روايات

رواية أحببت ظبوطة الفصل الخامس 5 بقلم محمود التركي

رواية أحببت ظبوطة الفصل الخامس 5 بقلم محمود التركي

رواية أحببت ظبوطة الجزء الخامس

رواية أحببت ظبوطة البارت الخامس

رواية أحببت ظبوطة الحلقة الخامسة

محمد مسكها من لياقة البيجامة: أنا مش قلت نلم لسانا شوية
ليل: ايدك يابا قلت لتوحشك
محمد: حاضر يشبح يلا نفطر عشان نروح عند امي
فطرو ولبسو عشان يروحو عند مامت محمد
ليل كانت لبسة فستان بيبي بلو وطرحة بيضة كانت زي القمر
محمد اضايق من شكلها وكان نفسه يقلها غيريه عشان شكلك قمر بس سكت
عند مامت محمد بعد ما سلمت علي ليل وحبتها خالص
الام: في مفجأة ليك ي محمد
محمد: خير ي امي
زياد: انااااا

 

 

محمد: ي ساتر ي رب
عامل إيه ي صحبي وحشني والله
زياد: وانت كمان يسطا والله
ايه مش تعرفنا بالقمر
محمد جز علي سنانه وضغط علي ايد زياد: اعرفك ليل مراتي
زياد باعجاب: اممم قمر اهلا ي ليل
محمد مد ايده لزياد: معلش ي زيزو مراتي مش بتسلم علي رجالة
ليل فرحت حست انه غيران اوي بس مبينتش
وطول القعدة زياد بيبص لي ليل نظراات مطمنش ومحمد اضايق جدا
روحو
ليل: مالك
محمد بضيق: مليش أنا رايح اشتغل في اوضتي
ليل: اووف ماله دا اكيد اضايق من الزفت اللي اسمه زياد دا
اممم بس عرفت هصلحه ازاي
ليل فتحت الاوضة براحة ودخلت
محمد: خير عاوزة ايه وازي تدخلي من غير تخبيط
ليل في سرها: يعم اتنيل أنا دخلة للبتاع يعني

 

 

ليل بابتسامة: هو أنا لازم اخبطش علي كدشة
محمد ضحك علي طريقة كلامها بس مردش
ليل: بقلك بقي ي واد ي ظبوطة ي جميل انتا
محمد: واد وظبوطة وجميل خير
ليل: اخص عليك الف خصاية يعني هعوز منك ايه يعني
محمد: لا عندك حق اخلصي وقولي
ليل: بردو ظنك فيا مش تمام يعني هو انا لو قلتلك ننزل نتمشي علي البحر دي حاجة يعني دنتا جوزي ودا وجبك ليا
محمد وفهم: اممم طب يلا ي شاطرة عشان عندي شغل واسحبي الباب في ايدك
ليل ورجعت لاصلها: ولا بقلك ايه يلا انت هتنزل معاية غصب عنك إحنا مش جيين هنا نقعد نطغطي وننام يلا خمس دقايق وتلبس والقيك برا
خرجت ومستنتهوش يرد وراحت تلبس لبست فستان ابيض عليه طرحة بنك كانت زي الحوريه
محمد لبس تيشرت بينك وبرتكول بني كان مز جدا
ليل خرجت لقيته مستنيها
ليلفي سرها: يخربيت حلاوتك الولا أحلي مني
محمد: يلا
ليل: يلا
نزلو علي البحر وفضلو يتمشو
محمد: متيجي ناكل اكلة سمك
ليل قلبت وشها: بس بس إلا السمك
محمد : ليه
ليل: مش بحبه خالص استحالة اكله
محمد: اخر مرة كلتيه امتي
ليل: مش فكرة بس بقالي يمكن عشر سنين مكلتوش
محمد : طب تعالي مستنهاش ترد وسحب ايديها وجري
ليل وهي بتجري: انت يابا انت ساحب بقرة اهدي شوية
محمد: يلا ندخل
ليل: انت بتفهم من ودانك مش بحبه
محمد: خلاص اتفرجي عليا وأنا باكل

 

 

ليل : ي سلام مستنتش ترد وسحبها من ايديها تاني وطلع
محمد: افتحي بقك
ليل: بقلك ايه أنا مش طيقة نفسي اصلا كل وانتا خرسان
محمد لقاها بتتكلم راح حدف السمكة في بوقها
ليل وهي بتندغها ومغمضة عينيها: انت مبتفهمش بقلك مش بحبه
محمد: طب كوليها
ليل كالتها وهي الصراحة حبتها ومحمد فضل ياكلها ويديها وهي حبته
محمد: اوووف بس بقي كفاية اوي كدة يلا نروح
ليل: نعم لا طبعا أنا عيزة ايس كريم وكمان لسة متصورتش
محمد: ليفل التفاهه عندك عالي جدا
ليل بطفولة: مليش دعوة عيزة ايس كريم
محمد: ماشي يستي
ليل: ويكون بالمنجا
محمد: حاضر حاجة تاني
ليل: تشكر يباشا
ليل راحت تتمشي ومحمد راح يجيبلها ايس كريم
ليل: الله ايه دا
محمد: بلالين هيليم
ليل: الله ودي المين
محمد: لوحدة كدة اسمها ليل
لسا مخلصش لقي ليل سحبتهم منه ونطت في حضنه
ليل: شكرا اوي اوي خد بوسه كمان
محمد ضحك عليها وحضنها وكان فرحان اوي

 

 

ليل بكسوف: احم احم أنا اسفة علي إللي حصل بس أنا بحب البلاين اليهليم اوي
محمد: يستي ولا يهمك
قضو اليوم ما بين الضحك والهزار
ليل: خد صورني وأنا كدة
محمد بزهق: ي بنتي حرام عليكي دي الصورة الستلاف كفاااية
ليل: ملكش دعوة
خلص اليوم وروحو وهما قعدين في الصالة
ليل: بقلك ايه ي مان
محمد: خير ي وماان
ليل: جدو وحشني وعيزة اشوفه
محمد: عيزة تروحي امتي
ليل بفرح: ايه دا بجد هتوديني
محمد: اه يستي ايه رايك نمشي بكرة الصبح
ليل: تمام يسطي
محمد: والله سواقة تكتك
ليل نامت وهي طيرة من الفرح وصحيت لبست فستان وطرحة
ومحمد لبس بنطلون اسود وقميص اسود عليه بليزر بني وحزام بني وكان سينمائي اوي
ليل: بقلك عيزة اوروح الاول الكلية مشوار بسرعة
محمد: تمام يلا
ليل بغيرة : وانت إنشاء الله هتمشي معاية كدة
محمد: ليه مالي
ليل: انت مش شفت اللي حصل المرة إللي فاتت واللي تقولك قمر واللي تقولك حلو. اما انهرده بقي يجو يطلبوك مني
محمد وفهم: وانتي بقي بتغيري ي بطة
ليل: هه اغير يلا يلا بلاش هبل مشيو وراحو الكلية وكل البنات كانت بتبص لمحمد جامد وليل قربت تمسكه تشيله في شنطتها

 

 

وصلو البلد عند جدها
ليل نطت في حضن جدها: جدوووو حبيبي عامل إيه ي حبيبي
الجد: كويس ي قلب جدو عاملة ايه
ليل: أنا الحمدلله بس ناقصني وجودك ي جدو
محمد كان واقف متابعتهم: إيه الهبل دا وأنا زعلان ليه دا جدها
الجد: ازيك ي محمد ي بني عامل إيه
محمد: تمام ي جدو
الجد: اوعي تكون مزعل ليلي
محمد: اهااا وأنا اقدر دي في عيني وجز علي سنانه
قضو الوقت كله كلام ما بين ليل وجدها ومحمد اضايق لانها نسياه خالص
الجد : يلا بقي ي ليل كفاية كدة روحي نامي انتي وجوزك في الاوضة اللي خليت ام احمد تروقها
محمد فرح أن ليل هتبقي معاه في نفس الاوضة
ليل بسرعة: لا ونبي ي جدو انت واحشني اوي خليني انام في حضنك انهرده
الجد: ي بنتي لحسن جوزك يزعل
محمد: لا ي جدو ابدا هطلع انا
الجد: شيفة اهو زعل اهو
ليل: ي جدو منا قعدة معاه علي طول لكن انت واحشني اوي

 

 

ليل راحت مع جدها وفضلت في حضنه قد ايه هي كانت مفتقدة الحضن دا ونفسها فيه
محمد قاعد لوحده قرب يشيط: بقي كدة راحة تنامي في حضن جدك ولا اكني موجود ماشي ي ليل أنا هوريكي
جه الصبح ومحمد صحي لوحدة هو اتعود كل يوم يصحي علي صوت ليل
محمد فتح البلكونة بص لقي ليل….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ظبوطة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى