روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السادس 6 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل السادس 6 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء السادس

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت السادس

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة السادسة

عند اميره
اميره روحت البيت لقيت اخوها ادهم قاعد مستنيها
ادهم: كنتي فين
اميره بتعب: تعاله وانا هحكيلك كل حاجه
اميره حكت ل ادهم كل حاجه
ادهم بحزن و عصبيه: ازاي ازاي ال متخلف ده يعمل في اختي كدا انا لازمن اروح اجيبها
اميره بهدوء: مش هتعرف هي بقت مراته ولو جبت مين علشان تخدها مش هتعرف لانها مراته
ادهم بحزن: طب وامك ي اميره امك المريضه دي
اميره مسكت ايد اخوها: متخفش ي حبيبي متخفش ان شاءلله محمد هيجيب دنيا
ادهم: انا تعبت اوووي ي اميره
اميره: ي حبيبي انا جنبك و معاك خلاص بقا انتا اه شيلنا و شايل البيت من ساعت ما بابا اتوفي
ادهم: الله يرحمه و ربما يخليكو ليا يارب
اميره ببتسامه: ويخليك لينا ي حبيبي ونفرح بيك بقا
ادهم: ان شاءلله
اميره قامت و دخلت اوضتها و فضلت تفكر في ال حصل بينها و بين عبد الكريم
فلاش باالك
اميره خرجت مع عبد الكريم و هيا منهاره من العياط
عبد الكريم ركبها العربيه هيا فضلت تعيط
عبد الكريم: ممكن تهدي بقا
اميره:….
عبد الكريم: مالك ي اميره
اميره:…
عبد الكريم: مش بتردي لي
اميره بعصبيه: ارد اقول اي هاااا اقولك مالي هيهمك في اي يعني منتا اتخليت عني و سبتني و مشيت كسرت قلبي خالتني اكره نفسي بقيت لوحدي لي لي عملت فيا كدا لي حرام عليك انا كنت بتعذب كل يوم حتي لما كنت مخطوبه ل ابن عمي كنت علي طول افكر فيك انتا لي مشيت وسبتني انتا سبت جويا جرح كبير اووووووي عمره ما هيتصلح
عبد الكريم بهدوء و بيبصلها: يااه كل ده بس انا هجوبك علي كل حاجه انتا عارفه ي اميره انا عمي ما نسيتك و كمان كنت ناوي ارجع تاني انا مشيت من ساعت ما بيتي اتحرق و كل حاجه ولعت مكنتش عارف انا رايح فين لحد ما تعبت جااامد و جه محمد ساعدني و اعتبرني اخوه و صحبه و وثق فيا و شغلني معاه و كمان كان عاوز يجوزني بس انا ال رفضت و قولتله هيا واحده بس ال هقبل بيها و حكتلو عنك كتير شوفتي بقا يعني كل ده غصب عني انا بحبك ي اميره والله بحبك
اميره فضلت تعيط: ممكن تنزلني
عبد الكريم بحزن: اميره اسمعني والله كل ده غصب عني لو مش الظروف دي والله ل كنت خطبتك بس اصبري شويه علي ما الظروف دي تخلص
اميره: ماشي ي عبد الكريم بس من هنا لحد ما الظروف دي تخلص ملناش علاقه ببعض
عبد الكريم بحزن: انتي بترديلي ال عملته فيكي زمان
اميره: ممكن تنزلني هناااا
عبد الكريم: ماشي ي اميره
اميره نزلت و مشيت و عبد الكريم مشي
بااااااك
اميره فضلت مبتسمه و بتفكر في عبد الكريم لحد ما راحت في النوم
~~~~~~~~~~~~~~*
عند محمد
دنيا بخوف: كنت عاوزه اروح
محمد بعصبيه: انتي مراتي و مش هتخرجي من هنا ي دنيا
دنيا بعياط: اانا كنت عملتلك اي علشان تعمل فيا كل ده
محمد بعصبيه و مسكها من شعرهااا: عملتي اي مفيش ولا حد اتخلق يغلط في محمد المنشاوي وانتي غلطتي فيه و يغلط فيا يستحمل ال يحصله
دنيا بعصبيه وعياط: انا بكرهك بكرهك انتا شخص متكبر و مبتحبش غير نفسك
محمد مكنش شايف قدامه و ضربها جااامد بل القلم لدرجت انها جابت دم من مناخيرها
محمد بعصبيه: أول و اخر مره تغلطي فيا المره الجايه هتبقا فيها موتك
دنيا بعياط: انا عندي اموت ولا اعيش معاك دقيقه
محمد ساب شعرهاااا وقال بعصبيه: ماشي انا بقا هخليكي تموتي واه صحيح لو عرفت انك قولتي لحد اني ضربتك مش هتخرجي من بابا الاوضه
وسبها و دخل البلكونه يولع سجاره هيا فضلت قاعده علي السرير تعيط لحد ما نامت هو دخل شافها نايمه نام جنبها بس نايم صاحي
الصبح
دنيا صحيت قبل محمد بصت عليه بصه طويله وقالت: انا عمري ما حبيت حد و فكرت اني لما اشوفك هحبك بس انتا طلعت مش حلوه بس انتا حلو شكلااا بس انتا عصبي و اسلوبك وحش مبتحبش حد انتا اه طيب و جدع وكل حاجه بس نفسي تغير من اسلوبك و السجاير ال انتا بتشربها دي انا هعرف ازاي اني اخليك تبطلها و يا انا يانتا ي محمد وقامت علشان تنزل حاست بدوخه بس ضغطط علي نفسها ونزلت
محمد كان صاحي و سمع كلامها حس انو غلط غلط كبير
دنيا نزلت تحت
ام محمد بحب: تعالي ي حبيبتي اقعدي علي ما الفطار يجهز
دنيا راحت قعدت مع ام محمد و ابوه و دعاء الفطار جهز
ام محمد: يلا ي دنيا اطلعي صحي محمد
دنيا بخوف: حاضر ي ماما
دنيا طلعت ل محمد لقته واقف بيلبس
دنيا: ماما بتقولك يلا علشان الفطار
محمد: مبفطرش
دنيا بخوف: لازمن تفطر مش هينفع كدا
محمد: اانتي ماالك انتي
دنيا بحرج: ماشي انا اسفه
دنيا نزلت تحت
ام محمد: امال هو فين
دنيا: مش راضي
ام محمد: طب تعالي انتي
دنيا: مليش نفس
ابو محمد: تعالي يبنتي كلي انتا هتلقيقي تعبانه وبعدين وشك عامل كدا لي
دنيا بتوتر: لا لا مش انا اتخبط بس
دعاء بشك: ولا محمد ضربك
دنيا بتوتر اكتر: لا لا مضرينيش عن اذنكو هطلع اغير هاخد حاجه من عندك ي دعاء
و دنيا طلعت دخلت اوضه دعاء جابت بجامه و طرحه و راحت اوضتها
دخلت غيرت و قعت تعيط
*****************
عند اميره صحيت علي صوت التلفون
اميره بنوم: االوو
عبد الكريم: صباح الخير ي قمررر
اميره بنوم: مين معايا
عبد الكريم: مش عارفه صوتي يعني
اميره فاقت: انتا جبت رقمي منين
عبد الكريم: خبره بقا
اميره بعصبيه: عبد الكريم معنتش ترن هنا تاني لو سمحت ممكن وقفلت السكه في وشه
اميره: ده انتا رخم
**************
عند محمد
محمد دخل المكتب بتاعه السكرتيره دخلت وراه
في واحده براه عاوزاك
محمد: دخليهاااا
ساميه: ممكن نتكلم شويه
محمد ببرود: هاااا عاوزه اي
ساميه بحزن: ابنك انا قربت اولد ي محمد
محمد ببرود اكتر: محدش قالك ارمي نفسك عليا
ساميه ببحزن اكتر: اارمي نفسي عليك ده انا سبت اهلي و عيشت لوحدي علشانك ي محمد
محمد طلع فلوس من جيبه: امسكي دول و روحي اولدي بيهم وهاتي كل حاجه انتي عاوزهااا
ساميه: وانا قولتلك مش عاوزه فلوس انا عاوزاك انتا حرام عليك ابنك هيبقا ب اسم مين
محمد ببرود: هبقا اجي اسجله و امشي ويلاااا براااا
ساميه طلعت وهيا زعلانه اووووي
عبد الكريم قابل ساميه برا بصلها بقرف و دخل
عبد الكريم بعصبيه: اي ال جاب ال بت دي هنا
محمد ببرود: معرفش
عبد الكريم بعصبيه اكتر: انتا هتفضل كدا هتفضل بتعاند نفسك خطفت واحده بنت ناس و اتجوزتها غصب عنها وكل ده بسبب عنادك و الكبرياء ال عندك لما تتغير ي محمد ابقا كلمني
و مشي وسابه
محمد بعصبيه و بيكسر كل ال حواليه: غبي غبي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى