روايات

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الفصل الرابع عشر 14 بقلم لولا

رواية احباء يجمعهم القدر الجزء الرابع عشر

رواية احباء يجمعهم القدر البارت الرابع عشر

رواية احباء يجمعهم القدر الحلقة الرابعة عشر

شروق بعياط من الفرحه اكملت كان عندك حق يا فارس انا فعلا حبيبتك مش مجرد احساس ورفعت السلسله وريتهاله
فارس اتصدم وفي ثانيه دموعه نزلت واكمل بوجع ودموع وهو واقف في حاله ذهول هو انتي ازاي وسكت ثواني من الصدمه واكمل ازاي انا مش فاهم جبتيها منين السلسله دي ازاي انا مش فاهم حاجه ومسك كتافها واكمل بدموع ردي ياشروق فهمنيي ارجوكي يعني اللي انا فهمته ده صح ??? معقوله ردييي ابوس اديك
شروق بعياط من الفرح اكملت اااه يا فارس اااه صح انا شروق حبيبتك شروق اللي سبتها وهي صغيره ووعدتها هترجعلها شروق اللي محبتش غيرك طول حياااتها شروق اللي كنت بتزعقلها لما تفرد شعرها وتنزل بيه وتعلمهولها ضفيره ايوه اناااا هي فضلت ادعي ان القدر يجمعنا كل يووم زي ماقولتلي واديه حصل
فارس بدموع فرح وعدم تصديق اكمل انتي بتقولي ايه ازاي يعني انا مش فاهم حاجه بجد حاسس بذهول بجد ازاي والله انتي هي هو انتي بتتكلمي بجددد يعني يعني انتي شروووق فعلا ومسك وشها بين ايديه واكمل بدموع يعني والله لتقوليلي الحقيقه بجد هو انتي فعلا حبيبتي انتي شروق انتي اللي فضلت سنين حياتي كلها اتمناها ازااي ده حصل انا مش فاهم حاجه ومصدوم مش قادر اوصف احساسي غير اني مذهول اوي بجد انا اصلا مش قادر اصدق حااسس اني بحلم او في حاجه غلط بجد ازااي يعني اللي حلمت بيها طول حياتي وحبيتها ومعرفتش انساها لحظه تتطلع في الاخر البنت اللي اتجوزتها معقووول بجد ودموعه زادت واكمل بوجع انا تعبببت. اووييي من غيرررك اويييي يا شروق اتمنيتك كل لحظه وكل دقيقه وانتي بعيده عني اتمنيت المحك بس و والله والله اقسم بالله انا جيت ياحبيبتي وحياه ربنا جيت بس كنتي انتي سبتي الصعيد جيت وانا فرحان اني هشوفك ومشيت وانا مكسور اني فارقتك كنت بفكرر كلل يووووم انتي بتعملي ايه وفينك وقدرتي تتجوزي غيري ولا لسه فاكره وعدي ليكي
شروق بعياط مقدرتش انساااه يا فارس مقدرتش مصدقش وعدك كل يوم كنت بدعيلك ربنا يحميك ويجعلك نصيبي من غير مازهق من تقرار الدعاء وكله قالي اني بحلم بس الا انا فضلت مؤمنه اني هقابلك وعلشان كده مكنتش عايزه اتجوز بس ربنا كان لييه خطه اعظم وجمعني بيك يا نورعيني جمعني بلوحيد اللي حبيه و اتمنيته بطريقه لو فضلت عمري كله اتخيل حصلت ازاي مش هعرف بس انا مش عايزه خلاص غيرك يا فارس قلبي وجعني في بعدك اوووي 10 سنين بحالهم بحلم المحك كل يوم وفي عيد ميلادك بحتفل بيه وبجيب تورته كانك معايا وكان عندي امل نحتفل بيه سوا في يوم من الايام السلسله اللي كنت كل ما ابصلها تديني امل انك هترجع وفعلا اديك رجعت وحققت وعدك ليا وبقيت مراتك وعلي اسمك
فارس بعياط وحب واحشتيني اوييي يا شروق وحضنها واكمل بعياط انا بجد مش قادر اصدق انك قدامي مش قادر اصدق ان دعوتي كل ليله ان يجعلك نصيبي استجااابت اخيراا والاحلي عرفت وانتي مراتي وحلالي وقادر احضنك كده من غير ماشيل هم حاجه حقيقي محبتش قدك يا شروق كنت موجوع اوي في بعدك عني بس خلااااص انتي جيتي وفي حضني ومش هسمح لاي حاجه تبعدك عني تاني مهما حصل وبصلها واكمل بفرح ممزوجه بدموع انا لحد دلوقتي مش قااادر استوعب مش قادر اصدق ان شروق البنت الشقيه اللي كنت مغرم بيها وبكل تفصيله فيها واقفه قدامي ومراتي بعد ما بعدنا بسبب عمي رجعنا تاني بس بسبب ربنا ودعائنا المستمر بثقه اتاريني لما شوفتك عنيكي سحرتني لاني بحبهم مم زمان انا اصلا ماصدقت ان الاقي احمد حجه انقذك منها علشان تكوني مراتي قلبي كان بيمشيني مكنتش عارف انه بيقولي هي دي يا فارس هي دي اللي فضلت تحبها من صغرك وبتتمناها في ايام عمرك كلها وباس راسها واكمل حقيقي كفي بكي نعمه مش عايز حاجه غيرك يا حب عمري كله عشت بحبك طول حياتي واخلصت ليكي في غيابك اكتر بكتير من وجودك لاني كنت واثق ربنا هيجمعنا وقولتلك جمله مش هقدر انساها
شروق بدموع وحب وهي باصه في عنيه اكملت مهما تمر السنين افضلي مستنيه يوم النصيب يجمعنا يا شروق وهيجمعنا لاني اتمنيتك فكل صلاه وهفضل اتمناكي وانتي كمان اعملي زيي
فارس بدموع لسه فاكره
شروق بحب ووعيونها مليانه دموع اكملت ومنستش كل ماكنت اتعب وايأس افتكر الكلام ده يا فارس واقول بكره حبيبي يجي وياخدني من الدنيا المقرفه اللي انا عايشه فيها دي ويعوضني بحضنه اللي يغنيني عن اي حاجه تاني
فارس حضنها اكتر ودموعه زادت واكمل اااااه يا شروق اااااه بجد تعبنااا اوووي علشان نوصل لهنا واحشتيني اووويييي اويييي اويييي بجد مش قادر اصدق انك مراتي وفي حضني وحلم سنين اتحقق يا كل دنيتي ونصيبي الحلو
شروق بدموع وحب الحمدلله بجد يا حبيبي وحطت ايديها علي خده واكملت بقيت قمر فوق جمالك يا فارس لسه قادر تخليني اقع في حبك من اول وجديد كل ماشوفك وكنت لما احس اني معجبه بيك اوي وعايزاك اكملت بضحك اقول لا دي خيانه لفارس تخيل
فارس بدموع و بحب وانتي بقيتي جميله اويي فوق جمالك واكتر وقدرتي بردو تسحريني من اول ماشوفتك ياشروق ووقعتيني في حبك من اول وجديد واكمل بضحك وبعدين خايفه تخونيني معاايا يالهوي علي اللي كنا فيه بجد ياشروق
شروق بحب حطت ايديها الاتنين علي وشه واكملت بحب ضحكتك حلوه اوي زي منتا كل حاجه فيك حلوه و هي هي حتي حبك ليا ازاي مخدتش بالي وكنت غبيه كده
فارس بحب باس خدها واكمل ضحكتي حلوه علشان عنيكي اللي بتشوفيني بيها ياشروق وعنيكي مفيش اجمل منها وحتي انا معرفتكيش بس حسيت اني عايزك وبحبك ومتعلق بيكي اوي
شروق باست خده واكملت وانا كمان يا فارس بجد قلبي اتعلق بيك كانه بيقولي اهو يا غبيه حبيبك اللي بتدعي يكون نصيبك بقي جوزك رمعاكي وانتي رفضاه
فارس بضحك ايه ده انتي بوستيني ابو الهول نطق يا جدعااان مش قادر اصدق وطبعا علشان كده بترفضي اقرب منك صح علشان متخونينش معايا
شروق بضحك وهي في حضنه اكملت بلظبط كده كنت واعده نفسي يا فارس محدش غيرك. يتجوزني وهيكون ليه الحق ده وقد كان وربنا صالح قلبي وخلاه يحب الحياه من تاني بعد ماكنت معاديه روحي وكارهه كل حاجه بس وجودك يا فارس صالحني علي كل حاجه فياا خلاني فعلا اشوف حلاوه الدنيا وجمالها اللي هي بتتلخص فيك انت
فارس بحب باس راسها واكمل وانتي الدنيا كلها في عيني اصلا يا شروق وتنهد بارتياح واكمل حقيقي عمري كله اللي عدا قبلك كان مستنيكي وانهارده بس اقدر اقول انه بدايه عمر جديد علشان انتي فيه
وقعدوا قدام البحر وخدها فارس في حضنه واكملت شروق بفرح وحب ولسه هنعيش كتير مع بعض ونحقق حاجات اكتر يا فارس وهنعمل كل اللي حلمنا بيه
فارس بحب تعرفي انك واخده من اسمك اوي
شروق ازاي
فارس باسها بحب واكمل علشان دخلتي حياتي نورتيها زي ما الشمس بتشرق وتنور الدنيا
شروق باسته في خده واكملت بحب احبك اكتر من كده ايه يا حبيب عمري كلله انت لسه زي منتا قادر بكلامك توديني حته تانيه خالص
فارس باس ايديها واكمل بحب ده انا مهما اتكلم مش هتعرفي شروق جوايا عامله ازاي ثم صح انتي ايه خطر في بالك انك توريني السلسله
شروق مسكتها باستها واكملت لبسهالي بقي خلاص
فارس مسكها لبسهالها واكمل بضحك كويس فضا علشان مكنتش تصدي وتضيع منك
شروق بحب والله ولو كانت بتصدي هحتفظ بيها كنت بشوفك فيها فارس وبفتكر اخر مره لما ادتهاني وقولتلي يمكن اعرفك بيها في المستقبل بس انا عايزه اسمك
فارس بحب عنيا هجبلك اسمي زي منا لابس خاتم فضا محفور عليه اسمك بس طبعا مخدتيش باالك
شروق شافته واكملت بفرح الله ايه الجمال ده وحضنته واكملت بجد بعشقك
فارس وانا اكتر بكتير ها ايه خطر في بالك بقي
شروق بحب فهد كلمني
فارس فهد اخويا واكمل بفهمم ااااه علشان قالك فهد مش معتز صح
شروق اممم صح وكمان قالي ان تولين مش اختكم ولما سالتوا كنتوا منين حكالي كل حاجه وبعدين سالته اسم البنت اللي كنت بتحبها خوفت ودقات قلبي عليت بس قالي وهو بيضحك اسمها شروق زيك وانه علشان كده قالك انت عامل عقد مع الاسم يوم كتب كتابنا
فارس بضحك اااه ده حقيقي طب وهو فهم انك شروق
شروق اه فهم وكان عايزك بس بعد كده قالي خلاص قوليله يكملني شويه كده
فارس بضحك الواد ده جدع وبيحس باخوه
شروق مش فاهمه
فارس بضحك علشان طبيعي بعد ماعرف حاجه زي كده هحب ان محدش يقطع علينا قاعدتنا
شروق بضحك اممم بس اهم حاجه تكون قاعده محترمه
فارس وهو بيقوم وشالها بين ايديه واكمل بضحك طبعا اومال يا حبيبت عمري
شروق بضحك فارس نزلني واتلم
فارس وهو ماشي اكمل بس يابت اهم حاجه دلوقتي نطلع نصلي سوا ونشكر ربنا علي انه سمعنا وجمعنا وطلع الاوضه ونزلها
شروق انا مش هصلي تعبانه صلي انت وانا هاخد شاور
فارس تمام علي راحتك وهي دخلت تاخد شاور وهو بدا يصلي واكمل بفرح اشكرك ياارب اشكرك علي انك جمعتني بيها اشكرك انك سمعتني واتسجابت بعد كل الفتره دي بشكرك علي كل حاجه يارب اللهم باركلي فيها واحميها وارزقني منها اولاد صالحين واكمل صلاه وبدا يقرا القرأن بصوت عذب
عند شروق خدت شاور ولبست قميص حماله قصير ووقفت قدام مرايه الحمام سرحت شعرها الطويل وسابته ورا ضهرها بطريقه مموجه وحطت ميكاب خفيف واكملت بتوتر وضحك اقوله ايه ده تقريبا هيتجلط يلا امري لله هطلع وخلاص
وطلعت كان فارس خلص صلاه وبيشيل السجاده فاكملت تقبل الله يا حبيبي
فارس لفلها وانبهر بشكلها وجمالها فاكمل وهو بيقرب منها منا ومنكم يا حبيبتي
شروق بتوتر حبيبي والله يلا ننام ورايحه تمشي فارس شدها واكمل
فارس بحب يلا ننام ايه بس يا شروق ده يوم استنيناه من سنين كتير فاتت يعدي كده بردو وباسها بحب وهي تجاوبت معاه بعدين وقفت وبعدت عنه
فارس بضحك الله مالك ما كنا كويسين
شروق بتوتر فارس انا قولتلك تعبانه مش هينفع
فارس ايوه قولتي تعبانه ومصلتيش بس ده ماله ب وسكت بصدمه واكمل بضحك ثانيه ثانيه ثانيه لو اللي في دماغي طلع صح يبقي انا اتصنف من انحس الرجال في العالم
شروق هزت راسها ب اه باحراج
فاكمل فارس بصدمه يعني انتي مصلتيش بسبب تعبك ده
شروق باحرااج ما قولنا اه بطل تحرجني وراحت علي السرير واتغطت
فارس بضحك يابنت الجزززمه وجايه تحرقيلي دمي ما طول عمرك عامله فيها مش طيقاني وبچايم من اول ماتجوزتك جايه انهارده تعملي كل ده وانتي تعبانه
شروق بضحك ماعلشان انت حبيبي خلاص فبراحتي البس اللي البسه واعمل اللي اعمله ايه هو ده
فارس راح جمبها وخدها في حضنه واكمل بضحك هو الحلو دايما مبيكملش نامي يا شروق نامي يا حبيبتي منك لله حرقتي دمي
شروق بضحك باست خده واكملت اعيش واحرقه يا نورعين شروق
فارس بضحك يااابت اتلمي شويه وعدي الفتره دي علي خير
شروق وهي بتحاوط رقبته بايديها اكملت بحب بس كده من عنياا
فارس بضحك اممم طب هتتلمي ولا اطلع انام برا
شروق وهي بتقرب من وشه اكملت اهون عليك يا فارس
فارس بحب باسها واكمل لا للاسف مش هعرف انام من غيرك
شروق بصتله بحب وابتسمت و نامت علي صدره وهو ضمها ليه وناموا
————————————
تاني يوم الصبح عند ليلي وفهد
ليلي صحيت ملقيتش فهد في الاوضه ففهمت انه نزل راحت خدت شاور ولبست دريس حماله طويل وطلعت علشان تشوف لو هتعمل اكل هتعمل ايه
ليلي بخضه بسم الله انت منزلتش
فهد وهو قاعد قدام الشاشه اكمل لا لسه في مانع عند الاميره
ليلي لا ميخصنيش تنزل او لا اصلا وقعدت ومسكت الفون
فهد انا عايز افطر يا ليلي
ليلي والله تليفونك ومعاك هات فطار مش الفلبنيه اللي حضرتك جايبها انا
فهد بحده ماتتكلمي عدل مالك في ايه
ليلي لا مش هتكلم عدل لاني لما كنت كويسه انت كنت هتستغل ده امبارح وتقرب مني وانا مش هسمحلك ابداااا يا معتز انت فاهم
فهد قام وقف ومسك ايديها بشده وقومها واكمل بعصبيه لا ماهو انتي لو متكلمتيش عدل واتعدلتي اعدلك اناا هو انتي اييه خلااااص اتجننتي وكل تفكيرك ان اي كلام حلو بقوله او حتي لما بكون قريب منك ببقي علشان انا حقير وعايز كده وبس عمرك ما فكرتي قد ايه انا بحبك
ليلي بحده وهي بتحاول تفلت من ايده اكملت لااا مفكرتش كده ومش هفكر لانك راجل وانا بنت حلوه وطبيعي تفكر فيا كده انما حب ضحكت واكملت علي راي الست ام كلثوم حب ايه اللي انت جاي تقول عليه هو انا مجنونه علشان اصدق انا واحد زباله زيك يحبني
فهد بعصبيه انا زباله يا بنت الكلب والله سبحان ما ماسك نفسي عن اني اديكي بلقلم بلعافيه ماهو الغلط مش منك الغلط منييي انا اني من الاول كنت بسكتلك علي اهانتك لياا دي طول الوقت قولتلك انا وحش وبحاول اتغير بس مش معني كده ان كل مره اكون كويس معاكي فيهاا تفكريني وتشتميني هو انتي شكلك علشان بقيت كويس معاكي نسيتي انا مين مش كده
ليلي بدموع انت زي منتا مش هتتغير يا معتز انا مغلطش في اي حاجه ومش معني انك بطلت تعمل كده مع بنات يبقي خلاص لا مش هنسي انك اتجوزتني علشان عايز تطولني بعد ماكنت هتعتدي عليا رغم اني رفضتك
فهد بعصبيه بحبككك والله العظيم تلااااته بحبكككك والمصحف بحبكككك اتنيلت اتجوزتك علشاااااان بحبككك مش علشان كل اللي في دماغك ده خااالص لو علي اللي في دماغك ده حقي الشرعي وممكن اخده غصب عنك ومحدش هيغلطني مرااتي واكمل بوجع ودموع بس انا مش عايز غير انك تصدقي اني بحبك يا ليلي
ليلي بصت في عنيه واكملت بدموع مش عارفه ليه شايفه في عنيك حب كبير ليا بس مش مصدقه علشان علاقتي بيك من اولها كانت قذره ومبنيه علي انك زيك زي اي راجل مش بيهمه غير شهوته ومش بيحس ولا بيحب
فهد بدموع كنت كده لحد ماشوفتك بس وكمان مكنتش ببقي عايز كده من البنات يعني انا مش من نوع الرجاله دي انا كنت بفرح بأذيتهم مش اكتر لاني كنت بكره البنات انما انتي الوحيده اللي قلبي وعقلي وكياني طالبني بيها يا ليلي وانا حالف مايكون غير بارادتك
ليلي بدموع وكرهت البنات ليه يا معتز
فهد بوجع مش هقدر اتكلم دلوقتي في اي حاجه بس هتعرفي قدام
ليلي بدموع ولو زي مابتقول اشمعنا انا البنت الوحيده اللي حبيتها
فهد غمض عنيه بالم واكمل بدموع وحياتك ماهقدر اتكلم دلوقتي
ليلي بدموع تمام
فهد حاوطها بين ايديه وبص في عنيها واكمل وانتي مش بتحبيني يا ليلي
ليلي بدموع مش عارفه انا حاسه بايه بس كل اللي اعرفه انك مهما حبتني مش هتطولني لان في بيني وبينك سد كبير اوووي اسمه فهد كل ما ابص في المرايه واشوف اسمه في رقبتي اتمناه هو يرجع ويتجوزني و اخلف منه هو مش انت يا معتز
فهد قرب منها وباسها بحب واكمل بحزن في سره ياتارا هتفضلي تحبي فهد لما تعرفي يا ليلي ولا هتكرهيه لانه معتز اللي بتكرهيه وبعد عنها وسند جبينه علي جببنها واكمل بوجع ودموع وانا بحبك يا ليلي وبوعدك انك هتقبلي بيا وبمزاجك بس الصبر حلو
ليلي بدموع انا مش قولتلك متقربليش
فهد بص في عنيها واكمل قولي انك اضايقتي من قربي منك يا ليلي
ليلي بدموع ملكش دعوه وزقته ومشيت
فهد تنهد بحزن واكمل شوفتي انك هتحبيني يا ليلي
وقعد علي الكنبه ورجع راسه لورا وعمال يفكر هيعمل ايه سمع صوت الصنيه بتتحط قدامه
ليلي بدموع الفطار اهو اتفضل ورايحه تمشي مسكها فهد واكمل بحب طب بتعصبيني وتعملي ليه
ليلي بدموع خلاص عادي اهو اللي حصل بقي المهم افطر وشوف هتعمل ايه
فهد اقعدي افطري معايا
ليلي لا مليش نفس
فهد بصوت حنين مليان حب اكمل طب ولو قولتلك علشان خاطري
ليلي دموعها نزلت وهو فهم من ايه ومسحها فاكملت هي بوجع تمام وقعدت تاكل وسرحت
فلااااش باااك
ليلي بغضب لا مش هاكل يعني مش هاكل انا مبحبش شوربه الخضار دي
فهد يابت علشان انتي تعبانه هو الطبق ده وخلاص متاكليش تاني
ليلي بغضب قولت لا يعني لا
فهد انتي بتتعصبي عليا يا ليلي
ليلي بخوف لا يا فهد مقصدش متزعلش مني
فهد حضنها واكمل طب مش هزعل الجمر بتاعتي هتاكل الشوربه ولالا بقي
ليلي بحزن مبحبهاش
فهد بس هي مفيده ليكي دلوقتي معلش
ليلي اوووف بقي
فهد طب ولو قولتلك علشان خاطري
ليلي بحزن خلاص هاات
فهد باس خدها واكمل ايوه هي دي حبيبت قلبي
بااااااك
فهد بتنهيده مالك يا ليلي
ليلي بانتباه ايه ها لا نا كويسه متقلقش وكلت بعدين قامت دخلت اوضتها
وفهد دخل الاكل المطبخ ودخل لقاها واقفه وماسكه الفون وبتبص لصورته وبتعيط بصمت فتنهد بحزن وراح حضنها من ضهرها وباس رقبتها واكمل بحب مش هتفكي بقي
ليلي بتوتر قفلت الفون واكملت كويسه يا معتز كويسه متقلقش
فهد بتنهيده طيب ياليلي و انا هنزل وهحاول متاخرش عليكي انهارده
ليلي تمام هو ممكن اطلب طلب
فهد باس ايديها واكمل قولي يا حبيبتي
ليلي ممكن اروح لماما
فهد بتنهيده مش عارف مش عايز ازعلك وفي نفس الوقت خايف لميس تعرف انا رايي متنزليش احسن
ليلي بحزن بليز يا معتز انا مخنوقه اوي من قاعده البيت
فهد بتنهيده طب يلا يا ليلي
ليلي بفرح هواا هروح البس وجايه
————————————
في فيلا العامري
نفين بت يا تولين هي روح لسه مصحيتش
تولين لا لسه قالتلي لما ريم تيجي تبقي تصحيهاا
والباب خبط
نفين دي اكيد ريم وفتحت واكملت ازيك يا ريم عامله ايه يا حبيبتي
ريم بحب بخير يا طنط روح صحيت
نفين لا اطلعلها انتي هو عندكم درس
ريم وهي طالعه اه كمان ساعه ليله امتحان
في اوضه روح ريم خبطت محدش رد دخلت لقيت الاوضه فاضيه وسامعه روح بترجع في الحمام
ريم دخلتلها واكملت بخوف مالك يابت فيكي ايه
روح بتعب مش عارفه بس بقالي فتره كده يا ريم ودايخه ومصدعه اوي ومفيش اكل بيفضل في معدتي حتي المذاكره مبقتش قادره اذاكر
ريم بحزن طب يلا نروح الدرس بعدين نفوت علي الصيدليه نجيبلك حاجه بس هي نفسيتك اكبر عامل للي بيحصلك ده يا روح
روح بحزن وتعب يلا يا ريم علشان نلحق الدرس الله يخليكي
وفونها رن وهما نازلين
ريم مين
روح بصت واكملت بحده الزفت وكنسلت
ريم ماتشوفيه عايز ايه
روح بدموع كبري دماغك
نفين صباح الفل
روح صباح النور يلا احنا رايحين الدرس
تولين بستغراب يوسف مجاش يوصلك ليه
روح بضحك فيه وجع اكملت لا يوسف مش فاضي عنده الاهم دلوقتي عن اذنكم
وطلعت هي وريم وركبوا تاكسي علشان يروحوا الدرس
ريم يابنتي ردي مش مبطل رن
روح بحده قولت لا وفصلت الفون خالص
———————————–
عند يوسف
يوسف بحده يا بنت الجزمه يا روح ماشي انا هربيكي علي عدم ردك عليا ده ونزل
في الصالون
قاعده سعاد ومني مع بعض
يوسف بضيق صباح الخير ورايح يمشي وقفته مني
مني حبيبي استني اخد رايك في الفستان بتاعي
يوسف بحده وهو ماشي اكمل ده شئ ميخصنيش انتي حورا في اللي هتلبسيه وخرج ورزع الباب
مني شايفه يا ماما
سعاد بضحك سيبك منه المهم هيبقي لمين في الاخر
مني بس انا مش عاجبني الوضع ده
سعاد هيتعدل خديها من حماتك كلمه
مني ياريت بجد علشان انا تعبت
في الشركه وصل يوسف ودخل مكتب فارس
يوسف غاده بسرعه ورق المشروع علشان مش طايق نفسي عايز اخلص
غاده اوامرك يا فندم وفعلا طلعت جابته ودخلتله
يوسف تمام اتفضلي انتي
غاده تمام يا فندم
وفضل يشتغل وهو مخنوق جدااا
————————————
عند لميس في البار
لميس يعني هو مش قاعد في الفيلا
الراجل اه يا فندم
لميس بستغرب ازاي ده اومال بيروح فين عموما اي جديد بلغني
الراجل تمام يا فندم سلام
لميس سلام
لميس كنت واثقه ان تغيرك ده وراه حاجه يا معتز بس هعرفها
————————————
عند روح وريم بعد الدرس
روح بدوخه بقولك ايه انا مش قادره امشي وقفي تاكسي دلوقتي
ريم بخوف لالا ده احنا هنطلع علي المستشفي
روح يابت لا انا كويسه يلا بس روحيني
ريم وقفت تاكسي ودخلتها وقعدت جمبها واكملت علي اقرب مستشفي ياسطا
السواق حاضر يابنتي
روح بتعب يابنتي لييه مستشفي بقي
ريم بقلق ماانتي مش شايفه منظرك حقك
وبعد شويه وصلوا المستشفي وريم حاسبت السواق وطلعوا
في العياده
ريم بقلق ها يا دكتوره خير طمنينا
الدكتوره بابتسامه قلق علي الفاضي ولا اي حاجه
روح تنهدت بارتياح واكملت الحمدلله
ريم بارتياح الحمدلله يلا قومي ياروح
الدكتوره بضحك مالك خايفه ليه كده كل ده علشان رجعتي ودوختي شويه. كل ده امر طبيعي خالص
روح بخوف طبيعي ازاي يعني
الدكتوره بابتسامه الكشف والتحاليل اللي عملناها اثبتت ان حضرتك حامل في اول الايام يا مدام الف مبرووك
ريم بصدمه ايييه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احباء يجمعهم القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى