رواية أحببت طالبتي الفصل الرابع 4 بقلم جيلان أمين
رواية أحببت طالبتي الجزء الرابع
رواية أحببت طالبتي البارت الرابع
رواية أحببت طالبتي الحلقة الرابعة
*قامت فيروز وحياه جهزم للمدرسه ونزلوا تحت*
علي السفره:
أسر:اوعااا اي دا يا مازن احنا عندنا مسلمين هنا وكمان حلوين
مازن:اتلم يا زفت دي فيروز بنت عمي محمد و دي صاحبتها حياه
أسر:يلااااهوي حياااه الاسم يكفي
الجد:تعالوا يا بنات عشان تفطروا
*قعدم علي السفره *
مني:اي يا فيروز يعني ينفع متسلميش علي بنت عمتك برضوا
فيروز:المفروض انها اكبر مني ك شكل و ك جسم و…
*حياه غمزتها*
انا الصغيره وعقلي صغير بقا
حياه بهمس:كفايه الست هتتجلط
مني:شوفت الرد يا بابا بس انا مش هتكلم دي مهما إن كانت بنت اخويا
فيروز:لاء اتكلمي اتكلمي انا عايزاكي تتكلمي
مازن:حصل خير يا جماعه، يلا يا بنات عشان منتاخرش علي المدرسه
موده:خدني معاك النهارده يا مازونتي
*مازن بصلها بقرف* م ايه يختي اسمي مازن يا موده وبعدين هو فرح
مني:خلاص يا مازن مجراش حاجه لكل دا
فيروز:يلا يا حياه
مازن:انا هوصلكوا
فيروز:شكرا مستغنين عن خدامات حضرتك
الجد:سبيه يوصلكوا يا فيروز
فيروز:لاء يا جدو شكرا
الجد:خلاص هخلي السواق يوصلكوا مفيش نقاش
*راحوا علي المدرسه وقضوا يوم عادي جدا روحت حياه علي بيتها وفيروز علي بيتها*
في قصر الجارحي:
*روحت فيروز اخدت شاور وأدت فرضها وقعدت تذاكر اللي اخدتوا، الباب خبط*
فيروز:ادخل
*دخلت موده*
موده:هاي يا فيروز
فيروز:وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
موده:حبيت أن اتعرف عليكي واقولك أن انا ومازن بنحب بعض و هو وعدني أننا نتجوز
فيروز:الف مبروك ربنا يتمم بخير
موده:تمام يا فيفي باي ، اه صحيح جدو بيقولك انزلي عشان الغدا
فيروز:تمام
وعلي الناحيه الأخري في غرفه مني
موده:ممكن ادخل يا مامي
مني:تعالي يا قلب مامي
موده:مش بتحبوا يا مامي
مني:بجد مين اللي قالك
موده:روحت ليها و قولتلها انو بيحبني و واعدني بالجواز
مني:وقالتلك ايه
-قالتي الف مبروك ربنا يتمم بخير
-تمام اوي شطارتك بقا تخلي مازن يحبك عشان كل الفلوس دي تبقا بتاعتنا
-اكيد يا مامي
-تركزي يا موده انا خلصت من محمد عشان ميبقاش له نصيب في الميراث، يعني مازن له كلوا
-طب وخالو يا ماما
-خالك مش محتاج يحببتي عايش مش همه ف امريكا يعني كدا جدك هيكتب كل دا ليا و ل مازن و ل فيروز ،وعايزين نخلص منها بقا
-اوكي يا مامي
علي السفره:-
مازن:فيروز من هنا ورائحة انا اللي ههتم بدراستك وهنروح ديما المدرسه والسنتر مع بعض وهتساعديني ف السنتر كمان
الجد:عين العقل يا مازن يا ابني
فيروز:بس يا جدي
الجد:مبسش يا فيروز لازم يهتم بدراستك دا ابن عمك،وانت يا أسر مش هتقدم علي شغل هنا
أسر:لاء يا جدي انا هساعد مازن انا شاطر ف الرياضيات
مني:شاطر ف الرياضيات ولا تابع
أسر:لو سمحت يا امي متدخليش ف شئوني انا مش بدخل ف شؤونك
مني:اي الهبل اللي بتقوله دا يا ولد كبرت عليا ولا ايه
الجد:مني خلا
يقاطعه أسر ويقول:لاء استني انت يا جدي اسمعي يا امي انا مش راضي عن طريقتك انت وبنتك ومع ذلك مستحمل ومش بتدخل عشان رغبتك يعني لو انت مش موجوده كان زماني مخلي اختي تتلفت حوالين نفسها همشيها زي الالف انت اللي بوظتيها ياااا هه امي
مني:لاء دا انت اتجننت رسمي انا امك يا حيوان
الجد:مني اسكتي، انا قررت قرار يا مني
-ايه هو يا بابا
-هتمسكي فرع الشركات ف دبي
-مش موافقه يا بابا وعيالي من يهتم بيهم و دنيتي هنا
-مطلبتش رأيك يا مني انا بعرفك انت هتعملي ايه
-طب تمام هاخد موده معايا
-لاء يا مني موده هتفضل هنا تكمل كليتها اللي هي مش فالحه فيها
موده:جدو انا عايزه اروح مع مامي
الجد:قضي الامر انا أمرت وانتو هتنفذوا ، مفهوم
مني:مفهوم يا بابا
الجد:جهزي نفسك يا مني طيارتك بعد اربع ساعات من دلوقت
-نعم يا بابا دا انت م صدقت تخلص مني بقا
-نفذي يا مني
-حاضر يا بابا
فيروز:جدو انا راحه الدرس
الجد:مع مازن يلا
فيروز:بس يا جدو
الجد:فيروووز
فيروز:حاضر
*راح مازن وفيروز و أسر علي السنتر*
في السنتر:
يدخل مازن وأسر و فيروز
*مازن فهم السكرتيره أن أسر هيساعده وان فيروز ديما هتبقا معاه*
في المكتب عند مازن وأسر
مازن مالك يا أسر فيك ايه
أسر انا تمام
مازن عليا انا برضوا قول يا ابني
أسر موده يا مازن موده ضاعت وامي السبب
مازن انت تقدر تربيها من جديد يا أسر تقدر تخلي موده بريئه من تاني
أسر صعب يا مازن صعب
مازن مش صعب انت بس شد عليها
أسر مش هقدر يا مازن
مازن قوي قلبك شويه ياض
أسر علي اختي
مازن دا لمصلحتها مش بقول عذبها بقول حاول تصلح اللي امك دمرتوا
أسر هحاول
طب انا داخل القاعه عشان الحصه
تمام اجي
اه يلا
بعد يوم طويل ف السنتر يدخل مازن المكتب بتاعه وهو طلب من فيروز تذاكر فيه
مازن وريني يا زوزو عملتي ايه
فيروز انا حليت دا ودا بس في مساله وقفت عليا مش عارفه احلها
مازن قرب قعد جمبها وبدأ يشرح لها هي سابت الشرح وفضلت مركزه ف ملامحه الوسيمه وقلبها بيدق بسرعه فاقت علي صوت مازن
فيروز اي يبنتي بنادي عليكي من بدري
اسفه سرحت شويه
س ايه متتكررش يا فيروز عشان مزعلكيش ….. فاهمه
ف فاهمه
فيروز استغفرت ربنا علي تفكريها فيه بس كانت مستغربه دقات قلبها
مازن يلا يا زوزو أسر مستني
يلا
عند حياه بترن علي فيروز الوقت دا كانت فيروز مع اسر ومازن في عربيت مازن
حياه اي يكلب البحر برن من بدري
م تتلمي بدل م أقل ادبي عليكي
اه م انت متربتيش عيله حقيره صحيح
انا حقير يا وجهه البرص يا نتنه احم ايوا دا الردح بتاع نسرين وريهام صحابي🥲😂
حياه م تتلمي بقا يا جاموسه انت
انا جامو ايوا لسه عارفه أن معاها بينيئدمين في قلب المكان
احم هكلمك لما اروح يا حياه يقلبي بتقول كدا وهي هيجيها چلطه🙂
في قصر الجارحي يدخل شباب العيله
الجد اهلا بحبايب قلبي
كلهم اهلا يجدو
يلا اطلعوا غيروا أما الاكل يجهز
أسر فين موده ياجدي
الجد موده بره من بدري
أسر بعصبيه تمام يجدي وخرج
علي الناحيه الأخري في جهنم أو ما يدعي بالنايت كلاب
توجد فتاه ترتدي اوبس او لا تردي هوت شورت وكرب توب
يدلف أسر لهذا المكان القذر من وجهه نظره ونظري ونظر القارئه البائسه التي تقرأ هذه الروايه المعفنه احم نكمل
يري أخته تتمسك بكأس وتتمايل بطريقه مقرفه يدخل أسر يشد الكاس من ايد موده ويرميه ويسحبها معاه ويخرج
موده سيب ايدي سيب ايدي بقولك
كف خماسي الابعاد علي خد موده
اخرسي بقا انت ايه شيطانه اكتمي خالص اي القرف دا انت عار عار يموده عار عليا وعلي العيله وعلي الدين الدين ي موده اللي متعرفيش عنو حاجه وربنا يا موده ل اربيكي من اول وجديد وهعلمك الادب
كل هذا يحدث داخل سيارته يدخل أسر القصر وهو يسحب ايد موده
الجد في اي يا أسر
أسر مفيش يا جدي عربي اختي بس
أحدها وطلعوا علي غرفه موده، في الغرفه:-
أسر يحضن موده ويبكي وتبكي هي الآخر اهااا فهل يوجد شعاع نور يدل علي صلاح حال موده نعم فالهادي هو الله
موده يا حبيبيتي انا اسف تتقطع ايدي قبل م تتمد عليكي
لاء انت معاك حق انا فعلا عار انا استاهل الموت
بعد الشر عليكي يقلبي انت مش عار ولا حاجه انا قولت كدا من عصبيتي انا اسف يروحي
انا انا مقرفه مقرفه اوي
لاء لاء يقلبي انت احسن بنت ف الدنيا في بس شويه أخطأ احنا هنعدلها انا وانت
شويه انا اصلا كلي غلط
لاء يقلبي بصي اول حاجه هنعملها نبقا صحاب انا صاحبك مش اخوكي متخبيش عليا حاجه يا نور عيني عمري مهاذيكي يا موده محدش هيخاف عليكي قدي
حاضر مش هخبي حاجه
تاني حاجه اي رايك في الحجاب
ا ا انا
جميل الحجاب فرض دا هينور وشك امنيتي اشوفك بيه
هلبسوا
يقلبي براڤو
باسها من خدها وقال يلا خدي شاور و صلي عشان نتعشي وتلبسي الاسدال وانت نازله
بس
بس اي يقلبي انا مش عندي إسدال طب هروح اجبلك من فيروز
عند فيروز بتكلم حياه وبيردحوا
خبطت الباب
مين
انا أسر
ثواني يا أسر
تلبس الاسدال وتفتح
ممكن يا فيروز تجيبي إسدال ل موده ع ما تشتري بس
شافهم مازن وهما بيتكلموا
مازن بعصبيه انت بتعمل اي هنا
عايز حاجه من فيروز
حاجه اي دي
إسدال إسدال يا مازن مالك متعصب كدا ليه
احم انا وهتعصب ليه انا نازل
مازن ف نفسه انا مالي اتضايقت كدا لي في اي
فيروز اتفضل يا أسر
شكرا يا فيروز يلا عشان العشا
عند موده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طالبتي)