روايات

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الفصل التاسع عشر 19 بقلم أميرة محمد

رواية احببتها رغم صغر سنها الجزء التاسع عشر

رواية احببتها رغم صغر سنها البارت التاسع عشر

رواية احببتها رغم صغر سنها الحلقة التاسعة عشر

بعد مرور اسبوع علي ابطلنا دنيا واحمد جهزو كل حاجه علشان كتب الكتاب محمد بيخطط علشان يخرب الجوازه مها ولدت و جابت ولد شبه محمد
*****
يوم كتب الكتاب
دنيا وهيا بتلبس: ندي هتيلي الصندل
ندي جبتلها الصندل و لبستهولها: قمر ي مامي
دنيا: انتي القمر ي حبيبتي والله
مريم اخت احمد: يلا ي دنيا المأذون جه
دنيا: حاضر ي حبيبتي
دنيا خرجت و كانت زي القمر قعدت جنب احمد
احمد و هو بيهمس ليها: مكنتش اعرف انك قمر كدا
دنيا داست علي رجله
احمد بوجع: ااه
ادهم: في اي ياض
دنيا بتضحك: قولهم في اي و فضلت تضحك
بعد مده
المأذون: بارك الله لكما و بارك عليكما و جمع بينكما في خير
احمد حضن دنيا جااامد و عيط ما حب 7 سنين بقا
احمد بعياط: كنت بحلم بل اليوم ده من زمان و لما عرفت انك متجوزه زعلت و قولك خلاص هيا مش هتكون ليا بس ربنا اراد انك تكوني معايا بحبك اووووي
دنيا اكتفت بإن هيا تحضنه وخلاص
مريم اخت احمد: بكفايا بقا و شدت محمد و حضنت دنيا الف مبروك ي مرات اخويا
دنيا: الله يبارك فيكي ي حبيبتي عقبالك يارب
مريم: لا لا لسه بدري يستي
دنيا ضحكت وبعدين ادهم جلها: الف مبروك ي حبيبتي شوفتي ربنا عوضك ازاي
دنيا: عوض ربنا حلو اوووي
اليوم عدا علي خير وكل واحد راح بيته
دنيا كنت قاعده بتفكر ياتري محمد عرف ولا لا بس اكيد دعاء قالتلو طب هو قال اي يارب بقا طب هو انا بفكر فيه لي بقاااا اوووف قطع افكرها تلفونها بيرن لقته احمد
احمد: بقولك اي البسي وتعالي نخرج في مطعم انما اي جااامد
دنيا ابتسمت: حاضر هاخد اذن ادهم
دنيا قفلت و بعدين خرجت لقت ادهم و دعاء قاعدين
دنيا: احمد كان عاوزني علشان نخرج نتعشا مع بعض
ادهم: ي حبيبتي ده بقا حوزك فا اخرجي من غير اذن عادي
دنيا: حاضر
و قامت ولبست ورنت علي احمد و خرجو
راحو مطعم مشهور
دنيا: المطعم شكله غالي ي احمد
احمد: مغيش حاجه غاليه عليكي ي حبيبتي
دنيا ابتسمت
احمد طلب اكل هو و دنيا
بعد مده خلصو اكل و راحو يتمشو علي الكورنيش
دنيا: انا خايفه عليك
احمد بصلها: من اي ي حبيبتي
دنيا: محمد
احمد: هيعمل اي يعني وحتي لو عمل متخفيش عليا انا بستحمل
دنيا: مهما كان برضو ي احمد انتا خلاص جوزي و لازمن اخاف عليك
احمد مسك ايدها وباس راسها: وانا اوعدك ي حبيبتي اني اعوضك عن كل حاجه متخفيش
دنيا ارتاحت
بعد مده
دنيا: يلا نمشي الجو سقعه
احمد قلع الجكت و لبسه ل دنيا
دنيا: انتا لابس بنص كم ي احمد
احمد عطس: متقلقيش
دنيا: لا لا انتا كدا هتخليني اقلق
بعد شويه الجو مطر
احمد ودنيا جريو تحت المطر لحد ما وصلو البيت
دنيا: ادخل غير هدومك علشان كدا هتتعب
احمد: طب عاوز حاجه صغننه كدا
دنيا: اي هيا
احمد شاور علي خده
دنيا: تؤتؤتؤتؤ ممكن حد يشوفنا
احمد قرب منها: خلاص اخدها انا
دنيا بعدت عنه: يعم ادخل هتاخد برد
احمد: تؤ اخد البوسه الاول
دنيا دبدبت في الارض: حاضر حاضر و باسته من خده و دخلت بسرعه
احمد ضحك عليها
*************
تاني يوم
دنيا صحيت استغربت ان احمد مرنش عليها يس لقت مريم رانه عليها كتير
رنت عليها
دنيا: اي ي مريم في حاجه
مريم: احمد تعبان اوووي حرارته عاليه و جبناله الدكتور و قال لازمن نهتم بيه و نديله العلاج و يشرب حاجات سخنه كتير
دنيا:طب انا هلبس وجايه
دنيا لبست الاسدال وراحت عنده و خدت مازن معاها علشان كان صاحي
دنيا خبت اول ما مريم فتحت دنيا دخلت ل احمد لقته صاحي
دنيا: مش قولتلك ي احمد هتتعب
احمد بتعب: مش بدل منتي تتعبي
دنيا: اووف بقا
احمد مسك ايدها: مالك ي حبيبتي
دنيا: قلقانه عليك
احمد: انا كويس متقلقيش
مريم دخلت و معاها مازن: يلا علشان معاد العلاج
دنيا: هاتي العلاج ي مريم ولا اقولك هقوم اعمل الفطار علشان ياخده
احمد مسك ايدها علشان متقومش: خليكي متتعبيش نفسك و فضل يكح دنيا جابتله مايه شرب: نام شويه علي ما اخلص الفطار
دنيا قامت جهزت الفطار و ندهت ل ادهم و اميره و دعاء وعبد الكريم كان راح الشغل و ندهت للعيال علشان يفطرو و هيا خدت الفطار و دخلت ل احمد
دنيا قعدت جنبه: يلا علشان تاكل
احمد عدل نفسه: طب وانتي
دنيا وهيا بتأكله: هاكل بعدين
احمد: لا كلي معايا
دنيا: حاضر بس كل بس
احمد كل وخد العلاج و نام دنيا خرجت
ادهم: هو عامل اي دلوقتي
دنيا:كويس الحمدلله
ندي: انا عاوزه ادخل اشوف حموكشه
مالك بعصبيه: اسمه بابا احترمي نفسك بقا
ندي عيطت
دنيا: في اي ي ماالك هما صحاب انتا الوحيد ال خت طبع محمد مكنتش عاوزه كدا والله
مالك مشي سابهم
بعد مرور وقت طويل
احمد صحي و خرج برا
دنيا اول ما شافته: اي ال خرجك يبني انتا تعبان
احمد بتعب: لا لا كويس متقلقيش
دنيا قامت حسست علي وشه لقته لسه سخن: لا لا انتا حالتك وحشه ي احمد
مريم بقلق: طب هنعمل اي
دنيا: هنزل اجبله علاج
احمد: لا مش هتنزلي لوحدك هنزل معاكي
دنيا بصتله: بس انتا….
احمد قاطعها: يلا ي حبيبتي
دنيا نزلت هي واحمد و راحت الصيدليه
بعد مده دنيا جابت العلاج هيا واحمد و مشيو
احمد: شكرا علي كل حاجه عملتيها
دنيا مسكت ايده: انتا جوزي وده حقك وبعدين انا مكنتش اتوقع ان ربنا يعوضني بشخص زيك
احمد ابتسم ليها و مشيو
*****************
بعد مرور 4شهور دنيا حبت احمد اكتر و محمد بيخطط ل حاجه علشان ياخد دنيا من احمد
يوم فرح دنيا واحمد
احمد خد دنيا و ودها الكوافير
دنيا: انا معرفش اخوكي صمم انه يعمل فرح لي
مريم: انتي تستهلي ي حبيبتي كل حاجه
دنيا حضنتها
بعد مرور ساعات
دنيا خرجت وهيا لابسه الفستان و حاطه ميكب خفيف اووي و مبين ملامحها
دعاء بفرحه حضنتها: شكلك قمر اوووي
مريم: اختيارات اخويا بجد برافو
دنيا: انا بحبكم اوووي
ياسمينه من وراهم: والله و شوفتك عروسه
دنيا بصت ورها لقت ياسمينه حضنتها: احلا مفاجأه وحشتيني
ياسمينه: انتي اكتر ي حبيبتي
بعد مرور وقت من الضحك وال هزار
ادهم شاف دنيا انبهر ب جمالها: والله وعشت و شوفتك بل الابيض و حضنها و عيط
دنيا عيط
دعاء: لا لا كدا المكياج هيبوظ ويلا استعدي للفرست لوك
دنيا وقفت و ادت ضهرها للباب
احمد دخل و كلهم زرغطو دنيا اول ما سمعت صوت احمد لفت ليه احمد نزل سجد سجده ل ربنا ان حقك امنيته و بعدين قام و حضنها و هو بيعيط دنيا حضنته
احمد وهو بيمسح دموعه: قمر ي حبيبتي و باس راسها
احمد خدها علشان يتصور سيشن و راحو القاعه رقصو و فرحو و هيصو و بعدين روحو نسبهم بقا لوحدهم
*****************
بعد مرور شهر من جواز احمد و دنيا احمد دور علي شغل و نزل يشتغل دنيا خت عيلها معاها الشقه علشان يبقو معاها علي طول و مريم اخت احمد عاشت معاهم
********************
دنيا: انتا مش هتنزل الشغل ولا اي
احمد بتعب: لا لا واخد اجازه انهارده ي حبيبتي
دنيا: طب مالك فيك اي
احمد: مفيش انا كويس
فجأءه الباب خبط
دنيا فتحت لقته محمد
دنيا بضيق: اي ال جابك هنا
محمد: جاي اوريكي جوزك ال انتي اتجوزتيه بيعمل اي من وراكي
احمد جه: مين ده ي دنيا
دنيا: ده محمد
محمد: انا جاي افضحك قدامها بس ي قمر و ادا دنيا ظرف فتحته لقت فيه صور ل احمد مع واحده تانيه دنيا ببرود قطعت الصور و رمتها في وش محمد: عاوزه اقولك ان احمد حكالي علي كل حاجه والصور دي قبل ما اعرفه فا ياريت تريح نفسك و تبطل بقااااا و قفلت الباب في وشه
احمد: انتا زعلانه صح
دنيا:انا واثقه فيك ي حبيبي
احمد بفرح: انتي قولتي اي
دنيا بكسوف: حبيبي اي حرام لما اقول ل جوزي كدا
احمد حضنهاااا
*************
محمد بعد ما خرج من عند دنيا: والله ما هرحمك ي احمد
“*******”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها رغم صغر سنها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى