من فكرت أن ممكن ميرا تتجوز حد غيرو وقال … لا مش هتبعد عني وهنفضل كدا لحد م تطلق بعد سنه ولو طلعت عند بابا هيا هتيجي معايا
سعد:- بخبث وغموض… ليه عايز منها اي تاني
شهاب:- بتوتر هاااا لا مش عايز منها حاجه بس مينفعش تبقاا مراتي وعلي زمتي وتقعد بعيد عني
سعد:- وهو بيبص علي شهاب بخبث وقال تعالي ورايا تحت عايزك ونزل
سيف:- بمرح وهزارمعلش يا ميرا انا مش عارف الي وقعك مع شهاب ملقتيش غير ده وتحبي كان عندك انا اهو أو سليم احلي منه
هاجر:- بصت لي بغيره وقالت … انا هطلع يا ماما ولما ميرا تهده شويا هبقاا انزلها بعد اذنكم ومشيت
سليم:- بهمس لي سيف….. البس يا معلم اهي زعلت منك لازم يعني تقول كدا
سيف:- هطير انا الحقها بقاا ومشي طلع وراه هاجر
هاجر:- فتحت الباب ولسه هتقفلوا بس لاقت سيف قدامها … أنت بتعمل اي يخربيتك لحسن حد يشوفك مش ناقصه والنبي
سيف:- اوعي كدا ودخل وكان الباب مفتوح
هاجر:- احييييي احييييي اطلع النبي
سيف:- انتي زعلانه مني ف قولت اجي أصلحك
هاجر:- اه زعلانه ومخصمك اوعااا بقاا
سيف:- قرب منها وحض*نها جامد
هاجر:- ابعد يخربيتك وكانت بتقاوم سيف
سيف:- حاوت خصرها بين ايدو وكان قريب منها جدا وكان بيبص في عيونها وتايه فيهم وقال …. بحبك اووي
هاجر:- ضعفت قدامه وعيونها كانت كلها حب … بحبك اكتر يا سيف
سيف:- قرب منها وبس*ها بو*سه طويله هاجر استسلمت لي وهو اتعمق اكتر وبقاا يحض*نها
وفجأة حد قال انتوا بتعملوا اييي
هاجر وسيف هااااااااا…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت بنت عمي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى