رواية احببتك رغما عني (احببت مجنونة 3) الفصل الرابع 4 بقلم نجمة براقة
رواية احببتك رغما عني (احببت مجنونة 3) الجزء الرابع
رواية احببتك رغما عني (احببت مجنونة 3) البارت الرابع
رواية احببتك رغما عني (احببت مجنونة 3) الحلقة الرابعة
في المستشفي
جودي نايمه علي سريرها وهشام وياسمين ومراد ورودينا قاعدين جمبها ومراد من حين لاخر يبص لوردينا واحيانا تتصادف نظراتهم وكل منهم تحدثه نفسه بحديث مختلف عن الآخر
رودينا لنفسها _ لو اعرف مين اللي عمل كده ارتاح، بس انا مطره اتحمل الاهانات كلها من غير سبب، ايوه انا غصب عني حبيته بس عمري ما فكرت ابعدهم عن بعض ولا المحله بمشاعري حتي
مراد لنفسه _ انت بتلوم عليها ليه، انت كمان غلطان قعدت تضحك معاها وتهزر وكمان قاعدين في بيت واحد ومعملتش حسابك ان ممكن حآجه زي كده تحصل، عاوزها تعمل ايه يعنى ما طبيعي قلبها يميل، بس بردو هي غلطة غلط لا يغتفر بالمره ومستحيل اديها عذرها
فلاش باك
بعد اربع شهور من حمل جودي
مراد ورودينا جمب جودي في اوضتها
رودينا قاعده متضايقه ولويه بوزها
مراد _ مالك
رودينا _ مفيش
مراد_ مالك يابنتي
رودينا بنرفزه_ ابوكي ياست جودي مرضيش يشغلني عنده وشكله كده خايف ابوظله الشغل
جودي _ ههههه بصراحه عنده حق انتي ممكن تطفشي العملاء والموظفين بتصرفاتك
رودينا بنرفزه _ شوف مراتك
مراد _ عندها حق انتي لسانك متبري منك اصلا ومتنفعيش
رودينا بزعل_ ماشي شكرا لذوقكم
جودي_ انتي زعلتي
رودينا _ لا
مراد _ لا شكلك زعلانه مكناش نعرف انك بتحسي ههههه
رودينا _ متشكره بردو
جودي _ خلاص متزعليش احنا بنهزر معاكي انتي كيوت وقمر وعاقله كمان
مراد_ ههههه جداا
رودينا بنرفزه _ سيبهالكم وبتقوم تروح اوضتها
جودي _ دي زعلت بجد، هقوم اشوفها
مراد _ تروحي فين انتي مضحيه بالبيبي ولا ايه، خليكي انا هجيبها من قفا.ها
جودي _ تمام
رودينا قاعده في اوضتها وقرفانه وبتقطع في الناديل وترمي، مراد يدخل يلاقيها بشكل ده
مراد _ انتي هبله؟ ايه اللي بتعمليه ده
رودينا _ ملكمش دعوه بيا ان شاءلله او،لع في نفسي
مراد _ طيب انتي زعلان ليه دلوقتي
رودينا بنرفزه _ عشان كلكم شايفني هايفه وبتستعبطو
مراد بإبتسامة _ ماشي ياستي انتي مش هايفه ومش هنستعبط تانى ممكن تبطلي تقطعي في المنديل بقا
رودينا تبطل تقطع المناديل_ بطلت اهو وبعدين
مراد _ وبعدين انتي ممكن تشتغلي معايا ايه رايك
رودينا بفرحه _ بتهزرر
مراد _ لا مبهزرش بتكلم جد
رودينا بفرحه _ انت ازاي كده طلعت بتفهم اهو
مراد_ يخر. بيت الدبش يا شيخه دا بدل ما تشكريني
رودينا بقرف _ اشكرك، طيب امشي عاوزه انام
مراد يبصلها بحده ويسكت
رودينا _ مالك انت هتتحول ولا ايه
مراد يكمل بالوضع ده وهي تداري وشها منه بشكل يضحك
رودينا _ ايه ياعم انت اتلبست ولا ايه
مراد يضحك عليها وهي تشيل دراعها عن وشها وتلاقيه بيضحك،
رودينا _ دا اتجنن ولا ايه مااالك
مراد بضحك _ اصلك لسانك طويل وقليلة الا.دب وبتزعلي لما نقول عليكي حآجه
رودينا بشرود _ يعني انا وحشه
مراد بإبتسامة يحط ايده علي كتفها_ لا مش وحشه انتي علي طبيعتك وعفويه ودي احلي حآجه فيكي
رودينا تبص لايده بشرود وبعدين تبصله بارتباك_ ايدك طيب
مراد يشيل ايده بسرعه _ اااسف اسف، خلاص روحي نامى عشان بكره تروحي معايا الشغل وتاخدي فكره عنه
رودينا تهز راسها بالايجاب
مراد _ تصبحي على خير
رودينا بشرود_ وانت من اهله
باك
شركة ياسين
مازن بيجيب قهوه للموظفين اللي معاه وبيجيب لجني كمان، وبيروح عندها وبابتسامه _ اتفضلي يا انسه جني
جني بجدية _ مدام جني، ومتشكره لسه شاربه
مازن _ مدام؟
جني_ ايوه في اي مشكله
مازن بخيبه_ لا مفيش كنت جايبلك القهوه بس، وفي تلك الاثناء بيدخل ياسين ويلاقيه واقف قدامها
وبعصبيه_ استاذ مازن حضرتك واقف وسايب شغلك ليه
مازن _ مفيش يافندم كنت بجبلها القهوة بس
ياسين_ وعم شوقي بيعمل ايه هنا لما انت تجبلها القهوه
مازن’_ اسف يا فندم
ياسين _ اتفضل مكانك
جني توقف وهي مش عارفه تقول ايه ومتاكده ان ياسين هيزعل
ياسين يبصلها بحده ويمشي،
جني_ ايييي هو مضايق ليه هو شافني بضحكلو ولا ايه، بتمسك تليفونها وتبعتله
جني _ حبيبي
ياسين_ متقوليش حبيبي انتي ازاي تخليه يقف معاكي لا وكمان يعزمك علي قهوه
جني _ انا مقولتلهوش يوقف ولا يجيب قهوه هو اللي عمل كده لوحده
ياسين _ وانا قولتلك وقفي اي حد عند حده
جني بنرفزه_ وانا عملت ايه يخليهم يتعدو حدودهم وكمان الراجل مغلطش دا جابلي القهوة زي بقيت الموجودين كتر خيرة
ياسين بانفعال _ متخلنيش اقوم اطرده دلوقتي، مش شغلته يجبلك القهوة هو
جني _ وجابها ياسيدي وانا رفضت ذنبي ايه بقا
ياسين بزهق_ جني اللي اعرفه انه لازم ميحاولش يبصلك حتي تعرفي تعملي كده ولا نقعد في البيت احسن
جني _ لا لا لو قربلي باي شكل هتصرف معاه حاضر
ياسين _ جني، انا هسافر اسبوع مش عاوز ارجع الاقي دا ودا بيقدمولك القهوة
جني _ هتسافر ازاي، انت عملهالي مفاجأة يعني
ياسين _ هسافر علشان الشغل
جني_ وامتي بقا
ياسين_ الصبح
جني _ طيب انا هروح معاك مش هقدر استحمل اسبوع لوحدي
ياسين_ مينفعش ياجني، المهم دلوقتي انك تخلي بالك وبس فاهمه
جني بخنقه_ يا ياسين مش هقدر اقعد هنا من غيرك
ياسين بهدوء_ خلاص لما نروح نتكلم في الموضوع ده يلا شوفي شغلك
بيت يوسف
شذا قاعدة في اوضة لوحدها يوم كامل يوسف مشفهاش
يوسف _ مالها دي يكون ما.تت،، ياريت اهو تريحني.. اما اقوم اشوفها يمكن تكون انتحـ.رت ولا حآجه
بيروح ويفتح الباب براحه ويتفاجاء بيها بتعمل حاجات بالخرز، لعب وصناديق ومجسمات شكلها جميل، بيقفل الباب تاني ويرجع مكانه
يوسف بحيرة_ مش عارفه دي قلة كرامة ولا هبل، واحده غيرها كانت سابت البيت من زمان… براحتك انا هذ.لك لغيت ما تطفشي
وبعدين يتفاجاء بيها طالعه وبتلعب بمجسم فانوس رمضان وكان مفيش حآجه حصلت
شذا_ يووسف بقولك
يوسف بزهق_ ايه
شذا_ ايه رأيك في ده
يوسف بزهق_ معرفش
شذا_ ههههه ماشي
يوسف بنرفزه_ ايه بيضحكك
شذا_ على كلمة معرفش،،، مبيعرفشششي ههههه اذنك اشوف حد تانى يعرف
يوسف يلف الكلام في دماغه وبانفعال_ استني عندك
شذا ببرود_ ايه
يوسف_ تقصدي ايه بكلامك ده
شذا تمثل البرائه_ كلام ايه
يوسف_ انتي فاهمه متستعبطيش
شذا ببراءة مصتنعه_ يعني ايه مش فهماك
يوسف_ متستهبليش احسنلك
شذا _ هتعمل ايه يعني يا شيخ الحاره
يوسف بانفعال يروح جمبها ويمسكها من شعر.ها ف هي تديلو بركبتها في مكان خطـ.ر
يوسف يسيبها ويتوجع _ يابنت 🐕 وربنا ما هسيبك
شذا بغيظ تضر.به بلمجسم اللي معاها فوق را.سه
يوسف يدوخ ويوقع على الارض
شذا بانتصار_ تستاهل علشان تمد ايد.ك، تانى وبتمسك رجليـ.ـه وتشده لغيت اوضته وتسنده بالعافيه وترميه علي السرير وترجع اوضتها وتقفل على نفسها
بعد وقت بيفوق يوسف ويحس بوجع في دماغه، بغيظ_ بتضر.بيني ماشي ويقوم مثل الثور الثأر ويروح عند اوضتها ويخبط بقوه _ اطلعي يا شذا مش هسيبك
شذا تفتح الباب وببراءه مصتنعه_ نعم
يوسف يمسكها من ر.قبتها بغل ويخبـ.طها في الحيط _ بتضر.بيني وجاتلك الجرائه وتعمليها
شذا ببراءة مصتنعه_ انا؟!
يوسف_ لا ا.مي
شذا_ امك ازاي مش هي توفت
يوسف يشد على ر.قبتها بغيظ_ متستعبطيش بقولك
شذا تتوجع من المسكه وتاخد نفسها بالعافية، وهو لما بيحس انها هتمو.ت بيسيبها
شذا بوجع_ انت بتعمل كده ليه هو انا شفتك من امبارح
يوسف بانفعال_ بقولك متستعبطيش انتي ضر.بتيني بالعبه بتاعتك
شذا ببكاء مصتنع_ انا اضر.بك طيب ازاي وانت طويل كده
يوسف بحيرة_ متخلنيش اتجنن عليكي، انتي عاوزه تفهميني اني كنت بحلم
شذا ببكاء مصتنع _ معرفش انا قافله علي نفسي من امبارح
يوسف بحيرة_ اممم انتي بتكدبي صح، طيب والوجع اللي انا حاسس بيه
شذا بقلق مصتنع_ فين الوجع وريني
يوسف يز.ق ايدها ويطلع هو وعلى اخره _ معقول اكون بحلم لا البنت دي بتلعب بيه… وبعدين يفتكر حآجه… ايه ده انا فوقت لقيت نفسي علي سريري وانا كنت هنا. يعني ممكن اكون كنت بحلم بجد
شذا واقفه وراه وبتبصله بشما.ته، لنفسها_ الله يرحمها ملحقتـ.ش تربيك وانا اللي هر.بيك
في المستشفي
مي_ عامله ايه دلوقتي ياحبيبتي
جودي بتعب _ الحمدلله امال فين سفيان
ياسمين _ بره مع رودينا
جودي _ عاوزه اشوفه
ياسمين حاضر حبيبتي وبتطلع عشان تجيبه
ياسمين _ سفيان حبيبي تعاله شوف ماما هاتيه يا رودينا
رودينا _ روح ياحبيبي
سفيان يمسك في ايدها _ تعالي معايا
رودينا بإبتسامة _ ياروحي حاضر يلا بينا، بتمسكه من ايده ويدخلو عند جودي ومراد لما بيشوف سفيان ماسك ايدها بتعلق، بيروح ويشيله ويشد ايده منها _ تعاله ياحبيبي ماما عاوزه تشوفك وبيبصلها باستحقا.ر ويروح جمب جودي
جودي تحضنه وبتعب_ حبيبي عامل ايه
سفيان _ مش عامل حآجه، ايه ده يقصد الكاينولا
جودي بإبتسامة _ دي اسوره
سفيان _ هاتيها احطها هنا زيك
جودي بحب_ بعد الشر عليك ياقلبي، قولي بقا تاعب تيته ولا بتقعد هادي
سفيان _ تيته مبتخلنيش العب في حآجه، تعالي انتي معايا
جودي _ طيب اي رأيك تقعد مع رودينا
سفيان يبصلها بإبتسامة _ ماشي
مراد يزفر بزهق _ حبيبتي شدي حيلك عشان ابنك عاوزك بلاش كلام ملوش لازمه، ولغيت ما تقومي بالسلامة هو هيكون مع تيته مش كده يا سفيان
سفيان _ لا انا عاوز اقعد مع رودينا
رودينا تبصله بإبتسامة ومراد يشوفها ويشيط غضـ.ب
رودينا تشرد بتفكيرها_ بني ادم مستـ.فز انا هحر.ق د.مك زي ما بتستغل اي فرصه علشان تضا.يقني وبابتسامه عريضه تروح جمب سفيان _ حبيبي انت تعاله يا روحي، انا مش عارفه انت طلع عسل لمين
مراد بغيظ_ لمامته قمر واصيله هيكون لمين يعني
رودينا تتجاهل كلامه _ ها قولي طالع لمين ولا انت مكسوف
مراد يتغاظ لانها تجاهلت كلامه وهي تبصله بتقليل منه وترجع تكلم سفيان،_ انت شكلك بتتكسف تيجي معايا اجبلك شيكولاته حلوه زيك كده
سفيان بفرحه_ ايوة
جودي تبصلهم وهي مبسوطه انه بيحبها وهي بتحبه وتحس باطمئتنان عليه
رودينا _ يلا بينا اذنكم يا جماعه وبتمشي وهي فرحانه انها ضا.يقته
مراد _ شويه وراجع، وبسرعة بيروح وراها لكن مبيلقهاش _ راحت فين دي، بيدور عليها هنا وهناك ومبيلقهاش، وبعدين بيرجع تاني عند جودي ويقعد يهز في رجليه بنرفزه
جودي _ مالك ياحبيبي
مراد _ مفيش حآجه ، وفجاه بيلاقي رودينا جايه ومبتسمه بشما.ته بعد ما عرفت انه كان طالع يضايقها وملقهاش لانها استخبت
رودينا بإبتسامة _ قولهم عملنا ايه يا روحي
سفيان _ لعبنا استغمايه علشان الراجل الشرير ميلقناش وياكولنا
جودي _ ههههه راجل شرير هنا؟!
سفيان ببراءة _ خالتو رودينا قالتلي انه هيدور علينا عشان هو مش متربي
مراد يبصلها بغيظ ويضم قبضته،، وهي تحاول تداري ضحكتها لكنه بياخد باله
جودي _ ههههه خلاص الراجل اللي مش متربي مشي
رودينا بخبث_ متصدقهاش دا موجود وممكن ياكولنا
جودي _ انتي بتخوفي الواد ياهبله
رودينا _ مقدرش طبعا دا حبيبي ده
مراد لنفسه _ استخبي براحتك بردو مش هضيع فرصه احسسك بقيمتك،
فلاش باك
في شركة مراد
مراد _ تعالي اعرفك على الموظفين والسكرتييييره
رودينا _ ومالك بتشد على السكرتييييره كده
مراد _ ههههه اصلها امرأه بلا قيد
رودينا _ بتعمل ايه يعني
مراد _ بتحاول تعتـ.دي عليه وتاخد اعز ما املك
رودينا _ نعم ياحلو، ودي مخليها عندك ليه
مراد _ مش عاوز اقطع رزقها
رودينا _ يا حنين وجودي تعرف انك بتحن علي الغلابه بشكل ده
مراد _ وحتي لو عرفت هي متاكده اني بحبها ومستحيل واحده تعجبني غيرها
رودينا _ يا حنين انت، يلا عرفني بيها الوليه دي وخلي بالك حركه كده ولا كده جودي مش بعيدة
مراد _ مش هتصدقك
رودينا _ هتصدقني
مراد _ طيب جربي كده ولو صدقتك ليكي عندي عشرين جنيه
رودينا اوك بس اشوف بعيني عشان مبقاش بكد.ب
مراد _ ههههه ماشي تعالي اعرفك عليها
عند زينه
زينه بمياعه _ حمدالله على السلامة يا استاااذ مرااد
رودينا بهمس_ خدت بالك من استاااذ موررراد دي ههههه
مراد بهمس_ ياريت كده وبس دا في تعد.ي بلمس بس محسوبك تقيل بردو وبيرفض
رودينا_ ههههه ااااه لو جودي تشوف كانت خلعتك
مراد_ بقولك مستحيل تصدق لاني انا وفي ليها في غيابها قبل حضورها
رودينا_ ماشي مصدقاك وبتسرح شويه وكانها لقت فكرة للانتقا.م من الحركه بتاعت المانجه
بعد كام يوم في مكتب مراد
زينه تميل للمكتب بمياعه وتقرب من مراد بشكل مبالغ فيه وبتقلبله الورق اللي بيمضيه
مراد_ ممكن تبعدي شويه لو سمحتي كده عيب
زينه تمشي ايدها على وشه وبمياعه _ اكتر من كده بعد انت ليه بتصدني كده
مراد _ لو سمحتي بقولك ابعدي انا مش عاوز اكون سبب في قطـ.ـع عيشك
زينه تقترب منه اكثر وتحط ايدها حولين رقبته اليد التانيه علي شعره وبدموع _ حرام عليك انت بتعمل معايا كده ليه وفجاه بيقاطعها صوت رودينا، بفزع يلتفتو إليها، ويلاقوها ماسكه التليفون وبتصور
رودينا بإبتسامة_ معرفكيش بس ميررررسي اوي
مراد بانفعال_ زينه اطلعي بره بسرعه
زينه تسيبهم وتطلع
رودينا بفرحه_ ياااه ودارت الاياااام فاكره المانجه يا مانجه ههههه وربنا لا اذ.لك
مراد_ رودينا من فضلك بلاش استعباط وهاتي التليفون
رودينا تقفله برمز وباستفزاز_ خد اهو ههههههههههههههه
مراد يشده منها _ قولي الرمز
رودينا _ تؤتؤ امال هذ.لك ازاي زي ما نشرت الفيديو بتاعي وفضحـ.تني ههههه قولتلك هيجيلك يوم انت مصدقتش
مراد يتقدم نحيت الباب ويقفله من جوه، ويرجع يقربلها وهي ترجع للخلف
رودينا _ انت عاوز ايه
مراد بهدوء _ انتي لو مقولتيش على الرمز انا مش هطلعك من هنا غير علي نقا.له
رودينا _ ههههه متقدرش والصور هيفضلو معايا اذ.لك بيهم
مراد يشدها من ايدها وتصتدم فيه _ اخلصي بقولك
رودينا تتوتر وتبعده عنها لكنه بيشدها تانى وبهدوء_ اخلصي يا رودينا مش هسيبك غير لما الصور دي تتحذف
رودينا بارتباك ودقات قلبها تتسارع _ لا مش همسحهم
مراد بلطف مفتعل يبصلها بتركيز _ رودينا انتي حبيبتي يرضيكي نطلق انا وجودي بسبب الصور دي
رودينا تزقه بعيد عنها وتمسك تليفونها وتجري على الباب وقبل ما تفتح بيمسك ايدها تاني _ مش هتمشي غير لما الصور تتحذف
رودينا بارتباك ودموع تنزل غصب عنها_ سيبني من فضلك
مراد يحس انه زودها ويسيب ايدها_ اسف، خلاص امسحي دموعك ويديلها منديل
رودينا تاخد منه المديل وتفتح الباب وتمشي
مراد بخنقه _ ايه اللي انت عملته ده وبعدين انت قلقان ليه هي اكيد مش هترضا تعمل حآجه تبوظ حياتنا بيها، وبزعيف زيينه
زينه تيجي وبحزن مصتنع _ افندم
مراد _ مش عاوز اشوفك هنا تاني
زينه _ لا ارجوك يافندم
مراد _ قولت مش عاوز اشوفك هنا تاني يلا براااا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك رغما عني (احببت مجنونة 3))