روايات

رواية أين المأمن الفصل الثاني 2 بقلم هاجر نورالدين

رواية أين المأمن الفصل الثاني 2 بقلم هاجر نورالدين

رواية أين المأمن الجزء الثاني

رواية أين المأمن البارت الثاني

رواية أين المأمن
رواية أين المأمن

رواية أين المأمن الحلقة الثانية

بصيتلها بصد*مة وقولت:

_إنتي بتقولي إي ياماما

بصتلي بإستحقار وقالت:

=متنطقيش كلمة ماما دي تاني أنا لو أطول كنت أتبريت منك

خرج بابا من وراها وقال بأستغراب:

_في أي، إي الزعيق دا و واقفة علي الباب وبتعيطي كدا ليه يابنتي

جريت في حضن بابا وأنا بعيط في حضنه كالعادة من قسوة الدنيا عليا عيطت بحرقة وهو مكنش بيتكلم كان بيطبطب عليا بس لحد ما أخلص وأفضي الطاقة السلبية اللي فيا وقد إي كلنا بنحتاج الأب دا في حياتنا، خلصت عياط وبعديت عنه مسكني من أيدي بحنية وقفل الباب ودخلنا قعدنا في أوضتي قعد قدامي وسألني بإبتسامة حنينة وقال:

_مالك ياحبيبتي

بصيتله بكسرة قلب ونفس وقولت:

=طلقني يابابا، طلقني وأتجوز واحدة تانيه

قام بابا وقف من الصد*مة وقال بغضب وعدم إستعياب:

_أنتي بتقولي اي

=دا اللي حصل يابابا

_إزاي يعني?

إبتسمت بسخرية وقولت:

=مكنش بيحبني أصلًا يابابا كان بيستغلني عشان يوصل لـ حبيبته

_إزاي دا مش فاهم

=ولا أنا فاهمة، أنا بس كل اللي كنت عايزاه أنه ميطلقنيش بسبب اللي هتعمله ماما فيا وكلام الناس ولإني للأسف..بحبه جدًا يابابا جدًا

خلصت جملتي وكملت عياط وبابا فضل قاعد جنبي بـكل حنية العالم علي عكس أمي تمامًا اللي عمرها ماحبتني ودايمًا بتعمل فرق بيني وبين أخويا صلاح ومش عارفة ليه، بعد شوية بابا قام وقال بغضب:

_أنا هروح للحيوان دا وهشوف هعمل معاه إي

=بابا عشان خاطري متعملش مشاكل، انا أصلًا مش عايزة أرجعله تاني دا أهان كرامتي وزلني

_حتي لو إنتي اللي عايزة ترجعيله ياسمر مش هسمح بإنك ترجعيله تاني، دا حيوان لا يعتمد عليه ولا يقرب للرجولة بأي صِلة، أنا هروح عشان أخد حقك منه

=بالله عليك يابابا بلاش مشاكل

إبتسم بحنية وقال:

_ربنا مايجيب مشاكل ياحبيبتي أن شاء الله

وبعدها سابني وخرج سمعت صوت ماما بتقوله:

_دلعك الماسخ ليها دا هيبوظها

قربت من الباب وسمعت الحوار اللي دار كالتالي:

=إسمعي ياچيهان معاملتك لـ بنتي دي أنا مش هقبل بيها تاني بآي شكل من الأشكال ياتحسني أسلوبك وطريقتك معاها وإلا والله العظيم أطلقك فيها واللي يحصل يحصل بقي

_شكلك نسيت اللي عليك يابدر وبقيت تتكلم بقلب قوي

أتكلم بابا بصوت واطي بس سمعته لما ركزت:

=لأ منستش اللي عليا ياچيهان بس أنا خلاص طول السنين دي إكتفيت خلاص وهبيع اللي حيلتي وأسددلك اللي عليا وأخلص من خلقتك لو إتعاملتي كدا مع بنتي تاني أنتي فاهمة ولا لأ

_بنتك هي اللي بتدلع ولا علي بنتك إشبع بيها ياحبيبي انا كنت بحاول أحافظلك عليها بس أنت اللي هتبوظها بدلعك ليها دا أنا مالي هي بنتي ولا بنتك

=وطي صوتك لتسمعك، وأفتكري إن دا أخر تحذير ليكي ياچيهان

خلصوا كلام وبابا نزل وأنا ورا الباب واقفة مش بتحرك من الصد*مة هما قصدهم أي بالكلام دا يعني اي بنتي وبنتك!!

أنا مش فاهمة حاجة، قررت أستني لما ييجي بابا وأستفهم منه يمكن أنا فهمت غلط، الليل جه وطلعت عشان أشرب ماية وأحضرلي حاجة أكلها كنت حاطة السماعات ف ودني وبسمع اغاني تناسب حالتي بس فجأة حسيت بإيد حاوطتني شيلتها بسرعة وبعدت وكان أخويا صلاح وشكله سكران وبيبتسم أبتسامة خبث وقال:

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أين المأمن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى