روايات

رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية احببتك بعد كرهي لك الفصل السادس 6 بقلم يارا علاء

رواية احببتك بعد كرهي لك الجزء السادس

رواية احببتك بعد كرهي لك البارت السادس

رواية احببتك بعد كرهي لك الحلقة السادسة

مليكه :شكرا انك هتساعديني مش عارفه اقولك اي.
هي:متقوليش كده يا مليكه انتي اختي .
مليكه:تسلمي يا ميرا بس ياسين ممكن يقول لتميم صح.
ميرا:متخافيش انا هتصرف و ..
(ولسه هتكمل دخل ياسين ال اتصدم لما شاف مليكه.)
ياسين بصدمه:مليكه انتي هنا.
مليكه بصت باحراج ف ميرا قالت :تعال يا ياسين هشرحلك (واخدته علي الاوضه)
(في اوضة ياسين)
ياسين:هي مليكه بتعمل اي هنا.
ميرا:ياسين اي ال بتقوله ده حرام عليك احرجتها يا اخي اعتبرها اختك.
ياسين بضيق:هو انا قولت حاجه بسال بس.
ميرا بتنهيده:هحكيلك (ميرا حكت كل حاجه لي ياسين)
ياسين:هو غلطان بس مش معني كدن أنها تسيبه .
ميرا بغضب:بتقول اي يا ياسين انت تقول كده ده صاحبك عمل ال محدش يعمله هو انا لو كنت مكانها كنت عملت فيا كده صح.
ياسين بغضب:ميرا بطلي غباء هي لازم ترجع لجوزها.
ميرا بعصييه وزعيق:ياسين في اي لي كل ده هي عشان بعدت عنه اي الجهل ده يعني تستحمل إهانته ليها وضربه وشكه فيها.
ياسين ضرب ميرا قلم وقال بزعيق:صوتك يا ميرا ولا عاش ولا كان ال يعلي صوته عليا انتي ناسيه اني مستحنلك وانتي مش بتخلفي يا بنت عمي .
ميرا بصتله بوجع وقالت:انت بتعايرني عشان مش بخلف وكمان بتضربني انا اصلا غبيه عشان سكت علي اللي بيحصل منك .
ياسين:اتقي شري وابعدي عن خلقتي (قال كده وخرج وبص مليكه بنظره كلها غضب وخرج من الشقه خالص)
أما مليكه دموعها نزلت واخدت شنطتها بس سمعت ميرا بتتنادي عليها .
ميرا:استني يا مليكه .
مليكه بصتله باحراج:انا اسفه سببتلك مشكله .
ميرا بتنهيده:لا انتي معملتيش حاجه وكمان بدموع:انا كنت زيك كده بستحمل ياسين بس كانت معاملته اتغيرت لما حس أنه هيخسرني بس خلاص انا معنتش هستحمل ال بيعمله فيا انا همشي ومش راجعه تاني.
مليكه بحزن:اهدي يا ميرا اكيد هو مكنش قصده انا همشي عشان مش السبب ليكي مشاكل .
ميرا:طب خديني معاكي.
مليكه:ميرا انتي مجنونه لي تدمري حياتك.
ميرا:هي كده كده مدمره مش فرقت استني هلم هدومي واجي عشان نمشي .
(وفعلا لمت هدومها ومشت هي ومليكه وقرروا أنهم مش هيرجعوا للبلد دي تاني.)
_____
(عند تميم)
كان واقف قدام عمه وقال وعنيه مدمعه:ارجوك يا عمي قولي مليكه فين عاوز تلحقها انا والله بحبها .
ابو مليكه بجمود:انا معرفش هي فين .
تميم:لا انت عارف ومش راضي تقولي قول هي فين .
ابو مليكه بزعيق:تميم احترم نفسك وحتي لو عارف مكانها مش هقولك لان مش هستحمل أنها تتاذي تاني.
تميم بسخريه: بنتك والله دلوقت بنتك ال حضرتك متبنها من دار ايتام صح.
قلم نزل علي وش تميم من ابو مليكه ال قال:مليكه بنتي غصب عن اي حد فاهم اطلع برا بيتي ورجلك متعتبش الشقه دي تاني فاهم وانسي اني عمك.
(قال كده وشاور علي الباب بايظه وتميم قبل ما يمشي وقف .)
تميم قال:صدقني هرجعها ليا مهما حصل ومفيش اي مخلوق هيبعدها عني .(قال كده وخرج)
ابو مليكه بدموع:يا ترا هي عامله اي دلوقت .
ام مليكه:مش عارفه بس أن شاء الله هتكون كويسه.
ابو مليكه:أن شاء الله.
_____
تميم خرج وياسين اتصل بيه.
تميم:الو يا ياسين انا مش فاضي هكلمك في وقت تاني.
ياسين بغضب:استني يا استاذ مراتك كانت عندي.
تميم بصدمه:عندك ازاي مش فاهم.
ياسين:مراتك جات عندي عشان تهرب منك ومتعرفكش مكانها بس انا رفضت وقولت بس ميرا رفضت وزعقت وانا ضربتها وبعدين سبت البيت وانا ومراتي دلوقت متخانقين بسبب مراتك عارف لولا أنها مراتك كنت نهيتها لان اول مره مراتي تعلي صوتها عليا.
تميم بغضب: ياسين اكلم حلو واياك تغلط وانت اصلا مش هقدر تعمل حاجه المهم انا جاي ليك عشان ارجعها من عندك استناني.
ياسين ببرود:ماش مستنيك (قال كده وقفل)
بعد حوالي خمس دقائق كان وصل تميم عند ياسين واخده وراح البيت ووصل بعد ربع ساعه ونزل من العربيه وطلع وهو ملهوف يشوف مليكه .
قدام باب شقه ياسين تميم قال:افتح الباب.
ياسين فتح من غير كلام وقال : انا هدخل تشوف عشان مراتي جوه قال كده ودخل.
تميم وهو برا سمع صوت ياسين بيزعق ف دخل وقال:في اي.
ياسين:ميرا ومليكه مش هنا .
تميم:يعني اي .
ياسين:مراتك هربت هي ومراتي مراتك العربيه اخدت مراتي ومشية.
تميم ضربه بغضب وقال:مراتي مش غبيه فاهم الزم حدودك وتعال نسأل الكشك ال تحت لو شافهم.
ياسين بصله بغضب ونزل معاه من غير كلام المهم راحوا الكشك ف ياسين قال:عم حسن مشوفتش المدام ووحده معاها.
هم حسن:شوفتهم يا ياسين باشا وكانوا ماسكين شنط ووقفوا تكسي ومشيوا.
ياسين بغضب:شوفت مراتك عملت اي مش عارف هنعرف مكانهم ازاي.
تميم كان مصدوم ومش مستوعب وقال:انا لازم القيها انا من غيرها اموت( قال كده وراح ركب عربيته ومشي)
أما ياسين فضل يتصل علي صحابها عشان لو عند حد منهم بس كل ما يكلم يقولوا مش موجوده .
ياسين بغضب :ماش يا ميرا أما وريتك وخليك تيجي تحت رجلي مكنش ياسين ( قال كده وركب عربيته ومشي)
_____
(في الفندق)
مليكه:انا خايفه ليعرفوا مكانا.
ميرا:متخافيش بس اقفلي موبايلك وانا قفلت وبكره نروح تركيا انا حجزت طياره وان شاء الله نروح بكره الساعه ٦.
مليكه:أن شاء الله.
ميرا:يا ترا ياسين هيعمل اي لو عرف اني مش موجوده.
مليكه بخوف: اكيد…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببتك بعد كرهي لك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى