روايات

رواية أسيل الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية أسيل الفصل السادس 6 بقلم نور عصام

رواية أسيل الجزء السادس

رواية أسيل البارت السادس

رواية أسيل الحلقة السادسة

اسيل 🌹الفصل الأخير
شريف. اتنهد وقال اهدي يا ماما
امه. اهدي ازاي هو ف ايه انا حسه انو عيون شمس تشبه عيون سيلا ولا انا اتجننت ولا ايييه
ابوه. فعلا بس طبعا مستحيل
شريف ابتسم وقال لحظه بس وقام
امه. رايح فين وبصتله ورفعت حاجبها وقالت انا حسه كدا ان ف حاجه احنا مش فاهمنها
شريف. اهدي يا حبيبتي وانا بعدين بفهمك بس افهم انا الاول
امه. طيب انا هروح اشوف شمس
شريف. لأ بعدين وباسها من جبينها وقالها اقعدي انتي بس مع ابا خالد شويه عقبال ماارجع ومشي
سيلا. متوتره ومش عرفه تعمل ايه ولا تقول ايه
شريف. خبط عليها وقال شمس شمس ممكن ادخل
سيلا. دقات قلبها ذادت ومش عرفه تتكلم
شريف. سيلا لو سمحتي لازم نتكلم
سيلا. عرفه انو خلاص لازم فعلا تتكلم فتحت الباب
شريف. ابتسم ودخل وقفل وراه الباب
سيلا. بتوتر قالت ايييه انت قفلت الباب ليه ميصحش كدا
شريف. قرب منها ورفع وشها وقالها ليه ميصحش ياسيلا
سيلا. استجمعت قوتها وقالت شريف ارجوك
شريف. قرب منها اكتر ومال علي جبينها وباسها
سيلا. انتفضت ورجعت لورا

 

 

شريف. بخبث قالها ايه ياحبيبتي متخفيش قوي كدا انا زي خطيبك بردو 🤭
اسيل. شريييف احترم نفسك
شريف. وقف قدامها تاني وقالها احترم نفسي حاااضر من عيوني يا قمر وبعدين قالها الا قوليلي يا شموسه هو لون عيونك ايه ازرق ولا اسود نور عصام
سيلا بصتله
شريف. اصل اول مره اشوف بنت ليها لونين ف عيونها واحده ازرق والتانيه اسود ومال عيها ولسه هيمد ايده يشيل اللينسزز التاني من عيونها
اسيل. بعدت عنه وقالت لو سمحت ممكن تخرج
شريف اخرج دا انا مصدقت اقرب من القمر وبخبث قالها لا وايه القمر بذاته قاعد معايا وف بيتي دا انا لازم استغل الموقف دا ورفع حابه وبصلها قوي وقالها طبعا هو انا عارف هعيش الموقف دا تاني ولا لأ
اسيل. بغضب قالت شريييف اتلم ولم الدور احسنلك
شويف. هههههههه وبعدين مسكها من ايدها وقعدها عالسرير وقعد جنبها وقالها عاوز اعرف ليه عملتي كدا
اسيل اتنهدت واخدت نفس بصوت عالي
شريف. لدرجه دي
اسيل. لو قولتلك هتقف جنبي وتنفذ اللي عوزاه
شريف. جربي وشوفي بنفسك
اسيل تمام بص يا شريف
شريف. ابص فين يا قمري
اسيل قولتلك احترم نفسك
شريف. هههههههه وبعدين قالها حابب اسمع وصدقيني هيحصل اللي عوزاه ومفيش حاجه هتم غصب عنك
اسيل. بصراحه كدا بابا غصبني علي جوازي منك
شريف. امممم وبعدين قالها طيب وبعدين
اسيل. انا مش موافقه وبتسرع قالت او مكنتش موافقه
شريف. ابتسم وقالها والمعني
اسيل لعنت نفسها علي تسرعها وغبائها وبصتله
شريف. فهم تفكيرها وقالها غبيه مش كدا
اسيل. شريف الله
شريف. قالها طيب حاليا حابه تكملي الجوازه ولا لأ
اسيل بعند قالت لأ طبعا وانت وعدتني انك تنفذ الي عوزاه
شريف. من عيوني بس كنت عاوز اعرف كنتي عرفه اني شريف وجيتي تشتغلي عندي
اسيل لأ انا هحكيلك ………… وقصت عليه ما حدث وقت خروجها من بيتها واتفاقها مع عم احمد
شريف. انتي مجنونه مفكرتيش ف عواقب الي عملتيه مفكرتيش لو ابوكي عرف هيعمل فيكي ايه مفكرتيش لو انا كنت شاب مش كويس واخلاقي زي الزفت كان ممكن يحصل ليكي ايه بغض النظر عن اللي عملتيه ف نفسك مفكرتيش لو انا من الشباب اللي بتسهر وتسكر وعملت فيكي حاجه لان وقتها مش هفكر انتي حلوه ولا وحشه وبصلها بغضب وقالها انتي غبيه غبيه غبيه بمعني الكلمه
اسيل. خلاص بقا مش ناقصه هي

 

 

شريف كمان ليكي عين تتكلمي وتبجحي
اسيل. عرفه اني غلط بس اللي حصل بقا
شريف. حتي لو مش موافقه علي اي عريس متقدملك مكتش مفروض تعملي كدا ابدا انتي اتصرفتي بغباء بتفوق
اسيل. انا مسمحلكش تشتمني مش علشان ساكته يعني
شريف. لا ياشيخه اتكلمي
اسيل.خلاص بقا ياشريف المهم انا عاوزه اطلع من الورطه دي
شريف. طلعي نفسك زي ما دخلتي
اسيل. علشان خاطري ياشريف بجد انا محرجه جدا من طنط صافي واونكل خالد
شريف بتريقه قالها طنط صافي واونكل خالد اومال فين ابا خالد واما صافي 😂😂
اسيل. ابتسمت
شريف. غصب عنه ابتسم وقالها عوزاني اطلعك من عملتلك السودا دي ومقولس لعمي عامر
اسيل. كله الا بابا هيعلقني
شريف. قام وقف ومشي كام خطوه كدا وبعدين قالها هعمل معاكي ديل لو وافقتي عليه تمام موفقتيش منك بقا ل عمي عامر وهو يتصرف معاكي وشوفي بقا لما يعرف انك كنتي بايته اسبوع ف بيت واحد عاذب 🤔
اسيل. انت هتزلني يا شريف وتستغل الموقف
شريف. مين قال كدا ياقمر انتي حره انا خارج ومع نفسك بقا والتفت للباب علشان يمشي
اسيل. شريف استني
شريف. ابتسم والتفت لها وقال ها رجعتي ف كلامك ووفقتي
اسيل. بغيظ قالت اسمع الاول كلامك
شريف. قرب منها وحط ايده علي كتفها وقال اسمعي ياقلبي احنا هنتجوز برضاكي وموافقتك وعمي عامر مش هيعرف حاجه عن عملتك السودا دي نور عصام وبالنسبه ل بابا وماما انا هتصرف معهم ومش هخليهم يقولو حاحه قدام عمي عامر نهائي وشال ايده من علي كتفها وقالها ها قولتي ايه
اسيل. بس انا مش عاوزه اتجوزك
شريف. بس دا مكنش كلامك من شويه
اسيل افتكرت تسرعها ف الكلام
شريف. خلاص ياقمر علي راحتك انا همشي دلوقتي وانتي اطلعي بقا وواجهي ماما وبابا واستلقي وعدك بقا من عمي عامر عن اذنك يا ااا شموسه

 

 

اسيل عضت علي شفايفها وقالت موافقه
شريف. لا لا الجواز مش بالغصب كله الا كدا وبخبث قالها لو انا مكانك مستحيل اتجوز غصب عني ابدا 😏
اسيل علي اخرها منه بس فكرت ف ابوها لو عرف مع عصبيته طبعا هيقلب الدنيا علي دماغها اتنهدت وقالت انا موافقه ياشريف بس مترجعش بقا تقول ياريت اللي جري مكان وبصتله شراسه
شريف. ههههههه ليه يعني هو انا هتجوز زومبي ولا ايه
اسيل. خاف علي نفسك بقا
شريف. ههههههههه ماشي ياقمر
اسيل.ازاي هخرج من هنا
شريف. اسمعي ياقلبي انتي دلوقتي هتغيري هدومك دي وتلبسي لبس حلو يليق ب اسيل هانم بنت عامر بيه وحرم البشمهندس شريف خالد
اسيل. يا سلاااام دا ايه العبقريه دي
شريف. هتسمعي الكلام ولا لأ
اسيل. اتنهدت وقالت وبعدين
شريف. ملكيش دعوه بقا انا عليا الباقي انا هخرج وانتي عشر دقايق تكوني سيلا هانم تمام
اسيل. تمام اما اشوف اخرتها معاك ايه
شريف. كل خير ياعيون شريف وغمزلها وخرج
صفاء. شريف ممكن تفهمنا بقا ايه اللي حصل دا وانته كل دا بتعمل ايه جوا عند شمس
شريف. حاضر يا ماما بس عشر دقايق وافهمك
خالد. متتكلم بقا الله
شريف. اتكي عالصبر يا خالووود
خالد. بنفاذ صبر قال اللهم طولك ياروح
امه. بصتله ورفعت حاجبها
شريف. ابتسم ومال علي ايدها وباسها
امه. كل بعقلي حلاه ياولا
شريف. لسه هيتكلم سمع اسيل فتحت باب اوضتها راح لعندها ومسكها من ايدها وراح لعند امه وابوه
صفاء وخالد. تنحو ومش فاهمين حاجه
صفاء. فاقت وقالت ايه دا دخلت شمس طلعت اسيل
خالد طيب ازاااي دا 🙄🙄
شريف. ممكن تهدو خلونا نتكلم
صفاء. انطق انا علي اخري
اسيل. متهدي بقا يا اما صافي الله 😂
شريف. هههههههه وبعدين قالهم ان اسيل عملت كدا واتطرت تشتغل كدا علشان ابوها غصبها تتجوز وهي مش موافقه
خالد. كان ممكن ترفض من غير متعمل كدا وبعدين هو انته تترفض ياشريف وبصلها بزعل
شريف. بابا حبيبي اسيل مكنتش تعرف انو انا العريس عمي عامر قالها انو ف عريس متقدملها وهو موافق عليه وهي لازم توافق والجوازه هتم سواء وافقت او رفضت ودا طبعا زعلها وطبعا من حقها دا شرع ربنا نوور عصام وبصلها وبخبث قال سيلا حبيبتي قالتلي انها لو كانت تعرف انو انا العريس كانت وافقت علطول لكن للاسف متعرف 😉

 

 

صفاء. ابتسمت بس بردو زعلانه
اسيل. راحت وقعدت جنبها وقالت حظي كدا اني اخرج ولاول مره اتمشي برا البيت علي رجلي وسمعت شريف بيطلب من عم احمد انو عاوز بنت تشتغل وقتها فكرت ف كدا وخصوصا اني كنت علي اخري من بابا وتصرفه معايا
خالد. طيب ودلوقتي هتعملي ايه
شريف. اتكلم قبل ترد وقال طبعا هنتجوز ف ميعادنا بس طبعا عمي عامر مش هيعرف حاجه عن اللي حصل علشان سيلا مفيش داعي يحصل بينهم سوء فهم عالفاضي مادام كل شئ تمام وبص ل سيلا وقال ولا ايه ياقلبي
اسيل. ابتسمت وما اتكلمت هي عرفه انها غلطانه فضلت السكوت حاليا
صفاء. يعني انتي موافقه يا سيلا وراضيه عن جوازك من شريف 🙄
سيلا. اكيد يا طنط
صفاء. ضمتها لحضنها وقالت الف مبروك ياروحي انا كنت زعلانه منك بس خلاص زعلي راح بموافقتك وراضاكي
اسيل. تسلميلي يا اما صافي الكل ضحك ههههههههه
شريف. قام وقف ومسك ايد اسيل وقال انا هروح استاذن من عمي عامر واخرج انا وسيلا نشوف القاعه والدعاوي
صفاء. ببتسامه قالت ومالو يا حبيبي
اسيل. باستها من خدها وقالت متزعليش من بنتك انا مقدرش علي زعلك انتي عرفه معزتك عندي
صفاء. حست بيها وبعيونها اللي لمعت لما افتكرت امها ضمتها لحضنها وقالت انتي بنتي حبيبتي وانا مستحيل ازعل منك ياروحي ربنا يسعدك ياقلبي وبصت ل شريف وقالت سيلا امانه ف رقبتك خلي بالك منها
شريف. ابتسم وقال ف غيوني وقلبي يا ماما وخرجو
خالد. بعد خروجهم قال مجنونه انا قولت كدا من اول ما شوفتها وابتسم وقال ولا ايه رأيك يا اما صافي
صفاء. ههههههههههه ربنا يسعدهم
وبعد كام يوم جاء الموعد المنتظر يوم الزفاف
شريف واسيل ف القاعه وبيرقصو مع بعض
شريف. مبروك ياروحي
اسيل بكسوف قالت الله يبارك فيك
شريف. ايه مفيش حبيبي ولا روحي ولا حتي عمري
اسيل. شريييف
شريف. ياساتر
وبعد شويه انضم ليهم اصدقائهم ورقصو جميعا وبعد فتره قعدو العرسان ف المكان المخصص لهم وجه شاب وسيم وف قمة أناقته وراح عليهم وابتسم
سيلا. ابتسمت
شريف. قالها وحياة ابوكي مين يابت اللي بتضحكيلي دا
سيلا. دا احدي مغامراتي ياشرشر
شريف. عوج بوئه
الشاب. قرب عليهم وابتسم وراح علي شريف وحضنه بقوه وباركله🤝

 

 

شريف. ببتسامه الله يبارك فيك ياحودا كنت هقتلك لو مكنت جيت انت وعبير هي فين
محمود. بتسلم علي ماما وبابا
اسيل. مستغربه انهم يعرفو بعض
محمود. ابتسم ومد ايده ل اسيل وقال الف مبروك ياسيلا استغربت لما دخلت القاعه وعرفت انك العروسه من الصوره اللي حطينها برا
شريف. انتو تعرفو بعض قبل كدا
محمود ابتسم وقال طبعا بس معرفه قديمه ومستحيل تتنسي تقريبا من خمس سنين
شريف. حبيبتي دا محمود جوز اختي عبير اللي كلمتك عنها وقولالك انها ف امريكا وهيوصلو عالفرح لانهم معرفوش يحجزو قبل كدا
اسيل. ابتسمت وقال ودا الشاب الرخم احد مغامراتي اللي ربطه ف العربيه 😂😂😂
شريف. بتسغراب قال مش ممكن انته يا محمود
محمود.متفكرنيش بالله عليك كان يوم ميعلم بيه اللي ربنا🤭
شريف. انت بتعاكس مراتي ياحودا
محمود. توبت والله توتبت اعاكس اي بنت بعدها 😂
اسيل. ههههه حاولت اتصل عليك كتير علشان اعزمك عالفرح بس للاسف رقمك علطول مقفول ودلوقتي فهمت
محمود لسه هيرد جت
عبير.وبفرحه وابتسامه راحت علي اخوها وحضنته وباركتله
شريف. خرجها من حضنه وقالها حبيبتي وحشتيني وعرفها علي سيلا
سيلا وعبير اتبادلو الاحضان
شريف. مسك ف رجله آسر ابن اخته وقال خالو خالو شاله شريف وباسه
آسر. خالو انت عريس
شريف. هههههه ويعدين قاله ايوا ايه رايك عريس حلو
آسر. ايوا حلو بس عروسه خلوه موووزه مووزه
شريف. انت بتعاكس عروستي يلا
اسيل ومحمود وعبير ضحكو😂😂😂 وبعدين اسيل شالته وقالت والله انته اللي موز وقمر ياقمر انته وبعد فتره انتهي الفرح وعامر حضن بنته ودعالها السعاده
وبعد بعض الوفت ف فيلا شريف
خالد وصفاء. باركلو لاعرسان ودخلو اوضتهم
شريف. شال اسيل وطلعو اوضتهم وشريف نزلها وفتح الباب وبمرح قالها خشي برجلك اليمين ياشابه 🤭😜😉
اسيل. عوجت بوئها وقالت ف عريس يقول كدا لعروسته
شريف. مال عليها وبخبث قالها اومال عوزاني اقولك ايه
اسيل. احرجت من قربه وبعدين قالت اما هروح اغير الفستان
شريف. ومالو يا قمر وساعدها ف فتح الفستان وبعد شويه صلو مع بعض وشريف قال الدعاء
اسيل. ف نفسها ابتسمت وقالت والله لوريك ياشريف وبعدين راحت عالسرير ونامت
شريف. بصلها وقال ايه دا بقا ان شاء الله
اسيل معلش ياشريف يا حبيبي اللي بتفكر فيه دا مش هينفع
شريف. ليه ان شاء الله انتي ناسيه ان انهارده دخلتنا
اسيل. لأ طبعا يا حبيبي بس انا عندي ظروف
شريف قالها ايييه
اسيل. بمسكنه قالت اعمل ايه يا حبيبي غصب عني دي حاجه بتاعت ربنا
شريف. اتنهد وبعدين قال استغفر الله العظيم وراح علشان ينام جنبها نور عصام

 

 

اسيل. ايه دا انت هتعمل ايه
شريف. بغضب قال هعمل ايه يعني هنام
اسيل. مش هينفع يا حبيبي ياريت تروح
شريف. قاطعها وقالها بت انتي جو الروايات والافلام والمسلسلات ونوم عالكنبه دا مش معايا اتحركي خليني انام
اسيل اوووف بقا
شريف. نام جنبها وهو علي اخره واخدها ف حضنه
اسيل. اتوترت وبعدين قالت شريف
شريف. اتخمدي ف ليلتك دي مش كفايه اللي حصل
اسيل. فضلت السكوت منعا لغضبه
شريف. نايم صاحي بيفكر ف ليلته اللي اتضربت وبعد لحظات قام وانتفض
اسيل. اتفزعت وقالت ف ايييه
شريف. بصلها بكل شراسه وقالها انتي قولتي انك عندك ظرووف
اسيل. خافت وماتت من الرعب
شريف. امممم عندك ظروف ازاي ياهانم وانتي لسه مصليه معايا ايييه الظروف جتلك كدا فجأه وانتي بتكلميني
اسيل. بدقات قلب سريعه قالت شششريف دي دي دي
شريف. قرب منها وبص ف عيونها وهمس وقال والله لنتقم منك عاللي عملتيه فيا دا
اسيل. لسه هترد
شريف. انقض عليها وووووو
نسرع الاحداث بقا بما انها الحلقه الاخيره
وبعد مرور تسع شهور
اسيل والكل كانو قاعدين مع بعض
صفاء. سيلا يا حبيبتي هتروحي امته لدكتوره
اسيل بتعب قالت الاسبوع الجاي ياماما وف لحظه صرخت
شريف. قام جري عليها وامه وابوه شريف مالك يا حبيبتي
اسيل. بتعب قالت مالي ايه هو انت مش شايفني تعبانه ولا بتدرب علي دور الولاده
شريف. ياحبيبتي اهدي بس
اسيل. ااااااه ببرودك دا هتولدي قبل آوانييييي
صفاء. اهدي يا حبيبتي انتي تعبانه ولا ايه ما انتي كنتي كويسه دلوقتي
اسيل. بغيظ قالت وتعبت يا صفاء تعبت اعمل ايه هو بمزاحي يعني ولا ايييييييه
خالد. اهدي يابنتي مالك بس
اسيل. هيكون مالي ياخالد بموت ياخالد بموووووت وانتو واقفين تتفرجو عليا دا ايه ياربي العيله اللي وقعتني فيها دي وقالت باباااااا انا عاوزه ابويااااااااااا
شريف. بخوف حبيبتي
صفاء. قاطعته وقالت شريف روح غير هدوك دي ويلا نوديها المستشفي دي شكلها بتولد
اسيل. بصوت عالي قالت يغير هدوووومه ومالو يا حبيبي غير غير يابا ولا اقولك ادخل خودلك دوش وياريت لو تملي البانيو ميه سخنه كدا وتاخد راحتك كمان اااااااااه
خالد. ابتسم علي كلامها وبعدين قالها متخافيش يا حبيبتي
اسيل. مخافش هو انتو طول ماورايا انا هكون كويسه منكم لله منكم لللللللله

 

 

صفاء. شرييييف هات حاجه البيبي يلا بسرعه
اسيل. اااااااه ااااااااه اااااااااه
شريف. ف ثواني كان غير هدومه وجاب شنطة البيبي وعالعربيه جري
اسيل وصفاء قاعدين ورا شريف وابوه مع بعض قدام والكل مرعوب وقلقان عليها
اسيل. ااااااااه بموووووووت
صفاء. معلش يا حبيبتي اتحملي شويه
اسيل. اتحمل طبعا مانتي لازم تقولي كدا مش ابنك السبب
شريف. خلاص ياروحي قربنا نوصل اهو
اسيل. اااااااااه حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شريييف
شريف. ليه بس ياحبيبتي كدا بتحسبني عليا
اسيل. ااااه ياخويا ما انته ولا علي بالك تعمل عملتك السودا وانا اشيل الطين علي راااسي منك لله يا شريييييف
خالد. بيضحك ومحرج لأحراج ابنه ومش عارف يقول ايه
شريف. اهدي بقا يا حبيبتي كدا علشان انا قربت اجيب اخري منك ف نعقل كدا اوكي
اسيل. بصويت قالت بتعلي صوتك عليا يا شريف واما بولد طبعا مانته مش همك ودموعها نزلت
شريف. صعبت عليه بصلها وقال معلش ياحبيبتي حقك عليا هو انا اقدر اعلي صوتي هليكي دا انتي حبيبتي وروحي وملاكي وابتسم وقالها ملاك قلبي انتي يا سيلا
اسيل. بتعب قالت كل بعقلي حلاه ياابن صفاء وبعدين قالت بس تعرف انت معاك حق انا فعلا ملاك وخساره فيك
شريف. طبعا ياروحي ملاك دا حتي جنخاتك بتخبط فيا انا وبابا ياريت تلميها شويه جنبك
اسيل. بتهظر يا شرييييف ااااااااه فبنك يا باباااااااا
شريف. خلاص ياروحي حقك عليا
اسيل.والله بس اقوم منها علي عير وهوديك ف اربعين داهيه
شريف. بمرح قالها حبيبتي ياسيلا لدرجه دي خايفه عليا
اسيل. بصتله وكلها غيظ
شريف. ببتسامه قالها ايوا ياروحي اصلها ستين داهيه وتنتي من حبك ليا وخوفك عليا شيلتي عشرين داهيه بحالهم
اسيل. ااااااااااااااااااه وعضت ايد صفاء
صفاء. اااااه يابنت العضاضه
شريف وابوه ضحكو وبعد شويه وصلو المستشفي وبعد لعض الوقت اسيل خلفت توأم ونقلوها اوضتها وبعد ما فاقت
شريف. باسها من ايدها وقالها حمدلله علي سلامتك ياروحي
اسيل. بتعب الله يسامك حبيبي
خالد. باسها من جبينها وباركلها
عامر. ضمها لحضنه وباركلها وقالها حمدلله هلي سلامتك ياروحي ربنا يخليهملك
اسيل. ويخليك لينا يا بابا
صفاء. راحت عليها وضمتها لحضنها وبتركتلها ودعتلها
اسيل. تسلميلي يا صاصا ربنا يخليكي ليا وبعدين قالتلها ايه دا يا صاصا ايدك مالها زرقه كدا
صفاء. بمرح قالتلها تبدا ياروحي دي كلبه صعرانه غضتني
اسيل. كلبه يا صفاء كلبه وافتكرت طبعا انها عضتها
شريف وابوه وابو اسيل ضحكو 😂😂😂😂😂

 

 

الدكتور. دخل وقال حمدلله علي سلامتك يا مدام اسيل
اسيل. الله يسلمك يادكتور ولاحظت ان ايده بردو زرقه قالت الله ايه يادكتور مال ايدك لونها ازرق كدا
الدكتور. ابتسم وقالها كلبوبه صعرانه عضتني وجريت
اسيل. افتكرت انها عضته اول مادهلت المشفي وكان بيكشف عليها بمرح قالت ااااه ياني تعاليلي ياماااا حتي تلدكتور اللي ولدي طلع معضوك وملوث واكيد هيتحول دلوقتي بسبب العضه اااااااه اااااااه الكل ضحك وبعدين اتاسفت للدكتور
الدكتور. قالها عقابا ليكي عاللي عملتيه فيا انا هسمي تبنك علي اسمي
اسيل. اسمك ؟ وبعدين قالت وهو اسمك ايه بقا
الدكتور. بمرح قالها سعداوي
اسيل. نععععععم بقا ابني يبقي اسمه سعداوي
الدكتور. مالو سعداوي كله سعاده اهو
اسيل. بقولك ايه انت كدا دورك خلص ياريت تكتبلي خروج ومع السلامه مش عاوزه اشوفك تاني
الدكتور. والله ما هيخصل ابنك لازم يتسمي علي اسمي
اسيل. يادكتور انت لسه صغير خاف علي نفسك متي اخسن ما تبقي مغامره من مغامراتي
شريف وابوه وامه وابوها انفجرو من الضحك 😜😂😂😂
خالد. بص علي اسم الزكتور اللي معلق علي صدره وقال خلاص هنسمي الولد علي اسمك يادكتور
اسيل. لا طبعا
الدكتور. قالها مالو آريان وحش
اسيل. قالت اسمك الحقيقي آريان
الدكتور. اعتقد حلو وهتسميه
اسيل. ابتسمت
الدكتور. مبروك يا ام آريان
صفاء. قالت والبنت هنسميها همسه علي اسم اغلي صديقه عندي وبتكون جدتها ام اسيل الكل بارك وهني
وبعد مرور عشرين سنه في الشركه
آسر. ياخالو حرام عليك بقا انا هتجنن وانت بردو رافض
شريف. وعمري ما هوافق وغور يلا من وشي دلوقتي
آسر. بص ل جدو خالد وقاله متقول حاجه ياجدو
خالد. ابتسم وقال ابوها يابني وهو حر
محمود. حرام عليك والله ياشريف اللي انته امله ف الواد دا بقالو تلت سنين بيتحايل عليك تجوزه بنتك وانت وبنتك ممرمطينه معاكم
شريف. هو بالعافيه ياخي بنتي وانا حر مش مرافق ياخي شريف متعلق ببنته قوي وبيحبها بطريقه غير عاديه ودايما يرفض العرسان وآسر ابن اخته عبير وبيشتغل هو ابوه مع شريف وخالد بالشركه بعد ما نزلو من برا واستقرو وسبب نزولهم هو حب آسر ل همسه حبيبة ابوها
آسر. خالو خبيبي انا ارف انك بتحب همسه وبتخاف عليها بس اتطمن هليها والله هخافظ،عليها وعمري مهزعلها
شريف. بصله ورفع حاجبه

 

 

محمود ابو آسر خلاص بقا يا شريف وطلباتك وطلبات همسه كلها موجابه وآسر بردو ابنك وزي آريان وانتي اللي مربيه
شريف. اتنهد وبصلهم بغيظ
خالد. علشان خاطري انا ياشريف
آسر. وقف قدام خاله وقاله اتطمن ياخال بنتك مع زين الرجال واتنهد وقال والله بحبها
خالد. خلاص يا آسر بعد المغرب عالساعه تمانيه ابقي هات ابوك وامك وتعالو الفيلا
آسر. بفرحه قال امي عند تيتا ف الفيلا عندكم وانا وبابا هنتعشي معكم يبقي هنروح مع بعض
شريف.بغيظ منه قاله تصدق بالله انا ماطايقك ولا طايق ابوك
آسر بفرحه وسعاده قاله حبيبي يا خالو هنقرا الفاتحه امته
شريف. بزعل ان بنته خبيبته هتروح منه رد وقاله هنقراها علي روحك وروح ابوووك جتك البلا
خالد ومحمود ههههههههه ههههههههه والباب خبط ودخل
همسه وآريان. همسه ببتسامه قالت بابي حبيبي
شريف. بفرحه تعالي ياروحي
همسه. راحت علي ابوها اللي بتمووت فيه آسر كان واقف قدامه بصلها وابتسم همسه قالت وسع يا اخ انته
آسر بحب قالها عاوزه ايه بس يا قمر
همسه. بمرح قالت عاوزه اعدي عاوزه اعبر الطريق واوصل ل بابي حبيبي
آسر تعبري الطريق وابتسم وقال هو انا بموووت فيكي من شويه دي كفايه خفة دمك ري يا همستي
شريف. قام وقف وقال انت بتاكس بنتي قدامي ياحيوان انته
آريان. بمرح مسمه من قفاه وقاله بتعاكس اختي وانا واقف يايلا دا انته لازم تبات ف الحجز انهارده
آسر. انا اسف يا حضرة الظابط عديها المره دي
آريان. بص ل ابوه وقاله اعديها يابوب
شريف. قاله لأ دا لازم يتربي
آريان. مال بدماغ آسر وقال البوب آمر وانت ارف اني نفسي فيها من زمان وجت لحد عندي
محمود. بهزار قال علشاني انا ياحضرة الظابط
آريان. اهو الوساطه دي اللي موديانا ف داهيه
خالد. هههههههههه
همسه. ف حضن ابوها وقالت وحشتني قوي يابابي
شريف. انتي اكتر ياروح بابي
وأخر النهار في فيلا خالد
خالد وصفاء وشريف واسيل وعبير ومحمود وآسر وآريان وهمسة الكل قاعدين مع بعض وبيتعشو وبعد انتهاء العشا
عبير. قال ل اسيل جوزك بيطلع دخان من ودانه
اسيل. ما اناي عرفه بيحب اسيل ومتعلق بيها قد ايه وزعلان علشانها وخصوصا وهو حاسس انها مياله فعلا آسر
عبير ربنا يعديها علي خير
صفاء واسيل قالو يااارب
آسر. ها يازهالو مش هنقرا الفاتحه بقا ونتفق علي كتب الكتاب انا بصراحه مش قادر اصبر اكتر من كدا
شريف. اخد نفس بصوت عالي وقاله ولااا متخلنيش اطردك انا مش طايقك اصلا بقلم نور عصام

 

 

خالد. طبطب علي ايد ابنه وقاله سنة الحياه يا حبيبي وهمسه مش هتبعد عنك هي هتتجوز ابن عمتها والفيلا بينا كلها كام خطوه وكل يوم هتبقي عندك وف حضنك
شريف. اتنعد وبعدين قال همستي حبيبتي
همسه. نعم ياروح همسه
شريف. ضمها لحضنه وباسها من جبينها وقالها لو جماعه بلطجيه ومسلحين دخلو علينا دلوقتي وكانو وخيروكي يقتلو حد فينا انا او آسر هتختاري مين فينا
الكل تنح ومش مصدق اللي شريف قاله
خالد. ايه ياشريف اللي بتقوله دا للبنت
صفاء. شريف حبيبي ليه تحط البنت ف اختبار كدا
آسر. مرعوب ومش عارف اخرة اللي خاله بيعمله دا ايه
آريان. قال يالهوي يابابا ايه الدماغ دي
عامر. قال الواد شريف دا دماغه تتلف ف حرير
عبير. لسه هتتكلم
شريف. بص لبنته وقالها ها ياروحي هتختاري مين فينا
همسه. مالت علي ايده وباستها وحضنته قوي وبعدين قالت هختارك انته ياحبيبي هختارك انته يا بابا لان كل شئ ف الدنيا يتعوض إلا الاب والاخ
شريف. عيونه لمعت بالدموع وحضنها بقوه
خالد. حاسس بابنه وحب ينقذ لوقف قال يلا يا شريف نقرا الفاتحه خلينا نفرح
شريف. بص لبنته وشاف لمعه بعيونها بالفرحه قال بسم الله وتمت قراءة الفاتحه واتفاق انهم يكتبو الكتاب بعد اسبوع والكل بارك وهني وشريف مقعد بنته جنبه وحضنها

 

 

اسيل. حضنت بنتها وباركتلها وبصت ل شريف وقالت بفرحه ومرح مبروك يا ابو العروسه
شريف. وهو علي اخره قالها الله يبارك فيكي يا حبيبتي
اسيل. بحب قالت ربنا يخليك لينا حبيبي وتجوزها وتربي ولادها وتبقي احلي بابا جدو
شريف. ويخليكي ليا يا سيلا قلبي وميحرمنيش منك ابدا
آسر.راح لعند همسه ومسكها من ايدها ووقفها وقالها مبروك ياروحي وباس ايدها
شريف. بغيره قاله اتلم يلا واحترم نفسك
آسر. لااا بقولك ايه دا انا لسه قاري فاتحه وخدها وجري
شريف. يعني كاتب كتاب يارووح امك وجري وراه 😂😂
وانتهت رواياتنا ويارب تكون نالت اعجابكم

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى