روايات

رواية أقدار طفلة الفصل الخامس 5 بقلم كوكا أشرف

رواية أقدار طفلة الفصل الخامس 5 بقلم كوكا أشرف

رواية أقدار طفلة الجزء الخامس

رواية أقدار طفلة البارت الخامس

رواية أقدار طفلة
رواية أقدار طفلة

رواية أقدار طفلة الحلقة الخامسة

كان أمير وعائلته واصدقائه وبما فيهم عمه اللواء محمود مكبلون في ارضية مكان معتم
اللواء محمود: طيب تفتكروا حد عرف ان احنا هنا وحابب يضرب ضربة جامدة للبلد ولا حد من أعدائنا ولا ايه بالظبط
أمير: مش عارف
يوسف: الله يخربيتك ياامير مصيبة ليكون منظمة الموت الاسود دي اللي انت بقالك كام سنة عمال تنخور وراها هي الي عملت كدا
وفي أثناء حديثم سمعو صوت الباب الحديدي يفتح ودخل شخص متشح بوشاح وقناع اسود لا يظهر منه شئ إلا عينيه وابتدا في فك قيودهم جميعا ثم قال بالعربي يلا بسرعة قدامنا ٥ دقايق وباقي الجيش هيكون هنا يلا
جري الكل وراه وكان عددهم كبير جدا ولكن مع ذلك طلع بهم الي اول الغابة فوجدو عربتان كبيرتان بهم بعض الكراسي صعدو علي متنها وصلت العربات الي داخل مكان مظلم اشبه ب قلاع مصاصي الدماء
علي : يانهار اسود ياجماعة انى حاسس اني دخلت فيلم رعب

 

 

شاور لهم الرجل الذي انقذهم فدخلوا الي القلعة السوداء الضخمة وحين دخلو وجدو ان بداخلها عكس خارجها فابالداخل كل شئ منظم والنور مضئ للمكان الواقفون به ولكن تظل باقي القلعة مظلمة ومن الواضح انها كبيرة جدة وتزين الجدران الكثير من الأسلحة اليدوية
ذهب الرجل الي منطقة مظلمة بعض الشئ وقام بالانحناء لشخص ما
نطق أمير اول واحد والذي كان يحمل فتاة صغيرة فمررها لمايا وقال: انت الموت الاسود صح ولا اتكلم بالانجليزي فكرر الكلام ولكن بالانجليزي
صدع صوت مخيف يدل على انه صوت وحش : انا عارف انت بتقول ايه مش محتاج تتكلم بالانجليزي
صدم الجميع من انه يفهمهم
سمعو صوت خطوات وشبح اسود يقترب وهو ينزع عنه قلنسوته وقناعه ثم يقترب اكتر للنور
لينصدم الجميع علي صوت : ايوة انا الموت الاسود ياامير
وقد أصبحت كيان تقف امامهم وهم في صدمة
نطق اخيرا أمير وقال : انتي اعرفك قبل كده صح
فأومأت كيان
ابتلع أمير لعابه وقال : اللي حصل اخر مرة دا كان بسببك صح نظرت له كيان واؤمأت لتجد صفعة تقع علي وجهها ثم صاحبها بصقة
أمير: انتي اوسخ حد ممكن اقابله فنظرت له كيان وهي تضع يدها علي وجهها وباليد الاخر كانت قد شاورت بها الي الشخص القابع ورائها
امير وهو ينظر لوجهها وخلفه مايا ويسرا ينظرون بشماتة لها : انا بهدلت مايا معايا واتحطينا في موقف زباله انا وهي عشان حضرتك عرفتي اني ظابط زيي بيحاول يكشفك صح
استني شوية عملية تركيا بتاعت بينار دي كانت منظمتك الرقاصة الروسية تبعكم
ابتسمت كيان وثم ضحكت بصوت عالي وقالت : لا مش تبعنا دي كانت انا
صدم ثانيتا وقال : ازاي مستحيل مش شكلك
كيان : لا انا
انا عملت مهام كتير اوي كل مرة شكل جديد ميكا اختي موهوبه باللعب بالميك اب تقدر تغير شكل البني آدم كليا
نظر لها أمير وقال : انا هنا ليه

 

 

كيان : انا انقذتك في حد اسمه العقرب دفع فلوس كتير لقبيلة جنبنا هنا وبتشتغل شغلنا بس علي ادها في الفلوس عشان كدا راح لها ومجاش لمنظمتنا والحمدلله انه راحلها اديني عرفت ارجعك وبالمناسبة مدت ايدها للشخص اللذي خلفها فاعطاها كيس من الخيش مدت يدها بداخله واخرجت راس شخص فادار الكل وجهه ماعدا أمير واللواء محمود وقالت: اهو هو دا العقرب صح ياسيادة اللواء فاومأ محمود فالقت بالرأس تحت اقدامه
كيان : بعد بكرة بليل زي دلوقتي هيكون في طيارة مستنية في المطار تنقلكم لمصر وهيكون معاكم ادم يحميكم وشاورت علي الشخص خلفها فخلع القناع وذهب لها ونطق بعض الكلمات في اذنها فنظرت لعبير وابتسمت وقالت : عبير ادم دكتور اصلا وهو قالي ان رجليكؤ اتصابت صح فأومات عبير بخوف ووجع فقالت كيان: ماشي ادم وسامر هيوروكم كل حاجة هنا فظهر سامر وقال : كيان وين راح تروحي
كيان : ملكش دعوة
نطق أمير اخيرا : مش عاوز اشوف وشك هنا لغاية لما امشي انتي فاهمة
فنظرت له كيان وكأنها تحفظ ملامحه واومأت وقالت : زي مانت عاوز ياامير
وارتدت قناعها والقلنسوة وخرجت وبمجرد ما خرجت من الباب ظهر ذئبان وجرو وراها حتي اختفو
نظر له سامر وآدم ونطق ادم اخيرا : انت متخلف وخسارة كيان فيك انا كنت فاكرك مظلوم بس طلعت غبي
أمير: انت اتجننت بتكلمني انا كدا انا ممكن اقتلك
تدخل سامر وهدأ الوضع وقال : ادم اهدا اتركه هي لو كان بدها تغيرله تفكيره كانت عملت هيك ولكن هي مابدها
ادم : لا ياسامر اللي زي دا لازم يتحسر
والتف ادم لأمير وقال هنا في المنظمة واحد اخترع كاميرا بحجم الدبانة وتقدر تطير مسافات طويلة
كيان حبست والدتها بالتبني الأميرة ران اخت الملك يونج واكيد بسببك ايه رايك تشوف عملت كدا ليه بس الي متأكد منه أن كل حاجة هتتكشف وتشوفها بعينك وذهب الي شاشة كبيرة وبدأ بكتابة اشياء والضغط علي ازرار فاظهرت في الشاشة كيان وتجلس أمامها امرأة مقيدة
وفي جحر في الجبل تجلس كيان
وامامها سيدة يابانيه

 

 

كيان : امممم بصي انا كنت عارفة انك علي علاقة ب يونا وكنت مدارية عليكي لكن انك تلعبي تاني علي أمير وعاوزة تدخليه تاني دايرتك لا يبقي خلاص خلص وقتك علي الارض
ران : لا يجوز أن تدخلي في علاقة مع شخص انتي أسطورة كيان انتي الموت الاسود
كيان: لالا لحظة واحدة لتكوني مفكرة ان انا فعلا الاسطورة الهبلة بتاعتكم ثم اخذت تضحك
ران : كيان اخي يونج عندما كان مراهق وذهب الي العراف قال له انك انت من ستدعى الموت الاسود من خارج البلاد وأشار له الي مصر
كيان : امممم وكملتو باقي الاسطورة ان الموت الاسود لازم يكون لم ولن يتزوج عذراء يعني واذا فقد عذريته يفقد قوته طيب هو مين قالك اصلا اني عذراء
بهتت ران وقالت : كيف انتي لم تكونى مع اي رجل من قبل نحن نراقبك جيدا وحتي اننا عندما وجدنا انكي مغرمة بهذا الظابط تدخلنا
كيان : ايوة ايوة انا عرفت انكم بعتوله يوكي انتو قلتو بقي لو هتبعته حد يقتله انا مستحيل اسمح بكدا فقلتو بقي ايه اقتله انا مين ساعدكم هناك
ران : والدته والفتاه الذي تزوجها

 

 

كيان: امممم امه ومراته
بالمناسبة انا هحكيلك حكاية قبل النوم قصدي قبل الموت ههههههههه اسمعي وركزي بقي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية أقدار طفلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى