روايات

رواية أحببني بلطجي الفصل الثامن 8 بقلم أمل ناصر

موقع كتابك في سطور

رواية أحببني بلطجي الفصل الثامن 8 بقلم أمل ناصر

رواية أحببني بلطجي الجزء الثامن

رواية أحببني بلطجي البارت الثامن

أحببني بلطجي
أحببني بلطجي

رواية أحببني بلطجي الحلقة الثامنة

ياسين أنا بس هسعدك يا نونه
نور لا خليك هنا لحد مغير
ياسين حاضر يا قلبي
نور تذهب لتغير ملابسها وتلبس قميص نوم قصير لونه ابيض
يظهر جمالها
ياسين فى انتظار نور يخبط على الباب ليدخل
نور ادخل
ياسين يدخل الغرفه أنه عارى الصدر لا يرتدى اى ملابس في
نصه الفقانی
نور بصدمه ايه ده يا ياسين مين اللي معورك كده ونهارت من
البكاء
ياسين أهدى يا نور أنا كويس
نور ببكاء مين الى عمل فيك كده قول یا یاسین انطق
ياسين بصراحه يا نور دى كانت خناقه وأنا اطعنت بمطوه
بس انا طلبة من امى أن محدش يقالك حاجه لان بصراحه
ماصدقت انك وفقتى تتجوزيني
نور بصدمه انت عارف انا اتجوزتك ليه يا ياسين
اتجوزتك علشان خفت تعمل فيه حاجه غزب عنى وضمر
حياتى إنما أنا عمر ده مكان حلمى
انا حلمى كان كبير جدا بس بصراحه انت حطمته
انا كان نفسي اكمل تعليمي اتجوز شخص محترم
يكون دكتور او مهندس يكون طباعه هاديه
شخص يفهمني ويقدر حلمى
مش شخص الناس كلها بتقول عليه بلطجى وبتاع مشاكل
انا نفسي أعيش في هدوء زى اى حد عادى أنا مش بحب
المشاكل يا ياسين ومش عيزاك تزعل من كلامى
انت بوضعك ده فى اى لحظه ممکن تموت وتسبنى بسبب
ضربه زى الى اختها دی
ياسين يقطع حديثه ويلتقط شفتيها بقبله كلها حب واشتياق
وتطول القبله بين المحبين
نور تبعد نفسها عنه وهيا تبكى . وتقول لو سمحت يا ياسين
سبنى دلوقتي أنا حته معرفش عنك اى حاجه ازی عیزنی
اسبلك نفسي كده مش هقدر متغصبش عليه على علشان
خطری
ياسين يمسك وجهها بين يديه ويقابل جبهته ويقول : لها أهدى
یا نور خلیکی متاكده انى عمرى مهغصبك على حاجه أنا كفايه
عليه انك تبقى مراتی و قدامی دایما
امه بنسبه للجامعه بتعتك فخليكى متاكده انی مستحیل اطلب
منك انك تسيبى الجامعه لا بلعكس أنا عايزك تكملى تعليمك
ويقابل يدها أكثر من مره وهوه يقول لها يلا بقا
قومی ارتاحی شویه یا قلبي
نور ببتسامه بجد يا ياسين هتخلينى اكمل تعليمي
ياسين طبعا يا قلب ياسين من جوه والايام هتسبتلك يا نور
انی مستحيل ارجع فى كلمه قالتها يلا بقا قومی اغسلى وشك
ورتاحی شويه ووعه اشوفك تعیطی تانی
انتى مش عارفه دموعك دى بتعمل فيه ايه
نور حاضر مش هعیط تانی
يا سين ايوه كده شطوره یا قلب قلبی
وتذهب نور تغسل وجهها وتذهب إلى النوم
ياسين ينظر لها بعشق وهيا غارقه فى نومها يتأمل ملامح
وجهها يقترب منها ويقابل جبهته بعمق
ويربط على شعرها بيديه
وفى صباح اليوم الجديد
منزل نور
حنان تقف فى المطبخ تحضر لنور كل ما لذه وطاب
جنا الله الله يا ست الكل ايه النشاط ده وايه الاكل الحلو ده
حنان ده علشان نور لم نروح نطمن عليها يا قلب امك
جنا والله نور وحشتنی اوی یا ماما
حنان شويه وهنروح نشفها يا قلبى
جنا ماشي يا ماما يلا علشان منتاخرش على نونه حببتى
وبعد قليل من الوقت
منزل ياسين
الباب يخبط بشكل مش عادى
ياسين يذهب مسرعا ليفتح الباب
ام ياسين مبروك يا عريس ايه النوم ده كله
ياسين الله يبارك فيكي يا امه هيا الساعه كام
ام ياسين العصر هياذن اهو آمال فين العروسه
ياسين لسه نايمه يامه
سلملى طيب انا هخش اصحيه
ياسين خدى هنا يابت اهدى على نفسك كده وأنا هقوم اصحيه
ام یاسین ههههههههههه ايوه بقا من اولها كده تعالی یا سلمی
جنبی هنا
سبيه هوه يصحى مراته
ياسين يذهب إلى الغرفه يصحى نور من النوم
نور قومی يلا يا قلبي ماما هنا وأكيد امك كمان جايه دلوقتي
نور تفتح عينيها ببطء شديد وهيا تنظر إلى ياسين حاضر
هقوم اهو اخرج اقعد معاهم لحد مغير هدومى
ياسين ماشي بس بسرعه
نور حاضر
ام ياسين نور صحيت
ياسين ايوه يامه بتغير وجايه
ام ياسين ماشي يا حبيبي طمنى عملت ايه دخلت على مراتك
ياسين ببتسامه ايوه یامه كلو تمام متخفيش يا زوزه ابنك سبع
ام ياسين ههههههههههه بطمن عليك بس يا حبيبي
الباب يخبط ياسين يفتح الباب اهلا اهلا يا خالتی
اتفضلى ادخلی
حنان ازيك يا
حبيبي
صباحيه مباركه
ياسين الله يبارك فيكي يا حببتى
جنا عامل ايه يا ياسو
ياسين الحمد لله يا قلب ياسو
حنان آمال فین نور
ام ياسين بتغير يا حببتى وجایه اهی
وتخرج نور من غرفتها ترتدی روب نبيتى طويل وشعرها
مفروض
وتسلم على كل الموجودين وتجلس بجانبهم
حنان طمنيني عنك يا حببتى عامله إيه
نور بخیر یا ماما اطمنی
حنان عملتی ایه امبارح طمنینی
نور تنظر إلى زوجها بكسوف لا تعرف ماذا ستقول لمماتها
ياسين متخفيش يا خالتى كل حاجه تمام اطمنی
حنان ماشي يا حبيبي ربنا يسعدكم
ياسين يارب يا خالتي
وبعد القليل من الوقت يذهبون إلى منزلهم
وتجلس نور هيا وزوجها
ياسين إحنا مش هناكل يا نونه وله ايه
نور حاضر تحب تاكل ايه
ياسين يمسك يدها يقبله ويقالها اى حاجه من ايدك يا قمر
نور بكسوف حاضر وتذهب إلى المطبخ تحضر الطعام التي
جبتو لها ولدتها
وبعد ذالك يجلسون ويتنوله الطعام
ياسين بقالك يا نونه هتنزلى الجامعه امته
نور اول الاسبوع أن شاء الله فى مشكله وله حاجه
ياسين لا مفيش حاجه أنا بطمن عليكى بس
نور ماشي يا ياسو شكرا
ياسين يلهوى بقا أحله ياسو فى الدنيا
نور ببتسامه ميرسي

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببني بلطجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى