رواية أذابت جليد قلبي الفصل الأول 1 بقلم فاطمة حمادة
رواية أذابت جليد قلبي الجزء الأول
رواية أذابت جليد قلبي البارت الأول
رواية أذابت جليد قلبي الحلقة الأولى
مرحبا بكم اعرفكم على أبطال حكاياتي علي حسب ظهورهم في حياه
أنا يارا جاسر الشافعي عمري ٣١سنه ام لاجمل زين في الدنيا عنده حوالي ٧سنوات نعيش في ايطاليا من سبع سنوات أنشأت شركتي الخاصة في الهندسه مرت الايام والأسابيع والشهور والسنوات وأصبحت املك مؤسسه من الشركات في جميع أنحاء العالم أحد هذه الشركات في بلدي مصر حيث تعيش امي.
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
البارت الاول
كنت اجلس على مكتبي منهمكة في العمل والأوراق و فجأة دلف للغرفة وهو يجري بمرح :مااامااا يارا بابتسامة عريضة: حبيب ماما عامل ايه زين : الحمدلله بعبوس طفولي : احنا هنشوف تاتا امتي يارا : انا عندي ليك مفاجاه زين : بجد ايه هي يارا : انا جالي شغل في الشركه اللي في مصر وهنسافر بكره زين و هو بيتنطط من الفرحه: هيييييييه هيييييييه هنشوف تاتا بكله هنشوف تاتا بكله يارا:. بتحب تاتا زين: جدا ونفسي احضنها ونط علي يارا هاااااه هاااأاااااااه هنسافر هنسافر وقضو بقيت اليوم يحضرون الملابس وشنط السفر.
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
في صباح يوم جديد
اشرقت الشمس لتعلن عن بداية يوم جديد تستيقظ يارا على صوت زين: ماما ماما يله عشان نلوح لتاتا يارا بتعب : اهه هي الساعه كام نظرت لتري الساعه السابعه
يارا : لسه الطائره هتطلع العصر لسه بدري قولي بقا ايه اللي مصحيك بدري كده زين بزعل مصطنع : ليش دعوه انا عايز الوح لتاتا دلوقتي هه يارا: جتلي فكره زين: ايه هي يارا ايه رايك نروح نشتري هديه لتاتا والهبله نور
زين: هااااه ماشي يلا يارا : خليهم يحضرو الأكل عقبال اما انزل زين وهو يضع يده بجانب رأسه تمام يا فندم يارا وهي تفتعل نفس حركته بمرح تمام يا حضرت الظابط زين بمرح تعالي ولايه 😂نزل وهو يضحك أما يارا بتأمل وهي تضع يدها علي خدها: بيجنني زيك اهههه أفاقت من تفكيرها وذهبت لتفعل روتينها
في مكان اخر
يجلس على مكتبه تحته عيناه هالات سوداء عيون زابله تدل على عدم نومه لوقت طويل مشغول في الأوراق وفي تفكيره شخص واحد يتنهد : وحشتيني ااااااه بموت من غيرك سبع سنين كل دقيقه فيهم كأنها ميت سنه قاطع تفكيره دخلو شاب قائلاً: بتعب انا تعبت يلا ناكل حاجه
ادم ببرود : روح انت مليش نفس
يوسف بزهق : ادم
ادم بصوت عالي : ابعد عني انا مش طايق اشوف حد قدامي روح انتي يوسف بزعل على حال صديقه : طيب سلام واغلق الباب وراه يوسف بزعل: انتي اللي ضيعتها من اديك بتمني اللي يكون جاي احلي وترجعو لبعض .
*٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠ ٠٠٠*
اخيرا هبطت الطائرة على مصر يارا في نفسها وهي في السياره : وحشتيني يا بلدي وحشني احبائي و وحشتني يا اد .. قاطع تفكيرها رنين هاتفها حالما رأت من المتصل ارتسمت علي وجهها الابتسامه : انتي ما بترديش ليه يا حيوانه يارا: عشان كنت في الطياره يا جازمه …: انا اللي جازمه يا .. استني استني طياره ايه اللي انتي فيها يارا : انا رجعت مصر وانا في طريقي لماما …..: بتهزري يارا : لا والله بتهزري يارا تضحك على صديقه دربها لا والله مش بهزر نور وهي بتنط علي السرير : هااااااااااااااه هااااااااااه زين : بتكلمي مين يا ما ما يارا : صحبتي نور الي حكتلك عنها زين : نور المجنونه يارا: عي. ….قاطع كلامها نور : انتي بتكلمي مين يارا بضحكه: ابني زين نور بصدمه:زين….زين النونو قاطعها زين بغضب طفولي انا مش نونو انا لاجل كبيل (😂نسيت اقول لكم زين عنده حرف الراء 😅ده انت هتاخد تريقه من محمود 😂😂اوبس 🫢انا مقولتش حاجه 😅)
نور و قد ادمعت عينيها: ههههههههههه لاجل و كبيل 😂😂😂😂
زين بغضب اكبر متتليقيش عليا هااا
يارا متتريقيش على حبيبي يا بت ده زين حته سكره اسكتي عشان لو سبته عليكي أنتي حره
نور: ههههههههههه لا انفد بجلدي أحسن..المهم انا عايزه اشوفك و تحكي لي كل حاجه من طأطأ لسلام عليكو…..
تمام نتقابل في***الساعه** واقولك كل حاجة سلام عليكم نور : وعليكم السلام .
سميه (ام يارا ) وهي تحضر العشاء دق جرس الباب سميه في نفسها مين يا ترا سميه وهي تفتح الباب مي…..وجدت يارا امامها احتضنتها وعيونهما مليئه بالدموع سميه ببكاء : حببتي وحشتيني اوي قاطع كلامها يد تشد بملابسها زين: ونا ما وحشتكيش يا تاتا سميه وهي تحتضن زين : حبيب قلب تاتا طبعا وحشتيني يلا بقا احنا هنقضيها عياط : قالت يارا بهزار سميه : يلا انا لسه عامله العشاء يلا نتعشا مع بعض دخلو وتناولو طعامهم ودخلوا الي غرفهم لينامو ولا يشغل تفكير يارا الا ماذا سيحدث عندما تقابله .
*______________________________________*
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أذابت جليد قلبي)