روايات

رواية أنين قلبي الفصل الرابع 4 بقلم ريهام

رواية أنين قلبي الفصل الرابع 4 بقلم ريهام

رواية أنين قلبي الجزء الرابع

رواية أنين قلبي البارت الرابع

أنين قلبي
أنين قلبي

رواية أنين قلبي الحلقة الرابعة

°بابا
ِبـِعد بسرعه *ي لين والله ما نافع كدا
°تيتا بتقولك يالا اتاخرنا
نزلت النقاب واخدت لين ونزلت
..وادي حالي معاك بسهر ليكي اوقات وترد نجوم الليل تبعتلك السلامات …
طول الفرح حماتي وبنتها بيبصولي قصدت اكلم خالد ادامهم واهزر وأتصور معاه ومع لين
خلص الفرح وروحنا بس حماتي طلبت من خالد يفضل معاها شويه ماهتمتش واخدت بنتي وطلعت
_اي سبع الرجال مش شايفالك رد فعل يعني
ضيقت بين حواجبي* ع اي ي ماما
_انت نسيت ولا السنيورة كلت عقلك
اتنهدت بتعب *انا مش فاهم حاجه لو سمحتي وضحي ي ماما
_عرفت مين اللي مراتك كانت بتكلمه وتعرفه
* انا مراتي متعرفش حد وأشرف ست ف الدنيا
بعصبيه _يعني اي انا كدابه
*انا مقولتش كدا ولا اقدر اقول بس كل اللي اقدر اقوله لك انها مفيش نسبة شك واحد ف الميه فيها وحضرتك فاهمه غلط مش اكتر
طلعت وسيبتها وانا بدعي ربنا يسامحني ويلين قلب أمينه حاسس بسور اتبني بنا
عدا شهر وانا وأمينه مش بنتكلم غير ف أضيق الحدود عمري ما تخيلت أن ممكن نتخاصم كل الفتره دي
كنت ف الشغل وتليفوني رن باسم رشا اختي
فتحت الخط *ازيك ي رورو
سمعت صوتها بتعيط
~الحقني ي خالد
قلقت *في اي ي رشا
~ في رقم معرفوش بعت لحسام صور ليا بلبس البيت وحسام مش مصدق اني مظلومه وضربني
قومت وقفت
*طب انتي فين دلوقتي
~انا بجيب انس من الحضانه وهروح لماما
*طب اهدي بس وابعتيلي الرقم ف رساله
قفلت معاها واستأذنت من الشغل وكلمت واحد صاحبي ظابط أسأله عن حل
ف البيت
_ي حبيبتي ي بنتي اهدي بس
~ي ماما حسام هيطلقني
_هي دي صورك بجد ي بت؟
عيطت زياده ~ايوا ي ماما بس..
الباب خبط
بحزن _تعالي ي خالد شوف اللي حصل لأختك دي عين وصابتني
بصيت لامي ومردتش
وبصيت لرشا *رشا انا هسالك سؤال واحد دي صورك صح
~والله ي خالد انا كنت متصوراها عادي ف البيت
*واي اللي يوصلها لواحد زي دا انا كلفت واحد صحبي يشوفلي رقم مين وطلع واحد سوابق وزبا..له
حطت أيدها ع وشها وعيطت
*رشا افتكري حد مسك تليفونك صاحبه ولا جاره اي حد ولا وديتيه يتصلح
كانت بتعيط ومش بترد وفجأه سكتت ~آنس
ضيقت بين عيوني *يعني اي
~انس كان ماسك التليفون ونزل استورى ع الواتس بصورى بالغلط ومسحتها علطول
امي خبطت ع وشهابعصبيه_ي مصيب..تي
كنت واقف مش عارف اتصرف اذاى ولا الومها ولا ازعق للطفل الصغير دا
حسيت بايد امي ع كتفي _ماتشوفلها حل حتي لو ياخد قرشين ويمسح الصور دي
بصتلي باستعطاف ~انامستعده اعمل اي حاجه
طلعت شقتي وسيبتهم فضلت قاعد حاطط رأسي بين ايديا ومش عارف الاقي حل للكارثه دي
حسيت بايد ع كتفي °بابا بابا مالك ي حبيبي
رفعت وشي وابتسمت لها *مفيش ي حبيبتي
°لا انت زعلان قولي في اي ماما قالت انك متضايق
رفعت راسي لقيت امينه ورا الستاره مستخبيه
ابتسمت بغُلب حتي حضنها بسبب افعالي حرمت نفسي منه
عدا يومين وانا بتابع مع أحمد صاحبي ومش عارفين نوصل للواد
عند رشا
_وبعدين ي رشا هتفضلي مبتكليش كدا
خبيت وشها بايديها وعيطت ~سبيني ي ماما ف حالي لو سمحتي
_ي بنتي أنتي شايله الهم كدا ليه دي غلطة عيل عنده تلات سنين واخوكي هيحلها
~لا ي ماما دا ذنب أمينه اللي اتهمناها ف شرفها وخلينا خالد يشك فيها
_وبعدين معاكي اي اللي انتي بتقوليه
~بقول الصح أن ربنا مش هيقبل توبتي ويخرجني من اللي انا فيه غير اما أمينه تسامحني
بغرور _تسامحك اي ي هبله مين دي ولا اي اصلا عشان تبكيكي ولا ليها لازمه
~عندك انتي ي ماما لكن عند ربنا دموع المظلوم نار بتحرق الظالم ،انا هطلعلها
مسكت أيدها بقوه _انتي هبله مش هتطلعي ف حته
وقتها خالد دخل ع صوتنا
*في اي ي رشا
~خدني لامينه ي خالد وقولها تسامحني وانت كمان سامحني انا والله مكنتش اعرف ان الموضوع صعب كدا
رشا حكتلي كل حاجه كنت واقف مش مستوعب كل دا
مسكت ايدي باستعطاف~حقك عليا انا حسيت بالظلم وربنا عاقبني اسوء عقاب
شديت ايدي منها*انا مش مصدق انكم تعملوا كدا تخربو بيتي عشان أمينه قالتلك لبسك ضيق
_مهي برضه زعلت بنتي وكسرت بخاطرها
*افرضي كنت طلعت قتلتها ولا طلقتها ي ماما كنتي هتبقي مبسوطه
بصوا ف الأرض
بصيت لرشا *وانتي ي استاذه رشا انا اول واحد بعلق ع لبسك الضيق وجوزك غُلب معاكي لكن انتي ماشيه من دماغك متوقعه اي يحصلك ،اقولك اي بس كفايه عليكي اللي انتي فيه انتي وامك انا ماشي
خرجت من البيت وهم الدنيا كله ف قلبي
عند امينه
كنت قاعده بلاعب لين وآنس قاعد معانا كنت مستغربه وجوده ووجود رشا يومين بس معلقتش وقتها الباب خبط
فتحت لقيت رشا وشكلها معيط ودبلان لابسه اسدال ومن غير ميكب
~ممكن ادخل ي أمينه
“اتفضلي
فضلت تفرك ف أيدها وتبص للعيال
فشاورت للعيال ودخلوا يلعبوا ف اوضه لين
~انا غلطت ف حقك ي أمينه سامحيني
وقفت وعطيتها ضهري
~انا عارفه انك طيبه وقلبك كبير
حكتلي اللي حصلها اتعاطفت معاها بس غصب عني مش عارفه اسامح
سكتت الإنسان له قدره ع السماح وفي حاجات مش بيتسامح فيها فِضلت تحلفني بحياة بنتي ودموعها نازله مكنتش اتخيل اني اتحط ف موقف زي دا
كنت حاسه بنصر من ربنا بس حزينه ع شكلها وع اللي حصلها
فضلت مستنيه خالد لحد الساعه 1بعد نص الليل مجاش
قلقت عليه بس مقدرتش اتصل بيه بعدها دخل البيت ووشه متعور ومتبهدل جدا جريت عليه من غير وعي
“اي اللي عمل فيك كدا
ابتسم *لسا بتقلقي عليا ي أمينه
“خالد متلعبش باعصابي
قعد ع الكرسي بالراحه وهو بيتالم وانا روحت جبت بيتادين وقطن عشان اشوف الجرح اللي ف وشه
مسك ايدي *لو قولتلك حقك عليا وانا مستعد اعمل اي حاجه عشان تسامحيني هتسامحيني انا تايه من غيرك ي أمينه والله تايه
اتنهدت وهي بتتالاشي تبصلي “عملت اي ف موضوع رشا
ابتسمت ع طيبتها*خلاص اتحل انتي مش شايفه وشي ولا اي
” سلامتك ي خالد الحمدلله
*الحمدلله ع كل حال
شديت أيدي منه رغم واني بحارب نفسي اني احضنه وانسي كل حاجه بس معرفتش
حطيتله لزقه طبيه ع الجرح ودخلت الاوضه جبتله هدوم ودخلت تاني وسيبته
خالد : دخلت اخدت شاور ونمت ع الكنبه من تعب اليوم
تاني يوم
°ماما ماما اصحي بقا
فتحت عيني وبصيت بنص عين ل لين وفستانها البيبي بلو ” هو انتي صحيتي أمتي ومين لبسك كدا ي لين
اتنططت ع السرير°بابا لبسني وقالي اصحيكي
قومت من السرير ولين بتشد ايدي للصاله اللي اتفاچئت أنها متزينه ببالونات كتير بيبي بلو وورد ابيض ف كل فازه زي ما بحب بالظبط كنت واقفه بتفرج بعدها خرج خالد ومعاها خاتم
*انا اسف والله سامحيني بقا
شدت ايدي °سامحيه ي ماما سامحيه دا بابا طيب والله
ابتسمت وعيطت بتمثيل *اها والله وغلبان وبيحبك
ضحكت ع شكلهم وخالد قرب وشال لين واخدنا ف حضنه احنا الاتنين
*ولو عاوزه نمشي ونسيب البيت دا انا معنديش مشكله
°ليه ي بابا ونسيب تيتا سهام لوحدها ؟
تجاهل كلام لين وبصلي *ها اي رايك ؟
ابتسمت وانا ببص ل لين °لين ردت عليك مش هينفع نسيب تيتا سهام لوحدها
ضميتها اكتر ليا وبوست رأسها وانا بدعي ربنا يحفظها لي انا مهما كنت اتمني زوجه كويسه مش هتكون زي أمينه
عدت شهور وانا بحاول أعوض أمينه عن اللي حصل وانسيها مكنتش بكلم امي غير اني بقولها السلام عليكم بس رشا رجعت لزوجها بس بعد ما لبست النقاب
كنا قاعدين ف الاوضه اللي فوق السطح بليل
شبكت ايدي ف أيدها *انتي اغلي نعمة ف حياتي ي أمينه لو عشت طول عمري أحمد ربنا انك معايا مش هيكفي
سندت رأسها ع كتفي وهي بتبتسم
ودا كان أفضل شعور ممكن احس بيه وصوت بهاء سلطان مالي المكان …كنت تايه وأما شوفتك ابتدت احلامي بيكي واللي فات بقا ذكريات انا ابتديت عمري بهواااااكي ❤️
تمـــتــــ

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أنين قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!