روايات

رواية اتفاقية زواج الفصل العشرون 20 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج الفصل العشرون 20 بقلم حبيبة

رواية اتفاقية زواج البارت العشرون

رواية اتفاقية زواج الجزء العشرون

رواية اتفاقية زواج
رواية اتفاقية زواج

رواية اتفاقية زواج الحلقة العشرون

تاني الصبح نور صحيت بتبص لقيت سيف غرقان في النوم فضلت باصه علي ملامحو وبحركه تلقائيه باستو من جبينو
نور ببتسامه: بحبك بس لازم اعذبك شويه عشان تعرف قميتي وقامت عشان تاخد الشاور بتاعها وتجهز الشنط عشان هيرجعو القاهره
نور خلصت الشاور بتاعها ولبست اسدال الصلاة و راحت تصحي سيف
نور بحنيه: سيف يا سيف يلا اصحي
سيف بيفتح عيونو: صباح القمر
نور بخجل: صباح الخير يلا قوم خد شاور وتعالي عشان نصلي سوا
سيف: حاضر
وبالفعل سيف اخد شاور وخرج وصلي هو و نور
نور ببتسامه: تقبل الله
سيف ببتسامه: منا ومنكم يارب
نور: انا جهزت
سيف: تمام يلا هنتحرك دلوقتي

 

نور نزلت هيه وسيف وركبو العربيه
“بعد مرور بعض الوقت”
نور: سيف اقف علي جمب
سيف بقلق: لي يانور انتي تعبانه ولا حاجه
نور: لا اصل شوفت مطعم هناك اهو روح هتلي منو عشر سندوتيشات كده
سيف بصدمه: عشر سندويتشات 😱
نور: حبه صغيره صح طب خلاص خليهم 11
سيف بقله حيله منها: هتكلي ١١سندويتش لوحدك يا نور
نور بتبصلو بطرف عينها: انت هتحسدني ولا اي يا سيف وبعدين الطريق الطويل وانا بجوع بسرعه
سيف بستغراب: مانتي لسه واكله خمس سندويتشات من شويه
نور بغضب طفولي: مليش دعوه جعانه يلا روح هات السندويتشات
سيف: حاضر يا حبيبتي هاروح
نور بطفوله: شاطور يا سيفو
سيف نزل وراح المطعم يجيب السندويتشات سيف رجع ومعاه السندويتشات
سيف: خدي يا ستي السندويتشات وعصير كمان
نور بفرحه الاطفال: انت احلي سيف واخدت السندويتشات وفضلت تاكل بتلزز
سيف فضل يبص عليها وفرحان لفرحتها

“في مكان تاني وبالتحديد في شركه مراد الهواري ”
يجلس مراد بكل شموخ علي مكتبه

 

تطرق السكرتيره الباب
مراد: ادخل
السكرتيره (امل): مراد بيه في واحد بره اسمو الدكتور ادم عاوز حضرتك
مراد بسرعه: دخليه بسرعه
يدخل ادم بهيبته: اهلا مراد بيه
مراد: اهلا دكتور ادم
ادم: خير كنت عاوزني في اي
مراد بمكر: سمعت انك انت وسيف علاقتكو انتهت من ايام الجامعه
ادم بخبث: ايوا وبقينا اعداء
مراد بمكر: حلو سيف الد اعدائي
ادم بخبث: عارف
مراد ببتسامه خبث: اي رأيك نحط ادينا في ادين بعض وندمر سيف
ادم بخبث اكبر: موافق بس عندي سؤال
انت لب بتكره سيف اووي كده
مراد بغل: من واحنا في الثانويه كان شاطر في كل حاجه سواء دراسه او شغل وكل حاجه سيف سيف حتي ابويا ديما يقولي سيف احسن منك سيف بيشتغل مع ابوه وكبر الشركه وانت لسه خايب حتي نور البنت الوحيده اللي حبتها سيف اخدها والصفقات كلها كان بيكسبها عاوز ادمور عاوز انهي اسمو من الوجود
ادم: ياااه ده انت شايل منو اووي
المهم اي هيه الخطه
مراد: هقولك لانو الخطه دي مش احنا لوحدنا في شخص تالت معنا

 

ادم بستغراب: مين الشخص ده
مايا بخبث: انا
ادم بصدمه حاول يدرايها: انتي يا مايا
مش مصدوم انا اصلا عارف انك مبتحبيش سيف
مايا بخبث: اخص عليك يا ادم طبعا بحب سيف بس بحب فلوس سيف اكتر
ادم: تمام اي هيه الخطه
مايا و مراد بصو لبعض بخبث
مراد هقولك:……..
ادم: يا ولاد اللي ده انتو دماغكو سم
مراد بضحك: دي خطه مايا
ادم: تمام هنفذ امتا
مايا: هنتصل بيك ونقولك
ادم: تمام همشي انا بقا
ادم خرج من شركه مراد ركب عربيتو وطلع فونه ورن علي شخص
ادم: عاوز اقابلك ضروري
مجهول…….
ادم: ايوا عارفو
مجهول……..
ادم: تمام هكون هناك في المعاد

(طبعا كلنا فاكرين الدكتور ادم صديق نور اللي راحتلو بتاج)

بس ياتري اي هيه الخطه؟؟؟
ومعقول ادم صديق نور يتفق مع اعداء سيف!!؟؟؟؟
واي العدواه بين ادم وسيف؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاقية زواج)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى