روايات

رواية احببته رغم عني الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني الفصل الأول 1 بقلم نورا فريد

رواية احببته رغم عني البارت الأول

رواية احببته رغم عني الجزء الأول

رواية احببته رغم
رواية احببته رغم

رواية احببته رغم عني الحلقة الأولى

الاب: جيلك عريس يا داليدا
داليدا : انا لسه صغيرة و مش بفكر في الموضوع ده و بعدين هو مش انا بشتغل و ايدى في ايدك في البيت ده عايز ايه تانى تدفن..ي بالحيا تو قديمة جداااا
الاب: داليدا انت عارفه انتى بتقولي ايه انتى ها تدخلي عيلة كبيرة و محترمة و كمان علشان امك ذنبها ايه تموت مع ان نقدر نعالجها و تعيش
داليدا ضحكت بسخرية: شوف ازاي يعني انت عايز تفهمني انك خايف عليا و على امى و يحرام عايز مصلحتي تو انت كل اللى همك كيفك و بسسس اتجوزت امى و اخد اللى وراها و اللى قدامها و دلوقتي عايش دور المظلوم انت مش ابوووويا و لا عمرك ها تكون ابويا
فجأة قلم نزل على وشها عامر مسكها من دراعها و قال: لا مانا مش اتسجن و انتى موجودة انتى ها تتجوزيه غصب عنك انتى فااااااهمة
الام بتعب: اهد يا عامر و سبها على راحتها كفاية انها شيلة الشيلة لوحدها
عامر : تكمل بقا المعروف معنا داليدا نعملك العملية و ترحمني من الحبس
داليدا بوجع: انت مستحيل تكون بنادم أيوة انت شيطان ههههه استغراب ليه مانت مش ابويا اصلا طبيعي ترمني استنا ايه من واحد زيك كل اللى همو كي..فو و الفلوس و بسس استنا منككك ااااايه غير كده
عامر ضرب..ها تانى: اخرسيي و ها تتجوزيه غصب عنك ساااامعة
عامر رمها على الارض و خرج بره المنزل و رزع الباب الام حضنت داليدا و داليدا قعدت تبكي
داليدا بوجع: ا انتى السبب حاا انتى السبب في تخربي حياتى لو مكنتشي اتجوزتي كان بقا غير انا عمري ما ها سامحك عمري ما ها سامحك يا امى
داليدا بعدت عن امها و مشيت من المنزل
امير بهدوء: مالك
داليدا: جيلي عريس والمرة دى جوز امى مصمم على العريس ده و انا مش لقيا اي حجة اقولها و الصوت العالي بقا مش و بياخد معاه امير احنا لازم نتجوز انا ها شتغل و ها ساعدك بس ارحمني من العذاب ده
امير بهدوء: انا خطبت يا داليدا
داليدا بصدمة: ايه بتهزر صح قول انك بتهزر خطبت ازاي ط طب و انا و حبك ليا خلاص كده يعني طول السنين دى ب بتضحك عليا بتشتغليني
أمير بتمثيل: ابدا داليدا انا مش ها قدر اعيش من غيرك بس اهلي مصرين على أن اتجوز قربتي و
داليدا ضحكت بسخرية و وجع: هههه ههه اه اهلك لا و انت بصراحة محترم جدا و بتحبهم اوى ربنا يهنيك يا سيدى بس خليك فاكر انى مش مسامحك من النهاردة انت من طريق و انا من طريق مش عايزة اشوف وشك تاااانى يا امير فاهمم
داليدا سابت امير و فضلت ماشية بحزن نفسها تصرخ لكن فضلت هادية و ماسكة دموعها و رجعت لى البيت بعد ما فضلت ساعتين بتتمشي في الشارع و اخيرا وصلت داليدا لى البيت
داليدا من غير ما تنظر ليهم : انا موافقة انى اتجوز العريس اللى متقدم ليا موافقة و انا بكامل اراتي
عامر بفرح: صدقيني مش ها تندمي ربنا يكملك و عاقلك
داليدا سابتهم و دخلت غرفتها ارتمت على سريرها و قعدت تبكى بقهرة و وجع و بعد مرور أسبوع اخيرا تم زواج داليدا و في قصر الجبالي
الام بفرح : مبروك يا يونس مبروك يا حبيبتي
يونس بهدوء: الله يبارك فيك يا ماما
داليدا بابتسامة هادئة: الله يبارك فى حضرتك يا طنط
الام : طنط ايه بقا لا انتى من هنا ورايح تقوليلي يا ماما مانتى بقيتي واحدة من بناتي
الاب: بالظبط كده انتى دلوقتي بقيتي واحدة من العيلة انتى بنتنا و دول اخواتك
داليدا: مرسي يا بابا
يونس : عن اذنكم يلا داليدا
داليدا و هى بتحاول تبتسم غصب عنها حركت رأسها بهدوء يونس مسك يدها و طالع لى غرفته داليدا كان نفسها يطلع كل ده حلم و مش حقيقي و وصلوا الغرفة يونس قفل الباب و نظر ليها و فجأة كف نزل على وشها ووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببته رغم عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى