روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الرابع 4 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل الرابع 4 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء الرابع

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت الرابع

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة الرابعة

عند دنيا
دنيا بعد ما مشيو من المستشفى روحت البيت اميره دخلت الاوضه بتاعتها و قفلت علي نفسها دنيا حاولت تتكلم معاها بس هيا رافضه طلعت الفون بتاعها و فضلت تقلب في الصور وتعيط اميره ل نفسها: لو تعرف انا بحبك قد اي مكنتش مشيت و سبتني لوحدي و فضلت تعيط لحد ما راحت في النوم
دنيا خرجت تجيب حاجات من السوبر ماركت ل امها لسه هتخرج من الباب العماره لقت حد ضربها علي راسها و اغمي عليها
عند محمد
شخص مجهول: تمام ي باشا و هيا معانا دلوقتي
محمد بشر: تمام هتهالي علي القصر
و قفل السكه: والله ووقعتي تحت ايدي
************
عند ام دنيا
فوزيه ام دنيا: ادهم انزل شوف اختك اتأخرت لي
ادهم: حاضر ي امي
ادهم نزل و فضل يدور علي اخته ملقهاش سأل عليها صحاب السوبر ماركت قالو مشوفتهاش ادهم شاف الكاميرات بتاعت المحل و ال بتجيب كل حاجه قدام العماره لقي اخته حد ضربها و خدها في العربيه
ادهم اتصدم و طلع فوق علشان يفكر هيعمل اي
فوزيه بقلق: اي ي ادهم دنيا فين
ادهم و هو حاطط وشه بين ايده: اتخطفت ي امي دنيا اتخطفت
فوزيه اغمي عليها بسبب الصدمه
ادهم نده علي اميره
اميره صحيت علي صوته و دخلو امهم جوه و ادهم رن علي الدكتور
اميره: في اي ي ادهم ماما مالها و دنيا فين
ادهم بحزن: دنيا اتخطفت و ماما مقدرتش تستحمل الخبر و اغمي عليها
فجأه اميره افتكرت
«flash back»
بعد ال حصل ل دنيا قررت ترن علي اميره تحكيلها يمكن تهدي خوفها ده شويه
اميره: اي ي دنيا في حاجه
دنيا: عاوزه احكيلك علي حاجه بس ده بينا بس هااا
اميره: قولي ي حبيبتي
و حكت دنيا كل الحصلها
اميره بتحاول تهدي اختها: متقلقيش ي حبيبتي ميقدرش يعمل حاجه هو مش عارف انتي مين ولا اي
دنيا: حاضر ي حبيبتي
اميره: يلا ي حبيبتي روحي علشان دروسك
دنيا: ماشي ي حبيبتي سلام
«back»
اه ي ابن ال***
ادهم بستغراب: في اي
اميره و هيا بتقوم: لا لا مفيش حاجه
الدكتور جه و كشف علي فوزيه و مشي
دخلو ل فوزيه
فوزيه بعياط: عاوزه بنتي اااه عاوزه بنتي
اميره: متقلقيش ي امي هنلقيها متقلقيش
ادهم: انا لازمن ابلغ الشرطه
اميره: لا لا ي ادهم احنا هنعرف نجبها
****************
عند محمد
رجاله محمد جابوها و دخلوها اوضه محمد من غير ما حد يشوفهم و حطوها علي السرير دنيا فاقت لقت محمد في وشها خافت
دنيا بخوف: انا فينن جت تقوم لقت دمغها وجعتها نامت تاني
محمد قام وقف قدمها: اهلا بيكي في الجحيم ي زوجتي العزيزه
دنيا بتحاول تستوعب: انتا بتقول اي ي متخلف انتا اااه لقت محمد جه مسكها من شعرهااا
محمد بشر: لو شتمتي تاني هتشوفي ايام اسود من ال انتي هتشوفيها فا احترمي نفسك واه زي ما سمعتي بقيتي مراتي علشان اعمل كل ال انا عاااوزه فيكي و محدش يقدر يتكلم معايا
شدها من علي السرير و رمها في الارض بعد كدا ده مكانك
دنيا فضلت تعيط و قالت: انتا مش بني ادم انتا انسان متخلف و تفت عليه محمد اتعصب اكتر و جاب الحزام و فضل يضرب فيها لحد ما اغمي عليها
دعاء كانت معديه من عند الاوضه و سمعت كل حاجه و فضلت تخبط علي الباب لحد ما محمد فتح دعاء بعياط و خوف علي صحبتها: اي ال انتا عملته ده انا بكرهك ي محمد انا محمد اخويا مااات سبني ادخلهااا محمد بص ل دنيا و خرج و ساب دعاء تتدخلهااا
دعاء جريت علي دنيا: دنيا فوقي ي حبيبتي فوقي و قامت جابت الاسعاف الاوليه و فضلت و تعقم الجروح و جابت مايه و رشتها علي دنيا لحد ما فاقت
دنيا بخوف وعياط: انا مش فاهمه حاجه انا والله ما عملت حاجه ونبي ي دعاء خرجيني علشان خااطرري دعاء حضنتها و بتعيط علي صديقت عمرهاااا وعلي ال عذاب ال لسه هتشوفه
**************
اميره فضلت ترن علي دعاء لحد ما ردت
دعاء بحزن و صوت منبوح من كتر العياط: الو ي اميره
اميره فهمت: دنيا مالها ي دعاء
دعاء بعياط و هيا بتبص علي دنيا: مش كويسه خالص ي اميره و محمد بهدلها خاااالص و..
اميره: و اي ي دعاء في اي
دعاء بعياط: و محمد اتجوزها علشان يعمل ال هو عاوزه فيها
اميره بعصبيه: هو اخوكي ده اي دي مكنتش كلمه دنيا قالتها انا امي هنا تعبانه من ساعت ما عرفت ان دنيا اتخطفت منه لله حسبي الله ونعم الوكيل فيه
دعاء بعياط: ربنا ينتقم منه انا خلاص معنتش هعتبره اخويا بس انا صعبان عليا دنيا
اميره بحزن: طب خلي بالك منها ي دعاء علي ما اشوف هعمل اي بس ممكن تديني عنوان البيت علشان اجيلها
دعاء: حاضر العنوان……….
و قفلت و فضلت تدعي ان ربنا ينجي دنيا من تحت ايد اخوهاااا
ياتري اي ال هيحصل تاني في دنيا؟؟؟؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي :  اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى