رواية احببتها صدفه الفصل الثاني 2 بقلم فاطمة محسن
رواية احببتها صدفه الجزء الثاني
رواية احببتها صدفه البارت الثاني
رواية احببتها صدفه الحلقة الثانية
روايه: احببتها صدفه💕’.
بقلم: فاطمه محسن
تأليف:فاطمة محسن.
البارت التاني🌝💕.
يونس: انت ازاي تدخل كده من غير متخبط
احمد: اي ي صاحبي حد يخض حد كده؟؟؟.
ودخل وقعدوا يضحكوا. معلش ي جماعه وقعت قلبكوا😂
تعالو نتعرف علي شخصية احمد شاب عنده ٢٧ونفس سن يونس وصديقه المقرب ليه شاب وسيم ومرح وصايع وبيشتغل ظابط”معرفش ازاي ده ظابط😂🌚.
احمد: بس قولي اخبار الجامعه انهارده وغمزلوا😉
يونس: بلاش حوارات انت عارف كويس اويي انا بروح اعمل اي ومليش كلام مع بنات.
احمد: انا مش عارف والله انت ازاي عايش ومفيش مره كلمت بنت واحده😂.
يونس: عشان انت عارف كويس انا الشغل واقف عليا ومش فاضي للكلام ده…… اه صح انت جيت ليه في حاجه.
احمد: كنت جاي اشوفك ي صاحبي وحشتني ولسه واخد اجازه وقولت اعدي عليك واشوفك وقام وقف ويدوبك الحق اروح.
يونس: طب اقعد شويه اشرب قهوه
احمد: لا خايها مره تانيه عشان ورايا كام مشوار.
يونس: ماشي يصاحبي سلام
احمد: سلام’ومشي.
°°°°°°°°°°
ف فيلا نور 🌝💕’.
نور ف غرفتها تجلس علي السرير وتقرأ روايتها المضله وتستمتع ب القهوه الدافئه’. وتدخل مروه والدة نور وتقعد بجانبها.
مروه ل نور: بتعملي اي
نور: كنت بقرأ روايتي وهنام عشان اصحي بدري للجامعه
مروه والدة نور: ماشي يروحي “تصبحي علي خير
نور: وانتي من اهله ي ماما❤
°°°°°°°°°°
وف صباح اليوم التالي بدون اي احداث علي ابطالنا💕’.
ف ڤيلاا نور صحيت وادتت فرضها ولبست ونزلت واتجمعوا علي السفره هي ووالده ووالدتها وفطروا وراحت نور الجامعه’.
‘بقلم: فاطمه محسن’. °°°
ونروح ڤيلا يونس صحي ولبس بدلته السوده الفاخمه ونزل تحت وقعد مع عيلته وسلموا عليه وفطروا ويونس اخد عائشه وصلها جامعتها وراح جامعته’.
في الجامعه 💕.
نور قاعده مع صحبتها حنين علي جنب ويتكلموا وفجأه دخل عليهم شخص’.
الشخص: ممكن اتعرف بيكي
نور بأحترام : مين حضرتك وبعدين انا مبتعرفش علي حد
الشخص: انا اسمي خالد
نور: تمام وتقوم نور تمسك ايد حنين ويمشوا من قدامه
ويجوا صحاب خالد من وراه بضحك: طنشتك ي معلم زي اي حد😂.
خالد بعصبيه: والله مهخليها تتهني ابداا بقي خالد بيه الدمنهوري تيجي واحده زيها تعمل معايا انا كده. “تعالو بقا نتعرف علي خالد الدمنهوري” 🌚شاب فاشل مبيحبش التعليم عنده ٢٥سنه وف اخر سنه وعاد سنتين وبيفتخر دايما بشركات والده الدمنهوري واسمهم ف السوق’.
وف المدرج يدخل يونس ويشرح حصته والكل مركز معاه واول مخلص شرح قالهم محدش يمشي ثواني.
احد الطلاب: ليه ي دكتور يونس.
يونس: انا عارف ان دي اخر سنه ليكوا وعشان كده اتكلمت مع العميد واتفقنا اننا نطلع رحله للغردقه’.
فرحوا الطلاب كلهم وارتسمت علي وجهوهم الفرحه’.
واتكلموا بصوت واحد: طبعاا موافقين ي دكتور يونس’.
يونس: تمام الرحله بإذن الله هتبقي اسبوع وهنطلع يوم الأتنين علي الأسبوع اللي جي ي شباب. ومشيواا كلهم ورحوا
°°°°°°°ف ڤيلاا نور
نور: ي ماما ده اسبوع واحد بس والله ومتقلقيش معايا حنين
والدة نور: ي حبيبت مامي انا خايفه عليكي انتي بنتي الوحيده وطبيعي اخاف عليكي استني ونروح رحله انا وانتي وبابا ف الأجازه بتاعتك.
نور بدلع: عشان خاطري يماما
وافقي اسبوع واحد بس عشان خاطري
مروه والدتها: حاضر بس موبايلك ميتقفلش وكل شويه ترني
نور بفرحه حضنتها: انا بحبك اويي ي احلي ماما ف الدنيا
والدتها بس ي بكاشه😂💕’.
نور وهيا طالعه اوضتها: حاضر 😂
°°°°°°°
وعدي اسبوع علي ابطالنا بدون اي احداث جديده🌝💕’.
ف ڤيلا خالد الدمنهوري وده اول مره نروح هناك
ف اوضه خالد: صحي من النوم واخد شاور وجهز شنطته وف نفسه مش هسيبك لغيري ي نور ونزل تحت عند والده الدمنهوري صاحب اكبر شركات للتصدير وده المنافس لشركه الفهد وهنعرف بعدين اي العداوه اللي بينهم’.
الدمنهوري والد خالد: عامل اي يحبيبي
خالد بيبوس راسه: بخير طول مانت بخير ياغالي
الدمنهوري: محضر شنطتك ورايح علي فين كده
خالد: الجامعه مطلعه رحله للغردقه ب مناسبه اخر سنه لينا وكده’.
المنهوري: ماشي يحبيبي خلي بالك علي نفسك سلام”.
خالد: حاضر سلام 👋
°°°°°°°
“ف ڤيلا نور”.
جهزت ونزلت وهي قاعده علي السفره والدتها
مروه: خلي بالك علي نفسك ي نور وابقي طمنيني ي حبييتي اول متوصلي’.
نور: حاضر ي ماما
وقامت سلمت عليهم ومشيت عشان تلحق مكان التجمع’.
°°°°°°°ف ڤيلاا يونس
جهز ولبس تيشرت اسود وبنطلون اسود وجزمته الشيك وساعته الشيك وحط البيرفيوم المميز بتاعه ونزل تحت’.
علي السفره عائشه: ابيه متاخودني معاك والله مش هعمل صوت
يزن: اتفضل اهي عايزه تروح معاك😂
يونس: مينفعش يقلب يونس انا لما اجازتك تيجي هاخدك وافسحك كتير لكن مش هعرف اخد بالي منك وباس علي رأسها
عائشه بتفهم: حاضر ي ابيه ومتنساش تجيلبي الشوكلاته بتاعتي معاك
يونس بضحك: حاضر يحبيبت قلببي😂💕 ومشي’.
°°°°°°°مكان تجمع الباص
وصلت نور وسلمت علي صحبتها وقعدوا ف الباص يستنوا عقبال ميتحرك
وخالد وصل وقعد ورا نور وصحبتها وهي متعرفش ده
ووصل يونس وركب الباص قدام واتأكد انهم كاملين واتحركوا وبعد ساعات وصلوا الغردقه واستووووب لغايت كده ✋🏻
°°°°°°°°
*وهنعرف عملوا اي لما وصلو الغردقه في البارت التالت إن شاء الله…….؟؟؟؟.*
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها صدفه)