روايات

رواية أحببت طفله مجنونه الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية أحببت طفله مجنونه الفصل الرابع 4 بقلم جاسمين محمد

رواية أحببت طفله مجنونه الجزء الرابع

رواية أحببت طفله مجنونه البارت الرابع

رواية أحببت طفله مجنونه الحلقة الرابعة

_بعد اذنك يابني اروح اشوف ابو سجده عايز اي وانتوا كملوا كلامكم

سليم: تمام روحي

(بعد مهي مشت) سليم بمكر: هههههه كنتي عايزه تتطفشيني بس انا وراكي والزمن طويل ياعروستي

سجده: والله لطفشك في عيشتك بس استنا عليا اخليك تكرها اليوم اللي فكرت فيه انك تخطبني

سليم: ههههه اللي بيعجب بحد مش بيبعد عنه بالساهل المهم انا هروح دلوقتي عشان عندي شغل وبكرا اعدي عليكي تكوني جاهزه اشطااا يامراتي وغمزلها ومشي

سجده بتحدي: انا وانت والزمن طويل ياسليم يابن (وحطت ايدها علي راسها وبتفكير) هي امه اسمها اي

ـــــــــــــــــــــــــــــــ تاني يوم

سليم راح خد سجده ومامتها وراحه جابه الفستان وعدو جابه الدهب وتاني يوم في الخطوبه

سجده: ياماما كدا كويس صح

الام بعياط: قمر ياروحي بسم الله ماشاء الله

سجده بعياط: طيب بتعيطي ليه

_كنت بحلم باليوم ده من زمان من وقت مكنتي لسه مولوده

سجده مسحت وش مامتها: بطلي عياط طيب وحياتي ولا الغي الخطوبه

_الام بلهفه ها لا خلاص اهو بطلت هههه

سجده: شطوره يلا نطلع بقا عشان المعازيم بر

_الام يلا ياروحي

سجده طلعت لقت سليم واقف بيهزر مع بنت اتعصبت وعماله تفكر وتسال نفسها مين دي اوع تكون معشوقته او يكون من اللي مرتبط بيها او يمكن يكون متجوزها في السر او يمكن ماشي معايا والله شكله ايامه هتكون سوده معايا

سليم شاف سجده خارجه مع مامتها وبابها قابلهم وحضنها وسرح

_الاب الف مبروك ياروحي

سجده: الله يبارك فيك يابابا (وراح مسكها وراح بيها عند سليم اللي واقف سرحان)

سليم وهو لسه سرحان: يخربيت حلاوة امك هي كانت بتتوحم علي اي

الكل بضحك علي منظر سليم وكلامه هههههههه

سجده بكسوفه: اتلم اي اللي بتقوله ده

سليم: ها اكدب يعني مهو انتي بصراحه شبه الحوريات وغمزلها

سجده بعصبيه وصوت واطي: هتتلم ولا اغير راي وادخل الاوضه وابقا شوف هتخطب مين

سليم: ههههه لا خلاص عشان انتي مجنونه وتعمليها وسكت

سليم جه يلبسها الدبل: هاتي ايدك

سجده بتفكير وهي بتكلم نفسها: والله لعقدتك بس استنا يابتاع البنات

_االام سجده مدي ايدك

سجده بتمثيل: معلش مش هينفع عشان انت مش تجوز ليا فمينفعش تمسك ايدك ممكن مامتك تلبسهالي

سليم: لا عادي كل المخطوبين بيلبسه الدبل لبعض عادي

سجده: مهو حرام ها خلي طنط تلبسهالي

سليم وهو بيجز علي سنان: اممم تمام عادي تعالي ياماما لبسهالها

(ام سليم لبستها الدبله ووسليم لبس دبلته والزغريط ملت البيت)

سجده واقفه الكل عمال يباركلها وتهيص معاهم وسليم واقف مع اهلوا يهيصه

سجده لمحته واقف مع البنت برضوا فتغاظت وقربت عندهم: سلام عليكم

البنت ببرود: وعليكم السلام الف مبروك

سجده: الله يبارك فيكي ولفت وشها لسليم سليم عايزاك دقيقه

سليم بستغراب: تمام وطلعوا البلكونه

سجده بعصبيه: مين البت دي وكيف تقف تهزر معاها كدا وازاي اصلا يوم خطوبتنا ها احكي يلا

سليم واقف مش بيتكلم ومبسوط انه حاسس انها غيرانه عليه

سجده: بتبتسم علي اي متنطق مين دي

سليم بهدو وبتسامه: دي زميلتي في الشغل مهندسه زي

سجده: اعملها اي يعني وتقف معاها ليه كدا بس يابن الناس عايزني تبقا اي صنف من بنات حواء مشوفكش نحيته اشطااا ياشبح عشان متزعلش

سليم بضحك: ههههه شبح وتزعليني بت انتي عندك حول شوي سرسجي وشوي طفله وشوي متدينه هو انا اتعامل معاكي علي كام شخصيه هههه

سجده: مالكش فيه مش انت اللي جبته لنفسك استحمل بقا

سليم: هستحمل ياقمر عشان اللي قلبه ده وشاور علي قلبه بيدق لحد بيستحمل كل حاجه عشانه

سجده وشها احمر وتكسفت وسكتت وسرحان: ها بتقول اي

سليم بضحك علي منظرها: ههههه مش بقول حاجه يلا نطلع يطماطم انتي

سجده: عبوشكلك ياشيخ وطلعوا كمله حفله الخطوبه وخلصت وكله روح وسجده دخلت غيرت وجت تنام افتكرت مواقف سليم في الخطوبه ولم طلعوا البلكونه وقعدت تضحك

سجده بضحك: مجنون وربي ونامت

 سليم راقد وحضن المخده وبيكلم نفسه ايمتا بقا ارمي المخده الز. فته دي من جنبي 🥹

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفله مجنونه

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى