روايات

رواية احببتها دون وعي الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الفصل الخامس 5 بقلم حبيبة مصطفى

رواية احببتها دون وعي الجزء الخامس

رواية احببتها دون وعي البارت الخامس

احببتها دون وعي
احببتها دون وعي

رواية احببتها دون وعي الحلقة الخامسة

الفصل الخامس من روايه( احببتها دون وعي) بقلمي/ حبيبه مصطفى
مليكه؛ ايه اللي حصل يا سمر الضحكه ديه مش مطمناني
سمر؛ العريس رن وانتي في الحمام وقالي ان هو هيتأخر شويه عشان بيشتري بدله وبيشتري للعروسه فستان فرح متقلقيش لسه بدري
ثم اخذت سمر سماعات اغاني وقامت بتعليه الصوت وكانت ترقع زغاريط
مليكه؛ مش عارفه ايه الفرحه اللي انتي فرحناها ديه انا حاسه ان انا هروح علي سجن
سمر بأبتسامه؛ انا عندي امل كبير ان ده العوض بجد حاسه ان انا مبسوطه انك هتعيشي انوثتك بدل حياه الراجل اللي انتي كنتي عيشاها
مليكه بأمل؛ تفتكري
سمر؛ طبعا انتي شخص جميل ويستاهل كل خير يا ملوكه مع ان زعلانه اوي ان انا هرجع لوحدي من تاني بس عندي امل انك هتعيشي حياه سعيده وده مريحني
✨عند العريس ✨
سليم؛ ده المحل المليون ندخوله وبرضو ميعجبكش فستان لست الحسن والجمال
احمد؛ فيها ايه يعني هو انا بتجوز كل يوم
سليم؛ اختك خللت في العربيه
احمد؛ فدايه يا عم
سليم؛ طب انجز شوف فستان للعروسه عشان بجد انا زهقت وده اخر محل هندخله
احمد؛ امممم ايه رأيك في ده
سليم؛ اهه حلو حلو
احمد؛ بتريح دماغك انت وخلاص انا هقرر لوحدي امم حلو هشتري
سليم؛ ازغرط
احمد؛ يا ريت خلي الواحد يحس ان هو رايح فرح
سليم نظر له نظره غضب
احمد؛ بقول اروح علي الكاشير ادفع الحساب
كان الفستان لونه ابيض وضيق من علي الصدر وينزل الي الاسفل بوسع وكان يزينه بعض الفصوص الرقيقه وكان رقيق للغايه ثم اشتري لها تاج يزين رأسها
بعد وصول احمد وسليم الي منزل مليكه وسمر
دخلت رضوي اخت احمد علي غرفه مليكه
رضوي؛ انا رضوي اخت احمد
حبيبه مصطفى
مليكه بأبتسامه باهته؛ اتشرفت بمعرفتك
رضوي؛ احمد بعتلك دول
مليكه؛ ايه ده
رضوي؛ فستان الفرح
مليكه اخذته وارتدته ورضوي ساعدتها في ارتداء الفستان لان سمر كانت جالسه مع الضيوف بالخارج واخذت التاج وحطته علي شعرها بشكل رائع وكانت تحط بعض من مساحيق المكياچ الذي ابرز جمالها وكانت بالمعني الحرفي رقيقه للغايه
رضوي؛ شكلك خايفه بس بجد مش هتلاقي زي احمد اخويا حنين جدا وسند بجد وهيبقي ف ضهرك علي طول مش عشان هو اخويا بقولك الكلام ده بس بجد هو راجل زي الفل
مليكه؛ شكرا بجد علي كلامك معايا انتي شخص جميل اوي بجد
رضوي؛ هنقف احنا نرغي هنا ونسيب العريس بره مستني علي نار
خرحت رضوي ومعها مليكه وسحرت احمد بجمالها كانت مثل الاميره بالمعني الحرفي
حبيبه مصطفى
جلست مليكه بجانبه
احمد وهو يهمس في اذنها؛ لاء ده انتي طلعتي فورتيكا يا بت ومغطيه جمالك ده بالبس رجالي
مليكه ابتسمت ابتسامه رقيقه وكانت تتمني ان الارض تنشق وتبلعها من كثره الخجل الذي تشعر بها
وتم عقد قرأنهم
رضوي سلمت علي اخوها ومليكه
رضوي؛ انا هسافر يا كوكي خلي بالك من اخويا لو زعلتي هقتلك
حبيبه مصطفى
مليكه؛ وحات امك يا شيخه متسفريش وتسيبيني
رضوي؛ اجمدي يا بت شويه
احمد؛ ايه مش هنبطل رغي يلا يا حلوه طيرتك هتفوتك
رضوي؛ ماشي من اولها بيطرقني
احمد؛ يلا يا كتكوته الطياره هتفوتك
سمر اخذت مليكه في حضنها
سمر؛ هتوحشيني يا موكه
مليكه؛ اكيد هاجي اطمن عليكي من الوقت للتاني مش هسيبك
سمر؛ وعد مش هتنسيني
مليكه؛ وعد يا سوسو
احمد؛ اخلص من رضوي تطلعلي صحبتك يلا يا بنتي
عند نوران في الشركه
نوران في عقلها؛ يا تري سليم ده كله فين وانتي مالك يا نوران خليكي في حالك مش عارفه شغله نفسك بيه ليه طب ده اتأخر اوي انا قلقانه هو هبل وخلاص قلقانه ليه وانتي مالك بيه اصلا اشتغلي وانتي ساكته احسن
حبيبه مصطفى
بعد ذهاب احمد ومليكه المنزل
مليكه جلست علي الاريكه التي توجد في الصالون
احمد؛ ايه هتفضلي قاعده بهدومك مش هتغيري ولا ايه
مليكه بخوف؛ هاا لا انا انا مرتاحه كدا
احمد؛ انتي خايفه مني يا مليكه
مليكه نظرت له ولم ترد
احمد؛ مليكه انا فاهم انك قلقانه ومتلغبطه وانا مش مضايق من كدا بصي قومي غيري كدا وارتاحي ومتخافيش مني هنام جنبك بأحترامي لو تسمحي يعني ان انا انام جمبك
مليكه بأبتسامه؛ حااضر هقوم اغير
احمد؛ ومراتي بقي مش بتعرف تطبخ ولا ايه
مليكه؛ لا بعرف
حبيبه مصطفى
احمد؛ وريني شطرتك يا ملوكه
مليكه؛ حاضر هغير وهحضر الاكل
ذهب سليم الي الشركه
سليم؛ يلا يا نوران عشان اوصلك
نوران؛ لا شكرا انا هروح موصلات
سليم؛ انا داخل المكتب هجيب شويه ورق تكوني جهزتي عشان اوصلك
وتركها ورحل خرج سليم من المكتب لم يجد نوران
سليم وهو يوجه كلامه لعلياء
سليم؛ علياء هيا فين نوران
علياء؛ لسه نازله حالا
خرج سليم من الشركه بعصبيه وجد نوران توقف احدي سيارات الاجري
سليم بعصبيه؛ نورااان
التفتت له نوران
نوران؛ نعم
حبيبه مصطفى
سليم؛ مش انا قولتلك هجيب ورق من المكتب وهخروج اخدك في طريقي
نوران؛ وانا مش عايزه اروح معاك في العربيه
سليم؛ وده ليه انشاء الله
نوران؛ الناس هتبقي شيفاك بتوصلني رايح جي هيقولو عليا ايه وهيتكلمو عني ازاي تقدر تقولي
سليم نظر لها ولم يجد رد يقوله
سليم؛ طيب تعالي اوصلك انهارده وديه اخر مره
نوران؛ اسفه يا سليم باشا
سليم؛ يلا يا نوران انا اللي هوصلك
نوران؛ مش بمزاجك انت مشترتنيش
سليم بعصبيه؛ قولتلك يلاااااا
نوران؛ وانا قولتلك لاء يا سليم لاء
امسكها سليم من معصمها وقام بسحبها الي العربيه وألقاها بعنف بداخل العربيه
نوران؛ انت انسان همجي انت مشترتنيش عشان تتحكم فيا بالشكل ده طبعا ما انت عارف ان انا حاليا من غيرك هنام في الشارع عشان الشقه اللي انت مديهاني بس
حبيبه مصطفى
سليم بمقاطعه كلامها؛ ينفع حوار الشقه ده ميتفتحش انتي مأجره مني الشقه وبتدفعي حق قعادك فيها يعني انا مليش عندك حاجه وحوار الشغل انتي بتشتغلي وبتخدي حق شغلك فا انا مليش عندك حاجه
نوران؛ وبالنسبه انك عايز توصلني كل يوم
سليم؛ انا بس خايف عليكي من جوز اختك لحسن يكون مخلي حد يمشي وراكي عشان يأذيكي
نوران؛ وتخاف عليه ليه اصلا بقولك ايه ملكش دعوة بيا تاني وانا هرجع شغلي القديم وأول ما الاقي شقه اعيش فيها همشي
وفتحت باب العربيه ورحلت من امامه نظر سليم لسرابها بغضب ثم انطلق بالعربيه بغضب
حبيبه مصطفى
بعد وصول سليم للمنزل
محمد؛ مالك يا سولم باين عليك مضايق
سليم؛ ابدا مفيش
محمد؛ علي حموكشتك برضو ده انا بابا يلا اعرفك من نظره
سليم ابتسم علي ما يقولو والده ثم ابتدي بسرد ما حدث معه ما نوران
محمد؛ الصراحه هيا عندها حق
سليم بعصبيه؛ حق ايه بس يعني انت شايف ان هيا مش غلطانه
حبيبه مصطفى
محمد؛ لا مش غلطانه انت متضايق ان هيا محافظه علي نفسها لاء هيا بنت محترمه وهيا لو كانت ركبت معاك العربيه وسمحت باللي انت بتعملو يبقي هيا مش محترمه
سليم؛ محترمه ايه ونيله ايه انا بخاف ع قصدي يعني انا عايز اساعدها
محمد؛ وهيا مش عايزه المساعده لان مساعدتك بتأذيها وهتخلي الناس يتكلمو عنها بالوحش يبقي ديه مش مساعده ده اذي يا سليم
سليم؛ وانا مش قصدي كدا
محمد؛ وانا عارف ورأي كلمها وصالحها وقولها انك مش هتضيقها تاني
سليم؛ اضيقها ايه بس انا مضيقتهاش
محمد؛ انت عايز تخليها ملكك وديه مش ملكك يا سليم وانت عارف انك ضيقتها كفايا ضحك علي نفسك
سليم؛ انا طالع اريح شويه
عند احمد ومليكه
حبيبه مصطفى
احمد؛ ايه يا ملوكه الاكل الجامد ده لا مكنتش متوقع الصراحه
مليكه بخجل؛ شكرا
احمد؛ في واحده تقول لجوزها شكرا
مليكه؛ المفروض اقول ايه طيب
احمد بهزار؛ تقومي تخديني حضن مطارات ترزعيني بوسه مشبك كدا يعني
مليكه بكسوف؛ انا انا قايمه اشيل الاكل
ثم قامت من مكانها واوقفها صوت احمد
احمد؛ مليكه
التفتت له مليكه ووجهها احمر من الخجل التي تشعر به
مليكه؛ نعم
حبيبه مصطفى
احمد بضحكه رجوليه جذابه
احمد؛ شكلك حلو وانتي مكسوفه
مليكه؛ هاا شكرا شكرا
ثم رحلت الي المطبخ مسرعه
عند نوران
دخلت نوران المنزل بغضب شديد
نوران وهيا تتحدث مع نفسها؛ ازااااي تسبي يتحكم فيكي انتي بجد غبيه غبيه اوي اكمنك يعني تحت رحمتو صح انتي اللي غلطانه من الاول انك سبتيه يساعدك بس بجد من غيرو كان زماني مرميه في الشارع طب اعمل ايه دلوقتي نفسي اسيب البيت ده وامشي بس بس اروح فين انا مليش حد
ثم سمعت رنين هاتفها وكان المتصله اختها ياسمين

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتها دون وعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى