روايات

رواية ابني ومراتي (وحبيبتي) الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد

رواية ابني ومراتي (وحبيبتي) الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد

رواية ابني ومراتي (وحبيبتي) الجزء الأول

رواية ابني ومراتي (وحبيبتي) البارت الأول

ابني ومراتي (وحبيبتي)
ابني ومراتي (وحبيبتي)

رواية ابني ومراتي (وحبيبتي) الحلقة الأولى

يعني ايه يا بوي اتجوز

الاب …يغضب يعني هنفضل كده طول عمرك

منذر….اه هفضل كده وياريت محدش يتكلم في الموضوع ده وبالذات جمب حنين وجبل

الاب…بغضب هو ده اللي انا بتكلم فيه ليه ساعه علي شان جبل وحنين محتجين ام ايه انت مش بتفهم

منذر….ههههههه وهي اللي انت هتجيبه هتكون ام

الاب…اه انا متاكده منها هتكون ام انت شايف غير كده

منذر…يضحك بعلو صوته مستحيل واحده هتكون ام لي عيال غيرها انت بتضحك علي نفسك يا بوي

الاب…يضربه بغضب اخرس مش عايز اسمك كلمه تاني
وكتب الكتاب بكره

جبل..وحنين يقفون علي السلم وينظرون الي الجميع ويبكو ويطلع بسرعه الي الاعلي

جبل…ويترمي في حضن أخته اللي تكبره بي سنه يعني كده نحنا هيكون معانا مرات اب شريره صح

حنين…ليه بتقول كده يا عمري وتمشي يدها علي شعره يمكن تكون حلو وطيبه

شروق خالد

جبل…لا انتي شوفتي سندريلا مرات أبوها كانت عامله ايه فيها

لا انا همشي من هنا ويجري يمسك الألعاب بتاعته وبعضهم في شنطه ورقيه

حنين…تجرب عليه اسكت مش كده بابا لو عرف أن احنا سمعنا جدو هيزعل اوي تعالي ننام ولمه نشوف مين اللي هتكون مرات بابا دي

جبل…لا هتضربني هتحبسني ذي سندريلا ويجري يستحبه في الدولاب وهو يبكي

في الأسفل

منذر…لا يا بوي مستحيل اتجوز بت البواب ده شايفه نفسها علي شان خدت كليه وعرفت تتكلم كلمتين علي بعض
ويترك المكان ويمشي

شروق خالد

عجبك اللي عملته ده يا حسين عجبك لمه ابنك يكسر كلمتك وانت عارف انه مستحيل يتجوز بعد مراته اهو عاده علي موتها 10سنين في حاجة اتغيرت غير انه بتحطيم يوم بعد يوم

حسين..علي شان كده ابني مش عاجبني ولا العيال لازم اشوف ليه طريقة علي شان يطلع من اللي هو فيه

علي جنب اخر

يمني ..تجرب في المكان بفرحه يعني انا هتجوز منذر ابن الأكابر ياااااااا احمدك يا رب

محمد….اهدي لا البيه يسمعك يا بت الكلب يقول ايه علينا

مني الأم…..بس ده معاه عيلين يا محمد

يمني…بتكفير انا هخلص منهم بس اروح والاول أخليهم
كلهم يحبنوني بعدين اعمل اللي انا عايزه

محمد..يعني هو البيه هيبص لبيتك ليه من قلت البنات يعني

يمني..بفرحه مش مشكله العيال يما وتجري تنظر من شباك البيت اللي في الجنينه علي اوضه منذر

اخيرا يا حلم عالي هكون عندك وهوصل ليك

في صباح يوم جديد

عند جبل وحنين في الغرفه بتاعتهم

انا همشي يا حنين من هنا مش هقعد ولا لحظه عشان خاطر المراه الشريره دي اول هتضربني ويبكي في حضن اخته

مين قال كده يا جبل يا حبيبي ما تخافش انا معاك مفيش حد يقدر يعمل لك حاجه

جبل وهو يستمر في البكاء لا انا همشي يعني همشي ومش هقول لبابا ولا اي حد انا هاجي في الليل وههرب مش هستنى لما بابا ولا هي يضربوني ويحبسوا لنا في الاوضه في الضلمه

شروق خالد

انت بتقولي ايه انا مستحيل اروح الصعيد ده عارفه يعني ايه مستحيل واذا كان على اي حاجه ليا هناك في البلد انا مش عايزاها علشان اروح هناك في الصعيد عشان خاطر يتحكموا فيا وفي كل تصرفاته في حياتي ويتجوزوني من عندهم من الصعيد هناك لا يا امي اذا كنت عايزه تروحي روحي انت وحدك انا مستحيل احط خطوه هناك انا عايشه حياتي هنا مستقره وبروح الكليه وبرجع اخر اليوم بروح المستشفى ايه انا حياتي كده مستمتعة بيها اروح هناك اليوم كله يا ابقى اخدم تحت البهايم يبقى اشوف طلبات الباشا لا يا امي اذا كنت هتروحي انت روحي وانا على عيني وعلى راسي اوصلك لغايه البلد هناك لكن ادخل البلد عندهم لا والف لا هوصلك اول البلد وانت حره
شروق خالد

يا بنت حرام عليك تعب قلبي لغايه هنا احنا ايه فضلنا في البلد دي بعد ابوك ما مات ايه فاضل لنا ثاني حياتنا كلها اتدمرت كفايه بقى خلينا نرجع لحياتنا ونبقى وسط ناسنا كفايه بقى تعب قلب كفايه بقى شغل ومرمطه للمكان لمكان حرام عليك تطلع اول يوم تروحي كليتك وتيجي اخر اليوم تروح المستشفى تشتغلي فيها حرام عليك يا بنت انت صعبانه عليا قوي

شروق خالد

اميره وهي تمساك جميع اغراضها من على الترابيزه والمفتاح بتاع الدراجه الناريه وتخرج من المنزل حياتي يا امي دي وانا مستمتعه بيها سلام يا امي ا

لام وهي تصرخ فيها هتفضل لغايه امتى عايشه بدور الولد ده ارجعي هنا بقول لك انت يا بنت يا اميره

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ابني ومراتي (وحبيبتي))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى