رواية اتفاقية زواج الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة
رواية اتفاقية زواج البارت الرابع عشر
رواية اتفاقية زواج الجزء الرابع عشر
رواية اتفاقية زواج الحلقة الرابعة عشر
عند سيف ونور.. كانو بيتمشو علي البحر
سيف: فاكره يانور وانتي صغيره كنتي بتخافي من البحر جدا
نور: اه وفاكره كمان لما زقتني في البسين وكنت هغرق سبتني وجريت
سيف بحزن: اولا انا مش وقعتك في البسين انتي اللي وقعتي لوحدك تاني حاجه انا جريت عشان انادي بابا عشان يلحقك لاني مكنتش هعرف اطلعك لوحدي
نور بصيتلو بحزن: كنت بتكرهني من واحنا صغرين
سيف اتنهد بحزن: مكنتش بكرهك كنت بس مفكر انك اخدتي امي مني
نور بدموع: انت كنت عارف ماما ليلي كانت بتهتم بيا عشان انا مكنش عندي ام وبابا كان في المستشفي
سيف بندم: اسف يانور بس والله مكنتش بكرهك ولا عمري هكرهك ابدا انا بس…
نور: بس اي يا سيف
سيف: مفيش يا نور يلا نرجع الشاليه
نور رجعت هيه وسيف الشاليه
نور: انا طالعه انام شويه
سيف: تمام انا هفضل هنا هخلص كام حاجه تبع الشغل وهبقا اطلع
نور: ماشي.
“في مكان تاني وبالتحديد داخل شركه مراد الهواري ”
تدخل فتاه بطريقه هماجيه اللي مكتب مراد
مراد بغضب: اللي بيحصل ده
السكرتيره: والله يا مراد بيه حاولت امنعها زقتني ودخلت
مراد: طب روحي انتي علي شغلك
ايه الطريقه اللي داخله بيها دي يا مايا
مايا بغضب: انا ادخل المكان اللي عوزاه بالطريقه اللي عاوزها يا مراد
مراد: خير يا مايا ايه المفجاه اللي مش لطيفه دي
مايا: سيف اتجوز
مراد ببرود: مبروك
مايا بغضب: هو اللي مبورك بقولك سيف اتجوز
مراد ببرود: اعمل اي يعني ميتجوز
مايا بخبث: عارف اتجوز مين
مراد: ميخصنيش مش عاوز اعرف
مايا بمكر وخبث: لا ازاي لازم تعرف…. اتجوز نور حبيبت القلب
مراد بصدمه: ااي نور….. انتي جبتي الكلام ده منين
مايا: ليا طريقتي اعرف بيها
مراد بغضب: مستحيل ياخد نور مش كفايه اخد الصفقه مكان نور ودلوقتي اخدها مستحيل اسيبهالو
مايا بمكر: اي رأيك نعمل اتفاق
مراد: اتفاق اي
مايا: انا اخد سيف مقابل انت تاخد نور
مراد بخبث: حلو ده…. بس ازاي
مايا: هقولك ازاي………….. بس كده اي رأيك
مراد بضحك: ده انتي طلعتي مش سهله يا مايا
مايا بغل: متخلقش اللي يتحدي مايا سيف ده بتاعي وبس
مراد: او مره اعرف انك بتحبي سيف كده…. ولا بتحبي فلوس سيف
مايا بضحك: الاتنين يا عمري
مراد: اتفقنا… هنفذ امتا
مايا: لما يجي الوقت المناسب هقولك
يلا تيكير يا بيبي
مراد لنفسه: هندمك يا سيف عشان فكرت تاخد حاجه مراد عاوزها……. استوب نعرف مين دول
(مراد الهواري 28سنه اكبر عدو لسيف وبيحب نور شاب وسيم عيونو عسلي وطويل القامه عندو عضلات بتخليه يسحر اي بنت
بس طبعا مش احلا من سيف
مايا الحسيني بتحب سيف او بمعني اصح بتحب فلوس سيف طماعه عندها حب تملك لاي حاجه وبتكره نور هيه جميله بس كلو فيك وعمليات تجميل)
“عند نور وسيف ”
نور طلعت الاوضه دخلت تاخد شاور
نور: يا غبيه نسيت اخد هدوم معيا ياربي هطلع ازاي كده…. اه افتكرت سيف قال انو عندو شغل ومش هيطلع دلوقتي
نور خرجت بتبص في الاوضه ملقتش حد راحت خارجه وهيه لفه الفوطه عليها وسايبه شعرها
فجأه الباب اتفتح
سيف بصدمه من منظر نور اللي مثير جدا
نور: سيف انت ايه اللي جابك
سيف بلع ريقه: ان.. انا جيت عشان اقولك هنتعشا تحت
نور بكسوف: طيب يا سيف روح وانا هاجي وراك
سيف بداء يقرب من نور وهيه ترجع وسيف يقرب وهيه ترجع لحد ما خبطت في الحيطه وسيف قرب اكتر
ونور مكسوفه ومش عارفه تعمل اي
سيف بتوهان بيقرب منها: انتي حلوه اووي يا نور
نور بتوتر: سيف ابعد
سيف سرحان فيها وقرب وطبع قبله علي رقبتها
نور بدأت انفسها تبقا عاليه من قرب سيف ليها
وسيف دفن رأسه في عنقها يشم ريحتها اللي بتسحرو
نور بكسوف وتوتر: سيف ابعد ارجوك
سيف بتوهان: هممممم… لا متقوليش ابعد يا نور
نور بدات تخاف لما لقيتو قرب اكتر
نور بخوف: سيف عشان خاطري ابعد
سيف:……..
نور بدموع: سيف ارجوك ابعد
سيف لما حس بدموعها انتبه لنفسو وبعد
سيف وهو بينهج: انا اسف يا نور اسف
نور بدموع: متعملش كده تاني
سيف زعل عشان خوفها منو: انا اسف متعطيش يا نور… سيف قرب منها ومسح دموعها
سيف: هستناكي تحت
نور هزت دماغها بمعني ماشي
سيف نزل وساب نور في الاوضه
سيف لنفسه: غبي يارب سيف خوفتها منك
بس مردتش اتحكم في نفسي ببقي ضعيف وانا معها اهدي يا سيف لازم متخوفهاش منك تاني
“عند نور في الاوضه ”
نور واقفه قدام المرايا بتبص علي اثار القلبه بتاعت سيف وقلبها بيدق بشده
نور: لي بيدق كده ليه
مش عوزه اضعف قدامو تاني فوقي يا نور كلها فتره وهتنفصلو……. انتي نسيتي اللي حصل زمان
……
يا تري الللي حصل زمان بين نور وسيف؟؟؟
وايه هيه خطه مايا و مراد؟؟؟
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اتفاقية زواج)