رواية ابن عمي الفصل الخامس 5 بقلم أميرة محمود
رواية ابن عمي الجزء الخامس
رواية ابن عمي البارت الخامس
رواية ابن عمي الحلقة الخامسة
أنا عمرى ماكنت اتخيل اني اتجوز واحد مغتصبني كل عروسه بتبقي طايره من الفرحه عشان هتكون بيت جديد وانا البيت خربان قبل مايتبني
جودي ، معلش ياقلبي ده قدر ومكتوب والله اخويا محترم جدا هو اي نعم بينكفني عالطول بس والله محترم اكيد في حاجه غلط
احمد وقف معاهم نور لو سمحتي اسمعيني والله أنا كنت ضحيه لبنت سفله حبت تنتقم من هايدي وتكسر مناخيرها بس اجت فيكي انتي
نور، يعني انت تقصد ايه تقصد انك كسرت مناخيري
احمد ،والله مااقصد حاجه والله أنا آسف
جودي، اهدوا ياجماعه والله هتتحل صدقوني
نور، هتتحل بأني اتجوز واحد كل مااشوفه افتكر أنه كان سبب في تدمير حياتي
احمد ، طيب بصي ده ورق التحليل بتاع العصير خديه اقريه
نور مسكت الورقه قطعتها تحب اعملك زيها عند اي دكتور صحبي
احمد، انتي مش عايزه تصدقيني اصلا ليه
جودي امشي امشي دي الوقت يااحمد مش عايزين المشكله حد يسمع بيها
سمعها ادهم وكان لسه جاي من الشغل
ادهم، خير مشكله ايه كفانا الشر
جودي ، بلقلقه مممشكله اه الابله نور مش عايزه تروح معايا تجيب الفستان ومصممه تروح مع احمد تنقيه ع زوقه
ادهم، هي دي مشكله يعني طب ماهما حرين خلتيها مشكله ليه
جودى،. أنا هروح اجيب الفستان لوحدي يعني
ادهم ، تحبي اجي معاكي
احمد، تيجي معاها فين يابابا
نور اتغاظت أنه غيران ع اخته من اخوها وهي عادي اللي حصلها
نور، طب خلاص ماشي يا ادهومتي روح مع جودي وانا وأحمد هنروح سوا
احمد بصلها بغل وجودي فرحت أنها هتخليهم يقربوا من بعض وفرحت اكتر بادهم أنه هيجي معاها وبعدين بصت لاحمد لقيته لسه بيبصلها عملت نفسها مش شايفاه
احمد، خلاص نروح كلنا مع بعض
ادهم، تمام هتروحوا امتي
جودي، عندها نغير هدومنا اهو حالا
لبسوا ونزلو وراحوا مول ينقوا الفساتين
صحبت المحل، هنا موجود فساتين زفاف والدور اللي فوقينا فيه السهره
ادهم ، خلاص يانور نقي انتي وأحمد اللي يعجبكو وانا هطلع مع جودي
احمد ، لا استني نطلع مع بعض كلنا
نور،. لا اطلع انت يا قلبي مع جودي وانا هنا مع احمد
ادهم اخد جودي وطلعوا الدور اللي فوق
ادهم ، اي رايك في ده
جودي، الله جميل جدا وحتي لونه روعه وهي جواها أنا مبكرهش قد الاحمر
ادهم ، طب ادخلي قسيه كده
جودي ماشي
خرجت جودي بالفستان الاحمر وكان مجسم ومنفوش من بعد الركبه وديله طويل وادهم كان عطيها ضهره جودي ندهت عليه بيلفلها وقف سرح فيها ايه ده
جودي ، وحش
ادهم ، ده جامد
جودي ، يعني اخده
ادهم ، اكيد طبعا بس ده هديه مني
جودي، لا بابا عطيني فلوس اشترى بيها
ادهم، أنا قولت كلمه وكلمتي تتسمع فاهمه
جودي خافت لما برقلها وزعق وقالت له ماشي ماشي.
ادهم ضحك وقال ناس مبتجيش غير بالعين الحمرا
احمد تحت بيقول لنور في حاجه عجبتك
نور،. ملكش دعوه
احمد ضرب رائده الحيطه وقال يارب صبرني
نور ندهت لصاحبه الاتيليه لوسمحتي ممكن اشوف ده
احمد اضايق أنها مأخدتش رأيه
دخلت تقيس الفستان وخرجت بيه كانت جودي وادهم بره
نور ،اي رايك ياجودي.
جودي، ده جامد جدا ايه الجمال ده روعه بجد
بعدين سالت احمد عشان ادهم مياخودش باله أن فيه حاجه
احمد اي رايك
احمد رد وهو متضايق من تصرفها جميل
ادهم ، جميل جدا ياقلبي هتعملي ايه
نور تمام هاخده خلاص
وروحوا وكانت الفرحه ماليه عين جودي أما نور نظره حسره في عينيها بتحاول تداريها من اخوها عشان مايخدش باله
جاء يوم الفرح
.جودي ، الميكب ارتيست اجت يا نور اجهزي
أحمد جاء ياخذ نور وينزل بها لاسفل فله الحاج محمود عشان الفرح كان بالاسفل
احمد خبط ع الباب
الميكب ارتيست ، غموا عنيه عشان نعملها مفجأه
نور، مش لازم الكلام ده
جودي ، بس يابنتي خلي الليله تعدي ع خير
غموا عين احمد ودخل لنور وفجأه نور وقفت قدامه شالو الرباط اللي ع عنيه
احمد جاله ذهول مين دي
الكل قعد يضحك
احمد، بجد والله قمر وراح بيسها من جبينها
نور سابته عشان خاطر اللي واقفين
نور نزلت ووراها جودي لقت ادهم في وشها
ادهم ،ماهو لو مكنتش أنا اللي منقي الفستان كنت قولت انك حوريه من الجنه عالارض
جودي، ميرسي لحضرتك
ادهم😏😏حضرتك
جودي ، عن اذنك عشان هقعد مع بابا وماما
ادهم ،ماشي
الفرح خلص عالخير وأحمد ونور طلعو غرفتهم اللي هي كانت غرفه نور
احمد، دي اوضتك
نور، بص بقي أنا سكتالك من الصبح لو مش هتبطل كلام ممكن اعرف اخرسك كويس
احمد ، تخرسيني لا وعلي ايه تعالي اديني قلمين
نور، اتمسي احسنلك
احمد ، طيب انا داخل الحمام اخد شاور
نور مردتش عليه
احمد جه يخرج لقي الباب مسكوك عليه
احمد ، افتحي يابنتي
نور ، استني دقيقه وهفتحلك غيرت هدومها وفتحت له الباب وسابته ودخلت تنام ع السرير
احمد لسه جاي ينام جنبها
نور، انت هتنام فين
احمد، جنبك
، لا عالارض مش جنبي
، أنا جوزك عادي اني انام جنبك
، أنا مش مرات حد أنا لا انفعك ولا انفع غيرك
،ماشي خلاص ياستي هتزفت عالارض
احمد نام عالارض وبعد مانام نور قعدت تبص عليه وسرحت
نور في سرها، معقول ده احمد اللي اول ما شفته كان نفسي اتجوز واحد يحبني زي ماكان بيحب هنا ده لسه صوره معاها عالفيس أنا مش قادره اصدق اللي حصلي بس بردك انا متاكده أن احمد يومها مكنش طبيعي اكيد هو مظلوم ولو قلبي مكنش مصدق أنه مظلوم مكنتش اتجوزته أنا حبيت لون عيني بسببه حبيت كل حاجه في وشي بسببه بس مش ممكن هحبه عشان هو ملك حد تاني أنا غلطه وبتتصلح وبس
لا بس انا حاسه اني بظلمه مااللي بعمله فيه انا خايفه يكون الاحساس ده يكون حب ليه انا بجد نفسي احضنك وانام في حضنك أنا ايه ده فوقي يانور فوقي احمد بيحب هنا وهيرجعلها انتي تصليح غلطه ونامت نور والحزن كابلي قلبها
ياترى ايه اللي هيحصل مع جودي وهيخليها طايره من الفرحه وايه الكارثه اللي هتحصل البارت الجاي
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابن عمي)