روايات

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل السادس 6 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل السادس 6 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الجزء السادس

رواية أحببت معاقا عقليا البارت السادس

احببت معاقا عقليا
احببت معاقا عقليا

رواية أحببت معاقا عقليا الحلقة السادسة

شروق بصراخ ودموع : جااااااسر جااااااسر رد عليا جاسر علشان خاطري رد عليااااا
كان بين يديها لاحول ولاقوة لة
سامي بضحك هستيري: ماات هههههه مااات ااه مااات عملت كل ده علشان يموت ببساطة هههه وزداد في الضحك بشكل هستيري مرعب
شروق بصراخ: انت مجنون مجنون هو مش مااات اسكت بقا وساعدني علشان ننقذة يلاااا مستني اية مش انت مش عايزة يموت يلااا ساااعدني
سامي بضحك هستيري: ايوا مجنون مجنون انا مجنون بس مش هسمحلة يموت قبل محقق انتقامي اتصل بالاسعاف واسعفتة علي الفور في المستشفي
الدكتور: بسرعة لازم يدخل العمليات عنده جرح غميق بالدماغ
بعد مرور ساعتين من القلق بالخارج
‏الدكتور بعملية: الحمد لله قدرنا نسيطر علي النزيف
‏شروق بفرحة: هو بقا كويس يادكتور اقدر اشوفة
‏الدكتور: الاول محتاج اتكلم مع حد من عيلتة وعلي دراية كاملة بحالتة
‏شروق بقلق: اانا مراتة يادكتور في اية
‏الدكتور بعملية: اتفضلي علي مكتبي
‏سامي بمقاطعه: انا والده اتكلم هنا عادي
‏الدكتور بعملية:من الواضح ان المريض بياخد ادوية بتدمر الخلايا الدماغية ودا اللي اكتشفتة من خلال التحاليل دي
‏شروق بعدم فهم: ازاي يادكتور بس جاسر مش بياخد ادوية هو اتشخص في الاعاقة العقلية الخفيفة بسبب التلف الدماغي
‏الدكتور بتفكير: بس الواضح ان المريض تعرض لإصابة دما”غية رضحية خفيفة ملهاش اي علاقة بالاعاقة والادوية اللي بياخدها هي السبب في حالتة

 

 

 

 

‏شروق: قصدك ان جاسر سليم والادوية هي…..
‏الدكتور: متأكد من دا لان كان عنده كريات دم متجمعة بالدماغ عملت خلل في تصرفاته ممكن يبقي تعاملة يبين كانه طفل بس في الحقيقة هو فاهم كل حاجة حوالية بس الاستيعاب والتعبير عند بيخونة
‏شروق:فهمت حضرتك يا دكتور بس بعد العملية دي مفيش اضرار صح يعني هو بقي كويس
‏الدكتور: منقدرش نحدد في الوقت الحالي بس اللي عايز اقولة ان هو محتاج عناية خاصة واحتمال بعد العملية يحصلة فقدان ذاكرة كامل او ممكن تفضل حالتة بشكل مؤقت يعني ممكن في ثواني يبقا طبيعي وثواني يبقا نفسة جاسر الطفل
‏سامي بخبث مع نفسة : وهو دا اللي انا عايزة علشان اقدر اكمل انتقامي براحتي
شروق: تمام يادكتور ينفع اشوفة دلوقتي صح
الدكتورة: اكيد هو احتمال يكون فاق دلوقتي
ـــــــــــ بالداخل ـــــــــــــــــ
شروق بدموع: تعرف دي اول مرة احس اني خايفة علي حد بالطريقة دي وفرحت اكتر لما عرفت إنك بخير وهترجع شخص طبيعي
جاسر بوجع: اااه اانتي مين
شروق بفرحة: جاسر انت فوقت حبيبي انت كويس
جاسر بطفولة: انتي عروستي صح هتلعبي معايا عريس وعروسة
شروق بضحك: حاضر ياسيدي هنلعب عريس وعروسة
جاسر بتوهان: نرمين نرمين لية خو”نتيني لية سبتيني ورحتي معاااه ليية اانا حبيتك بجد لية سبتيني اانتي رميتيني من الجبل ومشيتي لييية
شروق بصدمة: مش معقول في بني ادم يعمل كدا
جاسر فوق جاااسر ولكن جاسر استمر بالصراخ وكانه يحارب من اجل عدم السقوط من فوق ذالك الجبل
شروق بصراخ: دكتوووور
الدكتور: احنا منقدرش نديلة مهدئات لازم يتغلب علي الواقع كلمية قوليلة اي حاجة انتي مراتة يلااا مستنية اييية
شروق بدموع: جاااسر قووم هي مش هنا قوم ااانا شروووق جاسر شروووق قوم يلاااا
لم يسمعها وفقد وعية
الدكتور: هو دلوقتي حالتة مستقرة نوعا ما…. بعد إذنك
سامي بضحك: اية دا هو رجع لوعية تاني هههه كنت مستنية من زمان علشان ادوقة من نفس الكاس
شروق برجاء ودموع : ارجوك عرفني في اية ومين نرمين دي ارجووك لية جاسر بيتعذب بسببها كل ده ولية بيترعب لما يشوف صورتها
سامي بشر: هقولك بس بعدها هتنفذي كل اوامري دا لو عايزة تنقذية
شروق بسرعة: هعمل اية حاجة بس عرفني الحقيقة ارجوك

 

 

 

 

سامي : كدا تعجبيني ياقطة اسمعي بقا نرمين دي كانت مراته مرات ابني انا إسلام ابني نرمين كانت مراتة وكانت هي والمحروس بتاعك علي علاقة من قبل متتحوز ابني ولما عرف طبعا من شدة حبه كان منهار وامة ماتت في الفترة دي جاسر ابن اخويا مستغربيش ايوا ابن اخويا بعد لما امه ماتت واكمل بدموع نرمين طلبت من إسلام الطلاق وابني الغبي كان بيحبها ورفض وهي بقا متحملتش وراحت لجاسر تقف جمبة ووقتها جاسر قبلها في حياتة وخططوا هما الاتنين يقت”لوا ابني وقت”لوة بكل دم باارد قت”لوة وانا مش هرحمهم انا بس دلوقتي عايزة بوعية علشان اعرف اوصلها الخا”ينة دي وهو لسة حسابة معايا مخلصش
شروق بتأثر: انت مغلطتش في اللي عملته بس اية اللي خليك متأكد ان جاسر السبب في وفاه إسلام
سامي بعصبية: شوفتها الحق”يرة شوفتها وهي بتقت”لة شوفتها كاميرات المراقبة جابتها وهي بترمية من فوق الجبل
شروق بتذكر: انت قولت جبل بس بس جاااسر قال ان نرمين رمتة من فوق جبل ازاي دا الموضوع دا في حاجة غلط
سامي بستغراب: لا الحادث بتاع جاسر واللي اثر علي دماغة كان بسبب شاحنة خبطته وهو بيعدي الطريق
……..: انا هقولك مكان نرمين فين
شروق بصدمة: جاسر

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت معاقا عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى