روايات

رواية مهرة العز الفصل العاشر 10 بقلم مريم

رواية مهرة العز الفصل العاشر 10 بقلم مريم

رواية مهرة العز الجزء العاشر

رواية مهرة العز البارت العاشر

رواية مهرة العز الحلقة العاشرة

اسفه انو نزل متأخر…بس لسه صاحيه من النوم😂
هديه بابتسامه مسكتها وقالت:الله….دي حلوة اوي…مين دي
عز لف وشه ولقاها ماسكه صورة سلمى …..
عز بغضب راح عندها وشد منها الصورة وقالها بعد كده ايدك متتمدش على حاجه تخصني او تخص اي حد في البيت ده فاااهمه…
هديه بدموع:طب انا عملت اي…..انا بس شوفتها ف عجبتني…..بسألك عادي
عز بغضب:وانتي تمسكيها او تسألي ليه….هي حاجه تخصك…
هديه بدموع هزت راسها وقالت:انا اسفه مش هتتكرر تاني………………….بس تعرف انا اللي غلطانه اني رجعت معاك تاني..مكنش ينفع ارجع تاني انا غبيه…..لان انا معملتش حاجه تستاهل كل اللي انت عملته ده…..مسحت دموعها وقالت …….بس انا عارفه انت بتعمل كده ليه….انت بتتحجج ب اي حاجه وخلاص ومش عايزني هنا….وجبتني بس عشان خاطر مامتك مش اكتر…..بس انا هريحك وامشي ومش هتشوف وشي تاني….ولفت وشها وجايه تمشي لسه…لقت اللي بيشدها ليه….ومسكها من دراعها وقربها ليه..وبص في عيونها وقال:غلط…………….كل اللي انتي قولتيه غلط….انا لو مش عايزك هنا مكنتش خليتك قعدتي ثانيه واحدة في البيت ده….قاطعته هديه بدموع
هديه:اومال ليه بتعاملني كده ليه…….
عز بتنهيدة حااارة:عشان انتي مش بتسمعي الكلام….ده اولا…..ثانيا بقى وده الأهم ان انا مبحبش حد يتدخل في خصوصياتي ……مبحبش حد يلمس حاجه تخصني
فاهمه…
هديه بعيون وارمه من الدموع اكتفت ان تهز راسها ب اه
عز فضل باصص في عيونها شويه وبعدها قال عجبك كده عيونك……افرضي لو كان حصلها حاجه….انتي كده من أقل حاجه بتعيطي….
هديه:مهو انت مش بتشوف نفسك بتبقى عامل ازاي وانت بتبهدلني ……
عز باستغراب:للدرجه دي ببقى شرير
هديه هزت راسها وقالت:ووِحش كمان….
عز ضحك عليها وقال:يااه…..للدرجه دي شايله مني
هديه:واكتر كمان
عز بابتسامه:خلاص ياستي حقك عليا….خالصه كده
هديه بابتسامه:اه…..لا لا لا مش خالصه….رجعت في كلامي….
عز بتنهيدة:اومال عايزة اي
هديه بابتسامه خبيثه:شوكولاته
عز رفع حاجبه وقال:نعم
هديه:شوكولاتة….لو عايزني اسامحك هاتلي شوكولاته
عز بتكبر:انشا الله عنك ما سامحتيني…..انتي هبله يابت عايزاني اروح اجيب شوكولاته…..دي عمرها ما حصلت في تاريخ عز المنشاوي
هديه بغيظ:امممم خلاص….ده انت رخم
عز برفع حاجب:نعم….انا اي
هديه بخوف وجرت على برا:مفيش مش قولت حاجه
عز ضحك على طريقتها…ولسه هياخد حاجته ويمشي…هديه دخلت تاني وقالتله
هديه:معلش ممكن سؤال…وياريت ما تحرجني….وتجاوب….والنبييييي
عز بتنهيدة:هه اتفضلي
هديه ببرائه زي الاطفال:مش هتقولي بقى مين القمر اللي كانت في الصورة دي
عز ابتسم على شكلها وقال:دي كانت مراتي الله يرحمها
هديه بشهقه:هاااااا…..انت كنت متجوز
عز باستغراب:فيها اي
هديه:لا مفيش بس استغربت بس….بس هي ماتت ازاي
عز بحزن لما افتكر:مفيش….يلا اتفضلي اخرجي
هديه بزعل عليه:الله يرحمها يارب…وخرجت
عز بص على طيفها…….واتنهد وخد حاجته ومشى
بقلمي مريم حسين
تحت هديه نزلت ليهم…..ولقتهم قاعدين في الصالون
هديه بابتسامه:صباح الخير
نجوى واحمد:صباح النور
هديه راحت قعدت:ها قاعدين بقى بتعملوا اي
احمد:مفيش كنا قاعدين بنتغزل فيك ياقمر
هديه ضحكت وصوت ضحكتها وصل لعز وهو نازل من على السلم…..
عز ببرود كالمعتاد:اظن مش فاتحينها كباريه عشان صوت الضحك ده
هديه بصتله بغيظ وسكتت…
احمد حب يغيظه:في اي ياعز كباريه اي وبتاع اي….ده انا بقولها انا هجيبلك حته عريس قمر….ففرحت…وضحكت كده….مش مستاهله..انك تقفلها من الدنيا كده
هديه بصتله بصدمه…وسكتت…
عز بغضب مكتوم:اممممم وانت تجيبلها عريس ليه هي بنتك اوحتى قريبتك……وكمان احنا منعرفش عنها حاجه..ما ممكن تطلع متجوزة….احنا اي عرفنا.. هي هنا عشان تتعالج مش عشان الضحك والمسخرة…
هديه زعلت من كلامه وقالت بزعل:احم…عن اذنكوا هطلع اريح فوق شويه….ومشت من قدامه وهو بيبص عليها وفي اللحظه دي قلبه وجعه ومش عارف ليه…المهم…
عز:احم احم….انا همشي بقى عشان عندي مهمه وسابهم ومشي….
نجوى بحزن:مش عارفه البنت دي عامله له اي…يفضل كل شويه يجرحها بالكلام….شوفتها زعلت وقامت ازاي
احمد بحزن:شوفتها…………..اطلعي كلميها…
نجوى:انا اصلا كنت هقوم…..
بقلمي مريم حسين
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
شمس:متأكدة ان الراجل قالك شافها هنا….
رفيف بحزن:ايوة
شمس قعدت شويه حزينه وبعدين جاتلها فكرة وقالت بسرعه طب اي رأيك نروح نشوف الكاميرات اللي في الشارع هنا…..مش ده شارع عمومي ….اكيد هيبقى في كاميرات….
رفيف بفرحه:طيب يلا بسرعه……بس هنروح لمين
شمس بتكبر كالعادة:هه….تعالي ورايا…
رفيف بغيظ:اللهم طولك ياروح….
وهما ماشيين فون شمس رن…
شمس بتوتر:احم احم…..ايوة ياماما
عبير بغضب:انتي فين
شمس:ها…..اه مفيش دي ياسمين صحبتي قالتلي على مدرس عربي جديد…..كنت راحه اشوفه…عشان هحجز عنده…
عبير بشك:امممم….طب اديني ياسمين
شمس بتوتر اكبر:لا مهو خلاص احنا حجزنا وهي روحت وانا في الطريق راجعه اهو…
عبير:تمام…..متتاخريش
شمس:حاضر……سلام
رفيف:مالك كذبتي عليها ليه
شمس بحزن:عشان ماما لو عرفت ان انا…..وبعدين انتي مالك ملكيش دعوة….ويلا عشان مش نتأخر
رفيف في سرها:دي بحالات دي ولا اي
وصلوا لمكان كاميرات المراقبه…ودخلوا
رفيف:احم احم……السلام عليكم
الراجل:وعليكم والسلام
رفيف:بص ياعمو…احنا عايزين نشوف كاميرات المراقبه بتاعت يوم التلات بتاع اول امبارح
الراجل:انت اسف يابنتي….محدش بيشوف الكاميرات…لأنها خصوصيه..
رفيف بحزن:انا عارفه والله بس اختنا مختفيه من يوم التلات ومش عارفين عنها حاجه
الراجل بحزن:اسف والله…..بس هاتوا اذن من النيابه وانتي تشوفي الكاميرات غير كده لا
شمس بعياط هيستيري اول مرة رفيف تشوفها كده
شمس:ازاي ياعمو…..لا والنبي عشان خاطري والنبي ياعمو اختي مختفيه بقالها يومين ومحدش يعرف عنها حاجه….والنبي ياعمو…طب انت حط نفسك مكان بابا لو بنتك اختفت ومش لاقي ليها أثر هتعمل اي…والنبي ياعمو احنا قولنا للبوليس ومش لاقيها خالص…انت اخر امل لينا ياعموا والنبي ماترفض
الراجل كان هيعيط من كلامها وقال طيب ٥ دقايق بس
رفيف بفرحة:تمام تمام
الراجل:كنتوا الساعه كام
شمس بتذكر:كنا حوالي ١٠كده
الراجل فتح الكاميرات على يوم التلات الساعه ١٠ وفضل قاعدين شويه مفيش حاجه وبعدين لقوا مهرة بتجري….
شمس بفرحه:اهي اهي…..مهرة اهي
الراجل:استني عشان نعرف هي راحت فين
وفجأه بدون مقدمات اتصدموا لما العربيه جت وخبطت مهرة ومهرة وقعت على الأرض سايحه في دمها
رفيف بعياط:والنبي ياعمو….شوف رقم العربيه بتاعت الشاب اللي خبطها وخدها ومشى ده
الراجل بحزن:انا اسف يابنتي احنا كنا بليل وزي ما انتي شايفه الدنيا كانت ضلمه ورقم العربيه مش باين
شمس بعياط وغضب:يعني اي….يعني احنا مش هنعرف اختي اخدها وراحت فين
الراجل:اختك لو كانت عايشه او فايقه اكيد كانت كلمتكوا….بس الظاهر ان هي قاطعته شمس
شمس بغضب:متكملش….انا اختي عايشه…فاااااهم
ايوة عايشه واكيد هترجع….المهم عرفنا هي حصلها اي..اكيد اخدها على أقرب مستشفى….احنا لازم نروح هناك ونسأل عليها اكيد هنلاقيها
شكرا ياعموا مش هنسى ليك المعروف ده ابدا…يلا يارفيف….ومشوا رايحين على أقرب مستشفى ودخلوا سالوا عليها وطلعوا صورتها وطبعا محدش عارف حاجه ولا حد فادهم في اي حاجه
وهما خارجين من المستشفى
رفيف بحزن:ياربي….هيكون اخدها وراح فين..دي أقرب مستشفى اكيد مش هيروح مكان بعيد….
شمس وهي بتذكر كلام امها عن الأعضاء…
شمس بشهقه:هاااااا….معقول يكون اخد اعضائها زي ما ماما قالت
رفيف بصت ليها وقالت بغضب: ايه اللي انتي بتقوليه ده…هو صحيح ملامحه مش باينه عشان كنا بليل…بس باين عليه محترم وابن ناس…اكيد مش هيعمل حاجه زي دي
شمس بحزن:طب هتكون فين ياربي……طب افرضي لو راح بيها على مستشفى تانيه…
رفيف:المشكله ان دي أقرب مستشفى….ومفيش مستشفى تانيه قريبه غير المستشفى الخاص اللي قدام شويه واكيد يعني مش هيوديها مستشفى خاص
شمس وهي بتمشي:وانتي اي عرفك….ده باين عليه غني وممكن راح بيها على هناك…..يلا عشان مش نتأخر
ووصلوا بالفعل على المستشفى اللي كانت مهرة فيها
وطبعا عشانها خاصه….مش هيسالوا غير موظفه الاستقبال….وطبعا موظفه الاستقبال بتاعت الصبح غير بتاعت بنهار….(ماهي خاصه بقى😂😂) بقلمي مريم حسين
رفيف:احم..السلام عليكم
الموظفه:وعليكم السلام….تأمروا ب اي حاجه
رفيف:ايوة….كنا جاين نقول لحضرتك مفيش حجز هنا ب اسم مجهول يعني جاي ومش عارفين اسموا
موظفه الاستقبال:من يوم اي
شمس:التلات
موظفه الاستقبال دورت وملقتش حجز ب اسم مجهول الهويه وقالت :لا مفيش…انا دورت من يوم التلات لحد الان….مفيش وكمان دي خاص يعني اللي بيدخل بيدفع
رفيف طلعت صورتها:طب مشوفتيش دي هنا….
موظفه الاستقبال بتذكر:اممممم…….لا…انا اسفه
وخرجت شمس ورفيف بياس وهيروحوا علي البيت
رفيف:انا حاسه اننا وصلنا لطرف الخيط
شمس:ازاي احنامش لاقينها خالص
رفيف:بس على الأقل عرفنا هي حصلها اي
شمس بحزن:ياترى هي كويسه
رفيف:اكيد انشاء الله
شمس:انا مش عارفه اقول لبابا ازاي
رفيف :متحكيش حاجه
هرن عليه انا واقوله على كل حاجه
شمس:حاضر……..باي
رفيف:باي
بقلمي مريم حسين
(طبعا انتوا عايزين تعرفوا الموظفه مش لقت اسم مجهول الهويه ليه….طبعا عشان لما عز اخدها ودخل وعز معروووف جدا…ف الموظفه بتاعت بليل..كتبتها تبع عز…يعني كتبت اسم المريض تبع عز المنشاوى والموظفه التانيه مش هيجي في بالها خالص …وكمان لما عز عمل إجراءات الخروج عملها مع الموظفه دي…بس كان لوحده مهرة مش كانت معاه..عشان كده الموظفه مش شافتها……واي خدمه😂😂)
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
نجوى كانت طلعت لهديه
نجوى بحزن:مالك يا هديه….انتي هتاخدي على كلام الواد الأهبل ده….ملكيش.دعوة بيه…ده حمار
هديه:بس هو كلامه صح….انتوا مش تعرفوا اي حاجه عني…وانا هنا ضيفه وبس و….قاطعتها نجوى
نجوى:اي اللي انتي بتقوليه ده….متكمليش انتي هنا بنتي مش ضيفه….وبعد كده ملكيش دعوة ب اي حاجه يقولها فاهمه
هديه بابتسامه:حاضر فاهمه…
نجوى بابتسامه:ايوة كده لازم الواحد يتحايل عشان يشوف الغمازة دي ولا اي
هديه ضحكت….وفضلوا يتكلموا سوا….
بقلمي مريم حسين
🦋♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎🦋
عند عز كان في عربيته وبيراقب واحد والراجل ده دخل مكان مهجور كده شويه…..عز نزل من عربيته ومشى وراه..ومسك المسدس،،،، وجهزه…ودخل وراه وبعدين مش لاقيه…..شويه وعز حس ان في حد وراه
بدون مقدمات عز لف بسرعه البرق ومسك ايد الراجل وشال من ايده المسدس وفضل ينزل ضرب،،،، فيه…وعز يقوله فين الباقي…والراجل مش عايز ينطق لحد ماعز اتعصب منه وطلع المسدس،،، وقاله تمام مش هتتكلم…خايف عليهم بقى ماشي وهووووب…ضربه،،، في رجله 😂
الراجل بوجع:آآآآآآه خلاااااص هقول هقول….ولسه هيتكلم واحد جه وضرب عز بالنار،،،، في دراعه…
عز:ااااه ولف ليه واخد منه المسدس،،،، بالعافيه ونزل ضرب،،، فيه لحد ما الراجل اغمى عليه…
عز للراجل الاول:هه قول يلا
الراجل بخوف: ح…حاضر…هما في مول ال…….
عز ضربه في رجله وقال:بيعملوا اي في المول
الراجل:هيفجروا متفجرات هناك
عز خرج بسرعه لان مفيش وقت ورن على حد يجي ياخد الاتنين دول….وراح على المول….عز دخل المول وفضل يدور بعنيه على اي حد يكون غريب غير الناس
وملقاش حد….بعدين دخل اوضه المراقبه لقى الموظف مربوط….فكه وفضل يدور عليهم في الكاميرات لحد ما لقاهم….واتصل بالمخابرات…عشان تيجي تقبض عليهم
عز دخل بسرعه في الاوضه اللي كان الراجل فيها وبيزرع المتفجرات ودخل عليه ومسكه من ياقه قميصه وفضل يضرب،،، فيه والراجل في الاخر ضرب ،،،عز في دراعه اللي بيوجعه وعز وقع على الأرض والراجل جاب المسدس،،ولسه هيضربه،،…..الباب اتفتح ودخل البوليس وقبض عليه وعلى باقي الخليه اللي كانت فوق على السطح وجابوا مختصين ووقفوا المتفجرات بسرعه
وعز قام بوجع…..وبعد شويه في المكتب بتاع عز
اسر:اهلا بالبطل……سيادة اللوا ايمن عايزك في مكتبه
عز قام ولسه هيخرج اسر وقفه وقاله بعد ما تخرج من عنده تعالى نروح المستشفى عشان يعقموا الجرح ..
عز:ملوش لزوم…الرصاصه،،، انشالت
اسر:لا…لازم تتعقم….خلص يلا وتعالى
المهم عز دخل ل اللوا…
اللوا بابتسامه:اخبارك اي يابطل
عز بابتسامه:تمام يافندم
اللوا:طبعا جبتك عشان اشكرك يا سيادة المقدم…
عز بفرحه:مقدم …انا بقيت مقدم
اللوا بابتسامه:طبعا انت تستاهل كل خير وبالمناسبة السعيدة دي ليك اجازة لمدة أسبوع لحد ما دراعك يبقى كويس….
عز فرح وشكره وخرج ومشى قبل ما أسر يشوفه وياخده المستشفى…….ركب عربيته وراح على البيت كانوا حوالي الساعه ٨ بليل….بقلمي مريم حسين
عز ركن عربيته ودخل الفيلا ومكنش فيه حد خالص…حمد ربنا ان مفيش حد عشان هيفتحوا مواضيع بسبب دراعه….المهم عز طالع على السلم وهديه كانت نازله عشان تشرب وهي نازله خبطت في عز…وعز مسكها قبل ما تقع
عز:مش تاخدي بالك….
هديه لسه هتتكلم بصت على دراعه وقالت بصدمه
هديه بصدمه:😳😳

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية مهرة العز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى